بازدید 16400

ترور ایرانی‌ها در عراق به دست نیروهای ویژه آمریکا

روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت نیروهای عملیات ویژه آمریکا (دلتا) محرمانه بدون آنکه حتی توسط «اف بی آی» شناسایی شوند، ایرانی‌ها را در عراق ترور می‌کردند.
کد خبر: ۵۳۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 08 October 2015
روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت نیروهای عملیات ویژه آمریکا (دلتا) محرمانه بدون آنکه حتی توسط «اف بی آی» شناسایی شوند، ایرانی‌ها را در عراق ترور می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌پست» از عملیات ویژه و محرمانه گروه «دلتا»ی آمریکا برای کشتن ایرانی‌ها در عراق پرده برداشت.

این نشریه گزارش کرد که «شان نیلور» یک روزنامه‌نگار کانادایی در کتاب جدید خود تحت عنوان « حمله بی‌امان؛ تاریخ محرمانه فرماندهی عملیات ویژه مشترک» فاش می‌کند که نیروهای عملیات ویژه آمریکا (دلتا) راه‌ حلی طراحی کردند که طبق آن محرمانه بدون آنکه حتی مأموران «اف بی آی» هم متوجه شوند، افراد را در عراق ترور کنند.

طبق این گزارش، بر اساس ادعاهای سازمانهای اطلاعاتی آمریکا در اوایل سال 2007، صد و پنجاه ایرانی که بسیاری از آنها از اعضای سپاه قدس بودند در عراق حضور داشتند.

در این گزارش آمده است که نیروهای دلتا آمریکا برای ترور نیروهای ایرانی و آنهایی که دشمنان خود می‌پنداشتند از بمبی به نام «ایکس‌ باکس» استفاده کردند تا هیچ‌ ردی از خود برجا نگذارند.

این بمب طوری طراحی شده بود که شبیه به بمب‌هایی عمل کند که شبه‌ نظامیان عراقی آن را طراحی کردند.

همچنین نیروهای ویژه آمریکا(دلتا) برای ساخت بمب‌های ایکس‌ باکس موادی به کار می بردند که در بمب‌های کنار جاده‌ای (IED)  استفاده می شد.

یکی از افسران ارشد نیروهای دلتا در این باره گفت، زمان بسیاری طول نکشید که مأموران نیروهای ویژه آمریکا پی بردند که آنها نیز می‌توانند، این بمب‌ها را بسازند و از مهندسی معکوس استفاده کردند.

طبق این گزارش، هدف آنها این بود که بمبی بسازند که اگر به مرکز تحلیل ابزار انفجاری اف بی آی در «کوانتیکو» ایالت ویرجینیا فرستاده شد، هیچ ردی از نیروهای دلتا باقی نماند و گمان شود که گروههای تروریستی در عراق چنین بمبی را طراحی وساخته اند.

یکی دیگر از افسران مأموریت ویژه آمریکا گفته است که نیروهای عملیات ویژه این کشور درپی کشتن افرادی خاص با این بمب بودند و این بمب‌ها را در خودروی فردی خاص قرار می‌دادند و بعد از آنکه او را تحت نظر گرفتند، در صورت نیاز آن را منفجر می‌کردند.

اعضای گروه ویژه نیرو دریایی آمریکا (SEAL team 6) که با دلتا در ساخت این بمب‌ها همکاری داشته‌اند در این باره می‌گویند: «این یک وسیله عالی است اما همانطور که بسیاری از ما گفته ایم اگر ما با تله‌های احمقانه افراد را منفجر کنیم، فرقی با دشمن خود که این کار را می‌کند نداریم».
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل