بازدید 69637
بسته خبری «تابناک»؛

چه کسی اجتهاد سید حسن خمینی را تایید کرد؟/سوت بلبلی زدن اژه‌ای در بین دانشجویان/ پیش‌بینی احمدی‌نژادی‌ها از برنده انتخابات مجلس

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«کلید روحانی در قفل موسیقی نچرخید!»؛«واکنش مطهری به تحلیل کیهانی»؛«الهام چرخنده به مجلس می‌رود؟» و«کشف رابطه فتنه و داعش توسط شریعتمداری» ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۵۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵ 22 December 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

رد حرف های وزیر توسط سخنگو

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که آیا بدهی 540 هزار میلیارد تومانی دولت که وزیر اقتصاد اعلام کرده است را تأیید می‌کنید یا خیر، گفت: برای اولین بار است که این رقم بدهی را می‌شنوم و فکر نمی‌کنم بدهی دولت اینقدر باشد.

رابطه فتنه  و داعش از دید شریعتمداری

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه فتنه ۸۸ تحت مدیریت مثلث بیرونی آمریکا، انگلیس و اسرائیل بود، گفت: اگر این فتنه به پیروزی می‌رسید، آمریکا نیازی به راه‌اندازی داعش نداشت. حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان طی سخنانی در همایشی در دانشکده حقوق دانشگاه تهران، با یادآوری ماجراهای فتنه سال 88 اظهار داشت: داعش دنبال چیست که سران فتنه نبودند؟

روایت وزیر اطلاعات احمدی نژاد از پاسخ به ولیعهد عربستان

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی ظهر امروز در همایش سفیران فرهنگی کمیته امداد که در مجتمع یاوران مهدی (عج) برگزار شد با اشاره به اینکه حرکت در مسیر تبیین گفتمان انقلاب اسلامی اقدامی ارزنده است، بیان کرد: کمیته امداد را نباید یک مجموعه که افراد نیازمند را زیر پوشش قرار می‌دهد تصور کنیم چرا که کمیته امداد یک حرکت فرهنگی است وزیر سابق اطلاعات گفت: ولیعهد عربستان با صراحت گفت دشمنی آنها با ما تمام‌شدنی نیست؛ در پاسخ به او گفتم ببینید امروز صدام کجاست و جمهوری اسلامی ایران به چه جایگاهی رسیده است و حکومت در دست کیست؛ وقتی این سخن را شنید دیگر پاسخی نداشت.

کلید روحانی در قفل موسیقی نچرخید!

نشست خبری کنسرت گروه هم‌آوایان با حضور حسین علیزاده،‌محمد معتمدی، علی بوستان و محمدحسین توتونچیان صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد.حسین علیزاده گفت: متأسفانه کلید آقای روحانی هم نتوانست مشکل موسیقی را حل کند؛ ما هیچ وقت نباید از دولت انتظاری داشته باشیم، «ملت» واژه بزرگی است و باید به آن احترام گذاشت و لازم نیست «دولت» برای ما کاری انجام دهد.

واکنش مطهری به تحلیل جنجالی کیهان

علی مطهری در واکنش به این موضوع که به گمان کیهان، مخالفان خط امام به مثلث هاشمی، روحانی و سیدحسن خمینی دل بسته‌اند، گفت: تحلیل‌های مبتنی بر مثلث و مربع و این‌که بگوییم مخالفان به این مثلث دل بسته‌اند، همه حدس و گمان‌های توأم با بدبینی است.به گزارش «انتخاب»، علی مطهری در واکنش به گزارش کیهان علیه سیدحسن خمینی اظهار کرد: تحلیل کیهان مثل اکثر تحلیل‌های آن اشتباه و بیشتر امنیتی و اطلاعاتی است.نماینده مردم تهران در مجلس که با هفته‌نامه «صدا» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: آنها (مسئولان کیهان) آنچه را که مایل هستند به صورت یک امر واقع شده معرفی می‌کنند و بعد تلاش می‌کنند تحقق پیدا کند؛ مثل روشی که درباره منتقدان و معترضان دارند و روشی که درباره کاندیداهای معترض سال 88 داشتند.وی در واکنش به اینکه به گمان کیهان، مخالفان خط امام به مثلث هاشمی، روحانی و سیدحسن خمینی دل بسته‌اند، گفت: تحلیل‌های مبتنی بر مثلث و مربع هم که بگوییم مخالفان به این مثلث دل بسته‌اند، همه حدس و گمان‌های توأم با بدبینی است.مطهری اضافه کرد: همین‌طور این‌که بگوییم حسن آقا در سناریوی آقای هاشمی بازی می‌کند، به این معنی است که وی از خودش رأی و نظر ندارد و این یک اتهام است.نماینده تهران همچنین گفت: اگر کسی حرف‌های یک فرد حکیم و با تجربه را قبول داشته باشد، به معنی بازی کردن در سناریوی او نیست بلکه ممکن است خودش راه درست را همین تشخیص داده باشد.

سورپرایز صادق خرازی!

صادق خرازی که به وزارت کشور آمده بود٬ گفت می‌خواهم همه را سورپرایز کنم اما در نهایت معلوم شد که وی برای همراهی کاندیداهای حزب ندای ایرانیان همچون سودابه راد‌فر و مجید فراهانی به وزارت کشور آمده است.وی در پاسخ به این سوال که خودش در کدام انتخابات و از کدام حوزه انتخابیه قصد کاندیداتوری دارید؟ گفت: فعلا چیزی نمی گویم و قصد سورپرایز دارم. با همه این ها خرازی دقایقی بعد در جمع خبرنگاران حاضر شد و به ارائه توضیحاتی پرداخت که با اعتراض مسئولان ستاد همراه شد که وقتی قصد کاندیداتوری در انتخابات را ندارد نباید پاسخ سوالات را بدهد.

درخواست لغو اجرای برجام توسط مجلس

محمدحسن آصفری عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از تهیه و ارسال نامه‌ای به شورای عالی امنیت ملی در ارتباط با ابلاغ قانون محدودیت سفر به ایران و سه کشور دیگر توسط آمریکا خبر داد.نماینده اراک و کمیجان با اشاره به مصوبه‌ای که آمریکا علیه ایران مبنی‌بر محدودیت سفر کشورهای دیگر به جمهوری اسلامی ایران انجام داده، تصریح کرد: طی این نامه از شورای عالی امنیت ملی می‌خواهیم تا نسبت به اقدامات اعتمادسازی جمهوری اسلامی ایران دست نگه دارند تا تکلیف این مصوبه روشن شود.آصفری تأکید کرد: این مصوبه مصداق نقض برجام است.عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با بیان اینکه نامه‌ی وزیر امور خارجه آمریکا نیز در اصل این موضوع تغییری ایجاد نمی‌کند، گفت: اوباما تنها چند ماه دیگر رئیس جمهور آمریکا خواهد بود و نمی‌تواند این مصوبه را لغو یا منتفی کند.


اجتهاد سیدحسن را آیت الله وحید خراسانی تایید کرده است

موسوی لاری در دانشگاه یزد در خصوص سوالی پیرامون درجه علمی حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی گفت: یکی از قوی‌ترین کرسی‌های درس خارج فقه توسط سیدحسن خمینی اداره می‌شود و مراجع بزرگ تقلید از جمله آیت الله وحید خراسانی اجتهاد ایشان را تایید کرده‌اند.وی گفت: سیدحسن امید آینده حوزه علمیه است.

ممنوع‌التصویری فاطمه معتمدآریا تأیید شد

در حالی که پیش از این شنیده‌هایی طرح شده بود درباره رایزنی تهیه کننده سریال نوروزی "زعفرونی” برای گرفتن مجوز بازی فاطمه معتمدآریا در آن اما گویا این تلاشها به جایی نرسیده است و پس از بهرام رادان که اخیرا پخش تیزرهای تازه ترین فیلمش "حکایت عاشقی” بخاطر حضور وی ممنوع شد، حالا ممنوع التصویری معتمدآریا هم تأیید شده است.ایرج محمدی که تهیه کنندگی "زعفرونی” را برعهده دارد و برادرزاده اش حامد هم سریال را کارگردانی می کند مدتها به دنبال فراهم آوردن شرایط حضور معتمدآریا در آن بود اما آن طور که مسعود احمدی در "برنا” خبر داده این تلاشها به جایی نرسیده و برای همین یک بازیگر جدید جایگزین معتمدآریا شده است.

8 سال ممنوع الورود بودم

مصطفی معین، وزیر علوم دولت اصلاحات با تأکید بر اینکه دانشگاه باید استقلالش را حفظ کند، می گوید، جناح های سیاسی از دانشگاه سربازگیری می کنند."مصطفی معین” در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز گفت: ۱۰ سال وزیر علوم بودم، اما در زمان دولت قبلی هشت سال اجازه ندادند وارد دانشگاه شوم، چنین رفتارهایی در تاریخ مشاهده نشده است. اکنون از حضور مجدد در دانشگاه‌ها بسیار خرسندم؛ چرا که دانشگاه همچون خانواده من است.وی با اشاره به عدم تأیید وزرای علوم پیشنهادی دولت تدبیر و امید توسط مجلس، عنوان کرد: همه شاهد هستند که در طول ۱.۵ سال چه برخوردهایی با چهار، پنج شخصیت دانشگاهی با علم، شد. رأی اعتماد ندادند و این چنین جلوی پیشرفت علمی کشور گرفته شد. خوشبختانه آن دوره را پشت سر گذاشته‌ایم.وی با اشاره به اینکه همچنان ترکش های تصمیمات نادرست دولت قبلی باقی مانده است، تصریح کرد: خسارات اقتصادی را می توان اصلاح کرد، ولی جبران خسارات علمی، فرهنگی و اجتماعی خیلی زمان بر است.

یونسی پیگیر جرم‌انگاری اهانت به مقدسات اقلیت‌ها

حجت‌الاسلام و المسلمین علی یونسی طی سخنانی در نشست شورای هم اندیشی اقوام و اهل سنت، اظهار کرد: پیگیر این موضوع هستم تا اهانت و توهین به مقدسات ادیان و مذاهب اقلیت‌ها جرم محسوب شود.وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم اهانت را حرام دانسته‌اند، گفت: کسی نباید حق داشته باشد به مقدسات ادیان و مذاهب توهین کند. این مساله باید قانونی پیگیری شود و مجازات برای آن تعیین کنیم.یونسی با بیان اینکه تشکیل چنین جلساتی می‌تواند در مشورت دادن به دولت و نهادهای مذکور کمک شایانی کند، افزود: بناست هر از چندگاهی این جلسات تشکیل و کمیسیون‌ها به صورت منطقه‌ای تشکیل شود. البته ما هر هفته همفکری مداوم داشته‌ایم و به آینده چنین نشست‌هایی نیزامیدوار هستیم.

اکثر وزرای احمدی نژاد کاندیدا می شوند

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از طرف جبهه یکتا برای ثبت نام آمده است، گفت: با احمدی نژاد رابطه تشکیلانی ندارم اما ممکن است رابطه شخصی داشته باشم.سیدمحمد حسینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جلسات اصولگرایان حضور دارم اظهارداشت: از طرف جبهه یکتا برای ثبت نام آمده ام.وی افزود: با احمدی نژاد رابطه تشکیلاتی ندارم اما ممکن است رابطه شخصی داشته باشم.حسینی تاکید کرد: اکثر وزاری دولت نهم و دهم در انتخابات شرکت می کنند.

داعش یک گربه را به جرم کشتن کبوتر اعدام کرد!

داعش یک گربه را به جرم کشتن کبوتر اعدام کرد!انتشار یک فیلم ویدیویی از اعدام گربه ای توسط گروه تروریستی داعش به جرم کشتن و خوردن یک کبوتر در شبکه های اجتماعی از جمله یوتیوب تعجب همگان را برانگیخته است. به گزارش ایرنا، در این فیلم ویدیویی یک گربه در حالی که سر آن داخل یک کیسه سیاه قرار داده شده و از دیوار آویزان شده توسط گروه تروریستی داعش کشته می شود. گروه تروریستی داعش برای اعدام مخالفان و حتی سرکرده های فراری خود نیز به شیوه های عجیب و غریبی دست می زند. 

اسامی نماینده قالیباف و ولایتی در شورای وحدت

به دعوت روحانیت، علی اکبر ولایتی و محمدباقر قالیباف، نماینده خود را به شورای ائتلاف بزرگ اصولگرایان معرفی کردند.به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، به دعوت سه فقیه و جامعه روحانیت، مهدی ذاکری به نمایندگی از محمد باقر قالیباف و علاءالدین بروجردی به نمایندگی از علی اکبر ولایتی به شورای وحدت اصولگرایان معرفی شدند.علی اکبر ولایتی در جلسه قبلی این شورا، خود شخصا حضور یافته بود. قالیباف نیز در پی تماس روحانیت، بر پذیرش فرایند تعربف شده در این شورا تاکید کرده و نماینده خود را معرفی کرد.بر اساس مصوبه جلسه یکشنبه شورای ائتلاف بزرگ اصولگرایان نیز کمیته هایی در زیر مجموعه تشکیل می شود که مهدی ذاکری علاوه بر حضور در شورا، عضویت در یکی از کمیته های اجرایی ائتلاف بزرگ اصولگرایان را پذیرفته است.ذاکری در حال حاضر بزرگترین بنگاه رسانه ای کشور، موسسه همشهری را مدیریت می کند.علاءالدین بروجردی(نماینده ولایتی) نیز رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی است. وی در دوره صدرات ولایتی در وزارت خارجه، معاونت آسیا و اقیانوسیه را بر عهده داشت.

اسامی اعضای شورای داوری جبهه متحد اصولگرایان

براساس خبری که هفته نامه مثلث منتشر کرده  قرار است گروهی هفت نفره برای داوری به سازو کار وحدت اصولگرایان اضافه شوند. این گروه داوری متشکل از چهره‌های روحانی خواهد بود. بر‌اساس گزارش خبرنگار مثلث تا کنون حضور افرادی مانند آقایان عباس کعبی (نماینده‌ مردم خوزستان در مجلس خبرگان و از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم. وی مدرس خارج فقه و اصول در حوزه‌ علمیه قم است)، محمد رضا آشتیانی (از اعضای‌ جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ ‌ و نماینده مردم قم در مجلس‌ شورای‌ اسلامی)، تقوی (رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز تهران که از ماه‌ها پیش تلاش‌هایی برای وحدت اصولگرایان داشته است‌) ، حسین ابراهیمی‌(عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز، نماینده تهران در مجلس هشتم، رئیس سابق رسیدگی به امور مساجد) ، حیدر مصلحی (وزیر سابق اطلاعات) و حسینی بوشهری در این گروه هفت نفره قطعی شده‌. رایزنی با برخی چهره‌های دیگر روحانی برای عضویت در این گروه هفت نفره همچنان ادامه دارد. 

شورای نگهبان کاندیدا شدن زن‌ها برای خبرگان را تایید کرد

سخنگوی شورای نگهبان گفت:منعی برای ثبت نام بانوان به عنوان داوطلب نمایندگی در انتخابات خبرگان وجود ندارد. نجات الله ابراهیمیان درباره ثبت نام زنان در انتخابات مجلس خبرگان گفت:برای ثبت نام بانوان به عنوان داوطلب نمایندگی در انتخابات خبرگان منعی وجود ندارد. این سخنان در حالی است که در چهار دوره قبل هیچ زنی عضو مجلس خبرگان نبوده است.

یک عضو دیگر شورای نگهبان هم کاندیدای خبرگان شد

آیت‌الله مدرسی‌یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان، کاندیدای مجلس خبرگان رهبری از استان تهران شد.به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام حمزه قربانی عصر امروز به نیابت از آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی طباطبایی یزدی در فرمانداری قم حاضر شد، اقدامات ثبت نام این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان تهران را انجام داد.

عذرخواهی رسمی فیتیلیه‌ای‌ها در مجلس

سیدمهدی عیسی‌زاده در گفت‌وگو با خانه‌ملت در تشریح جلسه امروز(دوشنبه30 آذرماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: مجموعه برنامه‌سازان فیتیله‌ای‌ها، کارگردان و تهیه‌کننده این برنامه برای عذرخواهی جهت توهینی که به آذری زبانان در برنامه اخیر خود کرده بودند، به درخواست نمایندگان در کمیسیون اجتماعی حضور یافتند. نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون اجتماعی موظف به بررسی آسیب اجتماعی وارده شده به آذری زبانان برای جلوگیری از این گونه خطاهاست، لذا آنها با حضور در جلسه کمیسیون رسما از مردم آذری زبان عذر خواهی کردند. این نماینده آذری زبان در مجلس نهم یادآور شد: مجموعه فیتیله‌ای ها اعلام کردند که با حضور در آذربایجان از مردم عذرخواهی خواهند کرد؛ البته نمایندگان پذیرش عذرخواهی این گروه تلویزیونی را منوط به پذیرش عذرخواهی از سوی مردم آذربایجان دانستند. عیسی‌زاده با بیان اینکه گروه تلویزیونی فیتیله توهین به مردم آذربایجان را اشتباهی سهوی دانستند، گفت: این افراد سابقه حضور در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل داشتند و کاملا مشهود است که این توهین به شکل عمدی صورت نپذیرفته است اما مردم آذری‌زبان را باید قانع کنند.

هر کسی گفته مجلس در راس امور نیست حرف بی ربطی زده است

دبیرکل حزب مردم سالاری در واکنش به اظهارات محسن هاشمی گفت: هر کسی گفته مجلس الان در راس امور نیست حرف بی ربطی زده است. به گزارش فارس، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری پس از ثبت نام در ستاد انتخابات کشور برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: هر کسی گفته مجلس الان در راس امور نیست حرف بی ربطی زده است. وی ادامه داد: پرچمدار اصلاحات در مجلس آینده خواهیم بود البته اصلاحاتی که درون نظام بوده و منش اعتداگرایانه داشته باشد.

سوت بلبلی زدن اژه‌ای در بین دانشجویان 

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، در چهارمین همایش دانشگاه سدی در برابر فتنه که در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: برخی افراد اصلاً حاضر نیستند حرف حق را بشنوند، بفهمند و بعد بگویند قبول دارند یا خیر، بلکه بر اساس لجاجت، تعصب، فریب یا هر انگیزه دیگری حاضر نیستند حرف را گوش دهند. اینگونه موارد در طول تاریخ هم وجود دارد؛ مثلاً در صدر اسلام، وقتی حضرت محمد(ص)، آیات الهی را می‌خواندند، برخی دست بر روی گوش خود می‌گذاشتند تا نشنوند. برخی هم نصفه‌کاره می‌شنیدند و رها می‌کردند. به گزارش تسنیم، وی به بیان خاطره‌ای از سخنرانی در جمع دانشجویان در دوم خرداد پرداخت و گفت: یک خاطره‌ای از همین سالن دارم. در دوم خرداد آمدم اینجا تا صحبت کنم. همین که «بسم‌الله الرحمن الرحیم» گفتم و خواستم صحبتم را شروع کنم، عده‌ای کف و سوت می‌زدند. ساکت شدم و دوباره همین که «بسم‌الله الرحمن الرحیم» گفتم و می‌خواستم سخن را آغاز کنم، مجدداً کف و سوت می‌زدند. وزیر اسبق اطلاعات اضافه کرد: سه بار این کار تکرار شد تا اینکه گفتم آقایان اولاً شما مرا دعوت کردید و من خودم اینجا نیامدم. ثانیاً اگر نمی‌خواهید بشنوید، خوب حرفی نیست و کف و سوت ندارد. می‌توانید بگویید "آقا برو و ما نمی‌خواهیم حرف‌هایت را بشنویم" ولی بدانید اگر بنا به کف و سوت باشد، من هم بَلَدم سوت بزنم؛ کف نمی‌زنم اما می‌توانم سوت بزنم.محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: همین جا از پشت همین تریبون چند سوت بلبلی زدم که سوتم یک مقدار قوی‌تر از بقیه و بدون استفاده از دست بود. گفتم خوب گوش بدهید و بعد قبول نکنید. بنابراین یکی از راه‌های تشخیص قول حسن از غیر حسن، این است که انسان ابتدا باید به حرف گوش بدهد. حرف را بشنود و استماع هم کند. بنابراین وقتی می‌توان انتخاب کرد که اهل شناخت و دقت بود و تحقیق کرد.



طرح‌های دولت احمدی‌نژاد، زنان را خانه نشین کرد

شست تجارب زیسته زنان در مجلس، احزاب و فعالیت های مدنی عصر روز دوشنبه سی ام آذر، از سوی حلقه مطالعات مسائل اجتماعی زنان انجمن جامعه شناسی ایران و با همکاری نشریه کلید ملی برگزار شد.به گزارش نامه نیوز، در این نشست، فائزه هاشمی رفسنجانی از توسعه متوازن و نقش زنان در آن سخن گفت. او که از کاسته‌شدن تعداد زنان حاضر در مجلس و سمت‌هایی مدیریتی گله می‌کرد، ضعف در مدیریت زنان در سطح کلان و آیین‌نامه‌ها و سیاست‌های کلان را دو ایراد اساسی دانست.هاشمی با تأکید بر اینکه سیاست‌های کلان، زن را در کنار خانواده تعریف می‌کند و به سمت خانه‌نشین‌کردن آنها می‌رود، گفت: دولت احمدی‌نژاد با ارائه طرح‌هایی مثل مرخصی زایمان، طرح دورکاری زنان و.‌.. که به‌ظاهر هم به نفع زنان بود در همین مسیر گام برداشت.

سرلیستی لاریجانی اصلا مطرح نبوده

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار ضمن حضور در فرمانداری تهران و ثبت‌نام در انتخابات مجلس گفت: سرلیستی لاریجانی و ناطق‌نوری در لیست اصلاح‌طلبان اصلا مطرح نبوده است. به گزارش تسنیم، مهدی فرنیان عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار عصر امروز با حضور در فرمانداری تهران در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد. فرنیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرایط کشور نیازمند تغییر و تحول است، اظهار داشت: در عرصه قانون‌گذاری برداشت بنده و دوستانم در شورای حزب کار این است که نیروهای جدیدی باید وارد مجلس شوند تا گردش نخبگان شکل بگیرد و اصل را بر مبنای تخصص‌گرایی قرار دهیم. وی در پاسخ به این پرسش که مذاکرات شما با شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای تخصیص 15 تا 20 درصد جوانان در لیست تهران به کجا رسید؟ گفت: این مذاکرات حدود 3 ماهی است که در حال انجام گرفتن است و در طول این دو هفته گذشته در جلسه شورای عالی استان‌های شورای سیاست‌گذاری با دبیران کل احزاب، مذاکراتی صورت گرفت. عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار افزود: اکثریت اصلاح‌طلبان سهمیه 15 تا 20 درصد به جوانان در لیست‌های انتخاباتی را پذیرفته‌اند و بنده از سوی حزب اسلامی کار و شورای جوانان اصلاح‌طلب امروز در انتخابات مجلس کاندیدا شده‌ام.

انتشار مستندی درباره مشکلات جنسی در ایران

مستند «پشت صحنه»، آخرین اثر دفتر مستند سازی نجوای زلال هنر با موضوع واکاوی بحران جنسی در ایران، چهارشبه 2 دی ماه ساعت 14:30 در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران رونمایی خواهد شد. در این مستند به موضوعاتی مانند خود ارضایی ، روابط جنسی در دوستی‌های قبل از ازدواج، عقد موقت، نگاههای متفاوت دو جنس به این دوستی‌ها، فیلم‌های غیر اخلاقی و مطالب دیگری پرداخته می‌شود.

داوطلبان انتخابات در صندلی‌های انتظار خوابیدند

مراجعه داوطلبان به ستاد انتخابات وزارت کشور امروز به قدری زیاد بود که صف‌های طولانی برای ثبت نام کاندیدا‌ها شکل گرفت برخی داوطلبان به دلیل ازدحام جمعیت ناچار بودند ساعت‌ها منتظر بمانند. به گزارش ایلنا، اگرچه برای مراجعان محل خاصی اختصاص داده شده بود٬ اما تعداد آنها انقدر زیاد بود که برخی از آن‌ها در جایگاه خبرنگاران می‌نشستند و و عده‌ای هم در محوطه وزارت کشور به دنبال جایی برای استراحت بودند برخی از داوطلبان هم از شدت خستگی ناشی از انتظار برای ثبت نام روی صندلی‌های خود خوابشان برده بود.

ادعای عجیب درباره آمار ازدواج موقت

شیرین احمدنیا مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور مدعی ثبت دو ازدواج موقت به ازای هر 10 ازدواج دائم در کشور شده و گفته: رابطه جنسی بخشی از سلامت اجتماعی است که باید به نحو صحیح در خانواده‌ها آموزش داده شود. شرایط فرهنگی و مذهبی در ایران این فرصت را فراهم کرده که نسبت فزاینده از افراد جامعه که به دلایل مختلف امکان یا تمایل ازدواج دائم برایشان فراهم نیست، به ازدواج موقت و شرعی روی آورند.

صف طولانی زنان اصلاح‌طلب در راه مجلس

فاطمه راکعی، دبیرکل زنان نواندیش و اشرف بروجردی، معاون سیاسی حزب اتحاد ملت به وزارت کشور رفته‌اند تا برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کنند. خدیجه جدا، فائزه توکلی، سودابه رادفر و معصومه بیات از حزب ندای ایرانیان هم برای این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند. از حزب کارگزاران پروانه مافی، عضو شورای مرکزی این تشکل حزبی، نامزد انتخابات مجلس شده است. فاطمه داداشیان، عضو شورای مرکزی بنیاد امید ایرانیان و زهرا نژادبهرام عضو شورای مرکزی حزب اتحاد از نامزدهای دیگر اصلاح‌طلب هستند. شیما قوشه، وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان هم از حوزه تهران نامزد انتخابات مجلس شده است.

با حمله به شورای نگهبان دنبال مجلس غربگرایند

سردار سید "صادق حسینی"، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام در همایش سالروز تشکیل بسیج حقوقدانان در ایلام گفته: در برخی برهه ها بعد از اعلام اسامی واجد شرایط و تأیید صلاحیت شده فشارهایی به شورای نگهبان وارد می شود که مورد هجمه قرار می گیرد، در حالی که همه باید به قانون احترام بگذاریم. انتخابات پیش رو نیز یک فرصت برای جوانان است تا از این طریق از آن استفاده کنند و البته باید در این مسیر با سعه صدر کارها را پیش برد. البته هر کس از فیلتر شورای نگهبان گذشت به این معنی نیست که دیگر اصلح است بلکه باید بین خوب و اصلح گزینه اصلح را انتخاب کرد. در این میان اما دشمن در کمین نشسته تا از این انتخابات نهایت استفاده خود را ببرد و از این طریق بعد از برجام و مسئله نفوذ یک مجلس با رویکرد غرب گرا را آماده کنند که باید در این راستا هوشیار بود.

پیش‌بینی احمدی‌نژادی‌ها از برنده انتخابات مجلس

محمدحسین حیدری در تحلیلی با عنوان « مدار صفر درجه اصولگرایی» در دولت بهار اصلی‌ترین سایت خبری حامیان احمدی‌نژاد نوشته: آرایش و فضای سیاسی انتخابات ریاست جمهوری سال 92 به همت اصولگرایان دوباره در حال بازسازی است. اصولگرایان سال 92 تلاش زیادی کردند تا نفهمند با حمله به محمود احمدی نژاد و ایجاد نفرت در میان بدنه اجتماعی هوادار او، سبد سایر کاندیداها را سنگین می کنند. با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری 92 آنها بالاخره این حقیقت را متوجه شدند. البته طبق معمول حسین شریعتمداری مقاومت بیشتری در برابر فرآیند ادراک از خود به نمایش گذاشت و تا یکی دو ماه پس از 22 خرداد همچنان دن کیشوت وار پیروزی حسن روحانی را پیروزی اصولگرایان می نامید اما او نیز بالاخره کوتاه آمد. اکنون برای اصولگرایان دوباره فصل پافشاری بر مواضع ماقبل آگاهی فرارسیده است؛ حمله به احمدی نژاد، انحرافی نامیدن هواداران رئیس جمهور سابق و دور کردن آن ها از سبد اصولگرایان و در یک کلام بازسازی آرایش و فضای سیاسی 92. کیهان هم اگر فردای اعلام نتایج، پیروزی ائتلاف لاریجانی – روحانی در انتخابات مجلس دهم را پیروزی اصولگرایان اعلام نکرد، کیهان نیست.

مواظب باشید در انتخابات امسال تلف نشوید!

روزنامه کیهان در پایان سرمقاله امروز خود با عنوان « لطفاً هدر نشوید» نوشته: سیمای برخی از این چهره‌های سیاسی، حکایت از حمل فتنه‌ای تازه می‌کند. آثار فریب خوردگی- خود فریبی و سقوط- در سیمای برخی سیاسیون که فتنه 88 را مدیریت کردند و مدیریت شدند، به وضوح دیده می‌شود. هیجانات منحط این طیف کاملاً برای دشمن قابل محاسبه و پیش‌بینی و دستکاری شده است. بردن چالش به سمت ولایت فقیه و بازی فربه شده و غفلت آفرین با برخی اسامی برای بازسازی اعتبار از دست رفته خود، هر چند از سر نگرانی نسبت به فرجام زشت 2 سال بزک آمریکا- به قول خودشان تابوشکنی مذاکره و رابطه - است اما به اعتبار برخی اطرافیان آلوده و نفوذی، به مثابه بازیگری در سناریویی است که کارگردان آن شیطان بزرگ است. اینجا ایستگاه آخر برای کسانی است که بخواهند بار دیگر فتنه‌انگیزی کنند و تبدیل به پیشمرگ دشمن شوند. خدا کند دیگر کسی مانند طلحه الخیر به خود نگوید؛ «هدر شدی صحابی بزرگ پیامبر»! به تعبیر امیرمؤمنان(ع) «من صارع ‌الحق صرعه. هر کس با حق در افتد، حق او را بر زمین می‌زند».

الهام چرخنده به مجلس می‌رود؟

الهام چرخنده در گفت و گو با میزان درباره حضور خود در مجلس شورای اسلامی گفته: در حال حاضر من در جلسه ای هستم و نمی توانم درباره این موضوع اظهار نظر کنم البته باید بگویم  زمان خودش همه چیز را حل می کند. گفتنی است چندی پیش این بازیگر در برنامه اینترنتی «دید در شب» حضور پیدا کرد و گفت:«اگر یک روزی احساس کنم در نمایندگی مجلس بتوانم به زنان کشورم خدمت کنم این کار را انجام خواهم داد.» بر اساس شنیده های خبرنگار خبرگزاری میزان از یک منبع آگاه، احتمال حضور «الهام چرخنده»  در وزارت کشور برای ثبت نام به عنوان کاندیدا  در انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود دارد.


پرورش ماهی در قفس بهانه سفر نمایندگان به ایتالیا

محمدتقی توکلی نماینده مردم الیگودرز و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، از سفر کمیسیون متبوعش به کشور ایتالیا برای برای مذاکره با سازمان خواروبار جهانی(فائو) خبر داده و گفته: این سفر برای مذاکره با سازمان خوار و بار جهانی(فائو) صورت گرفت. در نشست با مسئولان سازمان خواروبار جهانی از آن ها در خصوص تهیه بذر مقاوم به خشکسالی از نظر فنی کمک خواستیم . مطالبه دیگر ما از فائو حمایت از ایران در زمینه تولید ماهی در قفس بود تا به این ترتیب بتوانیم به امنیت غذایی پایدار با توجه به ظرفیت های بسیاری کشور دست یابیم.

وی با بیان اینکه درخواست کمک از فائو برای ایجاد زیرساخت های تولید آمار از دیگر مطالبات ما از سازمان خواروبار جهانی بوده است، افزوده:‌ با ایجاد تولید آمار روز آمد شدن آمار و اطلاعات برای برنامه ریزی تولید غذا ممکن خواهد شد که در این رابطه توافق های لازم صورت گرفت. مطالبه از فائو برای استفاده از توانمندی مهندسان ایرانی در طرح های بین المللی در دیدار با مدیران سازمان خواروبار جهانی(فائو) صورت گرفت. برای کاهش ضایعات محصولات غذایی که سالانه رقمی در حدود 1.2 میلیارد تن است از فائو خواستیم با کمک یونیدو وارد مذاکره شده تا بتوانیم با تکنولوژی روز از حجم این ضایعات بکاهیم .وی با اشاره به حجم بالای واردات دانه های روغنی در ایران، گفته: پیشنهاد ما به فائو موافقت با همکاری کشورهای برزیل، چین و ایران تا به این ترتیب با تولید این محصول از حجم واردارت بالای دانه ها روغنی کاسته شود.




سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر