بازدید 3959

مسوول فرهنگی پلیس فتا: اگر تلگرام مکانی هک شده بود چرا تا رسانه‌ای نشد، نگفت؟!

به فرض هم تلگرام ایشان هك شده باشد، چرا زودتر نگفته و بعد از اینكه موضوع رسانه‌ای شد و ارگان‌های دیگر یا فدراسیون فوتبال پیگیر قضیه شدند موضوع را مطرح کرد؟ در مجموع، هم به نظر ایشان باید احترام بگذاریم و هم به نظر پلیس.
کد خبر: ۵۵۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 08 January 2016
هفته نامه تماشاگران امروز در این مورد نوشت: «در تلگرام نامزد شما چه می‌گذرد؟»، «چگونه تلگرام همسر خود را هك كنیم؟»، «آموزش هك تلگرام» و.... اینها پیام‌هایی است كه این روزها برای كاربران اپلیكیشن پرطرفدار تلگرام آشنا به نظر می‌رسد.

پیام‌های تبلیغاتی كه هرچه بلاك می‌كنی با شماره‌ها و یوزرهای جدید باز به صورت قارچ‌گونه در گوشی شما سبز می‌شوند و از یك كلاهبرداری در فضای مجازی خبر می‌دهند كه كمترین عواقب آن نقض حریم خصوصی افراد است.

 یک نوع كلاهبرداری مجازی كه وكیل دروازه‌بان پرسپولیس سعی می‌كند پرونده موكلش را به آن ربط بدهد و به وسیله آن، جایگاه او را از متهم به شاكی تغییر بدهد.

 بهنام علی‌محمدی وكیل سوشا مكانی كه این روزها به جرم انتشار عكس‌های خصوصی‌‌اش و جوی كه به خاطر آنها در فضای مجازی به وجود آمد راهی اوین شده، از نوجوان 16ساله‌ای به عنوان متهم نام می‌برد كه تلگرام این دروازه‌بان ملی‌پوش را هك كرده و تصاویر خصوصی او را در فضای مجازی منتشر كرده است.

 گرچه رئیس پلیس فتای تهران بزرگ سرهنگ محمدمهدی كاكوان این مسأله را رد می‌کند: «آنچه در برخی از رسانه‌ها و مطبوعات از قول بنده درباره جزئیات این پرونده یا ماجرای هكر 16 ساله‌ای كه گوشی این بازیكن فوتبال را هك كرده منتشر شده، كذب بوده و مورد تأیید نیست.»

محمد حمیسی مسوول حراست فدراسیون فوتبال هم درباره پرونده این بازیکن فوتبال به «تماشاگران امروز» می‌گوید: «سوشا که برای ارائه توضیحات به حراست فدراسیون مراجعه کرده بود اصرار زیادی داشت که تلگرامش هک شده و ما هم از کارشناسان آی تی که سوال کردیم گفتند امکان هک تلگرام وجود دارد و احتمالا این بازیکن درست می‌گوید.» اما آیا هك اپلیكیشن تلگرام به این سادگی امكان‌پذیر است؟ و با هک تلگرام یک کاربر می‌توان به عکس‌ها و تصاویر خصوصی او دسترسی پیدا کرد؟ سیدعباس موسوی، مسوول فرهنگی پلیس فتای تهران بزرگ در گفت‌وگو با «تماشاگران امروز» امکان هک اپلیکیشن تلگرام و ماجراهایی که برای دروازه‌بان ملی‌پوش باشگاه پرسپولیس پیش آمده را بررسی می‌کند.

شما در جریان ماجرای دروازه‌بان پرسپولیس هستید؟ وکیل ایشان مدعی شده که تلگرامش هک شده.
تلگرام ایشان هك نشده. عکس‌ها را یا خودش یا دوستانش یا كسانی كه در آن مراسم بوده‌اند منتشر کرده‌اند ولی وقتی موضوع رسانه‌ای می‌شود و بار منفی برای شخصیت حقیقی یا حقوقی فرد دارد، می‌گوید هك شده.

وکیل ایشان با قاطعیت از نوجوان 16 ساله ای به نام «م-م» نام می‌برد که تلگرام او را هک کرده است. این ادعا دروغ است؟

صد‌درصد هم نمی‌توانیم بگوییم دروغ است، شاید به كسی شك دارند یا خود ‌فرد با این شخص در ارتباط بوده و الان مشكل پیدا كرده‌اند و اسم او را به عنوان هکر می‌برد. اما این فقط یك دفاع است اینكه پلیس هم تأیید كند كه هك شده یا نشده نیاز به بررسی تخصصی دارد. به هر حال ایشان وكیل است و با چنگ و دندان می‌خواهد از موکلش دفاع كند و پرونده را چهار روز بیشتر كش بدهد، ولی اینكه هك تلگرام این بازیکن صحت دارد یا خیر؟ ایشان الان به همین دلیل در زندان هستند که هك ثابت نشده است. به فرض هم تلگرام ایشان هك شده باشد، چرا زودتر نگفته و بعد از اینكه موضوع رسانه‌ای شد و ارگان‌های دیگر یا فدراسیون فوتبال پیگیر قضیه شدند موضوع را مطرح کرد؟ در مجموع، هم به نظر ایشان باید احترام بگذاریم و هم به نظر پلیس. اگر هم اعتراضی دارند باید بروند كارشناسی كنند و مساله را دقیق بررسی كنند. به نظر من اگر رسانه‌ای نمی‌شد شاید خودش افتخار هم می‌كرد كه مثلاً آن عكس‌ها در شبكه‌های اجتماعی منتشر شده است اما چون رسانه‌ای شده چاره‌ای جز این ادعا ندارد.

این روزها کاربران تلگرام با پیام‌های تبلیغی هک تلگرام روبه‌رو هستند، شما این تبلیغات را دیده‌اید؟
من پیام‌هایی دیدم كه تبلیغ آموزش هك كردن بود. آن را به همکارانم ارجاع دادم و الان در حال پیگیری است.

این پیام‌ها قابل پیگیری هستند؟
شیوه کار این پیام‌ها هم درست مثل پیامك‌های تبلیغاتی است كه روی خط‌های معمولی می‌‌آید كه این كار را انجام دهید یا فلان شماره را وارد كنید و... خیلی‌ها هم ساده هستند و انجام می‌دهند و همین موجب دردسر می‌شود. اینها هم از مشكلات فضای مجازی است كه از طریق پلیس فتا قابل ردگیری است.

یعنی این موضوع و این پیام‌های تبلیغاتی تا به حال در دستور کار پلیس فتا نبوده‌اند؟
شاید اگر شما الان این پیام را برای همکاران من بفرستید تكراری هم باشد. ولی اگر الان دغدغه یك شهروند یا مجموعه فرهنگی باشد، می‌توانند اقدام كنند و جواب بگیرند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان