بازدید 17187

پشت پرده اهداف نظامی جنگنده های آل سعود در یمن+ویدیو

حملات عربستان سعودی به یمن با هدف قرار دادن غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی، قوانین بین المللی بشردوستانه را نقض کرده است، زیرا این حملات اهدافی نظیر اردوگاه های آوارگان، تجمعات غیر نظامی، وسایل نقلیه غیر نظامی، مناطق مسکونی، امکانات پزشکی، مدارس، مساجد، بازارها، کارخانه ها و اماکن ذخیره سازی مواد غذایی را مورد حمله قرار داده است.
کد خبر: ۵۶۷۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 13 February 2016
حملات عربستان سعودی به یمن با هدف قرار دادن غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی، قوانین بین المللی بشردوستانه را نقض کرده است، زیرا این حملات اهدافی نظیر اردوگاه های آوارگان، تجمعات غیر نظامی، وسایل نقلیه غیر نظامی، مناطق مسکونی، امکانات پزشکی، مدارس، مساجد، بازارها، کارخانه ها و اماکن ذخیره سازی مواد غذایی را مورد حمله قرار داده است.

به گزارش «تابناک»، عربستان سعودی که از ماه مارس سال 2015 تاکنون با عملیات نظامی خود تحت عنوان توفان اراده تمامیت ارضی کشور یمن را نقض کرده است، همچنان در تلاش است با مجموعه اقدامات نظامی و حملات سنگین هوایی، اهداف خود از جمله بازگشت منصور هادی به قدرت و نابودی حوثی ها در خاک یمن را دنبال کند.

در حالی درگیری های عربستان سعودی و حوثی ها ادامه دارد که در این هرج و مرج ایجاد شده، فرصت مناسبی برای نیروهای داعش و القاعده برای فعالیت در یمن ایجاد شده و برای مثال داعش تاکنون مسئولیت چندین انفجار را در یمن به عهده گرفته است.

به عبارت بهتر آنچه امروزه توسط حکومت آل سعود در یمن رخ  می دهد، نمایش آشکاری از نقض حقوق بشر است که حیات انسان ها را به مخاطره انداخته و سرزمین تاریخی یمن را به ویرانه تبدیل کرده است.

تصاویر و ویدئوهایی که در این رابطه در رسانه ها و فضای مجازی منتشر می شوند، گویای آن هستند که جنگنده های عربستان سعودی بدون دقت و تمرکز بر اهداف نظامی، حملات و بمباران خود  را تصادفی انجام می دهند و این موضوع سبب شده تا ضمن اینکه در این بین بسیاری از اماکن عمومی به ویرانه تبدیل شوند، همچنان هزاران کشته و میلیون ها نفر از جمله زنان و کودکان آواره شوند.

پایگاه اینترنتی میدل ایست آی به تازگی در ویدئویی که در سایت خود از جنایات سعودی ها در یمن منتشر کرده، پرده دیگری از جنایت های عربستان برداشته و به تفصیل به موارد متعددی از جنایات هولناک حکومت آل سعود در یمن اشاره کرده است.

در این ویدئو به صورت تصویری به جزئیات حملات آل سعود به یمن پرداخته و اشاره شده است، در مدت یک ساله که از زمان حملات عربستان به یمن گذشته بیش از 119 بار آل سعود به یمن حمله هوایی داشته که عمده این حملات توسط جنگنده های نظامی پیشرفته صورت گرفته است.

در این ویدئو این موضوع مورد تأکید قرار گرفته که حملات تاکنون عربستان سعودی بر خلاف اهداف سیاسی اعلام شده آسیب های شدیدی به خانه های مسکونی در شهرها و روستاها، باغ ها و مزارع کشاورزی، ماشین آلات و وسایل نقلیه، بیمارستان ها، مدارس، مساجد و امکاکن مذهبی، کارخانه ها و اماکن صنعتی و... صورت گرفته است.

در ادامه این گزارش ویدئویی به مقاومت های مردمی که به صورت فعال در جنگ زمینی در برابر حملات موشکی آل سعود ـ که از طریق پایگاه های دریایی صورت می گیرد ـ اشاره شده است.

در بخشی از این گزارش نیز به جنگ میان قدرت های سیاسی نظامی بر سر یمن اشاره و از افرادی مانند عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله، عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن، علی عبدالله صالح رئیس جمهور اسیق و محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان به عنوان چهار شخصیت مهم سیاسی نظامی که در جریان مبارزات یمن موثر هستند، نام برده شده است.

گفتنی است، این گزارش اشاره دارد که شورای امنیت سازمان ملل متحد با ایجاد یک کمیسیون بین المللی به منظور  تحقیق و بررسی از نقض قوانین بشردوستانه و حقوق بشر بین المللی در کشور یمن تلاش کرد تا از طریق الگوها و شاخص های  مشخص وضعیت جنگی یمن را مشخص کند.

گفتنی است، به تازگی گزارشی 51 صفحه ای توسط سازمان ملل متحد منتشر شده که در آن این موضوع مورد تأکید قرار گرفته که حملات گسترده آل سعود در خاک یمن عمدتاً به اهداف غیرنظامی اثابت کرده است.

این گزارش که توسط گاردین منتشر شده، حاوی این مطلب است که اسناد مستندی وجود دارد که نشان می دهد ائتلاف حملات هوایی عربستان سعودی با هدف قرار دادن غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی، قوانین بین المللی بشردوستانه را نقض کرده است، زیرا حملات آل سعود اهدافی نظیر، اردوگاه های آوارگان و پناهندگان، تجمعات غیر نظامی از جمله جشن های عروسی، وسایل نقلیه غیر نظامی همانند اتوبوس ها، مناطق مسکونی غیرنظامی، امکانات پزشکی، مدارس، مساجد، بازارها، کارخانه ها و اماکن ذخیره سازی مواد غذایی و دیگر زیرساخت های غیرنظامی  را مورد حمله قرار داده است.

تعداد بازدید : 27
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل