بازدید 51338
۱
بسته ویژه خبری تابناک؛

دستمزد بازیگران در ایران چقدر است؟/ با این«ریش» نمی شود رفت«تجریش»/ دو پستی که روحانی برای عارف در نظر گرفته بود؟/ توهین بی شرمانه مجری فارسی وان به مردم ایران/ ماجرای فروختن آب معدنی به نیروهای ناتو توسط ایران!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«علت تثبیت تعداد اعضای خبرگان رهبری»،«تجارت کروکودیل و بچه‌تمساح در تهران»،«نقش همسر خانم ابتکار در واردات بنزین»،« چرا عربستان از توافق هسته ای حمایت کرد؟»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۲۹۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 05 September 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

به گزارش«تابناک»، سفر لاریجانی به ایالات متحده، تایید مکانیسم اصولگرایان برای اتحاد، حواشی اطراف خانواده خانم ابتکار در کانون توجه رسانه ها در اولین روز هفته بوده است. با این حال مصاحبه های جنجالی برخی از سیاسیون نیز پشت پرده برخی اتفاقات در سال های گذشته را روشن کرده است که در این بسته مشاهده خواهید نمود.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تأیید «حمایت و داوری» آیت الله ها

مصباحی مقدم در گفت و گوبا فارس تایید کرد. سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: آیات موحدی‌کرمانی، یزدی و مصباح یزدی آمادگی خود را برای حمایت از فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان اعلام کردند و این چیزی است که مورد قبول مجموعه قرار دارد.


روایت کرباسچی از چگونگی انتخاب روحانی

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در جلسه اخیر حزب کارگزاران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم به حمایت رئیس دولت اصلاحات، آیت‌الله هاشمی و تبلیغ و تشویق آنان جهت رای دادن به روحانی پرداخت و گفت: این دولت به همت شما و سرمایه‌گذاری آقای هاشمی شکل گرفت.


علت تثبیت تعداد اعضای خبرگان رهبری

سیداحمد خاتمی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به برگزاری هجدهمین اجلاسیه رسمی خبرگان رهبری، مسئله دوم اجلاسیه اخیر را تثبیت تعداد اعضای خبرگان رهبری دانست و گفت:‌ ماده 1 قانون انتخابات و آئین‌نامه داخلی مجلس خبرگان می‌گوید: عده نمایندگان مجلس خبرگان در هر استان، همان عدد دوره اول خواهد بود. همچنین ماده دوم می‌گوید: استان‌هایی که جدیداً تشکیل شده یا می‌شود با رعایت ماده اول، تعداد خبرگان به نسبت جمعیت هر استان، بین استان‌های جدید تقسیم می‌شود و از تاریخ آمارگیری سال 1365 به ازای هر یک میلیون نفری که به جمعیت هر استان اضافه شود، یک نماینده دیگر به نمایندگان آن استان افزوده خواهد شد.خاتمی تصریح کرد: در 2 اجلاس قبلی هیأت رئیسه، وزیر کشور که مجری انتخابات است طی نامه‌ای به هیات‌رئیسه تصریح کرد که طبق آیین‌نامه داخلی خبرگان، این تعداد باید افزوده شود. در آن اجلاس تصویب کردند که 13 نفر به تناسب افزوده شود هرچند این موضوع نیاز به تصویب نیز نداشت.امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اما در اجلاس بعدی به سه دلیل در این موضوع تردید پیدا شد؛ اول اینکه، در مجالس مشابه خبرگان یعنی مجالس سنای کشورهایی که دارای این مجلس هستند، تعداد اعضا ثابت است و تغییر نمی‌کند دوم اینکه بایستی افزایش براساس نیاز باشد و با توجه به اینکه خبرگان دو وظیفه یعنی تعیین رهبر و مراقبت بر ماندن شرایط رهبری را دارد، احساس شد که نیازی به افزوده‌شدن تعداد نیست، سوم آنکه با توجه به مسئله اجتهاد (ولو اجتهاد متجزی) که شرط خبرگان است مهم این است که ما به کیفیت فکر کنیم تا کمیت.وی ادامه داد: براین اساس آیت‌الله شاهرودی، نایب‌رئیس اول خبرگان و رئیس دبیرخانه این مجلس، طی نامه‌ای به وزیر کشور از وی خواستند که فعلاً دست نگه دارد تا خبرگان در این خصوص نظر دهند. در اجلاسیه اخیر، نمایندگان خبرگان نظر به تثبت 86 نفر دادند با این توضیح که نمایندگان خبرگان هیچ‌کدام از استان‌‌ها کاهش پیدا نکرده فقط استان البرز چون حدود 3 میلیون نفر جمعیت دارد 2 نماینده به نمایندگان این استان اضافه شد و قرار شد مجموعاً 88 نفر تثبیت پیدا کند.


دستاورد سبک زندگی غربی به روایت سردار نقدی

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نهمین اردوی خانوادگی فرهنگی بصیرتی بسیجیان صدا و سیما که در مجتمع فرهنگی تفریحی زیباکنار برگزار شد، آمریکا را دشمن ملت های آزادیخواه و استقلال طلب دانست و گفت: بعد از فروپاشی شوروی دکترین اصلی آمریکا حاکمیت بر جهان بوده و این مسئله را به دنیا نیز دیکته کرد.وی بدبختی، ناامنی، اوضاع نابسامان اجتماعی و بحران های خانوادگی را دستاورد سبک زندگی غربی برای مردم غرب دانست و گفت: در حالی که ملت ما با داشتن پشتوانه عظیم تفکر اسلامی و دینی در طول تاریخ نقش آفرین و پیشرو بوده، باید با این تفکر خطرناک مقابله کرد.


ماجرای کتاب خانم ابتکار که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند؟

رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و اعضاى هیأت دولت‌ که ۴ شهریورماه ۹۴ به‌مناسبت هفتهٔ دولت برگزار شد، در بخشی از سخنانشان فرمودند:«در همهٔ دنیا مراقبت از محصولات فرهنگی و کتاب و مانند این‌ها وجود دارد؛ کجای دنیا است که وجود نداشته باشد؟ یک‌جا را به من نشان بدهید. این خانم ابتکار اینجا حاضر است؛ خود ایشان به من گفت کتابی که ایشان نوشته بود، در آمریکا امکان چاپ پیدا نکرد؛ هیچ ناشری حاضر نشد -نه اینکه آن ناشر آن‌قدر تعصّب داشته باشد؛ نه، اگر کتاب پرفروشی باشد، هر ناشری می‌آید این کار را انجام بدهد؛ [بلکه‌] از ترس و از مراقبت- تا بالاخره در کانادا مثلاً فرض کنید یک ناشری را پیدا می‌کند و آن ناشر، آن هم به نظرم با ترس‌ولرز [چاپ کرد یا نکرد]؛ چون تفاصیلش را چند سال پیش ایشان می‌گفت، شاید جزئیّاتش یادم نمانده. این‌ها را بگویید تا این آقایان بدانند و بفه‌مند که این‌جور نیست که اگر ما جلوی کتاب را گرفتیم، فقط آقای جنّتی است که این کار را می‌کند؛ نخیر، در آمریکا هم همین کار می‌شود.»ماجرا از این قرار بود که معصومه ابتکار به عنوان یکی از دانشجویان فاتح لانه جاسوسی، کتابی داشت که به گفته خودش هیچ ناشری در آمریکا حاضر به چاپ آن نشد؛ چرا که از عواقب بعدی آن می‌ترسیدند.اما بالاخره وی کتاب را در خارج از آمریکا به چاپ می‌رساند. معصومه ابتکار بعد از مدت‌ها پیگیری بالاخره در سال ۲۰۰۰ کتاب خود را که روایتی شخصی از رخدادهای تسخیر لانه جاسوسی در کتابی با عنوان «Takeover in Tehran» در انتشارات «تالون بوکز» کانادا چاپ می‌کند و ترجمه فارسی این کتاب با عنوان‌ «گروگانگیری وجانشینان انقلاب» در سال ۱۳۷۹ توسط انتشارات اطلاعات در ایران منتشر شد.


تجارت کروکودیل و بچه‌تمساح در تهران

«ادعا می‌کرد با مجوز جهاد کشاورزی و محیط زیست این کار را انجام می‌دهد اما من مجوزی ندیدم. فروش بچه‌تمساح با قیمت یک میلیون و 500 هزار تومان! حتی اگر نمی‌خواستی آن را قبول کنی برای یک بار دیدنش و اینکه چطور می‌شود بچه تمساح را فروخت وسوسه می‌شدی با فروشنده قرار بگذاری.روزنامه آرمان درباره موضوع تجارت تمساح و کروکودیل در ایران، نوشته است: دوزیستان یعنی موجوداتی از خانواده مار و قورباغه و همه آنهایی که در آب و خشکی با هم زندگی می‌کنند. بسیاری از گونه‌های این نوع جانداران مانند مار آبی اگر در جایی بدون آب و خشکی باشند تلف می‌شوند در حالی که برخی دیگر مانند تمساح‌ها و کروکودیل‌ها در محیط گرم و بدون آب اگر کوچک باشند بالغ نشده و اگر بالغ باشند بیمار می‌شوند.


ایران به نیروهای ناتو آب معدنی نفروخته است

پیمان فروهر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با رد هرگونه انتقال آب بسته بندی ایران به نیروی‌های ناتو در افغانستان گفت: نیروی‌های نظامی ناتو مجموعه‌ای از متحدان غربی از جمله امریکا هستند که کشور‌های آنها تحریم‌های ظالمانه را علیه ایران راه انداخته‌اند و تا به امروز هیچ گونه درخواستی از ایران برای واردات آب نداشته‌اند.دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران افزود: این نیرو‌ها نیاز‌های غذایی خود را از طریق اعضا و متحدان خود تهیه می‌کنند و برای تامین نیاز خود به بازار مولوی ایران که تعامل مناسبی نیز با ما نداشته، نمی‌آیند.وی با اشاره به شایعات مطرح شده در این باره یاد آورشد: با عمومی شدن استفاده شبکه‌های اجتماعی سرعت ایجاد این شایعات در مورد مواد غذایی به شدت افزایش یافته است.وی درباره ماندگاری آب‌های معدنی اظهار کرد: بر خلاف مواردی که در شبکه‌های اجتماعی درخصوص داشتن مواد نگهدارنده در آب بسته بندی مطرح می‌شود، امکان اضافه کردن مواد نگهدارنده در آب بسته بندی وجود ندارد زیرا کوچک‌ترن ناخالصی در این محصول مشخص می‌شود.


مسکن مهردر برابر زلزله احتمالی تهران مقاوم است

مدیرعامل سابق شرکت عمران پردیس در‌باره مقاو.مت مسکن های مهر به تسنیم گفت: با توجه به این‌که شهر پردیس به گسل نزدیک است مطالعات ریزشهنه زلزله قبل از ساخت واحدهای مسکن مهر انجام شد.مهدی هدایت افزود: خروجی این مطالعات این بود که شرکت عمران در اجرای پروژه‌ها به توصیه‌ها توجه و عمل کرد؛ به‌عنوان مثال در فاز 8 توصیه شده بود که ساختمان‌ها بیشتر از 5 طبقه نباشد که آنرا رعایت کردیم. یا این‌که در پروژه کوزو توصیه شده بود واحدها در قالب بلندمرتبه‌سازی ساخته شودند که ما همین کار را انجام دادیم.وی تاکید کرد: علاوه بر این‌ در ساخت و ساز تمام آئین‌نامه‌های مربوط به 2800 را رعایت کردیم و تمام پروژه‌ها از طریق سازمان نظام مهندسی ساختمان به‌طور مستمر نظارت می‌شد.وی با یادآوری این‌که شرکت عمران از مشاوران سازه در ساخت و ساز مسکن مهر بهره برد، گفت: در مجموع ما سه بار نقشه‌ها و محاسبات ساخت و ساز را کنترل می‌کریدم، در واقع کمترل مضاعفی در پروژه‌های مسکن مهر اعمال شده است.هدایت با بیاناین‌که واحدهای مسکن مهر در برابر زلزله مقاوم هستند، بیان کرد: با توجه به نحوه طراحی، ساخت و نظارت پروژه‌های مسکن مهر واحدهای این طرح در هیچ زلزله‌ای صدمه نخواهند دید.


نظر رحیم‌پور ازغدی درباره رابطه کری و ظریف

خبرگزاری رسا در گزارش خود از سخنرانی حسن رحیم پور ازغدی در دوره آموزشی «اولی الابصار» با موضوع تحلیل تاریخ اسلام به نقل از وی نوشته: وقتی ما با دشمن قطعی خود دست می دهیم و قدم می زنیم آیا می توانیم بگوییم مرگ برتو، این دشمن ما بوده و می داند چکارکند، این عکسها و فیلم ها در جهان چه تاثیری می گذارد.


نقش همسر خانم ابتکار در واردات بنزین

محمد هاشمی؛ همسر معصومه ابتکار از دانشجویان پیرو خط امام و از فعالان سابق سیاسی کشور در مصاحبه خود با ایلنا برای نخستین بار درباره اتهامات و شبهات پیش‌آمده پیرامون فعالیت‌های اقتصادی‌‌اش و نوع رابطه‌‌‌ای که با سازمان حفاظت از محیط زیست دارد؛ سخن گفت. وی در پاسخ به سوالی در باره نقش خود در واردات بنزین گفت: من حتی یک لیتر بنزین در پمپ بنزین هم خرید و فروش نکرده‌ام، زیرا من با تاکسی تردد می‌کنم. علاوه بر آن در تجارت بنزین، کار احمقانه‌ای است که یک نفر برود، بنزین را با ارز آزاد از خارج از کشور بخرد و بیاید در داخل کشور بفروشد، به غیر از همه این‌ها خرید و فروش بنزین کمیسیونی در وزارت نفت دارد و در آنجا نظارت عالیه‌ای است که خبر دارد، چه کسی بنزین وارد می‌کند یا نمی‌کند. من روی پدیده‌هایی در مورد آلودگی هوا مانند «ترشی هوا» و مسائل فنی مربوط به آن که عوارض مختلفی بر روی مردم دارد، کار کرده‌ام اما در رابطه با خرید و فروش بنزین خیر؛ جالب این است که بنزین در ایران از آنجا که یارانه دارد به خارج برده می‌شود و بنزین وارداتی باید با ارز دولتی باشد در غیر این صورت مگر با عقل جور در می‌آید که من بنزین لیتری ۴ هزار تومان از خارج بخرم و در ایران لیتری ۱۰۰۰ تومان بفروشم. اگر کسی جرمی مرتکب شده است، محاکمه‌اش می‌کنند البته احکم الحاکمین خداست و پس از آن وجدان مردم بهترین محکمه است. سیستم قضایی را برای همین گذاشته‌اند. متاسفانه الان آشوبی به پاشده که هر چیز را که به هرکسی نسبت بدهی، مردم باور می‌کنند. اکنون تعداد صفر عدد و رقم‌ها دیگر انگار به چشم نمی‌آید. روزی شخصی را برای۱۲۴ میلیارد تومان اعدام کردند. ۱۰ سال بعد مقدار اختلاس به ۳۰۰۰، ۷۰۰۰، ۱۰۰۰۰ میلیارد تومان رسید. مردم انگار دیگر آستانه تحریک‌شان را از دست داده‌اند. اگر سیستم حکومتی هر کسی که اتهام می‌زند و نمی‌تواند اثبات کند را شلاق بزند، مملکت آرام شده و التهاب جامعه گرفته می‌شود. صیانت از خانواده خدمتگزاران دولت پس چه می‌شود؟ عده‌ای هستند که هرچه دلشان می‌خواهد؛ می‌گویند و کسی به آن‌ها کاری ندارد و عده‌ای هم هستند که هرچه می‌گویند حرفشان به جایی نمی‌رسد.


کاش لاریجانی به توافق هسته ای بدبین بود!

حمید رسایی امروز در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویری از علی لاریجانی و سخنان وی، نوشت: ای کاش همانقدر که آقای لاریجانی با دولت احمدی نژاد مشکل داشت، با عربستان هم مشکل داشت، ای کاش همانقدر که درباره دولت قبل با غیظ سخن می گفت درباره عربستان هم همانطور سخن می گفت. ای کاش انطور که به مصوبات دولت قبل بدبین بود، به توافق هسته ای هم بدبین بود. راستی چگونه است که رهبر انقلاب بارها و بارها فرمودند به نتیجه مذاکرات خوشبین نيستم، اما آقایان هاشمی، لاریجانی و روحاني (هر سه در یک مسیر) دائما از خوشبینی نسبت به نتیجه این مذاکرات سخن می گویند؟


چرا عربستان از توافق هسته ای حمایت کرد؟

شبکه «دویچه وله» آلمان گزارش داد: «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان سعودی پس از دیدار «باراک اوباما» و ملک سلمان گفت: «اوباما به پادشاه عربستان تضمین داد که توافق نامه هسته ای ایران می تواند از دستیابی این کشور به سلاح هسته ای جلوگیری کند و شامل بازرسی ها از مراکز نظامی و مشکوک است و همچنین شامل بخشی در خصوص امکان بازگشت تحریم ها علیه ایران در صورت تخطی این کشور از مفاد توافق نامه است. به نظر می رسد سخنان اوباما به ملک سلمان قانع کننده بود و ریاض معتقد است این توافق نامه به امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه کمک می کند. «الجبیر» افزود که براساس این تضمین ها و شروط ارائه شده، عربستان سعودی از توافق هسته ای ایران حمایت کرد. الجبیر پس از دیدار این دو مقام تاکید کرد: «در حال حاضر ما یک مشکل کوچک دیگر در ارتباط با ایران داریم. ما اکنون باید با تمرکز بیشتری با فعالیت های غیر قانونی که ایران در آنها در منطقه شرکت دارد، مقابله کنیم!» دولت اوباما اکنون بر تامین کمک هایی متمرکز است که رئیس جمهور در نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در کمپ دیوید وعده آنها را داده بود. این کمک ها شامل سامانه های دفاع موشکی بالستیک و کمک به تقویت امنیت سایبری و دریایی است.


قطع امید حسینیان از لاریجانی

روح الله حسینیان، عضو جبهه پایداری در مجلس شورای اسلامی در مورد نحوه وحدت پایداری‌ها با سایر گروه‌های اصولگرا گفت:ظاهرا جبهه پایداری با سایر گروههای اصولگرا به وحدت رسیده است و این وحدت با طیف های اصلی و جریانات تاثیرگذار اصولگرایان اتفاق افتاده است. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد این که منظور او از طیف‌ها اصلی چه کسانی هستند گفت:این جریانات همان جریانات اصولگرایی بودند که در انتخابات مجلس نهم نقش اساسی و تاثیرگذار بوده‌اند و توانستند رای بیاورند. یعنی مجموعه‌ایی از موتلفه، رهپویان و ایثارگران است. حسینیان در مورد اینکه آیا علی لاریجانی و افراد نزدیک به وی نیز شامل این طیف‌ها می‌شود گفت: من خیلی به طیف لاریجانی امیدوارنیستم که بتواند با اصولگرایان به وحدت برسد. وی در مورد اینکه برای انتخابات مجلس دهم، لاریجانی با کدام طیف وجریان سیاسی به وحدت می رسد گفت:به نظرم آقای لاریجانی بیشتر در حال حاضر با کارگزارانی‌ها رابطه دارد و در حال سازش با دولت است. حسینیان هم چنین در پاسخ به این سوال که در صورت به وحدت رسیدن سایر گروه‌های اصولگرا با لاریجانی و افراد نزدیک به وی آیا پایداری‌ها نیز در این حلقه وحدت می مانند گفت:قطعا پایداری ها با نیروهای اصولگرا به وحدت می‌رسند.


توهین بیشرمانه مجری فارسی وان به مردم ایران

سینا ولی الله مجری یکی از برنامه های شبکه فارسی وان در برنامه «چند شنبه با سینا» با حالتی بیشرمانه با تعریف لطیفه ای به مردم ایران توهین کرده است. در همین حال واکنش ها در شبکه های اجتماعی به این موضوع بالا گرفته است و از جمله یکی از بازیگران سینمای کشور نسبت به توهین مجری فارسی وان واکنش نشان داد و با انتشار پستی در اینستاگرام خود، از دادستان کشور خواست تا این مجری را محاکمه کند. حسام نواب صفوی در ادامه از تسلیم شکایت خود به دستگاه قضا درباره توهین این مجری خبر داد.


نامه جوانان شهرستان آمل به هاشمی رفسنجانی

جمعی از جوانان شهرستان آمل در نامه خطاب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهان صراحت کلام و مبارزه محکم و صیقل انقلاب و بخشیدن جان دوباره به آن از ایشان کرده اند. متن نامه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و عرض ادب و احترام محضر عالم گرانقدر حضرت استاد علی اکبر هاشمی رفسنجانی یار همیشگی امام و انقلاب احتراما اعلام نگرانی و سرخوردگی بخش عظیمی از جوانان این مرز و بوم را به خدمت عالیقدرتان میرساند،جوانانی که فرزندان پدران مجاهد در جبهه های نبرد و علم اندیشه و مبارزات پیش و پس از انقلاب بودند ،اما پس از سالیان نچندان دور بخاطر نبودن تیر در بدن و مقامات آنچنانی در این انقلاب حال ضد انقلاب خطاب میشویم،امام نشناس،لیبرال و قص الهذا. مبارزات شما با صراحت مقابله با شاه ملعون و ایستادگی در برار طیوف فکری و همراهی امام در آن دوران بر ما عیان است. مع ذلک هدف مقابله با طاغوت و ظلم و برقراری جامعه جمهوری اسلامی ایرانی با استقلال اداری و متکی بر آراء مردم و پیروزی زیر چتر ولایت با یاری خداوند بصیر و غفار بوده،بدور از رانت ،رشوه،فساد و ظلم ستم به اقشار مستضعف بوده و همچنین نیل به اصول اساسی انقلاب .الی ایحال هدف از انقلاب تغییر صرف حکومت نبوده بلکه با اهدافی عظیم پاشنه برکشیدید. لذا ما جوانان از عالیجناب تقاضای صراحت کلام و مبارزه محکم و صیقل انقلاب و بخشیدن جان دوباره آن داریم تا تجدید خاطره ای باشد برای پدران مخلص این دیار و پشته دستی باشد بر لبان تازه به دوران رسیدگان و بدخواهان و بداندیشان کوته فکر و متحجر و منحرفان چه بسا سکوت به معنای همراهیه با ظالمین باشد. به امید پیروزی اسلام و ایران. جوانان انقلابی شهرستان آمل.


با این«ریش» نمی شود رفت«تجریش»

محمد مهاجری در خبرآنلاین نوشت: بارها این ضرب المثل را از آقای شریعتمداری شنیده ام:"با این ریش نمی شود رفت تجریش". ضرب المثل را در جایی به کار می برد، که امکانات و توانایی های لازم برای رسیدن به یک هدف مشخص، کافی نیست.و البته لحنی که استفاده می کرد بر شیرینی ضرب المثل می افزود.ضرب المثل حاج حسین آقا، این روزها مصداق خوبی پیدا کرده : کمیسیون برجام.همان روزی که کمیسیون تشکیل شد و بعد که خبر ترکیب هیات رئیسه اش انتشار یافت، نشان می دادنمایندگان محترم جدی اش نگرفته اند و قرار نیست کاری در آن صورت گیرد.این را هم که عده ای می گویند هدف برخی از اعضای کمیسیون"تبلیغ برای انتخابات است"نمی دانم چقدر درست است.اینک که مصلحت اندیشی رهبر عزیز انقلاب این است که در مسئله برجام، مجلس کنار گذاشته نشود، لازم است برای کمیسونش در مجلس ، اتفاقی بیفتد تا افکار عمومی بپذیرد تجربه و درایت و دانش کافی درآن وجود دارد. وگر نه به قول حاج حسین آقا:"با این ریش نمی شود رفت تجریش".اتفاقی هم که پریشب در برنامه تلویزیونی گفت وگوی ویژه اتفاق افتاد، بدجوری استدلالم را تقویت کرد!همین!


نام ۲۵ محله سنندج به نام‌های اصیل کُردی تغییر کرد

بهاءالدین حسینی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج از تغییر نام ۲۵ محله از محلات سنندج به نام‌های اصیل کُردی خبر داد.به گزارش ایسنا بهاءالدین حسینی گفت: «بسیاری از محلات شهر سنندج که نام‌های بی‌معنا و غیراصیل داشتند، به نام‌های اصیل کُردی تغییر خواهند یافت.»به‌گفته او این نام‌ها توسط استادان حوزه فرهنگی استان و در اتاق فکرهای کمیسیون فرهنگی تعیین شده است.تعداد نامگذاری مطرح شده محلات سنندج ۴۵ مورد بوده که تاکنون ۲۵ مورد آن‌ها به کمیته انطباق راه یافته و به زودی اجرا خواهند شد.


دو پستی که روحانی برای عارف در نظر گرفته بود؟

رسولی سخنگوی ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ایام پس از انتخابات خرداد 92 گفت: آقای روحانی آقای عارف را برای دو وزارتخانه دعوت کرد. وزارت علوم و ارتباطات و فناوری ارتباطات که آقای دکتر عارف ضمن تشکر این دو پست را نپذیرفت و دولت نیز به کار خود ادامه داد."دلیل اینکه این دو پُست را نپذیرفت، این بود که تشخیص او این بود که آنگونه که باید مؤثر باشد، نخواهد بود و در حوزه مدنی و عمومی مؤثرتر خواهد بود و دوم اینکه در عرف اداری نیز پسندیده نیست وقتی کسی نفر دوم یک دولت است، مسئولیت یک وزارتخانه را برعهده گیرد. مانند این است که یک دولت اصولگرا روی کار بیاید و به آقای احمدی نژاد که 8 سال رئیس جمهور بوده، پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی را بدهد. اگرچه اشکالی ندارد، ولی عرف آن را نمی‌پذیرد."


نقش پناهیان در برنامه خندوانه

پناهیان با اشاره به پخش برنامه خندوانه در رسانه ملی گفت: برنامه خندوانه امروز مورد استقبال جامعه قرار گرفته است که یک جاذبه‌ای را برای بیننده ایجاد کرده است؛ در یک جلسه‌ای پیرامون راه اندازی شبکه نسیم بنده بر این باور بودم یک شبکه‌ای برای خنده و نشاط مردم ایجاد شود که البته در آن جلسه برخی نیز به بنده خرده گرفتند از این رو می‌توانم بگویم اصل حرکت برنامه خندوانه را درست می‌دانم اما این برنامه را به طور کامل ندیده ام اما حالا که این برنامه مخاطب خودش را به دست آورده معلوم می‌شود که بدون عوارض منفی در حال ادامه دادن فعالیت خودش است.وی افزود: امروز باید به دنبال برنامه‌ای باشیم که در آخر شب‌ها مردم را نه فقط با خندیدن بلکه با معرفت و حکمت نشاط ایجاد کند این مسئله تخطئه خندوانه نیست بلکه به معنای نگاه کردن به قله هاست باید شب ها یک برنامه ای را برای نشاط مردم که صرفا محتوای آن خنداندن مردم نباشد، ایجاد کنیم.


استفاده تبلیغاتی شرکت گوچی از مرگ کودک سوری

این روزها تصویر پیکر بی جان پسر بچه‌ای سه ساله‌ روی شن‌های ساحل ترکیه تیتر اول اکثر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های جهان شده‌است. آیلان کردی، پسر بچه سه ساله اهل کوبانی، در حالیکه همراه به خانواده‌اش از جنگ ویرانگر سوریه می‌گریخت، و در تلاش بود که از طریق یونان به نزد عمه‌اش در کانادا برود، غرق شد و پیکر بی جانش به ساحل ترکیه رسید.او یکی از ۱۲ پناهنده سوری است که در حال گریختن از طریق دریای مدیترانه به جزیره کوس یونان به وسیله دو قایق بودند و دچار مرگی هولناک شدند.به نوشته سایت نظر در این میان اما روزنامه لوموند در اقدامی عجیب ضمن انتشار عکس این فاجعه انسانی، آگهی شرکت پوشاک گوچی را در صفحه آخر خود منتشر کرد. شرکت گوچی در این آگاهی از تصویر کودک سوری الگوبرداری کرده و به تبلیغات محصولات خود پرداخته است.

شنبه

دستمزد بازیگران در ایران چقدر است؟

میزان دستمزد بازیگران مشهور سینمای ایران همیشه مبهم بوده و هیچ ارگان و رسانه‌ای رسما مبالغ دستمزد این بازیگران را اعلام نمی‌کند. این در حالی است که در دیگر کشورهایی که صنعت سینما در آنها توسعه یافته است، شفافیت مالی به‌ویژه در مورد دستمزدهای بازیگران و ستاره‌های سینما وجود دارد و برای مثال در هالیوود میزان دستمزد بازیگران در هر یک از فیلم‌هایی که بازی می‌کنند «به صورت رسمی» و از طریق نهادها و رسانه‌های معتبر اعلام می‌شود.به نوشته دنیای اقتصاد با این همه اطلاعات مربوط به دستمزد بازیگران هنوز هم مبتنی بر حدس و گمان است. جدول زیر در بردارنده نزدیک‌ترین گمانه‌زنی‌ها درباره دستمزد برخی از بازیگران سینما در ایران است اما یادآوری می‌کنیم که سندیت این اطلاعات مبتنی بر تخمین‌های دقیق است نه اطلاعات دقیق. این رقم‌ها برای حضور در یک فیلم سینمایی با حدود یک ماه زمان فیلمبرداری محاسبه شده است.

شنبه

هدف مشترک اعراب و اسرائیل مقابله با ایران

وزیر امورخارجه آمریکا مسئله سوریه را محور گفتگوهای احتمالی آتی با ایران توصیف کرد. جان کری در گفتگو با هافینگتون پست دیدگاههای خود را درباره توافق هسته ای ایران تشریح کرد.خبرنگار هافینگتون پست پرسید: دولت آمریکا به صورت تلویحی یا اساسا گفته است که می خواهد با کشورهای حوزه خلیج (فارس) و اسرائیل همکاری کند تا امنیت ملی آنها و سازوکارهای دفاعی آنها را باتوجه به این توافق، ارتقاء بدهد. از منظر عملی، وارد کردن تسلیحات بیشتر به منطقه، چگونه می تواند به استقرار در آنجا کمک کند؟جان کری در پاسخ گفت: این تسلیحات ، تدافعی هستند. این تسلیحات، کشورهای مذکور را قادر خواهند ساخت تا از خودشان دفاع کنند و این تسلیحات، مولفه بسیار مهمی برای بازدارندگی هستند. البته ما این کار را به شکل های مختلف قطع نظر از توافق هسته ای انجام می دهیم زیرا اقدامت ایران درباره حزب الله، انتقال تسلیحات به شبه نظامیان شیعی عراق و انتقال تسلیحات به حوثی ها و دیگران عمیقا نگران کننده است. این اقدامات برخلاف تحریم (تسلیحاتی) است و ما باید تحت هر شرایطی با این کارها مخالفت کنیم. باید بگویم که وضعی که خواهیم داشت ، منحصر به فرد خواهد بود زیرا معماری امنیتی جدیدی برای منطقه شکل می گیرد که براساس آن، اسرائیل و کشورهای عربی عملا هدف مشترکی دارند و آن اینکه نوعی مانع درمقابل این نوع اقدامات ایران داشته باشند.


روایت منتجب‌نیا از مجادله روحانی با تندروهای مجلس سوم

۳۰ دی ۱۳۶۹ یکی از چالشی‌ترین روزها در روابط دولت سازندگی و مجلس سوم بود؛ فردای روزی که شورای عالی امنیت ملی به ریاست حسن روحانی، در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری تشکیل جلسه داد و ایران در قبال حمله آمریکا به عراق که در ۲۶ دی در پاسخ به اشغال کویت توسط رژیم صدام آغاز شده بود، اعلام بی‌طرفی کرد. اما اکثریت مجلس سوم که در اختیار نیروهای خط امام بود، با این تصمیم مخالفت کردند؛ علی‌اکبر محتشمی‌پور، صدام حسین را خالد بن‌ ولید خواند و صادق خلخالی حمله آمریکا را یک جنگ صلیبی دانست. پاسخ روحانی هم این بود که «اتوبوس دم در آماده است؛ هر کس می‌خواهد به صدام کمک کند، به بغداد برود!» با سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری که تاکید کردند «این جنگ اسلام و کفر نیست»، اعتراضات مجلس فروکش کرد.


تعجب بازیکنان تیم ملی از اقدام فدراسیون فوتبال!

بازیکنان تیم ملی توقع نداشتند در بازی گوام آل اشپورت بپوشند و از این بابت تعجب کردند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فدراسیون فوتبال هنوز قرارداد اسپانسر جدید پیراهن های تیم ملی را امضا نکرده است. به احتمال فراوان دوباره آل اشپورت اسپانسر نهایی خواهد بود اما نکته اینجاست فدراسیون بدون آنکه با این برند قراردادی داشته باشد، برایشان تبلیغ می کند! این مسئله پنجشنبه باعث تعجب بازیکنان شده بود و در رختکن می گفتند: «مگر قرارداد داریم که این پیراهن را به ما می دهند؟» البته فدراسیون کفاشیان در گذشته هم سابقه چنین اقداماتی داشته است. به عنوان مثال سه ماه پس از فسخ شدن قرارداد تبلیغاتی با یک شرکت واردات خودرو، همچنان تبلیغ بزرگ این شرکت روی پشت بام فدراسیون نصب بود و باعث تعجب تمام اهالی ورزش شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار