بازدید 30466
پس از انتشار مطلب جنجالی درباره معاون رئیس جمهور؛

نشریه یالثارات رسماً لغو مجوز شد

این نشریه نخستین ‌بار در سال 1376 توقیف شد؛ اما انتشار آن از مرداد همان سال مجدداً شروع گشت. یالثارات آخرین بار نیز در 16 دی 1392 با رأی هیأت نظارت بر مطبوعات و به استناد بندهای 8 و 11 ماده 6 قانون مطبوعات و بر اساس تبصره ماده 12 آن قانون توقیف و پرونده‌اش جهت رسیدگی به مرجع قضایی ارسال شده بود، ولی دوباره پس از طی مراحل قضایی، فعالیتش را از سر گرفته بود.
کد خبر: ۵۵۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶ 04 January 2016
نشریه یالثارات رسماً لغو مجوز شد
پس از نوشته نامتعارفی که هفته ‌نامه یالثارات به معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور نوشت و واکنش‌های بسیار وسیعی را در پی داشت، در جلسه صبح امروز هیأت نظارت بر مطبوعات درباره این نشریه تصمیم‌گیری و یالثارات لغو مجوز شد.

به گزارش «تابناک»، نشریه «یالثارات» در قامت یکی از نشریات منتقد دولت، اخیراً در مطلبی به نقد سیاست‌های دولت در حوزه عفاف و حجاب پرداخته و ذیل این نقد، عمده مصائب را متوجه شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور نموده است. این نشریه با به کارگیری تعابیری درباره ملاوردی و شخص دیگری که مطابق با قوانین جزایی مرسوم کشور مصداق اجرای حد است، معاون زن رئیس جمهور را در جایگاه بسیار بدی قرار داده بود.

این مطلب با واکنش‌های فراوانی همراه شد؛ نخستین واکنش رسمی از سوی شخص شهیندخت مولاوردی بود که در کانالش در تلگرام پاسخ مفصلی نوشت. در بخشی از این پاسخ آمده بود: «به‌ راستی این روزها روایت خلخال از پای زن یهودی درآوردن و روا بودن جان دادن مؤمن به نقل از مولی‌الموحدین و یا حرمت ریختن آبروی مؤمن که بالاتر از ریختن خون مؤمن است، کجا رفته است؟ آیا سیاست ارزش آن را دارد که اخلاقیات در جامعه به پایین‌ترین سطح خود سقوط کند؟ اینجانب در دفاع از حیثیت یک انسان در وهله اول و سپس حیثیت زنان سرزمینم و نیز جایگاه حقوقی و حقیقی خود حق پیگیری و شکایت از این نشریه که پیشتر از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات هم تذکر گرفته است را بر خود محفوظ داشته و تا حصول نتیجه نهایی از مراجع قضایی و نظارتی از پای نخواهم نشست».

یالثارات در واکنش به پاسخ ملاوردی یادداشتی نوشت و نسبت‌هایی غریب‌تر از یادداشت اول را به معاون زنان رئیس جمهور منتسب کرد. در بخشی از این یادداشت با طرح ادعایی درباره یک خبرنگار ایرانی خارج‌نشین او را «همپالکی» معاون رئیس‌جمهور دانسته و نوشته بود: «اگر در فراق این خانم کذایی و همپالکی سابق خود بی‌تاب و ناراحتید، شما هم تشریف ببرید خدمت ایشان، لندن!»

در ادامه واکنش‌های وسیعی در سطح فضای عمومی رقم خورد و در شرایطی که از یک سو گروهی از فعالان سیاسی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور از ملاوردی حمایت کردند، برخی چهره‌های دیگر نظیر حسین الله کرم در گفت‌وگوهایی که داشتند از تیتر و محتوای نوشته اول یالثارات حمایت کردند.

پس از این واکنش‌ها، الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهوری از بررسی پرونده شکایت معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از روزنامه یالثارات خبر داد و رسماً از این نشریه به دلیل مطالبی که خطاب به معاون رئیس جمهور مطرح شده بود، شکایت شد.

حال در جلسه امروز هیأت نظارت بر مطبوعات (دوشنبه 14 دی 1394) که با حضور اکثریت اعضای این هیأت تشکیل شد و بیشتر به مباحث نظارتی اختصاص یافت، پروانه هفته نامه «یالثارات» با توجه به تبصره٢ ماده ٦ قانون مطبوعات، لغو شد.

نشریه یالثارات که از سی ام اردیبهشت 1373 شروع به فعالیت کرد، اولین‌ بار در سال 1376 توقیف شد، ولی انتشار آن از مرداد همان سال مجدداً شروع گشت. یالثارات آخرین بار نیز در 16 دی 1392 با رأی هیأت نظارت بر مطبوعات و به استناد بندهای 8 و 11 ماده 6 قانون مطبوعات و بر اساس تبصره ماده 12 آن قانون توقیف و پرونده‌اش جهت رسیدگی به مرجع قضایی ارسال شده بود اما پس از طی مراحل قضایی، مجدداً فعالیتش را از سر گرفته بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر