بازدید 12093

این بیماری دو دهه قبل از ابتلا قابل‌تشخیص است!

مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که در آستانه ابتلا به پارکینسون قرار دارند بسیار مستعد افتادن های جراحت بار و شکستگی لگن هستند.
کد خبر: ۵۶۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 05 February 2016
مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که در آستانه ابتلا به پارکینسون قرار دارند بسیار مستعد افتادن های جراحت بار و شکستگی لگن هستند.

بیماری پارکینسون که معمولا با نابودی برخی سلول های عصبی خاص همراه است در سن حدود ۷۰ سال تشخیص داده می شود.

به گفته محققان دانشگاه اومئا سوئد، شروع این بیماری بسیار مرموزانه است و از دو دهه قبل از بروز بیماری با تاثیر بر تحرک و تعادل فرد قابل پیگیری است.

محققان این مطالعه به کاهش قدرت ماهیچه ای دستان این بیماران در حدود دو دهه قبل از تشخیص بیماری پارکینسون پی بردند.

به نظر می رسد کاهش قدرت ماهیچه ای منجر به افزایش خطر سقوط همراه با جراحت و انواع شکستگی ها از چندین سال قبل از تشخیص بیماری می شود.

این مطالعه نشان می دهد ریسک شکستگی لگن بخصوص در این بیماران بسیار بالاست، که عمدتاً ناشی از کاهش تعادل و ناتوانی در چرخش بدن در زمان سقوط است.

هلنا نیستروم، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما در تحقیقات مان دریافتیم رابطه ای بین افرادی که مبتلا به بیماری پارکینسون تشخیص داده شدند با افتادن هایشان در سال های قبل از تشخیص بیماری وجود دارد.»

همچنین طبق توضیح این محققان، بیماری پارکینسون از دو دهه قبل از بروز قابل پیش بینی است و نشانه هایی همچون تعادل نسبتا بد و تحرک ناقص از علائم ابتدایی این بیماری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار