بازدید 44056
بازار داغ فروش مدرک‌های جعلی در کشور؛ «بخش نخست»

برگزاری دوره‌های تخصصی پزشکی در تهران با همکاری کالج‌های جعلی کانادایی! +اسناد

«دارای گواهینامه معتبر در زمینه ... از کالج معتبر بین المللی»؛ این عنوانی است که برخی پزشکان دوست دارند به انتهای اسمشان بچسبد تا نشان دهند که دوره‌های ویژه ای برای کاری که می‌کنند، گذرانده‌اند؛ دوره هایی که ظاهرا اینقدر محبوب هستند که عده‌ای را ترغیب کرده‌اند با جعل کردن، برگزارشان کرده و به ازای آن از پزشکان متقاضی پول دریافت کنند! به روایت مستندات، در این باره بخوانید و قضاوت کنید.
کد خبر: ۵۳۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷ 08 September 2015

«دارای گواهینامه معتبر در زمینه ... از کالج معتبر بین المللی»؛ این عنوانی است که برخی پزشکان دوست دارند به انتهای اسمشان بچسبد تا نشان دهند که دوره‌های ویژه ای برای کاری که می‌کنند، گذرانده‌اند؛ دوره هایی که ظاهرا اینقدر محبوب هستند که عده‌ای را ترغیب کرده‌اند با جعل کردن، برگزارشان کرده و به ازای آن از پزشکان متقاضی پول دریافت کنند!

به گزارش «تابناک»، به تازگی مؤسسه‌ای به نام «سلامت پارسیان» و با نام تجاری «کافه پزشکان» در حیطه پزشکی شروع به فعالیت کرده که در پایان دوره‌هایی که برای پزشکان برگزار می‌کند، مدرک معتبری از دو کالج معتبر بین المللی که در کانادا قرار دارند، صادر و به ایشان ارائه می‌کند و آن گونه که شواهد نشان می‌دهد، توانسته از برگزاری این دوره ها، برای خود اعتباری کسب کرده و احتمالا سود خوبی به دست آورد.

سنجاق شدن نام «کالج کانادایی» به مدرک هایی که این مؤسسه به پزشکان ارائه می‌دهد، بهترین چیزی است که پزشکان و حتی دیگر مراجعان برای معرفی خود به عنوان متخصصانی که دوره های تزریق ژل و بوتاکس، لیزردرمانی، تخصص‌های مختلف زیبایی و مراقبت از پوست و مو، لیپولیز، تزریق چربی، لیفتینگ و... دیده‌اند، نیاز دارند، زیرا فارغ التحصیلان دوره های مؤسسه سلامت پارسیان مدرکی دریافت می‌کنند که صادر کننده آن کالجی معتبر در کاناداست؛ اما کدام کالج؟

کالجی «هایجک شده» که تنها برای ایرانیان برنامه دارد!

آن گونه که مسئولان مؤسسه سلامت پارسیان در ابتدای دوره ها به متقضاییان اطلاعات می‌دهند، مؤسسه شان وابسته به یکی از افراد سرشناس میان پزشکان کشورمان است (مستندات این ادعا نزد «تابناک» محفوظ است و در صورت لزوم در گزارش های بعدی منتشر خواهد شد) و علاوه بر آن، با دو کالج معتبر کانادایی در زمینه پزشکی و سلامت قرارداد دارند که یکی از آنها، کالج کانادایی نام دارد و آدرس اینترنتی آن، www.canadiancollege.org می‌باشد.

تا اینجای کار همه چیز عالی به نظر می‌رسد، زیرا اگر به آدرس اینترنتی این کالج مراجعه کنیم، درخواهیم یافت که دوره های برگزار شده یا در شرف برگزاری مؤسسه سلامت پارسیان در تهران، در آن درج شده و حتی تصاویر برخی مدرک های ارائه شده به دانش آموختگان این دوره ها و همچنین تصویر و نام بعضی از دانش آموختگان را هم می‌توان در آن یافت، به این اطمینان برسم که همه چیز قانونی و مستند است؛ غافل از اینکه با نوعی کلاهبرداری پیشرفته مواجهیم!

این کلاهبرداری زمانی آشکار می‌شود که پسوند آدرس دامنه وبسایت را که «.org» است، با پسوند معروف «.com» عوض کنیم تا با سایت واقعی کالج کانادایی آشنا شویم (www.canadiancollege.com)؛ سایتی که در آن نه اسمی از برگزاری دوره در ایران خواهیم دید و نه نشانی از مؤسسه سلامت پارسیان در آن خواهیم یافت تا دریابیم آنچه به عنوان سایت کالج کانادایی (Canadian College) به برخی پزشکان در کشورمان معرفی می‌شود، سایتی جعلی است.

چند نمونه از مدرک های منتشره در سایت جعلی کالج کانادایی که به کمک آن به داوطلبان ثابت می‌کنند همه چیز قانونی است نه کلاهبرداری!
البته وقوع چنین اتفاقاتی در دنیای نت، مسبوق به سابقه است تا جایی که چنین روندی برای خود اصطلاح ویژه ای دارد و به آن «هایجک» می‌گویند؛ یعنی ساخت وبسایتی تقلبی و جعلی برای منظورهای خاص که در این مورد برای مستندسازی مدارکی که به پزشکان ایرانی فروخته می‌شود، کاربرد یافته است.

کالجی در مجاورت «پیتزافروشی» که گوگل ثابت می‌کند جعلی است!

دومین کالجی که همکار مؤسسه سلامت پارسیان معرفی شده و حتی نسخه قراردادِ همکاری امضا شده با آن در سایت مؤسسه در معرض دیدی عموم قرار گرفته، «کالج جهانی کانادایی» نام دارد که آدرس اینترنتی آن را www.canadianworldcollege.ca اعلام می‌کنند و عجیب اینکه وبسایت طراحی شده برای آن شباهت زیادی به وبسایت هایجک شده کالج کانادایی دارد!


تصویر صفحه نخست کالج جعلی دوم و صفحه نخست قراردادی سیزده صفحه‌ای که مؤسسه سلامت پارسیان روی خروجی خود گذاشته تا ارتباطش با این کالج را ثابت کند!
از این شباهت که بگذریم، با گشتی در وبسایت این کالج هم به این نتیجه خواهیم رسید که به مانند نمونه قبلی، گویی دایر شده تا با مؤسسه‌ای در ایران همکاری کرده و به پزشکان ایرانی خدمت دهد، زیرا هیچ مستندی مبنی بر برگزاری دوره های مشابه با همکاری این کالج ها در هیچ نقطه دیگر جهان وجود ندارد.

جالب تر اینکه در بررسی ثبت کنده آدرس دامنه این دو کالج هم نمی‌توان به اطلاعات مفیدی دست یافت که این اطمینان را به وجود می‌آورند که وبسایت، اصیل و شناسنامه دار است؛ اتفاقی که اگر مشخصات ثبت شده درباره آدرس دامنه کالج کانادایی اصلی را بررسی کنیم، پی خواهیم برد این گونه نیست، چراکه هویت اصلی این کالج در ثبت دامنه اینترنتی آن هم به چشم می‌خورد.

به آدرس درج شده در سایت کالج جهانی کانادایی دقت کرده و ببینید در صورت زوم کردن روی نقشه، چگونه این کالج در همسایگی یک پیتزافروشی محو می‌شود!

از این موضوعات جالب تر، نکته طنزی است که در صفحه نخست سایت کالج جهانی کانادایی به چشم می‌خورد؛ آن جایی که موقعیت مکانی کالج، روی نقشه گوگل با پین مشخص شده  و کافی است روی نقشه گوگل در موقعیتی که به عنوان آدرس کالج درج و مشخص شده، زوم کنید تا دریابید در آن فضا، پیتزافروشی هم مشخص شده اما اثری از هیچ کالجی وجود ندارد!

اینجاست که اگر از خدمات نقشه گوگل بهره بگیریم، با واقعیت دردناکی مواجه خواهیم شد؛ مکانی که در سایت به ظاهر رسمی کالج جهانی کانادایی به عنوان آدرس درج شده، در حقیقت ساختمانی یک طبقه و محدود است که در ورودی اش یک محضر رسمی (با برچسب نوشته های فارسی روی شیشه) قرار دارد و در ساختمان هم، «مدرسه فارسی "بچه های ایرانی"» دایر است!


افشای واقعیت کالج جهانی کانادایی با کمک تصاویر گوگل!
خطاب به مسئولان!

با این حساب درخواهیم یافت که مؤسسه سلامت پارسیان که در کشورمان برای خود دم و دستگاهی فراهم آورده و حتی یک خبرگزاری با عنوان «خبرگزاری ابن سینا» دایر کرده، با همکاری این دو کالج جعلی، برخی پزشکان را به خود جلب کرده و در ازای دریافت مبالغی، به ایشان گواهینامه مهارت آموزی در پروسه‌های حساس پزشکی چون تزریق ژل، بوتاکس، فیلر، چربی می‌دهد و علاوه بر آن آموزش لیزردرمانی ارائه داده و افزون بر آن، کیت های مرتبط با این فرایند ها را به فروش می‌رساند و...، تخلفات پرشماری در کارنامه خود به ثبت رسانده که ضرورت دارد هر چه سریع تر به کار آنها رسیدگی شود.

این در حالی است که این تخلف ها ارتباط مستقیمی با سلامت و حتی جان مردم دارند و از این روی جا دارد که مسئولان مرتبط، از وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی گرفته تا نهادهای انتظامی و قضایی، سریع دست به کار شده و ترتیبی دهد که هم با متخلفان برخورد مناسب و متناسب صورت گیرد و هم راه سوءاستفاده دیگران در چنین مواردی بسته شود، زیرا برای هیچ کسی قابل قبول نخواهد بود زیر دست پزشکی خدمات دریافت کند که زیر نظر چنین مؤسسه ای، دانش آموخته شناخته شده است!

در پایان گفتنی است «تابناک» در راستای انجام رسالت خبری خود، در گزارش های بعدی، بخش های دیگری از تخلفات مرتبط با این مؤسسه را منتشر خواهد نمود و علاوه بر آن، از پشت پرده این تخلفات و همچنین تخلفات مشابهی که در کشورمان در حال وقوع است، رونمایی خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵۴
انتشار یافته: ۲۹
مستند کاملا طنز "در حاشیه"
این همه گفتی و نوشتی
آخرش یه مقام "نه چندان خیلی مسئول" میاد منکر همه ی اینها میشه میگه اینها از تاثیرات شبکه های اجتماعی و ماهواره است

میگی نه؟
20:30 رو نگاه کن
اونوقت دقیقا ربطش به بورد تخصصی چی بود؟ این ها دوره هایی است که جهت پزشکان عمومی برگزار میشه ولی بورد آزمونی تئوری و عملی هست که بعد از پایان هر تخصص پزشکی اگر مایل هستید میتوانید در آن شرکت کنید و قبولی در آن پیش شرط هیئت علمی شدن یا ادامه تحصیل (اجازه شرکت در آزمون فوق تخصص هست. )چرا از هر چیزی جهت خراب کردن ذهن مردم نسبت به پزشکان استفاده می کنید؟! واقعا چرا ؟!!!!
ههههه
اینجا همه ...، خیلی شیک و رسمی.
بدبخت من که یه عمر
ایا در کشور ما نظارتی برکار پزشکان وجود ندارد
گزارش جالبی بود
سلام
ظاهرا سازمان نظام پزشکی به کارهای واجب تری مشغوله
مثلا بررسی موشکافانه وضعیت پزشکانی که از داخل شماره نظام پزشکی گرفته اند و جلوگیری از درج یک کلمه بیشتر در آگهی ایشان والبته کسب درآمد از محل صدور مجوز تبلیغات !!!!
همین یه کار ساده کل سازمان رو مشغول کرده تا خدای ناکرده یه دندانپزشک تو آگهی نزنه ایمپلنت !!!
امروز فردا سالنهای آرایشی ایمپلنت هم می کنند مثل لاغری و چاقی و انواع تزریق که پزشکا رو از انجامش منع کرده اند !!!
وقتی پزشکان متخصص در ایران درآمدهای ماهیانه چند صد میلیونی و میلیاردی دارند و می توانند در یکی دو ماه به اندازه یک سال پزشکان متخصص در اروپای غربی و یا حتی آمریکا درآمد داشته باشند و به شغلشان مقدس می شود باید هم انتظار چنین چیزهایی داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
من یک پزشک متخصص با بیست سال سابفه کارم. اون دنیا منتظرم تا یقه شما را که به سادگی آب خوردن دروغ گفته و افترا می‌زنی بگیرم..
چه غم انگیز ، این پزشکانی که به همکارای خودشون هم رحم نمی کنند ، خدا میدونه چه بلایی سر بیماران بخت برگشته میارن
بی خیال بابا سلامتمردم چه ارزشی داره وزارت بهداشتبرنامه تحول آموزشی داره که صد برابر خطرناک تره نه تابناک ککش گزیده و با چند تا متخصص و هیات علمی دانشگاه صحبت کرده و نه خبرگزاری دیگری. فقط باید گذاشت از این کشور در رفت و الا خونت پای خودته!
اون کسی که این مقاله رو نوشته اگه از پزشکی اطلاع نداره لااقل با یه پزشک مشورت میکرد ثواب داشت
بورد تخصصی یه امتحان بعد از طی دوره تخصص جهت عضویت در هییت علمی دانشگهه
چه ربطی به آموزش یکسری کارای ساده مثل تزریق بوتاکس داره؟
تابناک،ازاین که پیگیر ابنجور مسایل که با بهداشت و سلامتی مردم رابطه دارد ،ممنون و سپاسگزاریم.
دمت گرم تابناک
امیدوارم همشون به سزای اعمالشون برسن که هیچ ارزشی برای جان ومال مردم قائل نیستند.
این دفعه برای اینکه سانسور نکنی، نمیگم ...، میگم، اینجا همه ....گر و رانت خواراند؛ خیلی شیک و رسمی
تابناک عزيز، الان خود شما در،صفحه اول سايت ستون چپ آگهي يکي از اين نوع دوره هاي کذايي رو گذاشتي که مربوط به مديريت و بازاريابيه و داري از بابت آگهي پول ميگيري. دقيقا از نوع همان همايشهاي بي محتوا که مدارک جعلي هم از موسسات اروپايي صادر ميکنه در ازاي پرداخت حق ثبت نام بيشتر. مدرس دوره هم آقاي مهندس ... هستش. شما هم داري با اينها همکاري ميکني. دم خروس يا قسم حضرت عباس؟
یکی از این پزشک های عمومی که این دوره ها را در این مرکز دیده بود! بلایی بر صورت من آورد که در حد تصور نبود به طوریکه زمانی که پزشک صورت من را در آن حالت دید شروع به گریه کرد. بعد از من خواهش کرد که به محل برگزاری این کلاس ها بروم که از به اصطلاح استادشون سوال کنه. جناب استاد به من کورتون دادند که یک هفته استفاده کردم! بعد از آن به سرکار خانم ... که دارای تخصص پوست هستند در اصفهان مراجعه کردم و گفتند استفاده از کورتن را قطع و داروی ساختنی را تجویز کردند که بعد از 3 ماه زخم های صورت من خوب شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
شما از اول باید به پزشک جراح پلاستیک یا متخصص پوست مراجعه میکردید.
واقعا چرا جلوی این تخلفات گرفته نمیشه؟؟؟ آخه خود این مسئولین حاضر میشن عزیزانشون رو برای زیبایی بفرستن زیر دست پزشکی که فقط دو روز دوره دیده؟؟؟؟ شرم آوره. چرا به این افراد اجازه دخالت در چیزی که بلد نیستن داده میشه؟؟؟!!!! بازی با سلامت مردم تا کی آخه؟؟؟ تابناک، زودتر مدارک بیشتری رو ارائه کن تا این شیادهای پول پرست رسوا بشن و بلکه یه مسئولی پیدا بشه و جلوشونو بگیره ..... ممنون از گزارش خوبت
بالاخره کی قراره تو کشور ما ، مردم از روی تابلو و تبلیغات پزشکان بتونن بفهمن طرف متخصص هست یا نه ؟ اگر زیر دست یکی ازین متخصص نماهای کالج کانادایی دیده بیفتیم و بلا به سرمون بیاد کی جوابگو هست ؟؟
نویسنده مقاله به امور پزشکی اشنایی ندارد بورد تخصصی ازمونی برای پزشکان متخصص میباشد که فقط تولد وزارت بهداشت برگزار شده و مجوز عضویت هبات علمی میباشد و عبارت بورد تخصصی از فلان جا روی تابلو پزسکان صحت ندارد و فقط نوشته میشود دارای بورد تخصصی. موسسه مزبور دوره های تزریق بوتاکس و لیزر پوست برگزار میکند که امروزه همه جا باب شده است .
پزشكان كلنيك ... نارمك همه از اين مدارك دارند
جهت اطلاع بیشتر این وب سایت سال گذشته ایجاد شده و قبل از اون متعلق به یه سایت چینی (کاملا به زبان چینی) بوده!
راستي چرا خانمها و بعضي آقايان با تزريق بوتاكس اينقدر زشت واز شكل آدم دور شده اند؟
جالبه که از طریق who is , ومحل یابی ipادرس ثبت سایت و محل سرور آن در آمریکا (ایالت کانزاس)است
شما لطف کن یه آمار بگیر که چند درصد از شکایت های پزشکی که در نظام پزشکی ثبت شده منجر به محکومیت پزشکان میشه بعد بی طرفی نظام پزشکی رو می بینید
داداش من تابناک تو کانادا هم کالج کانادا نداریم . وبسایت canadiancollege در حقیقت وبسایتی هست که اطلاعات همه کالجهای کانادا در ان ثبت شده.
عجب پس موضوع از این قراره.... من دنبال کار میگردم.. الان ۲ماه میشه که روزنامه همشهری تو قسمت استخدام کارمند اداری یه آگهی میزنه از موسسه سلامت پارسیان.. من ۲۰۰بار تو این ۲ماه زنگ زدم جواب ندادن. پیگیر شدم.. رسیدم به اینجا.
ممنون از اطلاع رسانی
این موسسه بسیاری از این دوره ها رو برای آرایشگران برگزار میکرد.همونطور که میبینید این خدمات زیبایی ذکر شده در بسیاری از آرایشگاه ها داره ارائه میشه نه توسط پزشکان زیبایی و حتی عمومی که از لحاظ قانونی کاملا مشکل داره .
همون طور که در متن هم گفته شده باید ارتباط فردی که ذکر شده با سازمان نظام پزشکی مطرح بشه تا متوجه این موضوع بشید که چرا این قدر راحت این موسسه تونسته این کارو بکنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی