بازدید 34230

"نباید با سوءاستفاده از دین به قدرت رسید"

کد خبر: ۵۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۷ 27 June 2009
"سید اياد جمال الدين" روحانی و پژوهشگر عراقى و عضو پارلمان اين كشور روز گذشته در يكی برنامه‌هاى شبکه خبری العربيه حضور يافت به ترویج اندیشه‌های سکولار و ضدایرانی خود پرداخت و جمهوری اسلامی ایران، حزب الله لبنان و مجلس اعلای اسلامی عراق را به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داد.

به گزارش شیعه آنلاین، "اياد جمال الدين" در ادامه سخنان خود افزود: عصمت يكى از ويژگى‌‌‌های امامان شيعه است اما متأسفانه می‌بینیم که برخی افراد اسلامگرا که به قدرت می‌رسند، خود را معصوم می‌دانند و در سیاست با نام خدا به سلطنت و چپاول می‌پردازند از همین رو به اعتقاد بنده بهتر است که کشورها به صورت سکولار اداره شوند زیرا در صورت اداره نادرست، هیچ ضربه‌ای به اسلام و روحانیت نمی‌خورد.

این نماینده پارلمان عراق بدون اشاره به نام مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: متأسفانه در کشورمان نیز می‌بینیم برخی‌ها از نام حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی سوءاستفاده می‌کنند و با نزدیک کردن خود به ایشان سعی می‌کنند از عقاید و احساسات مردم سوءاستفاده کرده و به اهداف سیاسی خود دست یابند اما در انتخابات اخیر ما شاهد عدم موفقیت آنان بودیم زیرا مردم عراق روز به روز آگاه تر می‌شوند.

"ایاد جمال الدین" در ادامه افزود: ما همچنین طی چند دهه گذشته دیده‌ایم که حاکمان و دیکتاتوران کشورهای مختلف همچون "صدام حسین"، "معمر قذافی" و غیره از نام فلسطین و از پرونده فلسطین سوءاستفاده کرده‌اند زیرا آنان به خوبی می‌دانند که این مسأله برای مسلمانان و اعراب مسأله‌ای مهم و مقدس است از همین رو با هدف دستیابی به اهداف سیاسی خود، این مسأله مقدس را شعار خود قرار می‌دهند. به اعتقاد بنده حزب الله لبنان نیز تا حدودی دست به چنین کاری زده است!

این پژوهشگر عراقی در ادامه طی اظهارات عجیبی گفت: بسیاری از مراجع تقلید قم مانند آیت الله العظمی شیخ وحید خراسانی، که تحصیل کرده نجف اشرف و از شاگردان آیت الله العظمی خوئی بوده‌اند، با نظام حاکم در ایران مخالفند!

این روحانی عراقی که پیش از سقوط رژیم بعث سابق عراق، حدود 15 سال در ایران و در شهر مقدس اقامت داشت، در ادامه با حمله به جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران همواره در مسائل داخلی عراق دخالت کرده و نفوذ بسیار زیادی در کشورمان دارد. احزاب زيادى در عراق وجود دارند كه با اموال ايران به وجود آمده‌اند. حتی در میان چهره‌ها و شخصیت‌های اهل سنت نیز افرادی وجود دارند که از ایران پول می گیرند و در راستای منافع این کشور حرکت می کنند. از همین رو عراق با هدف مقابله با نفوذ ایران، نباید "مجاهدین خلق"(منافقین) را از اخراج کند بلکه به اعتقاد بنده باید همواره از آنان به عنوان برگ فشاری علیه ایران استفاده کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل