بازدید 22063
بسته خبری «تابناک»؛

رایزنی «توصیه ای» با شورای نگهبان/چرا مدیرعامل «ثامن‌الحجج» دستگیر نمی‌شود؟/ارتباط دادن قرائت گزارش «فساد در فوتبال» با رد صلاحیت ها

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«یک اصولگرا اصولگرایان را تهدید کرد!»؛«پاسخ تند خسرو معتضد به شهاب مرادی»؛«یک دیوار مهربانی تأمل‌برانگیز در تهران» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶ 25 January 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

یک اصولگرا اصولگرایان را تهدید کرد!

حسن غفوری فرد، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی که در انتخابات مجلس دهم از حوزه تهران ثبت نام کرده است در گفتگو با «نسیم آنلاین»، درباره انصراف به نفع ائتلاف اصولگرایان گفت: قاعدتا وقتی یک جمع با هم فعالیت می کنند باید به تصمیمات گروهی تمکین کنند از این رو بنده اعلام می کنم اگر در فهرست اصولگرایان قرار نگیرم انصراف می دهم و در هیچ فهرست دیگری هم قرار نخواهم گرفت چرا که باید به تصمیمات و نظر جمع متعهد و به آن پایبند بود البته به شرط آنکه تصمیم گیران نظرات جمع و نه نظر شخص و گروه خاص را اعمال کنند.

مایلی‌کهن شرمنده بی‌بی‌سی فارسی!

در جریان رقابت‌های فوتبال انتخابی المپیک، محمد مایلی‌کهن گفت‌وگویی را با خبرنگار شبکه بی‌بی‌سی فارسی انجام داد که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت. مدیر فنی سابق تیم المپیک در بازگشت از قطر در گفت‌وگو با روزنامه گل از انجام این مصاحبه دفاع کرد و خبرنگاران این شبکه را در دوحه "غریب" دانست.مایلی‌کهن در بخشی از گفت‌وگویش با روزنامه گل در پاسخ به این سوال که آیا می‌دانستید فردی که با او گفت‌وگو می‌کنید، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی است، گفت: "شما می‌گویید نکند اطلاع نداشتید اما من به شما می‌گویم اطلاع داشتم که با بی‌بی‌سی فارسی مصاحبه می‌کنم. این بچه‌ها بارها آمدند سر تمرین و چون از هموطنان عزیز من بودند، تازه شرمنده‌شان شدم که خیلی با آنها صحبت نکردم. چون سعی کردم و تصمیم داشتم در حین برگزاری مسابقات زیاد مصاحبه نکنم. وقتی غریبی این بچه‌ها را بهعنوان یک ایرانی دیدم، وظیفه خودم دانستم که با آنها مصاحبه کنم. ضمن این که در واقع رهبر کشورمان هم خودشان گفته‌اند که حتی اگر به من و نظام اعتقاد ندارید به عنوان یک ایرانی در انتخابات شرکت کنید یعنی کسانی که با نظام هم مشکل دارند.

پاسخ تند خسرو معتضد به شهاب مرادی

خسرو معتضد به انتقادات اخیر شهاب مرادی از سریال «معمای شاه» پاسخ‌های تندی داده است.«تماشاگران امروز» به نقل از معتضد نوشت: این آقا گفته سفیر آمریکا به رضا شاه دستور داده. آقای مرادی! شما هنوز نمی‌دانی در زمان رضاشاه سفیر آمریکا عددی نبوده. اصل، سفیر انگلیس بوده است و او دستور داده. تو اگر می‌توانی سفیران انگلیس در ایران را نام ببر! من بگویم؟ سِر هرمان نورمن، سر رابرت کلایو، ریدر ویلیام بولارد، سر هوراس سی‌مور، نیکلاس جان برینگتون و... (و همچنان ادامه می‌دهد) تازه الان هیچ کتابی هم جلوی من نیست! تو که درباره سریال تاریخی اظهار نظر می‌کنی، باید اطلاعات اولیه داشته باشی. شما برو حرف خودت را بزن. شما 10 سال است برنامه اخلاق در خانواده و آیینه‌خانه را اجرا می‌کنی اما چقدر در این سال‌ها آمار طلاق پایین آمده؟ چقدر جنایات کمتر شده؟ خوش‌صحبتی، خوش‌قیافه هم هستی، باید حرف‌هایت روی مردم اثر گذاشته باشد، پس چرا هنوز در صفحه حوادث روزنامه‌ها پر از خبرهای جنایت‌های فجیع‏ همسرکشی‏ و خیانت است؟ به اینها پاسخ بده.

روحانی از حاشیه‌ بیشتر رای گرفت تا مرکز

جواد اطاعت یکی از اصلاح طلبان در گفت و گو با اعتماد می گوید:« آگاهی‌های عمومی طبقه متوسط مردم از متخصصین بیشتر است و نه این که لزوما آنها مدرن‌تر هم هستند. نکته دوم اینکه در مناطق کم‌جمعیت‌تر اطلاعات بهتر نشر پیدا می‌کند و مردم روستاها و شهرهای کوچک بهتر در جریان امور قرار می‌گیرند. برای نمونه در انتخابات سال ۷۶ دوستان آقای خاتمی تحلیل می‌کردند که چون ما دیدگاه‌های مدرنی داریم شهرهای بزرگ، با ما همراه‌تر هستند اما شهرستان‌ها و روستا‌ها که آگاهی آنها کمتر است به ما کمتر رای خواهند داد اما دیدیم نتیجه آرا برعکس بود. یعنی آقای خاتمی بعد از شهر خود یعنی اردکان بیشترین رای را در ایذه، یکی از شهرهای استان خوزستان آورده بود. یا در انتخابات سال ۹۲ در شورای سیاستگذاری ستاد آقای روحانی تقریبا تمام اعضا معتقد بودند که در شهرهای بزرگ و کلانشهر‌ها وضع روحانی بهتر است یعنی مردم این شهر‌ها بیشتر به ما رای می‌دهند اما چون روستا‌ها و شهرهای کوچک سنتی‌تر هستند و آگاهی کمتری دارند به ما کمتر رای می‌دهند، درحالی که این گونه نبود. یعنی بیشترین درصد رای آقای روحانی در روستا‌ها بود، بعد در شهر‌ها، بعد در مراکز استان‌ها و کمترین میزان رای آقای روحانی هم به نسبت جمعیت و هم به نسبت رقبا در تهران بود. پس این نشان می‌هد که نباید دیدگاه‌های کلیشه‌ای را تکرار کنیم. چه بسا آگاهی عمومی یک مغازه‌دار از یک استاد دانشگاه بالا‌تر باشد و از آنجا که روستاها و شهرهای کوچک فرصت و فراغت بیشتری دارند در مناطق کم‌جمعیت‌تر هم آگاهی‌های عمومی به دلیل امکان انتقال اطلاعات در مقایسه با شهرهای بزرگ بیشتر است.»

جزئیات انصراف یک آیت الله از کاندیداتوری خبرگان

یکی از اعضای دفتر آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به علت انصراف وی از انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: همانطوری که در نامه ایشان ذکر شده، به دلیل آنکه در لیست جامعتین نیستند و به طور مستقل نیز نمی‌خواهند نامزد شوند، انصراف دادند.وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله حائری شیرازی نمی‌خواهند این شبهه به وجود آید که با جامعتین مخالفت می‌شود و ایشان از طرف‌های دیگر حمایت می‌کند.این عضو دفتر آیت‌الله حائری شیرازی خاطرنشان کرد: اگر ایشان به طور مستقل کاندیدا شوند، ممکن است این شبهه ایجاد شود که آیت‌الله حائری شیرازی با جامعتین و افراد انقلابی مخالفت می‌کند، به همین دلیل به سرعت انصراف دادند تا این شبهه ایجاد نشود.وی با اشاره به اهداف کاندیداتوری آیت‌الله حائری شیرازی گفت: هدف ایشان از اقدام برای کاندیداتوری مبارزه با طاغوت زمان بود، به همین دلیل از تهران کاندیدا شدند، اما جامعتین از تهران تمایل به افراد دیگری دارند.

باهنر تکلیف بودجه 95را مشخص کرد

محمدرضا باهنر نایب‌رئیس دوم مجلس در پاسخ به تذکر کاتب توضیح داد: طبق جدول زمانبندی آیین‌نامه، مجلس شورای اسلامی کار خودش را آغاز کرده است، با وجود آنکه هنوز گزارش کمیسیون‌های تخصصی تقدیم کمیسیون تلفیق نشده، اما اعضای این کمیسیون‌ها مشخص شده تا کارهای مقدماتی مانند برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه را انجام دهد، کمیسیون‌های تلفیق برای آمادگی‌های مقدماتی تشکیل شده‌اند.نایب‌رئیس دوم مجلس اعلام کرد مجلس به هیچ وجه امکان رسیدگی به لایحه بودجه ۹۵ و برنامه ششم توسعه تا پایان سال ۹۴ را ندارد، دولت بودجه چنددوازدهم را تقدیم مجلس کند.

رایزنی توصیه ای با شورای نگهبان

حمیدرضا فولادگر در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تلاش خانه احزاب برای رایزنی با شورای نگهبان در زمینه تایید صلاحیت‌ها، گفت: خانه احزاب نهاد رسمی نیست و بیشتر به صورت غیر رسمی و توصیه ای در زمینه تایید صلاحیت ها عمل خواهد کرد. این رفتار را رئیس مجلس و رئیس جمهور هم ایفا می کنند. نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم شورای اسلامی در خصوص رایزنی هایی که با شورای نگهبان در زمینه تایید صلاحیت ها صورت می گیرد اظهار داشت: اینکه افرادی رد صلاحیت شدند، از ظرفیت ها رئیس مجلس، رئیس جمهور تشکل ها و خانه احزاب  استفاده می کنند غیر طبیعی نیست اگر هر کسی که خود را جای افرادی که بی دلیل رد صلاحیت شدند  بگذارند به آنها حق می دهند که خواهان احقاق حقشان باشند.وی با بیان اینکه ایرادی ندارد تا از این ظرفیت ها و فرصت ها استفاده کرد، ادامه داد: اما باید برای بررسی شکایت ها و تایید صلاحیت ها قانون مبنا قرار گیرد به این معنا که در تایید، نظارت و بررسی شکایت ها قانون مد نظر شورای نگهبان باشد. اینکه فردی نماینده سابق است، به روسای قوای مقننه و مجریه دسترسی دارند یا با خانه احزاب ارتباط دارد نباید در بررسی شکایت و صلاحیت اثر گذار باشد.

چرا مدیرعامل موسسه «ثامن‌الحجج» دستگیر نمی‌شود؟

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی از قوه قضائیه خواست که مدیرعامل شرکت «ثامن‌الحجج» را دستگیر کند تا بسیاری از مسائل پشت پرده روشن شود.به گزارش خبرگزاری فارس، عطا‌ءالله حکیمی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه 5 بهمن ماه در جمع خبرنگاران در راهروی مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چرا تاکنون هیچ برخوردی با موسسه غیرمجاز مالی «ثامن‌الحجج» نشده است؟ گفت: این در حالی است که چندین هزار میلیارد تومان از پول‌های مردم در اختیار این موسسه بوده و کسی هم نمی‌داند که کجا رفته است.وی با اشاره به اینکه دفتر مرکزی موسسه «ثامن‌الحجج» ستاد مرکزی انتخابات یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری در سال 92 بوده است اظهار داشت: باید پرسید چه ارتباطی میان دفتر مرکزی موسسه «ثامن‌الحجج» و مدیرعامل آن آقای میرعلی با فعالیت‌های انتخاباتی بوده است؟حکیمی گفت: به تبع می‌توان نتیجه گرفت که هزینه‌های انتخاباتی یکی از کاندیداها از این موسسه و پول‌های مردم که در آن گذاشته‌اند تامین شده است.وی با درخواست جهت ارائه توضیح شفاف برای مردم در این باره خاطرنشان کرد: با مدیرعامل موسسه «ثامن‌الحجج» هیچ برخوردی صورت نمی‌گیرد و کسی هم دنبال او نیست و هر کاری که می‌خواهد آزادانه انجام می‌دهد.نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی از قوه قضائیه خواست که مدیرعامل شرکت «ثامن‌الحجج» را دستگیر کند تا بسیاری از مسائل پشت پرده روشن شود.

ائتلاف اصولگرایان به لیست 60 نفره در تهران رسیده است

رییس کمیته احزاب و تشکل‌های بانوان در ائتلاف اصولگرایان گفت: این ائتلاف به لیست 60 نفره‌ای برای تهران رسیده است.لاله افتخاری در گفت وگو با ایسنا گفت که این افراد از بین 180 نامزد انتخاباتی معرفی شده به ائتلاف اصولگرایان و در پی روندی انتخاب شدند تا در نهایت طی فرآیندی و با نظر نهایی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان لیست نهایی 30 نفر تهران اعلام شود.وی اظهار کرد: ائتلاف اصولگرایان در جهت رسیدن به لیست نهایی 30 نفره در تهران از23 تشکل عضو ائتلاف درخواست کرد تا هر کدام لیست جداگانه‌ی 30 نفره‌ای از نامزدهای مد نظر خود را ارائه کند که در نهایت با حذف افراد تکراری لیست 150 -160 نفره‌ای تهیه شد.وی افزود: بعد از آن از این افراد پیشنهادی خواسته شد تا هر کدام لیست 30 نفره مد نظر خود را پیشنهاد بدهند که در نهایت به لیست 170-180 نفری دست پیدا کردیم، بعد از آن شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان در کمیته مصادیق به دلیل مختلف و تاکیداتشان بر روی برخی افراد به لیست 60 نفره‌ رسیدند.

شایعه حمایت شعبات شهرستانی برخی دستگاه‌ها از کاندیداهای خاص

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی از وجود شائبه‌ای مبنی بر حمایت برخی شعبات شهرستانی دستگاه‌های خدمت رسان از برخی کاندیداهای خاص خبر داد.به گزارش ایسنا، رضا استاد رحیمی، در جلسه ستاد انتخابات استان افزود: متاسفانه در روزهای اخیر شائبه ای مبنی بر رفتارهای جانبدارانه برخی شعبات شهرستانی دستگاه های خدمت رسان همچون کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و هلال احمر مطرح شده است.وی از ستاد انتخابات استان خواست تا بخشنامه ای به همه شهرستان‌ها ابلاغ شود تا به نفع کاندیداهای خاص تبلیغ نکنند چرا که عملا اجازه چنین فعالیتی نیز ندارند.محمود چمنی، رییس کمیته انتظامی و امنیت ستاد انتخابات استان نیز در این جلسه از تمهید مقدمات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و شفاف خبر داد و افزود: به دلیل شرایط جوی حاکم بر اکثر شهرستان های استان، از نهادهای مربوطه درخواست بالگرد کره ایم و شهرستان های میانه، ورزقان و هشترود بیشترین نیاز را به بالگرد دارند.

انتشار اسامی داوطلبان رد صلاحیت شده قانونی نبود

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان البرز گفت: عامل انتشار لیست محرمانه داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید یا احراز نشده شناسایی می‌شود.حجت‌الاسلام محمدحسین روحی‌یزدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هیات نظارت استان البرز اسامی کاندیداهای مجلس رد صلاحیت شده و همچنین داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز نشده را به صورت محرمانه به فرمانداری ارائه کرده بود، ولی متاسفانه این اسامی در فضای مجازی علنی شد.وی خاطرنشان کرد: اعلام اسامی این کاندیداها در فضای مجازی، بازی با آبروی آنها بوده و نه از لحاظ قانونی و نه از لحاظ شرعی و انسانی مورد تایید نیست.روحی یزدی افزود: اینکه چه کسی این لیست را در اختیار برخی رسانه‌ها قرار داده در حال بررسی است و بدون شک در صورت شناسایی با وی برخورد قانونی خواهد شد.این مسئول توضیح داد: هیات نظارت استان از عاملان انتشار این لیست محرمانه شکایت کرده و بدون شک این اقدام قانونی آنها بی‌پاسخ نخواهد ماند.

قرائت فساد فوتبال برای انحراف اذهان بود

دبیر کل حزب اتحاد ملت گفت: قرائت عجولانه گزارش فساد فوتبال در مجلس در این شرایط برای این است که ذهن جامعه از بررسی صلاحیت‌های مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی منحرف شود.علی شکوری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایلنا، با اشاره به موضوع بررسی صلاحیت‌ها گفت: ‌موضوع گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص فساد در فوتبال بیش از دو سال پیش آغازشد و امروز عجولانه در صحن مجلس خوانده شد که به نظر می‌رسد دارای اهداف سیاسی است. ضمن اینکه صداوسیما نیز با جنجال‌سازی تلاش می‌کند بیش از حد به این مسئله بپردازد.او افزود: به نظر می‌رسد طرح این گزارش در این شرایط برای این است که ذهن جامعه از بررسی صلاحیت‌های مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی منحرف شود. چراکه موضوعی مثل فساد در فوتبال مورد توجه نشریه‌ها و مردم است برای همین هدف از قرائت این گزارش در شرایط کنونی دامن زدن به ادعاهایی است که هنوز راه زیادی برای اثبات آن پیش‌رو قرار دارد.

اصلاح طلبان امید واهی دارند

حميدرضا ترقي، عضو حزب موتلفه اسلامي، در گفتگو با آريا در خصوص استراتژي انتخاباتي اصولگرايان مبني بر «انصراف به نفع ائتلاف» و احتمال ارائه ليست جداگانه از سوي برخي تشکل هاي اصولگرا، گفت : همه اصولگرايان اعلام کرده اند که تصميم نهايي شوراي مرکزي ائتلاف درباره ليست انتخاباتي را مي پذيرند و اين اظهارات معنا ندارند که بخواهند ليست جداگانه بدهند. زماني که ائتلافي شکل مي گيرد، ديگر فهرست جداگانه نمي دهند. مفهوم ائتلاف اين است که نتيجه ائتلاف هر چه باشد، آن را بپذيرند.ترقي در خصوص اميدواري اصلاح طلبان به شکست ائتلاف اصولگرايان گفت: اين اميدواري اصلاح طلبان عليه اصولگرايان يک اميدواري بي پايه و اساس است. اصلاح طلبان خواهند ديد که نتيجه اين اقدامات آنها وحدت بيشتر اصولگرايان است نه شکست ائتلاف اصولگرايان. 

انتظار اصلاح طلبان از روحاني

انتظار اصلاح طلبان از دولت روحاني پاسداري و حمايت از قانون اساسي و فراهم کردن زمينه براي انتخابات آزاد و عادلانه است. فياض زاهد، فعال سياسي اصلاح طلب، در گفتگو با آريا در مورد استراتژي انتخاباتي اصلاح طلبان پس از اعلام نتايج بررسي صلاحيت ها گفت:استراتژي اساسي اصلاح طلبان شرکت در انتخابات است. اصلاح طلبان تمام حوصله، صبر، خويشتن داري و آينده نگري خودشان را بکار مي برند تا به اين استراتژي تعيين شده تن بدهند. چون اصلاح طلبان صندوق راي را کم هزينه ترين، موثرترين و منطقي ترين راه براي پيشبرد ديدگاه خود مي شناسند. ما همچنان اميدواريم که شوراي نگهبان در بازنگري ها به ما امکان مانور بر روي چهره هاي شناخته شده اصلاح طلب در حوزه هاي مختلف انتخاباتي را بدهد.

احتمال تدوین لیست مشترک اصلاح طلبان - اصولگرایان معتدل

غلامحسین کرباسچی شهردار اسبق تهران در پاسخ به سوالی درباره احتمال ارائه لیست مشترک از سوی اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان معتدل با توجه به رد صلاحیت‌ها گفت: ممکن است دوستان با توجه به شرایط به چنین نتیجه‌ای برسند و لیست مشترکی را ارائه کنند.دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران خاطر نشان کرد: اصلاح‌طلبان داخل نظام اگر حرفی می‌زنند به خاطر این است که خدای نکرده شورای نگهبان در زمان بررسی صلاحیت‌ها متهم به طرفداری از یک جناح نشود. هیچ یک از اصلاح‌طلبان در اهمیت شورای نگهبان و ضرورت حفظ جایگاه و موقعیت آن شکی ندارد.وی با بیان اینکه هیچ اصلاح‌طلبی به دنبال تخریب چهره شورای نگهبان نیست خاطر نشان کرد: کسانی به دنبال تخریب چهره شواری نگهبان هستند که با دادن اطلاعات غلط و یا جوسازی رسانه‌ای سعی می‌کنند حالتی را به وجود آورند که این شورا از حالت بی طرفی و نظارت کلی خارج شود.

عضو جامعه مدرسین: تصمیم داریم به روحانی تذکر بدهیم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از تصمیم این نهاد برجسته حوزوی برای تذکر رسمی به رییس جمهور خبر داد و تاکید کرد که آقای روحانی باید اظهاراتش را به نحوی جبران کند.به گزارش رسا حجت الاسلام والمسلمین محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به اظهارات رییس جمهور مبنی بر این‌که احراز صلاحیت‌ها از آن مردم است، گفت: آنچه که مسلم است این است که مسأله انتخابات اجرای آن به دست دولت و نظارت آن به عهده شورای نگهبان است و نظارت به این معنا است که شورای نگهبان اگر احساس کرد که تخلفی شده است می‌تواند اعمال نظر کند ولی اگر اختیاری نداشته باشد این نظارت بدون فایده است. وی در ادامه با بیان این‌که نظارت همراه اختیار را به نظارت استصوابی تعبیر می‌کنند، ابراز داشت: معنای ناظر این است که اگر ناظر اشتباهی را متوجه می‌شود باید جلوی آن را بگیرد و باید قدرت این اختیار را هم داشته باشد تا بتواند عمل کند.


اسامی مسئولانی که در شمال تهران چندخانه دارند را به رسانه ها دهید

به گزارش ایسنا، سید باقر حسینی در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس اظهارکرد: آقایانی که دم از احساس مسئولیت شرعی می‌زنید آیا در مقابل محرومین جامعه که در سال یکبار هم نمی توانند گوشت بخورند مسئول نیستید؟ آیا می‌دانید خیلی از افراد به واسطه فقر نتوانسته‌اند برای بیماری به دکتر مراجعه کنند؟ آیا ما در مقابل اینها مسئولیت نداریم؟ آقایان مدعی که هر کدام دارای چندین واحد مسکونی در بهترین نقاط تهران هستید در مقابل بی سرپناهان مسئولیتی ندارید؟ نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده‌ای که مدعی شد برخی مسوولان دارای چندین واحد مسکونی در بهترین نقاط تهران هستند گفت: اگر مسئولین در شمال تهران هر کدام چند تا خانه دارند اسامی آن ها را به رسانه‌ها دهید پشت تریبون اعلام نکنید، خوب نیست.

روسای قوا به صورت مصداقی وارد بحث صلاحیت‌ها  نشوند

علی‌محمد حاضری فعال سیاسی اصلاح طلب درباره‌ رایزنی رئیس دولت با اعضای شورای نگهبان گفت:‌ رئیس جمهور و رئیس مجلس نباید درباره‌ مصادیق یا افراد ورود کنند مگر این که به صورت آشکار قانون درباره‌ بررسی صلاحیت‌ فردی رعایت نشده باشد. رئیس دولت و رئیس مجلس باید به دنبال رایزنی‌ با شورای نگهبان در مساله کلی رد صلاحیت‌ها باشند و روی فرد خاصی نظر نداشته باشند. به گزارش ایسنا این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت:‌ به هر حال رایزنی‌های مسئولان با شورای نگهبان می‌تواند کم و بیش تاثیرگذار باشد اما ای کاش نهادهای قانونی صرف نظر از این تعاملات، به گونه‌ای عمل کنند که شاهد رد صلاحیت‌ها به این شکل نباشیم.

یک دیوار مهربانی تأمل‌برانگیز در تهران

تصویر زیر، یک دیوار مهربانی تأمل‌برانگیز در تهران را نشان می‌دهد. پشت این دیوار، پارکینگی از خودروهای لوکس خارجی دیده می‌شود که در مجموع چند میلیارد قیمت دارند. این عکس را «پارسینه» منتشر کرده است.

بسته دوشنبه


قايق مشترک اصلاح طلبان و روحاني به تعبیر زيباکلام

صادق زيباکلام، تحليلگر مسائل سياسي،در گفتگو با خبرنگار سياسي آريا در پاسخ به اين سئوال که  آيا اصلاح طلبان در استراتژي جديد انتخاباتي خود سراغ افراد کمتر شناخته شده مي روند، گفت:اصلاح طلبان چاره اي ندارند جز اينکه به سراغ کانديداهاي گمنام بروند. تمام چهره هاي اصلاح طلب و کارگزاران سازندگي را رد صلاحيت کرند. تمام کساني که در ستادهاي آقاي روحاني در انتخابات فعاليت مي کردند، رد صلاحيت شده اند. با توجه به اينکه تمام اين افراد رد صلاحيت شدند اصلاح طلبان بجاي آنکه در انتخابات شرکت نکنند و آن را بايکوت کنند که به ضرر اصلاح طلبان است، اصلاح طلبان بايد چهره هاي معمولي و گمنام در شهرستان هاي مختلف کشور را که از تحصيلات و تجربه خوب کاري برخوردارند، شناسايي کنند و در ليست اصلاح طلبان قرار دهند و با توجه به بدنه اجتماعي نيرومندي که اصلاح طلبان دارند از طرفداران خود بخواهند به اين افراد گمنام راي بدهند. وقتي که اين افراد وارد مجلس شوند شايد برخي از آنها براي جريان اصلاح طلبي باقي بمانند. زيباکلام در پايان تصريح کرد: از جهت ردصلاحيت ها، اصلاح طلبان و دولت روحاني در يک قايق هستند چرا که فقط اصلاح طلبان را رد صلاحيت نکردند، افراد ميانه رو و معتدل که در ستادهاي آقاي روحاني فعاليت مي کردند ، نيز رد صلاحيت شده اند.

جریمه سوشا:بازی در لیگ دسته یک!

باشگاه پرسپولیس سخت در تلاش است تا با رفع مشکلات پیش آمده برای سوشا مکانی نام او را در لیست خود حفظ کند.  بر همین اساس مسئولان باشگاه در حال رایزنی با مقامات قضایی هستند تا به شکلی سوشا بخشیده شود و آنها بتوانند در آینده از توانایی این بازیکن استفاده لازم را ببرند. به گزارش شفاف،  گفته می شود پرسپولیسی ها به دنبال محرومیت مدت دار سوشا از حضور در لیگ برتر هستند تا بتوانند سوشا را به شکل قرضی به یکی از تیم های دسته اولی بفرستند و بعد از پایان مدت محرومیتش بار دیگر او را به پرسپولیس برگردانند.

اصلاح طلبان در برخی از حوزه ها کاندیدا نخواهند داشت

وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: عدم تایید صلاحیت جمعی از فعالان سیاسی و نیروهای کارآمد نظام به مصلحت انتخابات و کشور نیست.امیدواریم شورای نگهبان کارکرد هیات‌های نظارت را تایید نکند و راه را برای نشاط انتخابات باز کند؛ چرا که چنین امکانی برای شورای نگهبان وجود دارد. به گزارش روزنو،حجت الاسلام عبدالواحد موسوی لاری با اشاره به موضوع رد صلاحیت‌ها عنوان کرد: همانطور که قبلا هم گفته‌ام نباید خیلی به نتایج تجدیدنظر‌ها امیدوار باشیم بعید است چنین چیزی اتفاق بیفتد ممکن است عده‌ای برگردند اما قطعا این تعداد در حدی نیست که اصلاح طلبان بتوانند در مواردی که فاقد کاندیدا‌ها هستند لیست بدهند. بنابراین حتما ما در پاره‌ای از حوزه‌های انتخابیه کاندیدا‌ نخواهیم داشت.

تذکرات پیاپی پایداری ‌ها به روحانی و ظریف

در پایان جلسه علنی امروز مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس‌جمهور و مسئولان اجرایی از سوی هیات رئیسه مجلس قرائت شد.  به گزارش مهر، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در تذکر مشترک به وزیر امور خارجه، خواستار پیگیری حقوقی فاجعه منا به ویژه در خصوص بازماندگان این حادثه و نیز پیگیری حادثه فرودگاه جده، از طریق شکایت از عربستان در مجامع بین‌المللی شدند.  نبویان همچنین در تذکر به وزیر امور خارجه خواستار توضیح وی درباره علت مذاکره با شیطان بزرگ (آمریکا) در غیر موضوع هسته‌ای شد.  این نماینده تهران همچنین در تذکر به رئیس‌جمهور، از وی خواست تا درباره علت حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه تئاتر و در کنار یکی از سران فتنه توضیح دهد.  مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین همچنین در تذکر مشترک به رئیس‌جمهور، خواستار توضیح درباره علت استفاده از ادبیات خاص در جمع استانداران که باعث سوءظن مهندسی انتخابات توسط دولت می‌شود، شدند.  سید محمود نقویان دیگر نماینده مردم تهران نیز در تذکر به وزیر راه و شهرسازی، خواستار توضیح علت اصرار وی بر ایجاد مسیر هوایی مستقیم با آمریکا شد.

جزئیات مجادله خضری با ترکان در مجلس

"رسول خضری" نماینده پیرانشهر و سردشت در گفتگویی در توضیح دلیل مشاجره خود با ترکان در صحن علنی امروز اظهار داشت: دولت برخلاف قول خود نامی از پیرانشهر در لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری صنعتی سیستان و بانه - مریوان نیاورده بود. وی تصریح کرد: طی بازدیدی که ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری صنعتی، معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، رئیس مجلس، وزرای اقتصاد، صنعت و کشارزی از مرزهای پیرانشهر داشتند به وجود پتانسیل بالای صادرات از این منطقه تاکید کردند. این عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه افزود: پیرانشهر و سردشت مرز مشترک بالای 20 کیلومتر با کردستان عراق دارد و بیشترین مبادلات استان آذربایجان غربی از اربیل به سلیمانیه انجام می‌شود. خضری اذعان کرد: مگر فلسفه ایجاد مناطق آزاد غیر از انجام صادرات و جذب سرمایه‌های خارجی است، اما به نظر می‌رسد که این آقایان به دنبال ایجاد مناطقی برای واردات بیشتر هستند. وی خاطرنشان کرد: زمانی که نزد ترکان در صحن علنی رفتم و از وی پیرامون حذف نام سردشت و پیرانشهر توضیح خواستم وی هیچگونه پاسخ منطقی به بنده ارائه نکرد. شایان ذکر است، رسول خضری نماینده سردشت و پیرانشهر بعد از ایراد سخنرانی ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری صنعتی که امروز برای دفاع از لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری صنعتی سیستان و بانه- مریوان در صحن علنی مجلس حاضر شده بود، با وی به مجادله پرداخت.

اظهار نظر امام جمعه کاشان درباره معتمدآریا

طبق اعلام رسانه‌ها یکشنبه شب قرار بود جلسه نقد و بررسی فیلم «یحیی‌ سکوت نکرد» باحضور کارگردان‌ و بازیگر اصلی آن فاطمه معتمدآریا در تنها مجتمع سینمایی کاشان برگزار شود. این نشست برگزار هم شد اما با یک سری حواشی عجیب و غریب. طبق خبر سایت های محلی کاشان عده‌ای با تجمع مقابل پردیس سینمایی این شهر به حضور فاطمه معتمدآریا در این شهر اعتراض کرده‌اند و این اعتراض خود را با الفاظ رکیک و خلاف شرع نشان دادند. سایت کاشان نیوز از دخالت نیروی انتظامی برای متفرق کردن این جمع خبر داده است. به گزارش آی سینما نکته جالب توجه در اتفاقات اخیر اعتراض به معتمد آریا در کاشان اظهار نظر آیت الله نمازی امام جمعه کاشان ساعتی پیش از برگزاری این نشست است. نمازی در خلال سي و سومين جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان كاشان که خبر آن ساعتی قبل از نشست در پورتال خبری کاشان منتشر شده نسبت به حضور معتمدآریا در این شهر واکنش نشان داده و گفته است: «در شرايط كنوني‌كه جهان با بحران معنويت و بحران اخلاقي روبرواست حضور يك هنر پيشه ممنوع التصوير در شهرستان سنتي و كهن و حزب اللهي كاشان، بازي با اعتقادات و باورهاي ديني مردم است.» او در ادامه صحبت‌هایش نیز در خصوص برگزار شدن این نشست به به برگزارکنندگان آن هشدار داده است: «در رابطه با هنر پيشه ممنوع التصوير دركاشان از فرمانداركاشان خواسته شد تا سريع اقدام كند و چنانچه مشكلي در اين زمينه به وجود بيايد عواقب آن بر عهده برگزاركنندگان است.» و دقیقا چند ساعت پس از این اظهار نظر تجمع اعتراض آمیز مذکورشکل می‌گیرد

تفنگداران آمریکایی به خانه بازگشتند

10 تفنگدار دریایی که پس از حضور در آب‌های سرزمینی ایران بازداشت و سپس آزاد شده بودند برای دیدار با خانواده‌هاشان راهی امریکا شدند و امروز به سن دیگه در کالیفرنیا رسیدند.

بسته دوشنبه


منتجب‌نیا رد و تایید صلاحیت شد

قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی از تایید صلاحیت خود برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان خبر داد. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگویی از تایید صلاحیت خود برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری خبر داد. این درحالی است که اخبار از رد صلاحیت او در انتخابات مجلس شورای سالامی خبر می دهند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل