بازدید 16296

آتش زدن عروسک‌های باربی در یک مدرسه دخترانه

برپایی مراسم آتش‌زدن عروسک در مدرسه جلوی چشم بچه‌ها رسما ترویج خشونت است.
کد خبر: ۵۵۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵ 05 January 2016
دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با اشاره به آتش زدن عروسک‌های باربی در یکی از مدرسه‌های دخترانه ابتدایی، این حرکت را حرکتی بر گرفته از گرایش‌های میلیتاریستی دانست که جز حذف مخالف، به موضوع دیگری نمی‌اندیشند.

به گزارش ایسنا، معصومه انصاریان تاکید کرد: آتش‌دادن عروسک‌های باربی در مدرسه و جلوی چشم بچه‌ها، به نظر من یک حرکت نمایشی است. هر چند کسانی که مرتکب این رفتار می‌شوند، آن را در پوشش مقابله با فرهنگ بیگانه و دفاع از فرهنگ ایرانی-اسلامی توجیه می‌کنند اما این حرکت برگرفته از گرایش‌های میلیتاریستی است. متأثر از اندیشه‌ای است که در مواجهه با مخالف خودش، هیچ راهی جز حذف فیزیکی نمی‌شناسد.

این نویسنده و پژوهشگر کودکان گفت: برپایی مراسم آتش‌زدن عروسک در مدرسه جلوی چشم بچه‌ها رسما ترویج خشونت است. انجام آن در فضای مدرسه که قرار است مهد تعلیم و تربیت باشد، پیامدهای بسیار خطرناکی دارد. این‌ها که چنین رفتاری انجام می‌دهند، آیا هرگز لحظه‌ای به رابطه عاطفی بچه‌ها و عروسک‌ها فکر کرده‌اند؟ عروسک برای بچه‌ها یک موجود زنده است، یک همبازی است. بچه‌ها با عروسک‌هایشان حرف می‌زنند، بازی می‌کنند، تنهایی‌شان را پر می‌کنند. آتش زدن عروسک در نگاه کودک، آتش زدن یک دوست و همبازی است و نکته اصلی فاجعه همین‌جا است.

وی افزود: معلمی که به خود اجازه می‌دهد عروسک‌های باربی را جلو چشم بچه‌ها آتش بزند، به بچه‌ها و بازی بچه‌ها و دنیای بچه‌ها کاری ندارد، او با این رفتار به احساسات و عواطف بچه‌ها آسیب جدی وارد می‌کند. او دارد بچه‌ها را وارد بازی‌های پیچیده خود می‌کند. او خواسته یا ناخواسته، روح و روان بچه‌ها را به بازی می‌گیرد؛ تا خشم خود را فرو بنشاند. به نظر من آتش زدن عروسک‌ها به هر بهانه و توجیهی در فضای مدرسه و جلو چشم بچه‌ها، تجاوز به حریم بچه‌هاست. این رفتار غیرانسانی سلامت روحی و روانی بچه‌ها را دچار مخاطره جدی می‌کند. آموزش و پرورش ما باید به خود بیاید و با تمام اقتدار سلامت غذای آموزشی بچه‌ها را تضمین کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲۲
انتشار یافته: ۲۴
دقیقا همین طور است. منجر به خشونت در بچه ها می شود. نقد کاملا درستیست.
بچه های این دوره به اندازه کافی خشن هستن . اینا در آینده میخوان این چیزایی رو که یاد میگیرن و از کودکی میبینن چه جوری تو بزرگسالی بروز بدن؟
کار این مدرسه خیلی ابلهانه بود
حالا مثلا عروسک باربی رو آتش زدید دختران ما دیگه راهی برای الگو برداری از غرب نندارند؟
نخیر. همچین چیزی نیست. در حالی که اگه دختران از غرب واقعی الگو بگیرند بد هم نیست. اونها بسیار به ورزش کردن و داشتن اندام زیبا اهمیت میدهند و اصلا به جراحی پلاستیک و آرایش غلیظ علاقه ندارند.
داشتن هیکل زیبا براشون از داشتن صورت زیبا با اهمیت تر هست چرا که صورت یه چیز خدادایه ولی اندام رو انسان خودش میتونه تا حد زیادی درست کنه.
همچنین اگه جراحی پلاستیک انجام بدهند این کار رو طوری می کنند که اصلا معلوم نباشه، آرایش هم که فقط برای افراد سن بالاست.
نه مثل دختران جامعه ما که هر چی پروتز گنده تر بهتر. هر چی بینی سر بالاتر بهتر.
خلاصه دختران غربی اینطوریند. الگوی خیلی بدی نیستند. منتها دختران جامعه ما دارند از خوانندگان عربی و بخش محدودی از جامعه ترکیه الگوبرداری می کنند و الان هم که خود دختران ایرانی صاحب سبک !!!! شدند و از خودشون پیروی می کنند!!! حتی صورت عروسک های باربی خیلی غیر طبیعی نیست. بخش غلو شده این عروسک ها لاغری مانکنی شون هست که ممکنه باعث ترویج کم خوری و ریاضت عذایی بشه.
کار این مدرسه هم فقط به آلودگی هوا افزود همچنین می تونستند حداقل این پلاستیک های عروسک رو برای بازیافت جمع کنند نه این که در حرکتی داعشی وار، آتشش بزنند.
این کسانی که عروسکهارو جلوی چشمدختر بههابه آتش کشیدند پیش خودشون چی فکر کردند؟ ایا مسئولین مدرسه نباید اونقدر سواد و تحصیلات روانشناسی کودک داشته باشند که بفهمند عروسک بازی برای دختران به منزله تمرین مادری می باشد انها از کودکی می آموزند که به فرزندشان محبت کنند و عاشقش شوند. حالا تصور کنید که جلوی چشم کسی فرزند و یا عشق را به آتش بکشند این کودک در آینده چه دیدی نسبت به عاملین اینکار و باوری که باعث شده این اتفاق بیفتد خواهد داشت
اخراج سريع عاملان
ﻣﻮاﻓﻘﻢ! ﺗﺮﻭﻳﺞ ﺧﺸﻮﻧﺖ ﺑﺎ ﻫﺮ اﻥ ﻛﺲ ﻛﻪ ﻫﻤﻔﻜﺮ ﻣﺎ ﻧﻴﺴﺖ! ﺑﺪﺗﺮﻳﻦ ﺷﻴﻮﻩ ﺗﺮﺑﻴﺘﻲ!
چه كار وحشتناكي....اين كار يعني تشويق يكسري كودك به وحشي گري.
بسیار حرف درستی است من بعنوان معلمی که تقریبا 30 سال کار کرده ام از دیدن وشنیدن این خبر متاسف شدم
تمام کارهامون اشتباه شده متاسفانه .
آموزش خشونت به کودکان
به نظر بنده باید علاوه بر توبیخ و تنبیه عوامل این حرکت خشن، از تکرار این رفتارها جلوگیری شده و تنبیهات شدیدتری درنظرگرفته شود
راستی این خبر را چند روز پیش در رادیو شنیدم خیلی دوست داشتم برایتان همان موقع کامنت می گذاشتم تا به این خبر بپردازید که خوشبختانه اعلام کردید از این خبر
وحشت کردم ببینید دارند چی به بچه های کوچیک ما یاد می دهند آتش زدن عروسک که برای یک دختر بچه مظهر فرزند ، محبت ، عشق و همه چیزهای خوب است با روحیه پاک و معصوم یک طفل دارند چه کار می کنند این علاوه بر کودک آزاری مظهر آموزش خشونت و قتل هم هست باید مربیانی که مروج این کار بودند محاکمه شوند و به انفصال خدمت محکوم شوند
آموزش و پرورش باید با جدیت با این اعمال خودسرانه که به اسم دین و اسلام و فرهنگ اسلامی تیشه به ریشه اذهان پاک کودکان می‌زند برخورد کند.
متاسفانه ما یاد گرفتیم با اسم اسلام هر کاری که خواستیم بکنیم و خودمان و اعمالمان را پشت اسم اسلام پنهان کنیم.
این ضربه به فرهنگ اسلامی ماست.
تحلیل مسخره ای بود
حیف کودکان مظلوم و پاک ...خدا عاقبت این مملکت رو با این نحوه آموزش به خیر کنه
بهتر نیست برای استخدام معلمین آزمون روانشناسی برگزار کنیم؟؟؟؟؟؟
تنهاچیزی که درمدارس دیده نمی شودآموزش صحیح وپرورش روح وروان کودکان معصوم ماست!
عروسک برای بچه‌ها یک موجود زنده است، یک همبازی است. بچه‌ها با عروسک‌هایشان حرف می‌زنند، بازی می‌کنند، تنهایی‌شان را پر می‌کنند. آتش زدن عروسک در نگاه کودک، آتش زدن یک دوست و همبازی است و نکته اصلی فاجعه همین‌جا است.

وی افزود: معلمی که به خود اجازه می‌دهد عروسک‌های باربی را جلو چشم بچه‌ها آتش بزند، به بچه‌ها و بازی بچه‌ها و دنیای بچه‌ها کاری ندارد، او با این رفتار به احساسات و عواطف بچه‌ها آسیب جدی وارد می‌کند. او دارد بچه‌ها را وارد بازی‌های پیچیده خود می‌کند. او خواسته یا ناخواسته، روح و روان بچه‌ها را به بازی می‌گیرد؛ تا خشم خود را فرو بنشاند. به نظر من آتش زدن عروسک‌ها به هر بهانه و توجیهی در فضای مدرسه و جلو چشم بچه‌ها، تجاوز به حریم بچه‌هاست. این رفتار غیرانسانی سلامت روحی و روانی بچه‌ها را دچار مخاطره جدی می‌کند. آموزش و پرورش ما باید به خود بیاید و با تمام اقتدار سلامت غذای آموزشی بچه‌ها را تضمین کند.
ایرانه دیگه...
این حرکات خودسر و بدون کارشناسی به چه دلیلی هست در حالیکه اثرات سوء در روحیه کودکان می ذاره چرا قبل از اینکه کاری انجام بشه روانشناسی نمی شه دختر ها شدیدا مستعد استرس و اضطراب هستند
اگر مسولین اون مدرسه خیلی نگران بچه ها هستن به جای آتش زدن عروسکها میتونستن اون عروسکها رو بگیرن بجاش یک عروسک دیگه به بچه ها هدیه بدن نه اینکه خشونت وبی رحمی رو درذهن بچه ها پرورش بدن ,اینجور معلمها با این کوته فکریشون بدرد تعلیم دادن به بچه ها نمیخورن وباید اخراج بشن
عروسک تو مدرسه چکار می کرده ؟
من اگه جای اولیای اون بچه ها بودم پرونده بچه هامون میگرفتم می بردم یه مدرسه دیگه ثبت نام میکردم.
سلام جای بسیار تاسف است در یک واحد آموزشی تشکر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار