بازدید 28477

جزئیاتی از عملیات گسترده ارتش سوریه برای آزادسازی حلب+ویدیو

همان گونه که انتظار می رفت، ورود مستقیم روسیه به عرصه درگیری ها در سوریه و آغاز پشتیبانی هوایی روس ها از ارتش این کشور، در کنار فعال تر شدن دیگر متحدان دولت دمشق در عرصه میدانی، در حال تأثیرگذاری بر روند تحولات در سوریه است. موفقیت های اولیه کسب شده در عملیات آزادسازی حلب را می توان نخستین نشانه جدی در تأیید این امر دانست.
کد خبر: ۵۴۰۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴ 17 October 2015
جزئیاتی از عملیات گسترده ارتش سوریه برای آزادسازی در حلبهمان گونه که انتظار می رفت، ورود مستقیم روسیه به عرصه درگیری ها در سوریه و آغاز پشتیبانی هوایی روس ها از ارتش این کشور، در کنار فعال تر شدن دیگر متحدان دولت دمشق در عرصه میدانی، در حال تأثیرگذاری بر روند تحولات در سوریه است. موفقیت های اولیه کسب شده در عملیات آزادسازی حلب را می توان نخستین نشانه جدی در تأیید این امر دانست.

به گزارش «تابناک»،  روز گذشته، ارتش سوریه عملیات گسترده‌ای برای پس گرفتن شهر حلب و مناطق اطراف آن از گروه های شورشی و تروریستی آغاز کرد. گزارش‌ها حاکی است، جبهه اصلی این عملیات ـ که در سه محور آغاز شده ـ مناطق جنوبی و حومه جنوب غربی حلب، دومین شهر بزرگ‌ سوریه است.

گفته می شود، منطقه‌ای که جنگنده‌های روسیه و ارتش سوریه برای پشتیبانی از عملیات حلب هدف گرفته‌اند، نزدیک جاده‌ای است که مسیر اصلی ارتباط با دمشق، پایتخت سوریه است.

در همین راستا، شبکه خبری «بی بی سی» امروز گزارش داد، در عملیات آزادسازی حلب که با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه آغاز شده، نیروهای ارتش سوریه توانستند کنترل روستای استراتژیک «حویجینه» در نزدیکی حلب را به دست بگیرند. حلب که یکی از بزرگ‌ترین شهرهای سوریه است، زمانی از مراکز مهم اقتصادی این کشور بود اما به دنبال آغاز جنگ سوریه، دچار خرابی‌های گسترده‌ای شد. این در حالی است که هنوز دو میلیون نفر در این شهر سکونت دارند.

شبکه خبری «المنار» که مفصل تر به عملیات آزادسازی حلب پرداخت، نیز در گزارش خود اشاره کرد، به موازات عملیات نظامی ارتش سوریه در حومه «حمص» و «حماه»، ارتش این کشور در حومه جنوبی حلب نیز به عملیات گسترده به سمت روستاهای تحت کنترل گروه های تروریستی در حومه‌های غربی و جنوب غربی حلب اقدام کرده است.

بر اساس این گزارش، عملیات از چهار محور خان طومان، جبل عزان، وضیحی و تل شغیب در میان پشتیبانی هوایی جنگنده های روسی و سوری و همزمان با آتشبار توپخانه ای به مکان های استقرار افراد مسلح آغاز شد. ارتش سوریه در ساعات اولیه موفق شد، کنترل مقر گردان تانک ها، قلعه نجم، مرغداری زیتونه، پادگان کبدار، روستاهای حدادین و ملیحه و ابطین را در حومه جنوب غربی حلب به دست بگیرد و پایان موفقیت آمیز مرحله اول عملیات را اعلام کرد.

گفتنی است، روستاهای واقع در چارچوب عملیات نظامی ارتش سوریه، در کنترل گروهک های احرار الشام، جبهه النصره و تیپ های صقور الشام و لشکر شام است. از طرف دیگر، ارتش و کمیته‌های مردمی سوریه در حومه شمالی حماه نیز به پیشروی های چشمگیری در روستاهای جوالک، سناسل و منطقه مشاریع در غرب دارالکبیره دست یافتند.

بر اساس دیگر گزارش ها، حمله زمینی به دنبال موشک‌باران و گلوله باران شدید توپخانه ای، موشکی و خمپاره ای به مواضع تروریست ها آغاز شد و طی چند ساعت درگیری شدید، نیروهای ارتش سوریه و گروه های هم پیمان آن موفق به تصرف چندین روستا و منطقه تحت اشغال تروریست ها در جنوب و غرب حلب شدند.

به این ترتیب، آن گونه که مشخص است، برنامه ریزی های جدید ارتش سوریه برای بازپس گیری مناطق اشغالی که در پی تحولات پس از ورود نظامی روسیه به این کشور آغاز شده، در حال نتیجه دادن است و می توان انتظار داشت در مراحل بعدی این عملیات و همچنین عملیات های مشابه، موفقیت های بیشتری در مقابله با گروه های شورشی و تروریستی حاصل آید.

عملیات گسترده ارتش سوریه برای آزادسازی حلب را در ویدیو «تابناک» ببینید:

تعداد بازدید : 37
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار