بازدید 5096
عضو جامعه مدرسین:

قضا و قدر الهی نکبت آل سعود را نشان داد

یک عضو جامعه مدرسین در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت عربستان که حادثه تلخ منا را قضا و قدر الهی دانسته است، گفت: بنده هم می گویم این اتفاق از یک جهت قضا و قدر الهی است که بخواهد نکبت این رژیم را نشان بدهد.
کد خبر: ۵۳۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶ 25 September 2015
یک عضو جامعه مدرسین در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت عربستان که حادثه تلخ منا را قضا و قدر الهی دانسته است، گفت: بنده هم می گویم این اتفاق از یک جهت قضا و قدر الهی است که بخواهد نکبت این رژیم را نشان بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست در گفت وگو با حوزه، با تسلیت به بازماندگان حادثه تلخ منا، اظهار داشت: دولت ها و ملت ها برای این حادثه عزای عمومی اعلام کنند.

وی، مدیریت دولت سعودی در اداره حرمین شریفین را مایه سرافکندگی جهان اسلام دانست و گفت: جهان اسلام باید عزای عمومی اعلام کند که چه کسانی مدیریت یک واقعه اسلامی را برعهده دارند!

این عضو جامعه مدرسین، حادثه تلخ منا را نشان از بی کفایتی آل سعود در اداره حرمین شریفین دانست و افزود: رژیم سعودی باید برای بی آبرویی خودش در نزد امت اسلام، عزای عمومی اعلام کند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست با تاکید بر اینکه مدیریت آل سعود تجسمی از نکبت و ناتوانی است، گفت: در واقع این یک سیلی برای جنایات آل سعود در یمن بود.

*واکنش به اظهارات وزیر بهداشت عربستان

وی در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت عربستان که حادثه تلخ منا را قضا و قدر الهی دانسته است، گفت: بنده هم می گویم این اتفاق از یک جهت قضا و قدر الهی است که بخواهد نکبت این رژیم را نشان بدهد.

*جان افراد برای سعودی ها هیچ اهمیتی ندارد

این عضو جامعه مدرسین افزود: کسانی که این رژیم را می شناسند می دانند اصلا و ابدا جان دیگران برای آن ها اهمیتی ندارد.

*روایت تلخ از کشته شدن حجاج در سال 1383

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست با اشاره به سابقه بی کفایتی آل سعود در اداره حرمین شریفین، گفت: در سال 1383 که در سرزمین منا حضور داشتم، دقایقی بعد از اینکه رمی جمرات را انجام دادیم، بخاطر حضور یک شاهزاده سعودی با اسب برای رمی جمرات، جمعیت در طبقه دوم شکافته شد و با کنده شدن نرده های طبقه دوم، حجاج بر روی سر حجاج طبقه اول سقوط کردند و بیش از 340 حاجی کشته شد.   

*لزوم پیگیری جدی مسئولان نظام

وی با تاکید بر اینکه فاجعه منا حادثه بسیار دلخراشی برای امت اسلام بود، گفت: مسئولان نظام با جدیت پیگیر محاکمه مسببان این حادثه باشند.

این عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: اصلا نباید این حوادث را طبیعی نشان داد چرا که بی کفایتی و تدبیری عامل این حوادث است.

*از مجامع عربی انتظاری نباید داشت!

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه مبنی بر اینکه چرا مجامع عربی اسلامی واکنشی نسبت به این مسئله نمی دهند، گفت: از این مجامع عربی اسلامی نباید انتظاری داشت و فکر نمی کنم اقدامی کنند؛ سران این کشورها در بزنگاه ها دست در دست یکدیگر دارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر