بازدید 8323

بعیدی‌نژاد: افسانه‌پردازی بدخواهان برملا شد

عضو تیم مذاکره کننده با اشاره به بازدید تشریفاتی آمانو از پارچین عنوان کرد: روز گذشته روز مهمی در روند حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران بود، روزی که به لطف الهی، افسانه‌پردازی بدخواهان کشورمان در خصوص تاسیسات نظامی پارچین برملا شد.
کد خبر: ۵۳۳۲۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 21 September 2015
عضو تیم مذاکره کننده با اشاره به بازدید تشریفاتی آمانو از پارچین عنوان کرد: روز گذشته روز مهمی در روند حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران بود، روزی که به لطف الهی، افسانه‌پردازی بدخواهان کشورمان در خصوص تاسیسات نظامی پارچین برملا شد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به سفر یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و بازدید تشریفاتی آمانو از سایت پارچین نوشت: روز گذشته روز مهمی در روند حل و فصل موضوع هسته‌ای کشورمان بود، روزی که به لطف الهی، افسانه پردازی بدخواهان کشورمان در خصوص تاسیسات نظامی پارچین برملا شد. اجرای توافق نسبت به انجام و ترتیبات بازدید تشریفاتی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات پارچین که همواره از جمله درخواست‌های آژانس و یکی از حساس‌ترین موارد نقشه راه توافق شده بین ایران و آژانس انرژی اتمی با مشارکت مستقیم و غیرمستقیم کشورهای 1+5 بوده است، دیروز با نهایت آرامش به اجرا گذارده شد.

بعیدی‌نژاد اضافه کرد: بیش از یک دهه است که ماشین تبلیغاتی غرب با به کارگیری تمامی قدرت رسانه‌ای و سیاسی خود افکار عمومی و نهادهای سیاسی و قانونگذاری در کشورهای غربی و دیگر کشورها را بمباران تبلیغاتی کرده است که پارچین سایتی است که ایران در آن مبادرت به تولید سلاح اتمی کرده است. امروز با سرپنجه تدبیر نظام این پروژه افسانه‌سازی با شکستی سنگین مواجه شد.

عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای با بیان اینکه کشورمان در این چارچوب توانست قدم مهمی برای اجرای نقشه راه مورد توافق با آژانس انرژی اتمی برای پایان دادن به پرونده ادعاهای کشورهای غربی در آژانس بردارد، خاطرنشان کرد: تنظیم بازدید تشریفاتی و عمومی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت پارچین یکبار دیگر نشان داد که نهادهای سیاسی و امنیتی کشورمان با کار دقیق و حرفه‌ای خود ضمن حفظ اصول اساسی خود می‌توانند ساختگی بودن ادعاهای بی پایه علیه کشورمان را به آژانس اثبات نمایند و قدم‌های کلیدی حساس و لازم را برای بسته شدن نهایی پرونده ادعاهای مطرح شده علیه ایران اتخاذ کرده و این ادعاها را بی‌اعتبار سازند.

بعیدی‌نژاد نوشت: نقشه راهی که میان ایران و آژانس برای حل و فصل پرونده مطالعات ادعایی تفاهم شده است خود نشان از تحول روابط ایران و آژانس از یک طرف و تغییر نحوه برخورد با موضوع هسته‌ای ایران از سوی کشورهای 1+5 می‌باشد. هدف این نقشه راه مختومه کردن پرونده ادعاهای هسته‌ای علیه ایران در برابر انجام برخی اقدامات مشخص از سوی ایران می‌باشد. خوشبختانه با کار هماهنگ شده‌ای که در سطح کشور انجام گرفته است کشورمان توانسته است در این دو ماه گذشته در چارچوب اقدامات نقشه راه به بسیاری از ابهامات و سوالات آژانس توضیحات مکفی ارائه کند.

وی اضافه کرد: باید اذعان کرد که تلاش‌هایی که تاکنون برای رد بسیاری از ادعاهای کاملا غلط علیه ایران صورت گرفته است، مسیر خوبی را طی کرده است. امید است با ادامه این تلاش‌های هماهنگ ملی، شاهد این باشیم که پرونده این ادعاها چنانچه در نقشه راه توافق شده بین دو طرف تعیین شده است در حدود دو ماه آینده برای همیشه خاتمه یابد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر