بازدید 10752

رضایی: حکام عربستان با دُم شیر بازی نکنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه دشمنان به فکر جنگ جدیدی در منطقه نباشند، خطاب به دولت سعودی گفت: با سوءاستفاده از نجابت و بردباری ما با دُم شیر بازی نکنید چرا که اگر این شیر برگردد معلوم نیست چه اتفاقی رخ خواهد داد.
کد خبر: ۵۳۶۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹ 05 October 2015
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه دشمنان به فکر جنگ جدیدی در منطقه نباشند، خطاب به دولت سعودی گفت: با سوءاستفاده از نجابت و بردباری ما با دُم شیر بازی نکنید چرا که اگر این شیر برگردد معلوم نیست چه اتفاقی رخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرلشکر محسن رضایی در مراسم رژه یگان‌های ویژه نیروی انتظامی که صبح امروز در ستاد فرماندهی یگان‌های ویژه ناجا برگزار شد با اشاره به حادثه منا و کشته شدن هزاران نفر در این ماجرا اظهار کرد: بیش از 100 سال است که مراسم روز عرفه در موعد مقرر و مکانی مشخص برگزار می‌شود و این در حالی است که تأمین امنیت مراسمی با زمان و مکان مشخص بسیار راحت است اما امسال شاهد آن بودیم که هزاران زائر حرمین شریفین از 50 کشور دنیا در این مراسم جان خود را از دست دادند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر ناتوانی آل سعود در تأمین امنیت حجاج، برقراری امنیت در ایران را با امنیت در این کشور مقایسه کرد و گفت: در کشور ما 7 ماه فتنه‌ای جاری شد که تمام دنیا پشت سر فتنه‌گران ایستادند و با خراب کردن و به آتش کشیدن جامعه قصد خدشه‌دار کردن امنیت جامعه را داشتند ولی حضور مقتدرانه یگان‌های ویژه و نیروهای مردمی و بسیج اجازه نداد تا کشته‌شدگان این فتنه از چند نفر تجاوز کنند ولی در مراسم مقدس منا که از 50 کشور جهان اسلام در آن حاضر بودند هزاران نفر جان باختند.

رضایی با اشاره به ناتوانی آمریکا در تأمین امنیت افغانستان و عراق افزود: بیش از یک سال است که آمریکا به‌قول خود ائتلافی را علیه تروریست‌های تکفیری ایجاد کرده ولی آیا اقدامات‌شان نتیجه‌ای داشته است؟ آیا حضور 10ساله آمریکا در عراق و بمباران مراسم عروسی تجمعات مردمی توسط هواپیماهای بدون سرنشین، امنیت این کشور را تأمین کرده است؟

وی تأکید کرد: متأسفانه امروز بسیاری از پلیس‌های دنیا، خود عامل ناامنی هستند.

رضایی ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم که جوانان سیاه‌پوست و مظلوم آمریکا به‌جرم سیاه بودن رنگ پوست‌شان و جلوی چشم خانواده‌هایشان در حالی که دست خود را به‌نشانه تسلیم بالا بردند توسط پلیس آمریکا به گلوله بسته شده و جان خود را از دست می‌دهند و این اقدام پلیس آمریکا با سیاه‌پوستان با هیچ منطقی سازگار نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که امروز امنیت در دنیا توسط مدعیان برقراری امنیت زیر پا گذاشته می‌شود، گفت: امنیت امروز دنیا توسط مدعیان برقراری امنیت در کشورهای مختلف زیر پا گذاشته می‌شود چرا که نگاه  امنیتی آن‌ها به موضوع استقرار امنیت اشتباه است.

رضایی افزود: مهم‌ترین موضوع امنیت در جمهوری اسلامی بر اندیشه‌های امام متکی است که بر مبنای این اندیشه امام تأمین امنیت از یک‌سو با اسلام و قرآن و از یک‌سو با تکیه بر مردم برقرار می‌شود. ما معتقدیم اساس امنیت اجتماعی در هر جامعه‌ای کنار هم قرار گرفتن مردم و دین است چرا که این دو هزینه تأمین امنیت را کاهش می‌دهند.

وی با اشاره به تجارب گسترده ایران در تأمین امنیت پس از انقلاب اسلامی گفت: از اوایل انقلاب تا امروز ما حوادث عظیمی همچون شورش، ترور، کودتا و... را پشت سر گذاشتیم و این حوادث باعث شده است تا تجربه و دانش عظیمی در موضوع تأمین امنیت پیدا کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از برخی کشورهای مسلمان منطقه و خصومت آنها با کشور ما اظهار کرد: متأسفانه برخی از کشورهای مسلمان منطقه برادری اسلامی را زیر پا گذاشته‌اند و خود را رقبای ما در منطقه می‌دانند.

رضایی با انتقاد از عملکرد دولت عربستان سعودی گفت: خادمین حرمین شریفین به‌جای پرچمداری وحدت مسلمین امروز پرچم تفرقه مذهبی را در جهان اسلام بالا برده‌اند و به‌جای آن که پرچمدار عزت مسلمین باشند، تبدیل به عمال اسرائیل و آمریکا شده‌اند و با پول نفت و جان جوانان خود هزینه حمله به یمن را می‌پردازند.

وی با تأکید بر اینکه برخی از کشورهای منطقه سمت و سوی خصومت‌ها را به‌سمت ایران کشانده‌اند، افزود: این رفتار آنها در حالی است که ایران نگاه ملی‌گرایانه را کنار گذاشته و نگاه قرآنی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به دشمنان خاطرنشان کرد: من با صراحت به شما می‌گویم که فکر جنگ جدیدی در منطقه نباشید و از نجابت و بردباری ما سوءاستفاده نکنید.

رضایی خطاب به دولتمردان کشور عربستان گفت: ما صبر کرده و دنبال جنگ نیستیم ولی شما نیز هوشیار باشید با دُم شیر بازی نکنید و به این روند ادامه ندهید چرا که اگر این شیر برگردد معلوم نیست چه اتفاقی برایتان خواهد افتاد.

وی با تأکید بر این‌که ایران به هیچ وجه به‌دنبال جنگ نیست و صبر را ادامه می‌دهد خطاب به دولت سعودی گفت: هوشیار باشید، مثل صدام حسین در جنگ با ایران راهی را شروع نکنید که در ادامه آن نه راه پس داشته باشید و نه راهی به پیش.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تأثیر شگرف رهبری و آمادگی نیروهای مسلح در خنثی کردن تهدیدهای پیش رو خاطرنشان کرد: در دوران پس از دفاع مقدس 3 بار اسرائیلی‌ها و دو بار آمریکایی‌ها تصمیم به حمله به ایران را گرفتند اما حضور نیروهای مسلح در صحنه باعث شد از تصمیمات خود صرف‌نظر کنند.

رضایی ادامه داد: با این ناکامی‌ها آنها فن دیگری را آزمایش کردند و با به راه انداختن فتنه 88 درصدد آزمایش دیگری برآمدند که خوشبختانه یگان ویژه پرافتخار ما بسیار خوب عمل کرد و نظم و امنیت را در کشور برقرار کرد.

وی افزود: اوباما رئیس‌جمهور آمریکا یک بار پیش از فتنه نامه‌ای را به رهبر انقلاب نوشت ولی متأسفانه پس از فتنه 88 جوگیر شد و پشت فتنه‌گران ایستاد و بزرگ‌ترین اشتباه تاریخی خود را رقم زد ولی پس از خنثی شدن این فتنه و شرمنده شدن در برابر کشورمان نامه دومی را خطاب به رهبری تقریر کرد ولی رهبری هیچ‌گاه جواب نامه او را نداد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: رهبری در سخنان خود نیز متذکر شدند که ایستادن اوباما پشت سر فتنه‌گران باعث شد که ایشان پاسخ نامه وی را ندهد، و از این رو اوباما بزرگ‌ترین اشتباه تاریخی خود را مرتکب شد.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای ویژه هرروز آماده‌تر از گذشته در صحنه حضور داشته و برای تأمین امنیت جامعه اسلامی‌مان گام بردارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان