بازدید 5020

سن اعتیاد به کمترین حد خود رسیده

شریفی رییس اداره بهزیستی بیرجند گفت: در فرهنگ سازی در مورد مبارزه با مواد مخدر باید تمام دستگاه‌های اجرایی سعی و تلاش کنند
کد خبر: ۵۲۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ 06 September 2015
شریفی رییس اداره بهزیستی بیرجند گفت: در فرهنگ سازی در مورد مبارزه با مواد مخدر باید تمام دستگاه‌های اجرایی سعی و تلاش کنند

به گزارش تابناک خراسان شمالی، شریفی رییس اداره بهزیستی بیرجند در نشست شورای فرعی هماهنگی مبارزه با موادمخدر گفت: در فرهنگ سازی در مورد مبارزه با مواد مخدر باید تمام دستگاه‌های اجرایی سعی و تلاش کنند.

وی ادامه داد: درمان اعتیاد با اجبار صورت نمی‌گیرد و کسی که می‌خواهد اعتیاد را ترک کند باید با اراده شخصی فرد باشد تا به نتیجه مطلوب برسد.

رییس اداره بهزیستی بیرجند با اشاره به اینکه بیشتر مراکز درمان اعتیاد شهرستان رایگان هستند، افزود: ۱۵ مرکز درمان اعتیاد که در بیرجند فعالیت دارند.

شریفی خاطرنشان کرد: با توجه به ارزان بودن و دسترس بودن مواد مخدر سن اعتیاد به کمترین حد خود رسیده که این امر موجب خطر نابسامانی وضعیت هشدار در مدارس و خانواده‌ها است.

وی با بیان اینکه مراکز درمان اعتیاد برای بعضی افراد رایگان است، خاطرنشان کرد: به این نتیجه رسیده‌ایم که باید از مراجعه کنندگان هزینه دریافت شود تا تاثیر درمان را بیشتر کند.

رییس اداره بهزیستی بیرجند تصریح کرد: در ۷مرکز خصوصی درمان و یک مرکز دولتی حدود ۲۵۳پرونده تشکیل شده که ۱۲۲ نفر در شش ماه گذشته پذیرش داشته که ۵۰ درصد از هزینه درمان مراجعه کنندگان را تامین شد.

شریفی تاکید کرد: سه کمپ برای اقایان و یک کمپ برای خانم‌ها وجود دارد که ۲۵۰ هزارتومان برای هر فرد و جمعا ۱۸میلیون و ۳۰۰هزارتومان را با یاری برگ تامین شده است.

وی افزود: مرکز خدمات گذری برای معتادین با خدمت رسانی سرپایی به ۸۰۰ نفر و یک مرکز شبانه با ظرفیت۳۰ نفری خدمات ارائه می‌کند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که برای معتادین و خانواده آن‌ها وجود دارد بیکاری است، خاطرنشان کرد: آفراد بعد دوران طول درمان بتوانند مشغول به کار شوند تا دوباره به دام اعتیاد گرفتار نشوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار