بازدید 28928
بسته خبری «تابناک»؛

جنتی رابطه میرزا کوچک خان و تدبیر و امید را کشف کرد/ مشکل شهریه حوزه/ تصرف ۸۰ درصدی سواحل دریای خزر/ ابتکار دروغ نوبخت را لو داد

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: « علاقه عجیب دانش‌آموزان به حذف برخی دروس»،« نامه به سرلشکر فیروزآبادی برای انکار تفاوت اوباما و کنگره»،« اهانت جدید یک مجله فرانسوی به پیامبر اسلام»؛« بیشترین تولدها در ایران سال 59 ثبت شده است» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲ 15 January 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

جوری نرمش نشود که آمریکا بدش نیاید

آیت‌الله موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در دومین همایش سراسری اصولگرایان گفته: برجام شکل‌گرفته و هیئت ایرانی با 1+5 مذاکره کرده و خواهد کرد و مقام معظم رهبری این اجازه را دادند هرچند از روز اول فرمودند من خوش‌بین نیستم، مهم این است که به فرمایش رهبری نرمش قهرمانانه باشد نه اینکه نرمش ذلیلانه به وجود آید و جوری نرمش نشود که آمریکا بدش نیاید این خیلی خطرناک است. مبادا این‌گونه باشد که ایران بگوید چشم و آمریکا هم تجاوز کند. اگر برخلاف برجام عمل کرد ما هم بگوییم که مقابله‌به‌مثل می‌کنیم اما در عمل کاری نکنیم.

سه برابر شدن بدهی دولت به بانک مرکزی

فصل‌نامه روند، نشریه تخصصی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در آخرین شماره خود که به بررسی شاخص‌های اقتصادی و مالی ایران در شش ماه نخست امسال پرداخته، از عدم تامین ۶۵ درصد اعتبار طرح‌های عمرانی و افزایش بدهی‌های دولت خبر داد. براساس این گزارش، درآمدهای نفتی دولت به نسبت شش ماه نخست سال ۹۳ با ۹ .۱۰ درصد کاهش به ۳۲ درصد رسیده است. همچنین درآمدهای حاصل از واگذاری‌های منابع دولتی نیز ۲. ۲۲ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. این گزارش می‌افزاید که پایه پولی ایران نیز در شش ماه نخست امسال ۸ .۴ درصد رشد و در مقایسه با مدت مشابه یک‌سال قبل ۴ .۷ درصد افزایش داشته است. برهمین اساس نقدینگی و بدهی دولت به بانک مرکزی نیز افزایش ۱ .۴ و ۲۲۱ درصدی را تجربه کرده‌اند.

علاقه عجیب دانش‌آموزان به حذف برخی دروس

اگر از دانش آموزان دبیرستانی بپرسید به نظر شما کدام درسها باید از برنامه آموزشی حذف شوند فکر می کنید چه جوابی خواهند داد؟ عباس عبدی در یکی از بررسیهای خود این سوال را پرسیده است و متن آن اینک در وب در دسترس عموم قرار دارد. این بررسی که در سال 1389 انجام شده است از 737 دانش آموز پرسیده است: اگر از شما خواسته شود که یکی از درسهای زیر از مواد آموزشی کلاس پایه شما حذف شود کدامیک را پیشنهاد می کنید: 1. ریاضیات، 2.ادبیات فارسی و املا، 3. زبان انگلیسی، 4. زبان عربی، 5. دینی و قرآن، 6. فیزیک، 7. شیمی، 8. علوم اجتماعی، 9. تاریخ، 10. جغرافیا

نهایتا لیست دهگانه بر حسب شاخص جذابیت برای دانش آموزان به این صورت در می آید: ریاضی؛ فیزیک؛ شیمی؛ زبان انگلیسی؛ ادبیات فارسی؛ تاریخ؛ زبان عربی؛ جغرافیا؛ دینی و قرآن؛ علوم اجتماعی

نتایج این بررسی علمی نیست اما شاهدی است از گرایش های دانش آموزان که می توان در باره آن تحقیقات وسیعتری انجام داد. این بررسی در سه مدرسه پسرانه و یک مدرسه دخترانه انجام شده است.

پیشنهادهای جدید برای کاهش تبعات قانون ضد ایرانی

شماری از نمایندگان کنگره آمریکا با معرفی طرح هایی قصد دارند از تاثیر منفی قانون اخیر محدودیت سفر بدون ویزا به آمریکا، از جمله برای شهروندان ایرانی اروپا، بکاهند. به نوشته بی‌بی‌سی، دو طرح مشابه برای اعمال اصلاحات در آن قانون روز چهارشنبه در دو مجلس نمایندگان و سنا مطرح شد. نشریه پولیتیکو که در واشنگتن منتشر می شود روز پنجشنبه گزارش داد که دولت اوباما از این اصلاحات حمایت می کند. طرح جاستین آماش جمهوری خواه و جان کانیرز دموکرات، که هر دو نمایندگان میشیگان در مجلس نمایندگان هستند، بندی را از آن قانون حذف می کند که سفر شهروندان ایرانی، سوری، سودانی و عراقی به آمریکا را محدود می کند. انتظار می رود سناتور جف فلیک و سناتور دیک دوربین (از آریزونا و ایلینوی) هم طرح مشابهی را در مجلس سنا مطرح کنند.

شهید شیرودی هم مجتمع تجاری می‌شود؟

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان روز چهارشنبه ۲۳ دی‌ماه در محل شورای شهر تهران برای «تبادل نظر در خصوص اقدامات وزارتخانه در تهران» حضور یافته و عباس جدیدی در این باره گفته: «تصمیم وزارت ورزش این است که ورزشگاه شهید شیرودی را یک مجتمع تجاری کند و امیدوارم در این تصمیم‌شان تجدید نظر کنند. این ورزشگاه از میراث فرهنگی ما و تاریخ مملکت ماست. ضمن اینکه آن منطقه از تهران، همین حالا هم کشش بار ترافیکی را ندارد.»

وزارت ورزش جزئیات طرح خود برای تخریب ورزشگاه را اعلام نکرده. پایگاه خبری وزارت ورزش در گزارش این نشست، از تخریب ورزشگاه صحبتی به میان نیاورده و به اعتراض نمایندگان شورای شهر هم اشاره‌ای نکرده است.

حوزه مشکل شهریه دارد

آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های عملیه سراسر کشور ر چهارمین همایش وقف و حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه روحانیت با توکل در مقابل مشکلات اقتصادی زندگی خود ایستادگی می‌کنند، گفته: حوزه مشکل شهریه دارد و اگر عنایت امام زمان(عج) نبود طلاب نمی‌توانستند مشکلات زندگی را تحمل کنند در صورتی که برخی افراد تصور می‌کنند نظام اسلامی برای روحانیت است و طلاب و علما در جامعه از وضعیت اقتصادی مطلوبی برخوردار هستند.

آزمون خبرگان شاید لطمه به اعتبار حوزه باشد

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه در همایش «امام خمینی(ره) و خبرگان رهبری» در دفتر قم مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفته: اگر فرایند تشخیص صلاحیت‌ها در مجلس خبرگان آینده مشخص شود، جلوی برخی دعواهای بیهوده گرفته می‌شود و از این مسائل ابتدایی عبور می‌کنیم، حوزه‌های علمیه جایگاه مشخص و رسمیتی دارند که اکر کنار زده شود، صحیح نیست و شاید برگزاری آزمون تعیین سطح برای خبرگان رهبری، لطمه به اعتبار حوزه‌ها باشد، اما از سوی دیگر همه سازوکارهای حوزه نیز خوب نیست و همه امتحان‌ها در مورد کیفیت تعیین سطح چهار حوزه، در سطح مناسب قرار ندارند و از این رو شورای نگهبان چاره ندارد که سازوکار خودش را تهیه ببیند.

نامه به سرلشکر فیروزآبادی برای انکار تفاوت اوباما و کنگره

جنبش عدالتخواه دانشجویی در ابتدای نامه‌ای خطاب به سرلشکر فیروزآبادی رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح نوشته: همانگونه که مستحضرید ملوانان متجاوز آمریکایی، صبح روز گذشته، آزاد شدند. اما فارغ از دستگیری و بازداشت و نهایتا رها سازی متجاوزان آمریکایی، سخنان و مصاحبه های برخی مسئولان کشوری و لشکری، نگرانی جوانان و دانشجویانی که همچنان معتقدند ”تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم” را تعمیق کرد. سخنان و مصاحبه هایی که اگرچه از سر موضع عزت و اقتدار صورت می گیرد، اما نشان از اثرگذاری عمیق و گسترده "جنگ نرم دشمن” جهت تغییر در دستگاه محاسباتی و ذهنی مسئولان دارد. نشان از پیروزی جنگ نرم دشمن، در تغییر اندیشه ذهنی مسئولانی دارد که هیئت حاکمه "مصداق اتم استکبار” را به مستکبران خوب و مستکبران بد تقسیم می کنند! نشان از پیروزی جنگ نرمی دارد که سالها تلاش کرد تا سطح مبارزه فرزندان خمینی با آمریکا، این تروریسم بالذات را، به تقابل با برخی جناح های داخلی در داخل آمریکا تنزل دهد، تا از این معبر بتوانند چهره جنایت پیشه این شیطان الاکبر را بازسازی کند. و امروز متاسفانه شاهدیم جنگ نرم دشمن، در برخی عالی ترین سطوح تصمیم گیری کشور نیز رسوخ کرده است! در همین رابطه دیروز برخی خبرگزاری ها از حضرتعالی نقل کردند: آن دسته از نمایندگان کنگره آمریکا که هرروز برای ایران مشکل جدیدی طراحی می‌کنند ظاهراً اطلاعات درستی ندارند و با چشم بسته و دور از واقعیت‌ها به ‌ضرر ملت آمریکا اقدام می‌کنند. امیدوارم حادثه شمال خلیج فارس که احتمالاً آخرین اشتباه نیروهای آمریکایی در منطقه نیست، درسی برای سنگ‌اندازان در کنگره آمریکا باشد! دکتر فیروزآبادی عزیز؛ به راستی معنای دقیق عبارات فوق چیست؟! آیا خدای ناکرده نیروهای مسلح ما نیز همچون دولت، وارد بازی اوبامای خوب، کنگره بد شده‌اند؟!

چه کسی گفته که وزرای احمدی‌نژاد همفکر او بوده‌اند؟

بهمن شریف‌زاده از حامیان فکری احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با هفته نامه صدا درباره دولت احمدی‌نژاد گفته: عهد بسته شده که هیچ‌کس تا وقتی در این دولت است برای خود بنگاه درست نکند بلکه تمام همت خود را برای خدمت گذارد. آنجا که عزلی صورت گرفته انجایی بوده که احمدی‌نژاد بعد از مدتها تامل دیده که این فرد در مسیر خدمت نیست یا نمی‌تواند با چرخ دولت، هماهنگ بچرخد. ولی هیچ‌وقت با اندیشه‌ای مقابله نکرده. چه کسی گفته که وزرای احمدی‌نژاد همفکر او بوده‌اند؟ من همیشه گفتم خیلی از روسای جمهور همیشه مدعی فراجناحی بودن در انتخاب وزرا بودند اما به صورت واقعی این فراجناحی بودن، جز در دولت احمدی‌نژاد دیده نشد؛ البته نه به‌صورت صدر صد. در دولت احمدی‌نژاد برخلاف دولت‌های قبل و بعد از او که همه وزرا تفکر رئیس دولت‌ها را داشتند و دارند، وزرا فکر متنوعی داشتند؛ یعنی او وزیر داشت که سخت اصولگرا بود و دیگری اصلا اصولگرا نبود بلکه سابقه حتی اصلاح‌طلبی داشت و وزیری دیگر او، جور دیگری بود. به ما می‌گفتند که چرا اصلاح‌طلبان وارد کابینه احمدی‌نژاد نشدند؟ من مدتی روی این فکر می‌کردم؛ بودند کسانی که سابقه اصلاح‌طلبی داشتند ولی به این نتیجه رسیدم که آقایان اصلاح‌طلب خود را در تقابل با احمدی‌نژاد دیدند و کنار رفتند خصوصا در سال 88.

کشف رابطه میرزا کوچک خان و دولت تدبیر و امید!

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش بازشناسی جنبش جنگل از نگاهی نو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه میرزا علاوه بر اینکه مبارزی شجاع بود، وطن پرست فرهنگی پرور هم به شمار می آمد، گفته: وقتی اهداف میرزا را می خوانیم، می بینیم با آرمان های انقلاب اسلامی کاملاً سازگاری دارد و به گواه تاریخ، میرزا به شدت اعتقادی عمل می کرد و جلوی تندروی های برخی هواداران افراطی خود را می گرفت و هر حرکتی که به وحدت ، خدشه می زد را بر نمی تابید. معلوم بود میرزا می خواست دولت تدبیر و امید در آن زمان تشکیل دهد و علیرغم تلاشی که در تحریف چهره میرزا به عمل آمده، او از هواداران جناح اعتدالیون مجلس بود و سخت به اسلام عشق می ورزید.

ادعاهای جدید درباره رابطه شاه و امام موسی صدر

امام موسی صدر روحانی متولد ایران در دهه 70 میلادی بود. او در لبنان زندگی می کرد و یکی از مدافعان سرسخت شیعیان فقیر آن کشور بود. امام موسی صدر آخرین بار در 31 اوت سال 1978 میلادی در طرابلس لیبی رویت شد. روزنامه "نیویورک تایمز" با انتشار گزارش تازه ای ادعا می کند که در کتابی که بزودی درباره محمدرضا پهلوی شاه مخلوع ایران منتشر خواهد شد راز و رمزهایی درباره سرنوشت امام موسی صدر آمده است. این روزنامه ضمن اشاره به این که گمانه زنی ها درباره سرنوشت امام موسی صدر پس از ناپدید شدن او در فرودگاه طرابلس در پایتخت لیبی در طول سالیان گذشته مطرح شده بود می نویسد:"بسیاری از رهبران پیشین لیبی سرهنگ "معمر قذافی" را مقصر اصلی می دانند اما انگیزه ها هنوز نامشخص است. با این حال، کتابی که بزودی درباره سقوط محمدرضا پهلوی در سال 1979 میلادی منتشر می شود می تواند حقایقی را در این باره مشخص کند. نیویورک تایمز در ادامه می نویسد:"در کتاب "سقوط از آسمان" که توسط "اندرو اس. کوپر" استاد دانشگاه کلمبیا نوشته شده است بخشی به امام موسی صدر اختصاص دارد. این روزنامه امریکایی در ادامه ادعا می کند:"این کتاب که درباره روزهای پایانی سلطنت پهلوی است نشان می دهد که نه تنها تماس های پنهانی میان شاه و امام موسی صدر وجود دارد بلکه شاه خواستار بازگشت او به ایران بود. شاه گمان می کرد که که می تواند از امام موسی صدر برای مقابله با حضرت امام (ره) در روزهای پیش از انقلاب استفاده کند".

ابتکار دروغ نوبخت را لو داد

در حالی که محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه مدعی شده بود که «برنامه ششم و بودجه ٩٥ با پیوست‌هایش آماده است و بعد از تدبیری که داریم تقدیم مجلس می شود. امروز بنا به دلایلی که به وقتش اعلام می‌کنیم برنامه ششم و بودجه ٩٥ تقدیم مجلس نشد ولی با پیوست‌هایش آماده است و بعد از تدبیری که داریم تقدیم مجلس می شود.» ، رییس سازمان محیط زیست روز جمعه با انتشار یادداشتی در صفحه تلگرام خود خبر داد که برنامه ششم توسعه به زودی توسط رییس جمهور اعلام، ابلاغ و به طور رسمی منتشر خواهد شد. در ابتدای این یادداشت آمده است: "از جلسه در دفتر آقای دکتر نوبخت برمی‌گردم. امروز جمعه ساعت ۹ در دفتر ایشان آخرین تغییرات و اصلاحات را بر روی برنامه ششم توسعه انجام دادیم.

دفاع غیراخلاقی بیست و سی از معمای شاه

در پی انتقادات حجت‌الاسلام شهاب مرادی در یک برنامه تلویزیونی به سریال معمای شاه، بخش صرفا جهت اطلاع اخبار ۲۰:۳۰ با پخش گزینشی تکه‌هایی از صحبت‌ها، به سخنان این روحانی واکنشی تمسخرآمیز نشان داد.

خبرهای خوش از مسکو در راه است

هیأت گردشگری ایران به سرپرستی مرتضی رحمانی موحد چهارشنبه گذشته سفر کوتاهی به مسکو داشته تا با بخش خصوصی این کشور وارد رایزنی و تعامل شود. معاون گردشگری کشورمان از استقبال خوب بخش گردشگری روسیه از هیأت ایرانی خبر می‌دهد. مرتضی رحمانی موحد با اشاره به دیدارهایی که با رئیس آژانس گردشگری فدرال روسیه و 50 نفر از آژانس‌داران این کشور داشته است، گفت: مشکلات و پیشنهادات دو طرف در این جلسات مطرح شد. آقای سافونوف رئیس آژانس گردشگری فدرال روسیه در مقابل اظهارات ما مبنی بر اینکه اطلاعات سایت‌های خبری درباره ناامنی در ایران صحت ندارد چندین بار تأکید کرد ایران مقصد امن گردشگران روس است. او همچنین با اشاره به پیشنهاد آژانس فدرال گردشگری روسیه برای تسهیل در رفت و آمدهای تورهای دو کشور اظهار کرد: این آژانس به وزارت خارجه روسیه پیشنهاد داده ویزای مسافران ایرانی که گروهی به این کشور سفر می‌کنند لغو شود. ما نیز به آقای سافونوف این قول رادادیم که اگر روسیه دست به چنین اقدامی بزند ما هم پیشنهاد متقابل را به وزارت خارجه ایران خواهیم داد.

تناقض تلگرامی واعظی

محمود واعظی وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی گفته است مسئولان شرکت تلگرام اعلام کردند هر کانالی را که از سوی وزرات ارتباطات ایران اعلام شود مسدود می نمایند. پاول دورف، مدیر کانال ارتباطی تلگرام در یک پیام توئیتری اعلام کرده است تنها "خط قرمز" این شبکه ارتباطی، مقرراتی است که توسط خود این شرکت اعلام شده است و آنها (جمهوری اسلامی ایران) همانند هر کاربر دیگری می توانند کانال‌های داعش یا شبکه های پورنو (هرزه) را گزارش نمایند و این کانال ها مسدود می شوند.

فروش «بلیت بدون هواپیما» در مهرآباد!

روز پنجشنبه فرودگاه مهرآباد تهران شاهد سرگردانی ده‌ها مسافر خط پرواز تهران به اردبیل بود که به‌دلیل بی‌تدبیری و سوء مدیریت هواپیمایی آتا، پروازشان به اردبیل انجام نشد. با وجود اقدام دفاتر فروش نمایندگی هواپیمایی آتا به فروش بلیت تحت عنوان پرواز تهران ــ اردبیل برای ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه روز پنجشنبه ۲۴ دی‌ماه به‌شماره پرواز ۵۲۲۷ هنگام مراجعه، مسافرانی که بلیت خریداری کردند ترمینال فرودگاه مهرآباد اعلام کرد که هیچ پروازی از سوی هواپیمایی آتا به‌مقصد اردبیل در این روز انجام نمی‌شود و هیچ هماهنگی نیز در این زمینه انجام نشده است.

گلایه کارگردان سریال «شهرزاد»

حسن فتحی کارگردان سریال «شهرزاد» می‌گوید که تنها یک‌بیستم از مجموع کسانی که «شهرزاد» را می‌بینند از طریق قانونی سریال را تهیه کرده‌اند. سایتهای غیرمجاز با ارائه رایگان فیملهای ویدئویی تعداد مراجعه کنندگان خود را زیاد می‌کنند و در این میان حاصل دسترنج یک تیم چندصدنفره چرخه تولید فیلم سینمایی با چند کلیک ساده از بین می‌رود.

تسلیحاتی که چین می‌خواهد به ایران بفروشد

نشنال اینترست در آستانه اجرایی شدن برجام و افزایش اخبار مربوط به خرید گسترده سلاح توسط ایران نوشته: در سال های پیش رو، چین ممکن است تلاش کند تا تسلیحات پیشرفته گسترده ای را به ایران بفروشد. این تسلیحات می تواند شامل جنگنده های جی-10 شود که رسانه های چینی به آن اشاره کرده اند. سیستم دیگری که می تواند فروخته شود قایق های تندرو مجهز به موشک کلاس هوبی است که چین به پاکستان هم فروخته است. این انتخابی منطقی است که می تواند منجر به گسترش روابط نیروی دریایی چین و ایران شود. چین همچنین ممکن است موشک های کروز پیشرفته و دانش ساخت آن را به ایران بدهد تا این کشور بتواند برنامه موشک های کروز خودش را بهبود ببخشد. سیستم های دیگری که می تواند در لیست فروش قرار داشته باشد هواپیماهای بدون سرنشین، تسلیحات فضایی و ضد فضایی، تسلیحات دفاع موشکی و سیستم های جنگ الکترونیک است. فروش اکثر این تسلیحات نیاز به مجوز سازمان ملل دارد، جایی که چین به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل می تواند درباره آن اقدام کند.


دولت می‌خواهد لایحه بودجه را در زمان انتخابات تحویل دهد

عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: دولت لوایح بودجه و برنامه ششم را نگه داشته تا در زمان انتخابات ارائه کند که زمان و دقت کافی برای بررسی آن‌ها در مجلس وجود نداشته باشد.نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با انتقاد از تاخیر دولت در ارائه لوایح بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه گفت: بنا بود تا در خرداد ماه لایحه برنامه ششم به مجلس تحویل داده تا در ماه‌های تابستان لایحه در مجلس بررسی شود و لایحه بودجه نیز 15 آذر به مجلس تحویل و کار بررسی آن تا پایان دی ماه و پیش از انتخابات در مجلس تمام شود.وی افزود: دولت با زرنگی خاص خود لوایح بودجه و برنامه ششم را نگه داشته تا زمان انتخابات فرا رسد و در این زمان وقتی فصل انتخابات فرا می‌رسد برخی از نمایندگان یا ثبت نام نکرده و یا رد صلاحیت شده‌اند، تعدادی رای نمی‌آورند و تعدادی هم به مرحله دوم انتخابات راه پیدا می‌کنند و تعدادی هم انتخاب می‌شوند.عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس اضافه کرد: این وضعیت باعث می‌شود تا انسجام مجلس از بین برود و در نتیجه وقت و دقت کافی برای بررسی بودجه و برنامه ششم وجود نخواهد داشت. مگر اینکه لایحه 3 دوازدهم ارائه شود تا برای مجلس بعدی بودجه بماند.

اهانت جدید یک مجله فرانسوی به پیامبر اسلام

یک مجله فرانسوی در مغرب اقدام به انتشار تصویری موهن از پیامبر اکرم (ص) کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقامات مغرب به علت چاپ تصویر موهن از پیامبر اسلام (ص) در مجله فرانسوی «علوم و مستقبل» به این مجله مجوز توزیع ندادند.مصطفى الخلفی، وزیر ارتباطات و سخنگوی رسمی دولت مغرب اعلام کرد مجله فرانسوی علوم و مستقبل در شماره اخیر خود تصویری تصویری موهن از پیامبر اسلام (ص) چاپ کرده است و به همین علت اجازه توزیع در مغرب نیافته است.الخلفی افزود: تصمیم به منع توزیع این مجله، براساس فصل ۲۹ قانون مطبوعات مغرب و بنابر قطعنامه سازمان ملل متحد گرفته شده است، قطعنامه‌ای که درمورد منع خدشه وارد کردن به ادیان است.


شروط صدا و سیما برای پخش تیزر

علی عطشانی نسبت به تعهدی که صداوسیما برای پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم «نقش نگار» از تهیه‌کننده می‌خواهد، واکنش نشان داد.کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «نقش نگار» در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره دلیل اینکه این فیلم هیچ تیزر تبلیغاتی در تلویزیون ندارد، اظهار کرد:‌ امیدوارم این مسئله اتفاقی بوده باشد، اما واقعیت این است که همزمان با شروع اکران فیلم «نقش نگار»‌ که آقای ناصر ملک مطیعی پس از سال‌ها در آن بازی کرده است،صداوسیما برای بخش تیزرهای تبلیغاتی درخواستی را مطرح کرد که پیش از آن مرسوم نبود.او در این‌باره توضیح داد: از بخش پیام‌های بازرگانی صداوسیما با پخش‌کننده فیلم (شکوفا فیلم) تماس گرفته و گفته بودند که تهیه‌کننده باید برگه‌ای را برای پخش تیزرهای فیلم از تلویزیون، امضا کند. من هم به نظرم رسید از آنجا که پیش از این ارتباط خوبی با صداوسیما داشتم و تیزرهای فیلم‌های قبلی‌ام رایگان یا با تخفیف پخش شده بود، مشکلی وجود ندارد و برای امضای برگه مراجعه کردم، اما آن‌ها برگه‌ای را به من دادند که به نظرم عجیب و غریب بود.عطشانی گفت: در بخشی از این برگه، تهیه‌کننده تعهد می‌دهد که تیزر فیلم‌اش در هیچ یک از شبکه‌های معاند پخش نشود که البته این درخواست معقول است و فکر نمی‌کنم تهیه‌کننده‌ای با این موضوع مشکل داشته باشد اما قضیه آنجایی عجیب و خنده‌دار می‌شد که من باید تعهد بدهم نه تنها خودم به عنوان تهیه‌کننده بلکه هیچ یک از عوامل فیلم و حتی خریداران فیلم برای اکران خارجی حق پخش تصویر یا تیزری را در شبکه‌های خارجی ندارند و من نمی‌دانم چطور باید به جای دیگران تعهد بدهم!

به گفته وی در متن این تعهدنامه آمده است: «اینجانب... تهیه‌کننده فیلم ... که جهت اخذ تیزر تبلیغاتی فیلم مذبور به اداره کل بازرگانی صداوسیما مراجعه نموده‌ام بدین وسیله متعهد می‌گردم که قصد پخش آگهی‌های مربوط به تبلیغات فیلم مذبور را در هیچ یک از شبکه‌های ماهواره‌ای معاند نداشته و ندارم و در صورت پخش هر گونه تبلیغات در هر یک از این شبکه‌ها (توسط اینجانب و سایر عوامل مربوطه و یا خریداران احتمالی) بلافاصله امتیاز پخش آگهی‌های بازرگانی مربوطه از شبکه‌های سازمان صداوسیما لغو شده و کلیه خسارات وارده از این حیث را چه به لحاظ معنوی و چه مادی با تشخیص سازمان صداوسیما بر ذمه خود دین دانسته و بلافصله پرداخت می‌نمایم و همچنین اقرار می‌نمایم کلیه حقوق قانونی مربوط به هر گونه اعتراض به تصمیم اداره کل بازرگانی سازمان صداوسیما و یا ایراد هر گونه دفاعیات احتمالی در این خصوص را از خود سلب نموده و تابع دستورات صادره می‌باشم. همچنین تمامی فیلم‌های آتی نیز غیرقابل حمایت از سازمان صداوسیما خواهد بود.»

بسیجی از خاله زنک بازی‌های سیاسی دوری می‌کند

دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: دشمن در برابر احمدی روشن‌ها که از هیچ تهدیدی نمی‌ترسند تمام توان خود را به کار گرفته است، شهدای ما به عنوان یک نیروی همیشه در صحنه حاضر بودند که هیچگونه افراط و تفریطی نداشتند و جدا از مسائل سیاسی به فکر کشور خود بودند.سعید جلیلی با اشاره به اینکه بسیجی یعنی کسی که از مسئولیت و ایفای نقش فرار نمی کند، تصریح کرد: بسیجی بدون هیچ بهانه ای مسئولیت را در هر حوزه ای می پذیرد و از خاله زنک بازی های سیاسی دوری می کند و سعی می کند به بهترین شکل وظیفه خود در دفاع از دین و میهنش را انجام دهد.

یارانه نقدی ۳میلیون نفر دیگر حذف می‌شود

در حالی وزارت کار از حذف یارانه نقدی ۱۸ساله‌ها به بالا که کارت ملی ندارند، از بهمن ماه خبر داده که بنابر آخرین آمار سازمان ثبت احوال، شمار آنها حدود ۳میلیون نفر است و این افراد از امروز ۲۰ روز فرصت دارند نسبت به دریافت کارت ملی اقدام کنند.به گزارش خبرگزاری تسنیم، چند روز پیش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، براساس ماده 4 آیین‌نامه اجرایی از ماده 7 قانون هدفمند سازی یارانه‌ها، تمامی هموطنان بیشتر از 18 سال سن که دارای شماره ملی بوده اما تاکنون کارت ملی خود را دریافت نکرده‌اند، موظفند حداکثر تا تاریخ 15 بهمن سال جاری اقدامات لازم را برای دریافت کارت ملی انجام دهند، در صورت عدم‌تعیین تکلیف وضعیت کارت ملی مربوطه، پرداخت یارانه این افراد از بهمن سال جاری متوقف می‌شود.این در حالی است که بر اساس تازه‌ترین آمار اعلامی سید علیرضا آوایی رئیس سازمان ثبت احوال کشور، کمتر از 3میلیون نفر در کشور کارت ملی ندارند.وی که اخیراً بر اقدام سریع‌تر افراد 18 سال به بالا برای دریافت کارت ملی تأکید کرده بود، از تسهیل در صدور کارت هوشمند ملی برای متقاضیان فاقد کارت ملی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه صدور عادی کارت هوشمند زمان طولانی نیاز دارد، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، قصد داریم از اول بهمن ماه طی 15 روز برای افراد فاقد کارت ملی، کارت هوشمند صادر کنیم.

٨٠٠ میلیارد دلار سرمایه ایرانیان خارج نشین

براساس برآورد سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو)، استفاده بالغ بر ٨٠٠ میلیارد دلار سرمایه ایرانیان خارج از کشور برای مشارکت و تلاش در جهت رشد و توسعه در عرصه های اقتصادی، کشاورزی، خدماتی و حوزه نفت و گاز پس ازعادی شدن روابط با غرب است.به گزارش ایرنا از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی تهران؛ در این گزارش آمده است: تقویت چهار بازار اقتصادی شامل بازار سرمایه، بازار کار، بازار کالا و خدمات و بازار پول در فضای اقتصادی کشور، از جمله موارد مهم برای تقویت و گسترش سرمایه گذاری اقتصادی در کشور است.ظرفیت های اقتصادی، علمی و صنعتی موجود ایران برای رسیدن به رشد اقتصادی مورد قبول سالانه و تقویت این بازار ها از طریق جذب سالانه ١٥٠ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی برای ایجاد فضایی نو، بهبود فضای کسب وکار تا رتبه ٧٠ و به ویژه استفاده از سرمایه ایرانیان خارج از کشورکه براساس آمار یونیدو، گفته می شود بالغ بر ٨٠٠ میلیارد دلار برآورد شده است.

بیشترین تولدها در ایران سال 59 ثبت شده است

رئیس کمیته مطالعات و پایش سیاست های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به افزایش موالید در چند سال گذشته ، گفت: رکورد تولد در سال 1359 زده شد.محمدجواد محمودی در ادامه با اشاره به افزایش تولدها در سال 59 به بیش از 2 میلیون 400 هزار نوزاد بود، گفت: پس سال 59 تا سال 80 با کاهش شدید تعداد تولدها در کشور مواجه بودیم.محمودی در ادامه دلیل افزایش میزان تولدها از سال 80 به بعد را افزایش تعداد زنان واقع در سن باروری، به تبع آن ازدواج و فرزند آوری جوانانی دانست که در دهه 50 و 60 متولد شدند و گفت: نوزادان زیادی که در آن دهه ها به دنیا آمدند بزرگ شدند، ازدواج کردند و بچه دار شدند.

تصرف ۸۰ درصدی سواحل دریای خزر

تصرف سواحل دریایی خزر از سوی دریاخواران شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "مسعود منصور" معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور و "فداکار" معاون سواحل سازمان محیط‌زیست و "حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی فرد" رئیس کل دادگستری استان مازندران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. فداکار معاون سواحل سازمان محیط‌زیست در ابتدا در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر این که چه تعداد از دریاخواران را افراد حقیقی و چه تعداد را افراد حقوقی تشکیل می‌دهند گفت: حدود 80 درصد سواحل استان مازندران تصرف شده و مابقی آزاد است. از 80 درصد تصرفی که صورت گرفته 28 درصد از سوی دستگاه‌های دولتی، 12 درصد از سوی شهرک‌های ساحلی، 24 درصد افراد حقیقی ، 10 درصد نهادها و 4 درصد آزاد است که در اختیار عموم قرار نمی‌گیرند. تقوی فرد رئیس کل دادگستری استان مازندران نیز با تاکید بر این که اگر 4 دستگاه مربوطه در این حوزه به درستی به وظایف خود عمل می‌کردند ما با این وضع مواجه نمی‌شدیم گفت: در حال حاضر عنوان می‌شود که حدود 80 درصد سواحل شمالی کشور تصرف‌شده درحالی‌که کل پرونده‌ای که در دستگاه قضایی استانداری تنها 74 مورد است که از این تعداد 30 مورد در مرحله اجرای احکام و 40 مورد در مرحله دادگاه است و 104 مورد دیگر هنوز نیامده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر