بازدید 4646

دیدار هیات نمایندگی چین با محسن رضایی

کد خبر: ۵۵۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ 24 December 2015
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : چین می تواند با فعال تر شدن در موضوع مبارزه عملی با داعش، به صلح و ثبات منطقه کمک شایانی داشته باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع، اعضای این هیات ، روز سه شنبه با دبیر و جمعی از اعضا و مدیران ارشد مجمع دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار دکتر محسن رضایی، با اشاره به مشترکات فرهنگی در ملل مشرق زمین و لزوم تقویت تعاملات منطقه ای به منظور برقراری صلح و امنیت پایدار، تصریح کردند: چین می تواند با فعال تر شدن در موضوع مبارزه عملی با داعش، به صلح و ثبات منطقه کمک شایانی داشته باشد و ایران نیز آماده است با ایجاد زمینه های فرهنگی و تعامل با مسلمانان چین، با نفوذ جریان های تکفیری در آسیای مرکزی مقابله کند.

دکتر رضایی همچنین سطح مبادلات تجاری میان ایران و چین را ناکافی ارزیابی کردند و افزودند: این همکاری ها در دوران پس از اجرای توافق هسته ای و از میان رفتن تحریم ها می تواند جهش چشم گیری پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ، تهران و اصفهان میزبان هیات دیپلماتیک چین با حضور مقامات ارشد وزارت امور بین الملل حزب کمونیست این کشور است که به دعوت دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایران آمده اند.

 هیات چینی همچنین ضمن دیدارهای جداگانه با دکتر غلامعلی حداد عادل و حسین مظفر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و دیدار با جمعی از اعضای حزب موتلفه اسلامی، از موزه های دفاع مقدس و جواهرات ملی ایران بازدید کردند.

هیات چینی همچنین با دکتر علی رضایی، معاون پژوهش، اطلاع رسانی و امور بین الملل دبیرخانه مجمع، اعضای انجمن دوستی ایران و چین و دکتر رضا سیف الهی، معاون امنیت داخلی شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی و دکتر حسینی کیا، معاونت امور قوای دبیرخانه مجمع دیدار کردند.

در این دیدارها، دو طرف ضمن ابراز علاقه به گسترش مناسبات دیپلماتیک و افزایش سطح همکاری های اقتصادی بین ایران و چین، در خصوص مسایل روز بین الملل و نیز موضوعات مورد علاقه دو کشور، گفتگو کردند.

یکی از محورهای گفتگوهای هیات چینی با مقامات ایرانی، موضوع وضعیت مناسبات ایران و چین در دوران پسابرجام بود . همچنین موضوع پدیده تروریسم و داعش و لزوم مبارزه واقعی با این تهدید جهانی مورد تاکید دو طرف قرار گرفت. در این باره مقام های ایرانی به هیات چینی یادآور شدند که ایران از مشارکت چین در حل موضوعات منطقه ای همانند روسیه استقبال خواهد کرد.

همچنین محور افزایش سطح همکاری های اقتصادی میان دو کشور و آمادگی ایران برای پذیرش سرمایه گذاری های چین در طرح های توسعه ای مطرح شد که مورد استقبال هیات چینی قرار گرفت.

در این دیدارها مقرر شد نظر به جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام درامر سیاست گذاری کلان کشور و تجربه موفق چین در اجرای 13 برنامه توسعه 5 ساله، پژوهشکده های مجمع زمینه تبادل تجربه در موضوع توسعه را با پژوهشکده های فعال و مرتبط چینی در دستور کار قرار دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان