بازدید 3561
رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان:

برخورد با عاملان انتشار شایعات انتخاباتی

رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از برخورد با عاملان انتشار اخبار کذب و شایعات انتخاباتی در فضای مجازی توسط پلیس فتای این فرماندهی خبر داد.
کد خبر: ۵۶۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶ 16 February 2016
رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از برخورد با عاملان انتشار اخبار کذب و شایعات انتخاباتی در فضای مجازی توسط پلیس فتای این فرماندهی خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سرهنگ غلامرضا شهریاری اظهار کرد: تخلفات انتخاباتی زیر ذره بین پلیس فتای استان قرار داشته و تمامی فعالیت های کاندیداها و هواداران آنها  در فضای مجازی رصد می شود.

وی با بیان اینکه در صورت مشاهده هرگونه تخلفی از طرف ستادهای انتخاباتی موضوع به مبادی ذیربط گزارش خواهد شد گفت: تا کنون تعدادی معدودی از کسانی که اقدام به انتشار اخبار کذب و شایعات انتخاباتی در فضای مجازی  می کردند شناسایی و به مراجع قانونی تحویل شدند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: برابر  ماده 18 قانون جرائم رایانه ای هرکس به قصد تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی در فضای مجازی اخبار خلاف واقع را منتشر نماید مجرم محسوب شده و افزون بر اعاده حیثیت به حبس از 91 روز تا دو سال زندان محکوم خواهد شد.

شهریاری تصریح کرد: همچنین  مطابق مواد 697 و 698 قانون مجازات اسلامی انتشار هرگونه اخبار کذب از نتایج بررسی صلاحیت ها و شمارش آراء انتخابات در فضای مجازی نیز جرم محسوب شده و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان ،یکی از آسیب های فضای مجازی در زمان تبلیغات انتخابات را شایعه پراکنی عنوان کرد و اظهار داشت:  پلیس به شهروندان توصیه می کند هنگام مشاهده مطلبی در اینترنتی قبل از اینکه آن را باور کنند و انتشار دهند پیرامون آن موضوع تحقیق کرده و صحت آن را بررسی کنند.

شهریاری فضای مجازی را محیط مناسبی  برای شناخت کاندیداها ندانست و اظهار داشت: عده ای با اهداف و نیات خاص در صدد تخریب چهره های کاندیداها و انتشار مطالب کذب و دروغ علیه آن ها می کنند که در این زمینه از مردم انتظار داریم در صورت مشاهده، این‌گونه موارد را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات قانونی از سوی پلیس فتای استان انجام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل