بازدید 31995
بسته ویژه خبری تابناک؛

اعلام ممنوعیت استفاده از رژ لب برای مردان/ پشت پرده تصویب برجام/ قایم شدن پشت پرده برای دست ندادن با کلینتون/ گزینه ریاست مجلس برای اصلاح طلبان؟/ مرجعی که سفیر انگلیس را خوار کرد/ وزیر علیه وزیر!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند،«نظر مطهری در مورد عوامل فساد در ورزش»،«توصیه یک اصلاح طلب به شورای نگهبان»،«شکایت 4 نماینده مجلس برای ابطال واگذاری آلومینیوم المهدی»،«شبهه صفار در باب ادعای صحبت های امام در خلوت» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۴۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲ 18 October 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نظر مطهری در مورد عوامل فساد در ورزش

علی مطهری در مصاحبه با روزنامه نود گفته است: ضعف مدیریت و اعمال نفوذ سیاستمداران در ورزشهای دارای ظرفیت اجتماعی و دولتی بودن برخی ورزشها و فقدان رقابت عادلانه در آنها و نیز بالا بودن درآمد در بعضی ورزشها، از دلایل برخی فسادها در ورزش است. مثلا درآمدی که فوتبالیست‌های ایرانی در مقایسه با سایر ورزشکاران و دیگر اقشار جامعه دارند بالاست و همین امر لغزش‌هایی را به وجود می‌آورد. گاهی با اشاره به فوتبال حرفه‌ای دنیا می‌گوییم چون درآمد فوتبالیست‌های دنیا بالاست پس ناگزیریم به بازیکنان فوتبال پول زیادی پرداخت کنیم. اگر الگوی ما در فوتبال، غرب است پس در سایر مسائل فوتبال هم باید این الگوپذیری رعایت شود! بازیکنان، مربیان و مدیران فوتبال حرفه‌ای اروپا به بازیکنان، مربیان و مدیران تیم حریف با احترام رفتار می‌کنند، به تماشاگران تیم رقیب با احترام نگاه می‌کنند، اگر آن ها الگو هستند پس در این زمینه ها هم باید الگو باشند.


قایم شدن پشت پرده برای دست ندادن با کلینتون

سعید حجاریان در گفتگوی خود با روزنامه شرق به موضوع جالب توجهی در مورد سفر اول رئیس دولت اصلاحات به نیویرک اشاره کرده است. وی گفته: سفر اول خاتمی که به نیویورک رفتیم. من در نیویورک مشاور و همراهش بودم. من بودم و ابطحی و آقا رضا خاتمی. ظریف هم بود و کمک کرد. ولی نماینده ایران در سازمان ملل آن ‌موقع آقای نژاد‌حسینیان(محمدهادی) بود. وزیر خارجه هم که آقای کمال خرازی بود. ما سه نفر (آقایان حجاریان، ابطحی و رضا خاتمی) داشتیم می‌رفتیم در کریدور کنار شورای امنیت. دیدیم یک دفعه کلینتون با گاردش دارد می‌آید. خاتمی (سیدمحمد) هم به ما گفته بود مبادا شما جایی روبه‌رو شوید با اینها. بنا بود دست ندهیم. به ما گفته بود نکنید این کار را. ما تا دیدیم کلینتون و گاردش دارند می‌آیند، واقعا ماندیم چه کنیم. واقعا تصادفی بود. ساعت سه بعدازظهر بود و واقعا بعید بود کلینتون آن موقع بیاید. خلاصه دیدیم چاره‌ای نداریم، پریدیم در سالن اندونزی و پشت‌پرده‌ها قایم شدیم. آنها آمدند و رد شدند. ما مدام می‌ترسیدیم که نکند گاردش بفهمد و بگوید اینها ایستاده‌اند اینجا که کلینتون را ترور کنند! و این بشود اول دعوا. یک محافظ آقای خاتمی بود که او بیرون ماند و نتوانست بیاید داخل و کلینتون با او دست داد و رفت. می‌خواهم بگویم واقعا اقدام اخیر ظریف تصادفی بوده است. آن ساعت بنا نبوده اوباما بیاید داخل. ساعت گفت‌وگویش تمام شده بوده و یک دفعه آمده بود. برای ظریف هم تصادفی پیش آمد. اگر دست نمی‌دادند چه می‌کردند؟ مجبور بودند. چه کار کنند؟ آبروریزی می‌شد.


گزینه ریاست مجلس برای اصلاح طلبان؟

عبدالله ناصری گفت: عارف سرلیست تهران و گزینه اصلاحات برای ریاست مجلس دهم است. آقای ناطق درست است که اصولگرایی تیزبین و مدافع منافع ملی است اما هیچ گاه جریان اصلاحات یک اصولگرا را سرلیست انتخاباتی خود قرار نمی‌دهد. عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: با این حال اعضا با اتفاق آرا آقای عارف را انتخاب کردند. ریاست آقای عارف بر هیات رئیسه قطعی است و در این مورد اجماع وجود دارد و از آنجا که آقای عارف ستاد انتخاباتی خود را شکل داده و غیر از این، گرفتاری‌ها و مشغله‌هایی را در مسئولیت‌های حکومتی و مباحث خارج از انتخابات دارند و ممکن است این مسئولیت به شکل کفالت برعهده رئیس وقت شورای هماهنگی و یا رئیس وقت شورای مشورتی اصلاح طلبان قرار گیرد. ناصری در بخش دیگری از این گفت‌وگو تاکید کرد: با حضور محمدرضا عارف در انتخابات ایشان حتما سر لیست اصلاح طلبان در تهران خواهند شد و انشاءالله پس از پیروزی و در صورت کسب کرسی‌های لازم گزینه اصلاح طلبان برای ریاست مجلس دهم هم خواهد بود.


چراغ گَردان برای نماینده‌های مجلس

چندی است که استفاده نمایندگان مجلس از چراغ‌های گردان ال ای دی برای تردد در شهر و عبور از خطوط ویژه در فضای مجازی خبرساز شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران طی مصاحبه با تعدادی از نمایندگان مجلس صحت و سقم این مسئله را جویا شد و در این میان برخی با تامل و برخی دیگر با قاطعیت به سوالات پاسخ دادند. "کاظم جلالی" نماینده شاهرود و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در پاسخ به این سوال که شما با خودرویتان در خط ویژه حرکت می‌کنید، با تعجب اعلام کرد: چطور. مجتبی رحماندوست نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در واکنش به این خبر اظهار کرد: این موضوع بیش از یک خبر بوده و واقعیت دارد. بله خبر صحت دارد اما نه با این کم و کیفی که در فضای مجازی منتشر شده است. مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود اصل قضیه را این‌طور اعلام می‌کند: یک تعداد چراغ ال ای دی اما نه برای خودروی نمایندگان بلکه به تعداد 40 دستگاه خودروی از خودروهای مجلس وصل کرده‌اند. همچنین کاظم جلالی گفت: برای کسانی که بخواهند به جلساتی بروند و یا ماموریتی داشته باشند از ناحیه مجلس این خودروها در اختیارشان قرار می‌گیرد که البته تعداد آنها هم محدود است. براساس گفته نمایندگان تعداد این خودروها چیزی حدود 10 تا 60 دستگاه خودرو است که برخی از آن استفاده کرده و بعضی دیگر خیر، مانند محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان که تاکنون از این خودروها استفاده نکرده‌ است.


توصیه یک اصلاح طلب به شورای نگهبان

عضو ارشد حزب اعتماد ملی اظهار داشت: شورای نگهبان برای اثر گذاری بهتر در حوزه وظایف قانونی‌اش و خدشه وارد نشدن به جایگاهش در میان مردم اقدام به اصلاح شرایط فعلی کند. به گزارش ایلنا محمد جواد حق‌شناس در پاسخ به سوالی درباره تصمیم‌گیری شورای نگهبان بر اساس تحقیقات محلی و استفاده از افراد محلی اظهار داشت: یکی از مشکلات جدی که تاکنون در رابطه با صلاحیت‌ها وجود داشته است و از انتخابات مجلس چهارم به بعد به وجود آمده است، تمسک دوستان شورای نگهبان به بررسی‌های محلی یا استفاده از روش‌هایی است که امکان نظارت بر آنها فراهم نیست.وی ادامه داد: تا زمانی که یک قانون فراگیر بر این حوزه حاکم نباشد٬ بحث اعمال سلیقه و پاسخگو نبودن نهاد نظارتی ادامه پیدا خواهد کرد اما قانونگذار چنین حقی را به این نهاد نظارتی نداده است. مدیر مسول سابق روزنامه اعتماد ملی در پاسخ به نحوه برخورد اصلاح‌طلبان با شیوه تایید صلاحیت‌ها گفت: در این حوزه نباید جناحی برخورد کرد. این یک بحث حقوقی است و باید بر اساس حقوق اساسی و شهروندی به آن پرداخته شود. گاهی برخی چهره‌های شاخص غیر اصلاح‌طلب نیز با این مسئله رو به رو شدند. وی ادامه داد: مسیری که تا به امروز طی شده به‌گونه‌ای نبوده است که شورای نگهبان پاسخگو باشد و دلایل را برای کسانی که متضرر شدند، تبیین کند. اگرچه از لحاظ آماری اکثریت کسانی که از این نگرش نهاد نظارتی متضرر شدند اصلاح‌طلبان بودند، اما مسئله باید غیرجناحی و توسط حقوقدانان، نمایندگان با سابقهٔ مجلس، و کسانی که در حوزه حقوق اساسی صاحب‌نظر هستند پیگیری شود. این استاد دانشگاه در پایان صحبت‌هایش گفت: بهتراست شورای نگهبان برای اثر گذاری بهتر در حوزه وظایف قانونی‌اش و خدشه وارد نشدن به جایگاهش در میان مردم اقدام به اصلاح شرایط فعلی کند.


تحلیل فرید زکریا از مداخله روسیه در سوریه

به گفته مجری معروف شبکه سی‌ان‌ان و ستون‌نویس روزنامه واشنگتن‌پست، به رغم گلایه‌هایی که در آمریکا از انفعال در قبال سوریه در مواجهه با قاطعیت ولادیمیر پوتین در این کشور مطرح شده‌اند، باید اذعان کرد که در نهایت مداخله روسیه در سوریه به نفع واشنگتن نیز خواهد بود. فرید زکریا در این نوشته آورده است: اما در این بحبوحه اصرار بر مداخله، یک نفر یعنی رئیس جمهور دوایت آیزنهاور آرامش خود را حتی به قیمت از دست دادن محبوبیتش در نظرسنجی‌ها حفظ کرد (دولت کندی/جانسون انفعال آمریکا را به ویژه در کوبا و ویتنام از بین بردند و نتایجی فاجعه بار به بار آوردند.) من معتقدم که چند دهه بعد ما خوشحال خواهیم بود از این که باراک اوباما هم راه آیزنهاور را برای قدرت جهانی در پیش گرفت نه راه ولادیمیر پوتین را.»


جریمه نقدی، تبعید و شلاق در انتظار قمه زنان

دادستان شهرستان آباده با بیان اینکه برای ۵۲ نفر از افراد شاخص و قمه زن در شهر بهمن آباده احکام تعلیقی صادر شده گفت : جریمه نقدی، تبعید و شلاق در انتظار کسانی است که موازین اسلامی را رعایت نکنند و به قمه زنی بپردازند. به گزارش ايرنا، محمد مهدی جمالی، دادستان آباده گفت: این 52 نفر که احکام شلاق و جزای نقدی برای برخی از آنها اجرا شده به اتهام قمه زنی در سالهای گذشته به یکسال حبس تعلیقی و تبعید به خارج از شهرستان آباده محکوم شده‌اند و در صورت تکرار جرم احکام آنها به روز و اجرا می‌شود. وی با بیان اینکه قمه زنی از نظر قانونی جرم محسوب می‌شود بیان داشت : متاسفانه انجام این عمل در سال‌های گذشته در شهرهای صُغاد و بهمن از توابع شهرستان آباده چهره نامطلوبی از این دو شهر ارائه داد و موجب شد که قلب بسیاری از مردم متدین این شهرها و شهرستان آباده جریحه دار شود و دشمنان ما هم در آن سوی مرزها از این موضوع برداشت سوء و به نفع خود کردند.


مقایسه حبیب بن مظاهر و سردار همدانی در متروی تهران

یک شنبه

نصف هواپیماهای ایران باید بازنشسته شوند

معاون سابق سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که امروز نیاز ناوگان کشور به هواپیماهای 100 نفره معطوف است، تاکید کرد: در دوران پس از تحریم 50 درصد از هواپیماهای فعال باید بازنشست شوند.علیرضا منظری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که ناوگان هواپیمایی‌ ایران در طول سال‌های گذشته با آن روبه‌رو بوده در کنار محدود بودن فضای خرید هواپیما دسترسی به شرکت‌های سازنده و وارد کردن قطعات مورد نیاز برای هواپیماهای مسافرتی بوده است.وی ادامه داد: در چنین شرایطی اگر ایرلاین‌های ما بتوانند در فضای ایجاد شده پس از لغو تحریم‌ها امکان دسترسی به شرکت‌های سازنده هواپیما را داشته باشند در ابتدا می‌توانند وضعیت پرواز هواپیماهای فعال در کشور را بهبود داده و برخی از هواپیماهای زمین‌گیر را بار دیگر به پرواز درآورد.


اعلام ممنوعیت استفاده از رژ لب برای مردان

رئیس اتحادیه آرایشگاه های مردانه گفت،تراشیدن مو با مضمون اسامی مقدس و یا علامت های گوناگون مانند ، استفاده از رژ لب و .....تبلیغ های ویژه ای که برخی از آرایشگاه های مردانه در زمینه جذب مشتری به عناوین مختلف از جمله آرایش ماه محرم انجام می دهند واکنش شدید رئیس اتحادیه آرایشگاه های مردانه را در پی داشت.مصطفی آگاهی در گفت و گو با خبرنگار عصر ایران در مورد مصدایق برخورد با تخلفات آرایشگاه های متخلف که وی چندی پیش وعده اعلام آنها را داده بود گفت: گاهی برخی از افراد در خواست آرایش های خارج از عرفی را دارند که علاوه بر اینکه این آرایش ها به هیچ عنوان در شان و شخصیت اجتماعی یک فرد مذهبی نیست بلکه خارج از عرف جامعه نیز می باشد و متاسفانه برخی از آرایشگاه ها نیز که معمولا نیز فاقد پروانه کسب بوده و حتی در مکان های مسکونی فعالیت می کنند اقدام به اینگونه آرایش ها می کنند.وی در مورد مصادیق برخورد با آرایش های خارج از عرف گفت: تراشیدن مو با مضمون اسامی مقدس مانند "یا حسین" که به تازگی در ایام محرم انجام می شود یکی از مواردی است که به شدت با آن برخورد می شود. وی در توضیح مصادیق دیگر تخلفات ادامه داد: برداشتن ابرو، انجام خالکوبی، زدن رژ لب و انجام تاتو از جمله مواردی است که در صورت مواجه شدن با آن در آرایشگاه مردانه، واحد صنفی متخلف حتما پلمب می شود.وی ادامه داد: اینگونه اقدامات علاوه بر اینکه باعث جریحه دار شدن عفت عمومی در جامعه می شود با هیچگونه عرف اجتماعی نیز همخوانی ندارد و لذا با هر اقدامی که نارضایتی مردم را به دنبال داشته باشدبرخورد خواهد شد.


دانشجویان بورسیه تحصن کردند

جمعی از دانشجویان بورسیه از صبح امروز مقابل دفتر رئیس سازمان امور دانشجویان برای احقاق حق خود تحصن کردند.به گزارش خبرگزاری دانشجو، جمعی از دانشجویان بورسیه برای احقاق حق خود مقابل دفتر صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان تحصن کردند.این دانشجویان که از شهرهای مختلف به تهران و سازمان امور دانشجویان آمده‌اند تأکید دارند که حق آنها توسط این سازمان ضایع شده است و تا روشن نشدن تکلیف نهایی تحصن خود را ادامه خواهند داد.


واکنش برخی از دانشجویان به حضور اشتان‌مایر در دانشگاه تهران

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان صبح یکشنبه بیست‌و‌ششم مهر ماه برای اولین بار در دانشگاه تهران حضور یافت. وی در سخنرانی خود با اشاره به این ضرب‌المثل که کوه به کوه نمی‌رسد ولی انسان به انسان می‌رسد، بر گسترش همکاری‌های دانشگاهی و فرهنگی بین ایران و آلمان تأکید کرد. همزمان با سخنان اشتاین مایر تعدادی از دانشجویان دست نوشته‌ها و پوسترهایی از بمباران شیمیایی سردشت را در دست داشتند و بر روی دست نوشته‌ها خطاب به اشتاین مایر نوشته شده بود که «سردشت را فراموش نکن».

اعلام ممنوعیت استفاده از رژ لب برای مردان/ پشت پرده تصویب برجام از زبان لاریجانی/ قایم شدن پشت پرده برای دست ندادن با کلینتون/ گزینه ریاست مجلس برای اصلاح طلبان؟/ مرجعی که سفیر انگلیس را خوار کرد/ وزیر علیه وزیر!

احضار اشرفی اصفهانی با شکایت رسایی

حمید رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی درباره شکایت سال گذشته اشرفی اصفهانی، رئیس هیأت بدوی تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری علیه وی توضیحات جدیدی را ارائه کرده است.رسایی در این باره نوشت: آذر ماه سال قبل بود که اشرفی اصفهانی، ابتدا در گفتگو با خبرآنلاین و بعد در گفتگو با شرق و اعتماد و... به قول خودش پرده از فساد رسایی برداشت تا آنطور که ادعا کرده بود، مقدمات رد صلاحیت او را فراهم کند! پرونده ای که اشرفی اصفهانی و دوستانش به آن دل خوش کرده بودند، آنقدر توخالی بود که خیلی زود نتیجه عکس داد و دامن خودشان را گرفت.


نرخ مسکن به فرورین ۹۰ بازگشت

دفتر برنامه ریزي و اقتصاد مسکن اعلام كرد: سیر نزولی قیمت حقیقی مسکن در صورت ادامه ثبات قیمت در سال ۹۴، ادامه می‌یابد به طوری که قیمت حقیقی مسکن در شهریور سال ۱۳۹۴ برابر با قیمت اسمی در فروردین ۹۰ است.


شکایت 4 نماینده مجلس برای ابطال واگذاری آلومینیوم المهدی

۴ نماینده مجلس شورای اسلامی شکایت جدیدی به دیوان عدالت اداری برای ابطال واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی تهیه و تنظیم کردند.احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به چگونگی واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی گفت: شکایت جدیدی به دیوان عدالت اداری برای ابطال واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی تنظیم شده است.توکلی تصریح کرد: در شکایت جدید نیز از نظر حقوقی راهکارهای قانونی پیش‌بینی شده تا دیوان عدالت اداری بتواند براساس آن چگونگی واگذاری این شرکت را بررسی کند.نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: 4 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله آقایان امیرآبادی، نادران، دهقانی و من این شکایت را امضا کرده‌ایم و امروز یا فردا تقدیم دیوان عدالت اداری خواهد شد.


علت حضور روسیه در سوریه از زبان ذوالنور

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در بخشی از سخنان خود در خصوص وضعیت موجود در سوریه و یمن خاطرنشان کرد: امروزه موج حرکت غربیان در کشور سوریه به طور محسوسی معکوس شده‌است و عقب‌نشینی قابل توجه‌ای داشته‌ است، به طوری که نگاه آنها به بشار اسد با دو سال گذشته متفاوت است و همگی به این موضوع واقف هستند که حمایت معنویت جمهوری اسلامی باعث تحول در سوریه شده است.ذوالنور تصریح کرد: چین نیز مخالف تسخیر سوریه است و روسیه نیز دست به اقداماتی در سوریه زده، اما روسیه هیچ پیوندی استراتژیک با سوریه ندارد، بلکه جنگ روسیه جنگ قدرت و نفوذ است چرا که می‌داند اگرسوریه سقوط کند، روزنه تنفس آن تنگ می‌شود و میدان جولان غربی‌ها افزایش خواهد یافت.


شبهه صفار در باب ادعای صحبت های امام در خلوت

محمدحسین صفارهرندی عصر امروز در جلسه‌ای که تحت عنوان «کدام خط امام، امام خمینی به کدام تفسیر» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان در تالار صدر برگزار شده بود، اظهار کرد: عده‌ای این شبهه را مطرح می‌کنند که ممکن است امام راحل مطالبی را در خلوت بیان کرده که صوت و تصویر آن وجود ندارد؛ پاسخ به این شبهه اینگونه است که چنانچه آن حرف به اندازه‌ای مهم بوده که امروز از زبان عده‌ای در جامعه مطرح می‌شود قطعاً از جانب شخصیتی چون امام راحل فقط در خلوت بیان نمی‌شد و حتماً در انظار عموم بیان می‌کردند.


مرجعی که سفیر انگلیس را خوار کرد

آیت‌الله روح‌الله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) در تازه‌ترین نشست اخلاق خود به موضوع «بررسی علل واقعه عاشورا و تاریخ کربلا» با محوریت هشدار پیامبر اکرم(ص) برای روزی که ابهت مسلمین فرو می‌ریزد! در مهدیه القائم المنتظر(عج) پرداخت. ایشان در بخشی از بیاناتاشان می گوید:« در تاریخ باز چنین مطالبی داریم، از جمله میرزای بزرگ شیرازی که وقتی فتوای تحریم تنباکو را داد، حتّی کار به داخل کاه شاه در ایران هم کشیده شد و همسر شاه قلیان را شکاند. وقتی میرزا این خبر را شنید، گریه کرد. گفتند: آقا! ما می‌خواهیم خبر خوشایند به شما بدهیم، شما گریه می‌کنید؟! فرمود: دشمن فهمید. این مطلب، تیزبینی میرزا را می‌رساند. گفتند: دشمن چه چیزی را فهمید. فرمود: فهمید که مرجعیّت، کارش تا کجا پیش می‌رود، لذا آن‌ها ساکت نمی‌نشینند.آن زمان، بریتانیای کبیر(به تعبیر خودشان و همان انگلیس خبیث به تعبیر امام‌المسلمین) با عثمانی‌ها جنگ داشت. این‌ها فهمیدند که کجا باید بروند. در جنگ پیروز شدند. سفیر بریتانیای کبیر از آیت‌الله العظمی میرزای بزرگ شیرازی وقت ملاقات گرفت که بیاید و در سامرا، ایشان را ملاقات کند.وقتی به ملاقات آقا آمد. خودش چند مطلب را نقل می‌کند:خانه، خانه محقّری بود، امّا چنان این سیّد ابهّت داشت، کأنّ من در کاخ، پیش پادشاهمان و یا حتّی برتر از او هستم. ابهّت او مرا گرفت.

من به او گفتم: ما مسیحی‌ها می‌دانیم که تولیت این اماکن با شماست (معلوم می‌شود مطالعه داشتند و ایران را هم رصد کرده بودند و می‌دانستند مسیحیان ما، یا همان نصارا، نذر می‌کنند. لذا می‌دانید وقتی آقا جان، حضرت حجّت(روحی له الفداء) هم بیایند، اوّل گروهی که سریع به اسلام می‌پیوندند، همین این‌ها هستند. چون حضرت عیسی‌بن‌مریم هم کنار حضرت حجّت هست و اتّفاقاً شمایل ایشان هم همین شمایلی است که این‌ها الآن درست می‌کنند. خدای متعال خواسته این‌گونه باشد. لذا آن‌ها هم زود می‌گیرند و زود هم متّصل می‌شوند. مسیحی‌ها به حضرت ابالفضل هم خیلی ارادت دارند) ما نذر کردیم که اگر در جنگ با عثمانی‌ها پیروز شدیم، برای حرم حضرت ابالفضل خرج کنیم. لذا نذورات را برای شما آوردیم. متولّی حقیقی شما هستید و شما باید خرج کنید.

همه تعجّب کردند که دیدند میرزای بزرگ آن پول‌ها را از او گرفت و کنار گذاشت. امّا بعد فرمودند: من هم شنیدم که شما در جنگ بسیار مجروح دادید. اتّفاقاً آن سفیر می‌گوید: من تأیید کردم، ولی بعداً تأمّل کردم که میرزا در سامراست، از کجا خبر داشت که مجروحین ما زیاد هستند؟! آن موقع که اینترنت و خبرهای آنلاین نبود. میرزا دست می‌کنند زیر تشکچه‌ای که نشسته‌اند و چندین کیسه درمی‌آورد و روی پول آن‌ها می‌گذارد و می‌فرماید: این را هم از طرف حضرت ابالفضل العبّاس ببرید و مجروحین خود را درمان کنید.

آن سفیر می‌گوید: ما آمدیم میرزا را بخریم، میرزا ما را خرید!


ضمانتی که سردار همدانی به بشار اسد داد

سردار یعقوب زُهدی از معاونان سابق فرمانده سپاه می گوید:« «همان ریسک شهید شوشتری را شهید همدانی در سوریه کرد. خود ایشان برای من تعریف می‌کرد که وقتی به سوریه رفتم دیدم تنها چاره‌ اینها این است که مردم به صحنه بیایند. ارتش‌شان کاری از پیش نمی‌بُرد و باید نیروی داوطلب و با انگیزه به صحنه می‌آمد. من آنجا تز دفاع وطنی و نیروی بسیج را مطرح کردم. اول که گفتم همه مخالفت کردند، همه فرماندهان و وزیر دفاع هم مخالف بود و می‌گفتند نمی‌توانیم به اینها سلاح بدهیم. من رفتم و خود «بشار اسد» را قانع کردم و خود بشار اعتقاد پیدا کرد. بشار گفت تو تضمین می‌کنی؟ گفتم بله تضمین می‌کنم.


جلسه محرمانه سه وزیر با روسای دانشگاه‌ها

نشست روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری از صبح امروز در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برگزار شد که در این جلسه سه وزیر اطلاعات، کشور و علوم حضور داشتند.به گفته یکی از روسای دانشگاههای حاضر در این جلسه، وزرای اطلاعات و کشور در اجلاس روسای دانشگاهها به تشریح شرایط و وضعیت کلی کشور پرداختند.در بخش دوم نشست روسای دانشگاه ها که هم اکنون درحال برگزاری است، مباحث مورد نظر روسای دانشگاه ها، موضوع ارتقا اعضای هیات علمی و برنامه های عملیاتی درحال بحث و بررسی است.وزارت علوم این جلسه را به صورت محرمانه و بدون حضور رسانه ها برگزار کرد.

اعلام ممنوعیت استفاده از رژ لب برای مردان/ پشت پرده تصویب برجام از زبان لاریجانی/ قایم شدن پشت پرده برای دست ندادن با کلینتون/ گزینه ریاست مجلس برای اصلاح طلبان؟/ مرجعی که سفیر انگلیس را خوار کرد/ وزیر علیه وزیر!

وزیر علیه وزیر!

درست فردای همان شبی که معاون درمان وزارت بهداشت با حضور در برنامه نبض به تشریح آثار مثبت طرح تحول سلامت پرداخت، وزیر رفاه در جمع خبرنگاران آب پاکی را روی دست وزیر بهداشت ریخت و تاکید کرد که تجمیع بیمه ها در شرایط کنونی ممکن نیست.این اظهارنظر، یعنی واکنش منفی به اظهارات وزیر بهداشت که همواره تنها نگرانی خود از شکست طرح تحول نظام سلامت را، بیمه ها عنوان کرده و بارها گفته است که تنها بیمه ها هستند که می توانند بزرگترین طرح ملی سلامت را شکست دهند. حالا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفته است که تجمیع بیمه ها در شرایط کنونی، شدنی نیست.این اظهارنظر صریح وزیر رفاه، در حالی علنی می شود که او همواره و در هر برنامه ای که وزیر بهداشت حضور داشته، تمام قد از طرح تحول نظام سلامت دفاع کرده و حتی گفته که حاضر است به خاطر موفقیت این طرح قربانی شود!!پس از گذشت ۱۸ ماه از شروع طرح تحول سلامت و اعتبارات چند هزار میلیاردی که دولت بابت اجرای بزرگترین طرح ملی سلامت هزینه کرده است، به نظر می رسد که آخرین اظهارنظر وزیر رفاه در باب تجمیع بیمه ها، به نوعی اعلام زنگ خطر توقف و یا شکست طرح تحول سلامت باشد. همان نکته ای که وزیر بهداشت، بارها بر آن صحه گذاشته است.


پشت پرده تصویب برجام از زبان لاریجانی

رییس مجلس شورای اسلامی که امروز برای شرکت در همایش نکوداشت فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر به مرکز همایش های بین المللی برج میلاد رفته بود در پاسخ به اعتراض یکی از بانوان حاضر در همایش به نحوه تصویب طرح برجام گفت این موضوع در سطح کلان کشور هماهنگ شده بود. پس از اتمام سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش نکوداشت فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر یکی از بانوان حاضر در این همایش سوالی انتقادی را از وی درباره‌ی نحوه تصویب طرح برجام در مجلس مطرح کرد و گفت که مجلس در این زمینه فرمایشی عمل کرده است. علی لاریجانی در پاسخ به وی گفت:‌ البته اگر این واژه فرمایشی را آن هم در همایش امر به معروف و نهی از منکر نمی‌گفتید بهتر بود؛ زیرا در امر به معروف و نهی از منکر اگر تیز حرف نزنیم اثرش بیشتر است.

علی لاریجانی در همایش نکوداشت فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر گفت: طرح های هسته‌ای همیشه در کلان کشور هماهنگ می‌شد.لاریجانی افزود: به عنوان رییس مجلس وظیفه‌ای داشتم که اختلافی در کشور در این باره ایجاد نشود و وفاقی حاصل شود که به وظیفه خود عمل کردم، اما برخی وظیفه‌ای داشتند و جور دیگری عمل کردند.علی لاریجانی با بیان اینکه نفع شخصی در موضوع برجام ندارد گفت: من در این پرونده دخالتی ندارم. این پرونده، پرونده من نیست؛ بلکه پرونده رهبری است.


نباید جواب امثال حسینیان را بدهیم

صادق زیباکلام در جمع دانشجویان دانشگاه گلستان که به دعوت انجمن اسلامی این دانشگاه با محوریت «برجام، ایران، جهان» در تالار شهید مطهری برگزار شد، گفت: برخورد با تندرو‌ها، کندرو‌ها، بی‌دین‌ها، با دین‌ها، لیبرال‌ها و مواردی از این دست کار حکومت نیست و این کار باید از سوی قانون انجام شود. تفاوت حکومت دیکتاتوری و حکومت غیردیکتاتوری نحوه مقابله با تندرو‌ها است، در حکومت غیر دیکتاتوری قانون باید تصمیم بگیرد. من و شما نباید پاسخ افرادی مانند رسایی، حسینیان و جلیلی را بدهیم، آن‌ها باید آزاد باشند که حرف خود را بزنند و اگر جلویشان را بگیریم مانند همان‌ها می‌شویم.


احتمال تغییر در وزارت‌خانه‌های اقتصادی دولت

بهروز نعمتی،عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در مورد احتمال تغییر در کابینه دولت به خبرنگار نامه نیوز گفت:هر نوع تغییر و تحولی حق دولت است و ریس جمهور می تواند همکارانش را خودش انتخاب کند و قطعا نقاط ضعف و قوت همکارانش را بعد از دوسال شناخته است و می تواند تغییرات را اجرایی کند.وی اظهار کرد: فکر کنم اگر ریس جمهور بخواهد تغییراتی در مجموعه دولت ایجاد کند در مجموعه های اقتصادی است و حول و حوش وزراء صنعت و یا سایر وزرا اقتصادی باشد.نعمتی در مورد تغییر در استانداران نیز گفت:تعداد زیادی از استانداران تغییر کردند و اگر ریس جمهور دراین بخش نیز نیاز به تغییر ببیند آن‌را اعمال می‌‍کند زیرا این مجموعه دولت و ریس جمهور است که تشخیص می‌دهند با کدام استاندار و وزیر می تواند خوب کار کند و آنرا اعمال می کند.عضو فراکسیون رهروان تاکید کرد: مجلس از برخی از وزراء و استانداران راضی است اما از برخی استانداران و وزراء راضی نیست ولی بازهم این دولت است که اگر نیازی به این تغییر احساس می کند آن را اعمال کند.


انتقاد علم‌الهدی از «ابومسلم» و «سیاه‌جامگان»

«سیداحمد علم‌الهدی» در دیدار با مدیران تربیت‌بدنی که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: نام وزارت ورزش و جوانان یک بار فرهنگی قابل توجهی را حمل می‌کند که امید است تا مورد توجه شما قرار گیرد.به گزارش انتخاب، امام جمعه مشهد با بیان اینکه من درجمع دوستان همیشه تذکر داده‌ام که در ورزش مشهد یک نقطه ضعف وجود دارد که اگر اصلاح شود باشگاه‌ها و ورزش مشهد مورد توجه امام رضا(ع) قرار می‌گیرد، افزود: متاسفانه دوستان یکی از باشگاه‌های سابقه‌دار این شهر را به نام یکی از دشمنان سرسخت امام رضا(ع) نامگذاری کرده‌اند، ابومسلم یک انسان جانی، بی‌باک و بی‌بند وبار بود که مایه ننگ اسلام است، آن وقت شما این باشگاه قدیمی را به عنوان سرسخت ترین دشمن امام رضا(ع) نامگذاری کردید.وی گفت: تا وقتی که چنین نامی است امام رضا به ورزش مشهد توجه نمی‌کند و مشهد در عرصه تربیت‌بدنی نیز پیشرفت نمی‌کند، اما نکته دیگر این است که حالا یک تیم دیگر درست کردند و اسمش را گذاشتند سیاه‌جامگان که این نام لشکر ابومسلم بود.علم الهدی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: دوستان اگر این موضوع را قبول دارند این اسامی را تغییر دهند و ببیند ورزش خراسان رشد خواهد کرد یا نه.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست