بازدید 6109

دلارکمتر از سه هزار تومان نخواهد شد

کد خبر: ۵۵۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 09 December 2015
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از عدم پرداخت بودجه‌های عمرانی با گذشت حدود 9 ماه از ابتدای سال گلایه کرد و تاکید کرد: دلارکمتر از سه هزار تومان نخواهد شد بنابراین نباید انتظار داشت که کالاها هم در بازار ارزان شوند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حسن فتحی‌پور در چهارمین اجلاسیه اتاق اصناف ایران با اشاره به طرح کارت اعتباری ۱۰ میلیون تومانی برای تحریک تقاضا در خرید برخی کالاها و خودرو گفت: شورای پول و اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تحریک تقاضا در نظر گرفته بود که سه هزار میلیارد تومان به خودرو و3 هزار میلیارد تومان برای کالاهای دیگر هزینه می‌شود چون وقتی بازار در رکود به‌سر می‌برد و فروشی ندارد، سازمان نباید مالیاتی دریافت کند که این موضوع را به وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را در دستور کار داریم افزود: باید فرآیندی تعریف کنیم که مالیات بر ارزش افزوده در یک مکانیزم شفاف باشد چرا که برخی مالیات بر ارزش افزوده را از مردم دریافت می‌کنند، اما آن را به دولت برنمی‌گردانند.

فتحی پور با بیان اینکه در برخی مواقع شاهدیم که بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی با ظرفیت ۳۰ درصد کار می‌کنند،اظهار کرد: اوضاع در شهرک‌های صنعتی بسیار وخیم است و به دلیل رکود کشور، بسیاری از واحدها با ظرفیت ۳۰ درصد کار می‌کنند و برخی از آنها هم تعطیل شده‌اند.

وی در عین حال بیان کرد: بسیاری از مردم انتظار دارند که کالاها ارزان شوند و این موضوع از طرفی نظام توزیع کشور را هم با مشکل مواجه کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار