بازدید 3471

عاشق کتاب‌های جنایی، در فهرست اعدامیان

کد خبر: ۵۵۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷ 07 January 2016
حکم قصاص و زندان مرد میانسال که همسر و دو فرزندش را در اقدامی جنون‌آمیز کشته بود، دیروز در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و این مرد در فهرست اعدامیان قرار گرفت.

به گزارش فرهیختگان، حمیدرضا 47 ساله بیست‌و‌سوم مهر 92 همسر 46 ساله‌اش به نام زهرا و پسر و دختر 15 و 25 ساله‌اش به نام‌های محمدرضا و پریسا را در خانه‌اش در خیابان 16 متری امیری کشت و با صحنه‌سازی قصد گمراه کردن پلیس را داشت اما زمانی لو رفت که پلیس در کمد شخصی او، تعداد زیادی کتاب‌ جنایی پیدا کرد.

حمیدرضا که قرص‌های روان‌گردان مصرف می‌کرد و به گفته دخترش، قبلا نیز چند بار قصد کشتن همسرش را داشت، پس از اعتراف به جنایت، پای میز محاکمه گفت: «زن و دو فرزندم را کشتم چون لایق مرگ بودند. زنم حقش بود که کشته شود. دختر و پسرم را هم کشتم چون از کارهای مادرشان مطلع بودند و به من چیزی نمی‌گفتند.»

او در تشریح جزئیات جنایت تکان‌دهنده جنایت گفت: «با چوب‌دستی به سر زنم کوبیدم و او را کشتم. سپس جنازه‌اش را به اتاق خواب کشاندم و روی آن را پتو کشیدم. ظهر وقتی پسرم از مدرسه به خانه آمد فکر کرد که مادرش خوابیده است. او به اتاق خواب رفت تا زهرا را بیدار کند که همان موقع با چوب چند ضربه هم به سر پسرم کوبیدم. در آن لحظه تصمیم گرفته بودم هر طور شده دخترم را هم بکشم. به همین خاطر با موبایل او تماس گرفتم و از او خواستم تا فوری از دانشگاه به خانه بیاید. وقتی دخترم به خانه آمد با یک طناب او را هم خفه کردم. سپس به محل کارم رفتم و برای گمراه کردن پلیس، چندین بار با خانه تماس گرفتم. دو ساعت بعد به صاحبکارم گفتم خبری از خانواده‌ام ندارم و نگران آنها شده‌ام. مرخصی گرفتم و به خانه برگشتم و همسایه‌ها را خبر کردم.»

 او ادامه داد: «من از دوران جوانی عاشق کتاب‌های جنایی بودم و روش‌های مرموز قتل را به دقت به خاطر می‌سپردم.» این مرد با حکم قضایی به یک‌بار قصاص به جرم قتل همسرش و طبق ماده 220 قانون مجازات که پدر یا جد پدری را در صورت کشتن فرزند از مجازات قصاص در امان داشته است، به جرم کشتن دو فرزندش به 10 سال زندان و پرداخت دیه محکوم شد. دیروز این رای در شعبه 24 دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و مهر تایید خورد. به این ترتیب این مرد در فهرست اعدام قرار گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان