بازدید 67409

گزارش نهایی حادثه دلخراش هراز+ اسامی

پس از حادثه دلخراش سقوط مینی‌بوس حامل زائران پیاده فریدونکناری اربعین حسینی که در محور هراز اتفاق افتاد 12 زائر کشته و مفقود شده و 6 زائر مجروح هستند
کد خبر: ۵۵۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲ 02 December 2015
پس از حادثه دلخراش سقوط مینی‌بوس حامل زائران پیاده فریدونکناری اربعین حسینی که در محور هراز اتفاق افتاد 12 زائر کشته و مفقود شده و 6 زائر مجروح هستند

به گزارش فارس، ظهر امروز حادثه دلخراش سقوط مینی‌بوس حامل زائران پیاده فریدونکناری اربعین حسینی به اعماق دره وانا در محور هراز از سمت تهران به آمل خبری ناگوار بود که نه فقط فریدونکناری‌ها و مردم مازندران بلکه دیگر هم‌وطنان‌مان را نیز مبهوت کرد.

مینی‌بوس حامل این زائران که با اعلام پلیس‌راه سرعت مطمئنه نداشت، اسیر لغزندگی محور هراز شد و پس از لغزش سطح جاده به دیواره کناری برخورد کرده و به ته دره سقوط کرد.

این مینی‌بوس 18 سرنشین داشت که همگی مرد و البته دو نفر از آن‌ها مجرد و بقیه متاهل بودند.

این کاروان عاشق اباعبدالله‎الحسین (ع) در روزهای پایانی ماه گذشته از روستای جزین بخش مرکزی فریدونکنار عازم کربلا شده بودند و امروز قصد بازگشت به منازل خود را داشتند.

پس از سقوط مرگبار مینی‌بوس حامل زائران پیاده فریدونکناری اربعین حسینی به دره وانا همه وسایل و سوغاتی‌ها در سطح دره و رودخانه پخش شد.

کربلایی محمد کاظمی راننده این خودرو بود که در دم جان باخت.

مهران زابلی نیز از دیگر جان باختگان این حادثه رانندگی است که گفته می‌شود اهل آمل است.

شمس‌الله، مهدی، پرویز و صمد نیکزاد نیز از اقوامی هستند که گروهی در این مسافرت حضور داشتند و هم اکنون فوت شدند.

محمد و حسن کاظمی نیز به همراه حسن آغاسی‌پور از جمله کسانی هستند که به زیارت کربلای معلی نائل آمدند و سپس در راه بازگشت به خانه و کاشانه خود مهاجر ثارالله لقب گرفته و دعوت حق را لبیک گفتند.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل در اعلام آخرین آمار از این سانحه رانندگی گفت: در مجموع این مینی‌بوس 18 مسافر داشت که 7 نفر از آنها مجروح شده و به بیمارستان 17 شهریور آمل منتقل شدند.

جمشید نیک‌زاد ادامه داد: یک نفر از افراد مجروح منتقل شده به بیمارستان جان باخت.

وی بیان کرد: در مجموع این حادثه 12 فوتی داشت که تاکنون جسد هفت نفر از زائران کربلای حسینی پیدا شده و جست‌وجو برای یافتن پنج جان‌باخته دیگر ادامه دارد.

به گزارش فارس، زلفعلی محمودی، مرتضی و فریدون کاظمی جزو مفقودان سانحه دلخراش سقوط مینی‌بوس حامل زائران پیاده فریدونکناری اربعین حسینی به شمار می‌آیند.

* مصدومیت کارمند فرمانداری فریدونکنار در سانحه سقوط مینی‌بوس

سرپرست فرمانداری شهرستان فریدونکنار در گفت‌وگو با فارس خبر حضور کارمند این نهاد را در سانحه مینی‌بوس محور هراز تایید کرده است.

مهرداد ابراهیمی گفت: تاکنون 12 فوتی، 6 مجروح این حادثه قطعی شده، که پنج تن از این 12 فوتی مفقود هستند.

رئیس شورای اسلامی روستای جزین فریدونکنار نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: مینی‌بوس حامل 18 زائر کربلای معلی که از تهران به سمت آمل در محور هراز در حال تردد بود دچار حادثه دلخراش شده و باعث بروز مصیبت بزرگی در روز اربعین حسینی شد.

* نائب‌رئیس شورای روستای جزین نیز در محور هراز جان‌باخت

علی نیکزاد افزود: در این حادثه دلخراش کربلایی حسن کاظمی نائب‌رئیس شورای اسلامی روستای جزین دعوت حق را لبیک گفت.

وی تصریح کرد: کربلایی رضا اصغری همکار خدماتی فرمانداری شهرستان فریدونکنار نیز در این مینی‌بوس بوده که دچار مصدومیت جدی شده است.

نیکزاد ادامه داد: کربلایی رضا اصغری که از ناحیه پا دچار شکستگی شده هم‌اکنون در بیمارستان 17 شهریور شهرستان آمل بستری است.

وی بیان کرد: مینی‌بوس حامل زائران کربلای معلی که از روستای جزین بخش مرکزی شهرستان فریدونکنار از این سفر باز می‌گشت، در منطقه وانا دچار سانحه شده و به قعر دره‌ای که به رودخانه هراز منتهی می‌شد سقوط کرد.

رئیس سازمان آرامستان شهرداری آمل نیز در گفت‌وگو با فارس گفت: تاکنون هفت جسد از جان‌باختگان حادثه سقوط مینی‌بوس حامل زائران کربلا در محور هراز تحویل سردخانه شهرستان امام‌زاده عبدالله شد.

محمد مقدس اظهار کرد: مینی‌بوس حامل 18 نفر از زائران کاروان پیاده اربعین حسینی که از شهرستان فریدونکنار حرکت کرده بودند بعد از ظهر امروز دچار حادثه رانندگی شده در منطقه وانا که در کیلومتر 65 محور مواصلاتی هراز قرار دارد، به عمق دره سقوط کرد.

وی گفت: با توجه به اعزام افراد حاضر در سر صحنه حادثه رانندگی، پنج نفر از سرنشینان مفقود بوده و احتمال می‌دهند که به داخل رودخانه مجاور دره سقوط کرده باشند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۷
انتشار یافته: ۳۴
تا كي بايد شاهده اين حوادث وحشتناك و تلخ باشيم كه علتش هم همين ماشينهاي از رده خارج ١٠٠ ساله ميباشد
كي ميخواد جواب اين عزيزانو بده ؟
پاسخ ها
سید امین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
و جاده های غیر استاندارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
دوست عزیز، خودرو سهم زیادی از این حوادث نداره. بی رودروایسی قبول کنیم فرهنگ رانندگی نامناسب و همین طور راه های نامناسب تاثیر زیادی در این فجایع دارند
انالله و اناالیه راجعون ..
خدا بیامرزه.. از کربلا تا تهران این همه مناطق
سعب العبور داره هیچی نشدن حتما راننده یک نفس اومده خسته بوده جاده هراز هم که یک گارد ریل درست درمون نداره که اتوبوس و مینی بوس رو محافظت کنه..
پاسخ ها
رمضان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
شب قبلش رو در قم خوابیده بودن و ساعت 7:30 صبح حرکت کرده بودن چه خستگی آخه
لااله الاالله
با شهداي كربلا محشور شوند
آمين
خدا رحمتشون کنه
اما من سر در نیاوردم اگر زایر پیاده اربعین بودند باید الان کربلا میشدند و چه طور با ماشین پیاده رفتن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
از مرز پیاده میرن تا کربلا نا از دم در خونشون
تسلیت. خیلی غم انگیز بود.
دلمون خوش بود که داعش نتونس حمله انتحاری انجام بده و هموطنان عزیزمون از بین برن.اخرش این ایرانی جانش ازدست میده و همچنان تنها چیزی که ارزش نداره جان ایرانیه
تصادف توی کشور ما ازحمله دشمن بیشتر کشته میده ........... چه راه حلی باید برای آن پیدا کنیم...........
هنوز هم این مینی بوسهای قراضه تردد میکنند
همه کشته ها همشهری ما بودن یک شهر عزادار شد
وای خدا . چقدر وحشتناک... به خانواده هاشون تسلیت میگم . خداوند رحمتشون کنه
خدا رحمت کند. وقتي آدم تنهاست اصلا خواست پرواز کنه بقيه چه گناهي دارن که تو ماشين هستن. آيا در محضر خداوند راننده ميتونه جواب آدم‌هايي رو که يک بار و فقط يک بار به دنيا اومدن رو بده. فکر نميکنم.
تابناک محترم بهتر است يه بخش فرهنگي بگزاريد که توش نگيد فلاني چه کرد و فلان چه شد. آموزشي فرهنگي باشه در جهت ارتقاع فرهنگ. يکي هم حالا رانندگي اپارتمان نشيني و . . .
چرا اکثر رانندگان ایرانی بی توجهی به مقررات و نکات ایمنی رانندگی را نوعی کلاس و شجاعت می دانند ؟
خداوند انشالله همه جان باختگان که زایرین حرم اباعبدالله الحسین بودندرا قرین رحمت خود قرار دهد.خطرجاده های کشور از خطر داعش هم بیشتر بوده.واقعا متاسفیم
یعنی چی پنج تن از دوازده فوتی مفقود هستند؟؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
یعنی آب با خودش برذه یا شایدم حیوانات وحشی بردن اجساد رو
ﺁﺧﻪ اﻳﻦ ﻣﻴﻨﻲ ﺑﻮﺱ ﻣﻴﺪﻭﻧﻴﺪ ﻣﺎﻝ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻝ ﭘﻴﺸﻪ!!!
بسمه تعالی
خدا به خانواده هاشون صبر و همشون رو در جوار رحمت بار تعالی قرار بده......انشاءا... این بندن خداها که از این دنیا دستشون کوتاه شده تنها کاری که دولت و مسئولین میتونند برای بازماندگانشون انجام بدن کم کردن درد آلام ناشی از این حادثه است که بخش زیادیش مادی محسوب میشه.....
ميني بوسهاي فرسوده بلاي جان مردم شده است . مسئولان چرا اقدامي نمي كنند . اين ارابه هاي مرگ بايد از سيستم حمل و نقل كشور خارج شود .
از اين به بعد موج اعتراض به ناوگان فرسوده جاده اي به را ه مي افتد ...مي گي نه ببين .........تازه اخرش هم مي شه يه مشت وعده و وعيد پوشالي .
خدا رحمتشون كنه اين عزيزان رو و روحشون رو به اقا حسين ابن علي محشور كنه .
خدا رحمتشون کنه .انشالله هم جوار امام شهیدمان در بهشت باشند.
خدای بزرگ به داد ما برسس!! آخه مینی بوسهای طراحی دهه 60 میلادی چرا باید تو کشور دارنده بزرگترین مخازن انرژیهای فسیلی هنوز تردد کنن. نه ترمزی نه آسایشی نه امنیتی چرااا ؟!!!
خدا به خانواده هاشون صبر بده. چرا با مینی بوس؟
روحشان شاد
والا با این ماشین ها و جاده ها دیگه به داعش نیاز نداریم.
چاره کار فقط احداث راه آهن در مسیرهای پر تردد است
آخه این مینی بوس مال 50 سال پیشه مگر هنوز کار می کنه؟؟؟؟؟؟

این همه شرکت اروپایی و آمریکایی که مینی بوس تولید می کنند آخه اینا چین
نباید پلیس به اینجور ماشین ها با اینجور جاد ها اجازه تردد بده
راننده این مینی بوس (مرحوم محمد کاظمی) از دوستان صمیمی بنده بود.
طبق تماسهایی که با نزدیکان وی داشته و پیگیری هایی که کردم می گویند خودش بر اثر خستگی کنار مسافرا خوابیده و راننده دیگری داشت رانندگی می کرد که بر اثر سرعت زیاد ابتدا به بتونهای حایل وسط جاده (در سمت چپ) برخورد کرده و سپس با سرعت زیاد به سمت راست و حدود 5-4 متر روی هوا پرت شده و به رودخانه هراز سقوط کرده... علت مفقودماندن برخی از فوتی ها هم سقوط به داخل رودخانه بوده که احتمال دارد جریان آب هراز آنها را با خود برده باشد (نمونه هایی اینچنینی را قبلا هم متاسفانه در سقوط های جاده هراز شاهد بودیم که مثلا جسد فرد فوت شده همراه با جریان رود هراز کیلومترها پایین تر از محل سقوط خودرو پیدا شده بود)......
راننده دوم که این حادثه بر اثر بی احتیاطی وی پیش آمده، از ماشین بیرون پریده و مصدوم است.
خداوند به خانواده هایشان صبر دهد.
در جاده ها اتوبوس وکامیونها خیلی وحشتناک رانندگی می کند
فقط بحث قراضه بودن مینی بوس نیست، فرهنگ رانندگی ما خیلی پایینه، و این بی فرهنگی به بدترین شکل ممکن یعنی مرگ نمود پیدا میکنه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس