بازدید 5128

تبلیغات‌زودهنگام دامنگیر هیئات‌مذهبی خواهد شد؟

عده ای از کاندیداها با استفاده از تئوری های جامعه شناسانه مبنی بر بیشتر دیده شدن در این ایام سعی بر این دارند که تاجای ممکن از این آب گل آلود ماهی بگیرند.
کد خبر: ۵۳۹۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸ 15 October 2015
تبلیغات زود هنگام در آستانه ماه محرم و برگزاری مراسمات سوگواری امام حسین(ع) در کشور و به خصوص شهر مذهبی قزوین رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد تا جایی که از همین روزهای آغازین ماه محرم عده ای از کاندیداهای احتمالی نمایندگی مجلس دست به دامان هیات مذهبی شده اند.

به گزارش تابناک قزوین، به گفته کارشناسان و حتی فعالین سیاسی تبلیغات زود هنگام نه تنها تاثیر چشمگیری در افزایش آرای کاندیداها نخواهد داشت بلکه در بسیاری از موارد سبب ایجاد دلزدگی در مردم میشود.

با این وجود عده ای از کاندیداها با استفاده از تئوری های جامعه شناسانه مبنی بر بیشتر دیده شدن در این ایام سعی بر این دارند که تاجای ممکن از این آب گل آلود ماهی بگیرند.

برگزاری مراسمات سوگواری مختلف در منازل، حسینیه ها، مساجد و هیات مذهبی سبب می شود تا حضور نامحسوس کاندیداهای احتمالی و سعی در انجام فعالیت های تبلیغاتی آن ها علاوه بر این که شور واقعی این مراسمات را از بین می برد در عامه مردم این باور را ایجاد کند که کاندیداهایی خاص حتی برای عقاید و ارزشهای مردم نیز کیسه دوخته اند.

ایوب رحیمی  رئیس ستاد انتخاباتی استان قزوین در ششمین جلسه ستاد انتخابات استان گفت: تبلیغات زودرس و استفاده از امکانات دولتی تخلف انتخاباتی است که پیگرد قانونی دارد.

وی گفت: متاسفانه گاهی شاهد تبلیغات زود هنگام هستیم که این حرکت های انتخاباتی به مسئولان مربوط گزارش می شود تا اقدام قانونی در قبال متخلفان صورت گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: نامزدها با آگاهی از قوانین انتخاباتی، زمینه برگزاری رقابتی پرشور را فراهم می کنند و دولت هم به دنبال برگزاری رقابتی سالم، قانونی، با نشاط و حداکثری است.

وی با تأکید بر نقش دولت به عنوان مجری انتخابات افزود: برنامه زمان بندی کلیه مراحل انتخابات به دقت پیش بینی شده و تلاش می کنیم ضمن برقراری امنیت، انتخاباتی آرام در استان برگزار شود .

 با همه این ها حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی  مدیر کل اوقاف قزوین با اشاره به این که از محل نیات واقفین در ایام محرم در قزوین نزدیک به 430 میلیون تومان صرف برگزاری مراسمات مذهبی خواهد شدگفت: به هیچ گروه و فرد سیاسی خاصی اجازه نمی دهیم فضای امامزادگان و مراسمات مذهبی شهر را سیاسی کند.

وی تاکید کرد: در این باره با هیت امنای امازادگان و مساجد گفت و گویی صورت گرفته است تا از سیاسی کاری در این ایام جلوگیری شود.

نوروزی خاطر نشان کرد: 30 بقعه متبرکه در استان قزوین ظرفیت برپایی خیمه های معرفت را دارند که با آغاز ایام محرم این خیمه ها برپا می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار