بازدید 230564

وزیر صنعت کسانی که نمی خواهند خودرو ایرانی بخرند را «ضد انقلاب» نامید!

سخن وزیر صحیح است، اما نشان از دردی چند دهه ای در جسم و روان مصرف کنندگان ایرانی خودرو دارد. مدت های مدید فرانسویان به چپاول صنعت خودرو پرداختند تا بعد از آنها نوبت به مدیران داخلی خودروسازی برسد تا بر همان پلتفرها و مکانیزم های اجحاف در حق ایرانی ادامه دهند. سالیان درازی طول کشید تا پلتفرم های خارجی را به اسم خودروی ملی و بومی شده تحویل مصرف کنندگان دهند...
کد خبر: ۵۲۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 31 August 2015
کمپین و حرکت هماهنگ مردمی و در سطح ملی «خرید خودروی صفر ممنوع» اکنون حدود یک ماه است، راه اندازی شده و تا کنون نیز بازخوردهای فراوانی داشته است. اثرگذاری این کمپین مردمی و ملی به حدی است که از همان آغاز کار، خودروسازان داخلی شروع به مقابله با آن با انواع ترفندها کردند؛ اما این کمپین همچنان به کار خود ادامه داده و تا کنون نیز اثرات زیادی داشته که باید کاهش قیمت بازار بسیاری از خودروها را از جمله آنها دانست.

به گزارش «تابناک» اما از کجا می توان پی به اثرگذاری این کمپین مردمی برد؟ تنها کافی است، این موضوع را در نظر آوریم که بعد از خودروسازان، اکنون نوبت وزیر حامی خودروسازان در دولت است که به این کمپین واکنش نشان دهد. سخنان نعمت زاده، وزیر صنعت و معدن و تجارت، امروز حاکی از یک نکته اساسی است: کمپین مردمی «خودروی صفر ممنوع» به قدری اثرگذار بوده که سر و صدای وزیر صنعت ـ که عملا هیچ شکی در حمایت های وی از صنعت انحصاری خودرو در کشور نیست ـ درآمده است.

نعمت زاده و سخن از یک خیانت


اگر بخواهیم محمدرضا نعمت زاده را در یک حوزه و به شکل خلاصه معرفی کنیم، باید از نام «حامی ایثارگر» خودروسازان برای وی استفاده کرد. وی که از ابتدای حضور خود در کابینه روحانی به عنوان «پاشنه آشیل» یا همان چشم اسفندیار کابینه شناخته می شده است و کنش ها و گفتارهای وی نیز مؤید این مطلب است، از همان آغاز به کار خود سمپاتی شدیدی را طبق روال سابق خود با خودروسازان نشان داده است و هیچ صنفی به اندازه خودروسازان ـ چه در دوران گرفتن رأی اعتماد و چه بعد از آن ـ از وی حمایت نکردند و از حضور وی در رأس وزارت صنعت خوشحال نبودند.

البته این حمایت ها و خوشحالی ها بی دلیل هم نبود و نعمت زاده بعد از شروع به کار خود به خوبی نشان داد تا چه حد حاضر است برای این قشر هزینه کرده و در بحرانی ترین شرایط سینه خود را برای آنها سپر کند؛ از راه اندازی شورای سیاست گذاری خودرو با مدیریت خودروسازان گرفته تا حمایت های بی دریغ از آنها در بحث قیمت، همگی نشان از آن داشت که تیر خودروسازان به خطا نرفته است.

اکنون نعمت زاده اما باب جدیدی در کتاب حمایت از خودروسازان باز کرده است. وی در آخرین اظهارنظر خود امروز در حمایت از خودروسازان و تقبیح کمپین ملی «خرید خودروی صفر ممنوع»، این کمپین را یک خیانت بزرگ خواند.

او بیان کرد: اگر کسی چنین کمپینی را دنبال کند، به نیروی انسانی و اشتغال و تولید داخلی و درآمد ملی خیانت می‌کند. خبرگزاری ایرنا نیز از قول وی نوشته است: کمپین نخریدن خودروهای داخلی گناه و خلاف است و هر کس این را بگوید، ضدانقلاب است، چرا که حمایت از کمپین در شرایط فعلی به هیچ وجه معنا ندارد.

وزیر صنعت کسانی که خودرو ایرانی نمی خرند را ضد انقلاب نامید!

وی همچنین سعی در کم اثر جلوه دادن اثرات کمپین کرده و گفته است: بخشی از توقف تولیدات خودروسازی‌ها مربوط به تعطیلات تابستانی آنها بود و به هر صورت مقداری رکود در کالاهای بادوام در کشور وجود دارد و شاید هم برخی رسانه‌ها کم و بیش مطالبی می‌نویسند. هیچ مشکلی در فروش نیست و به‌طور عموم در لوازم خانگی، اتومبیل و کالاهایی که نیاز روزمره نیست، شاید در این یکی دو ماه 5 تا 6 درصد افت بازار داشته باشیم که طبیعی است.

وی دوباره به حمایت از خودروسازان و کیفیت کار آنها پرداخته و بیان کرده است: مردم خودشان باید تصمیم بگیرند. ما فکر می‌کنیم خودروها طبق استاندارد تولید و هر روز کیفیت بهتر و بیشتر می‌شود، اما خیلی جای کار دارد. دوستان به ‌شدت روی مسائل کیفی و نوآوری‌ها کار می‌کنند و آنچه ما شاهد هستیم و خودم هر دو هفته یک بار جلسه دارم، این است که یک مقدار کم‌لطفی است که نسبت به تولیدات داخلی چنین تبلیغ شود. من آنچه می‌توانم شاهد باشم، دوستان در خودروسازی و در مراکز تحقیقاتی فعالیت می‌کنند و قطعاً ما استانداردهای ملی و محیط زیست را رعایت می‌کنیم و اگر غیر از این باشد، خودروها شماره گذاری نمی‌شود.

نعمت زاده در مورد قیمت خودرو نیز گفته است: چه کسی گفته خودرو ارزان می‌شود؟ عده‌ای بحق یا ناحق، موضوعی را درباره اینکه "خودرو نخرید ارزان می‌شود" مطرح می‌کنند، ولی ما، خودروسازان و شورای رقابت نگفته‌ایم که خودرو ارزان می‌شود.

پاسخی به وزیر

سخنان نعمت زاده البته واجد جنبه جدیدی از چهره حمایتگر وی از خودروسازان نیست. پیش از این نیز وی بارها در شرایط خاص از خودروسازان به همین سبک و سیاق حمایت کرده بود؛ اما نکته جالبی که اکنون رنگ و بوی جدیدی به حمایت های وی میدهد، خائن و خیانتکار و ضد انقلاب خواندن میلیون ها ایرانی است که اکنون بعد از مدتها اجحاف در حق آنها، دست به یک حرکت ملی زده و نتایج آن را نیز تا کنون به خوبی لمس کرده اند.

وی گفته است، دنبال کردن این کمپین، یک خیانت در ابعاد ملی است. سؤال از وزیر صنعت و معدن و تجارت این است که اولا به چه حقی و طبق چه قانونی میلیون ها ایرانی را با چنین لفظی مورد خطاب قرار داده است؟ آیا مصرف کنندگان ایرانی که نا امید از پشتوانه های قانونی و دولتی به دنبال احقاق حق خود هستند، از نظر ایشان خائن و ضد انقلاب تلقی می شوند؟

پرسش دیگر اینکه چطور احقاق حق جمعی با یک هماهنگی در سطح ملی، خیانت به کشور و درآمد ملی و تولید ملی تلقی می شود، اما خودروسازانی که از پس دهه ها فعالیت و کار مستمر (!) هنوز خودروهایی با استاندارد دهه 80 و 90 میلادی را به زور انحصار به مصرف کنندگان تحمیل می کنند، خائن تلقی نمی شوند؟! آیا میلیاردها تومان هزینه ای که طی سالها برای سرپا نگه داشتن صنعتی که توان حتی طراحی بدنه یک خودرو را ندارد و برای تولید یک خودروی ملی دست به دامان پلتفرم های خارجی و مهندسان آلمانی و کره ای است، هزینه ملی نیست و خیانت به حساب نمی آید؟!

آیا افزایش قیمت خودروهایی که ادعاهای بومی سازی آنها به شکل 90 و 100 درصدی می شود، با افزایش قیمت ارز آن هم دو بار در یک سال، یک دروغ بزرگ و خیانت در حق مصرف کنندگان نیست؟ آیا وعده های پیاپی برای افزایش کیفیت خودرو و بهبود وضعیت خودروسازی که هیچ کدام عملی نشد، در حکم دروغ و خیانت به ایرانی به شمار نمی آید؟

آیا مرگ و میر هزاران نفر به شکل سالیانه و در اثر کیفیت پایین خودروهای تولید داخل خیانت در سطح ملی نیست؟ آیا صف هایی که برای تعمیر خودروهای صفر تشکیل می شود و خود آقای وزیر یک بار از آنها اظهار شرمندگی کرده، خیانت از سوی خودروسازان نیست؟!

وزیر صنعت در بخشی از سخنان خود گفته است: نه خودروسازان و نه ما (وزارت صنعت) و نه شورای رقابت در مورد کاهش قیمت خودرو سخن نگفته اند. این موضوع جدیدی نیست. در واقع مصرف کنندگان خودرو سال هاست که آرزوی شنیدن خبر رسمی کاهش قیمت خودرو را به دل دارند. در جایی که بهای خودروهای بی کیفیت با استانداردهای از رده خارج سالیانه و پیاپی افزایش یافته است، هیچ مسئول دولتی و هیچ قانونی نبوده، برای یک بار خبر از کاهش قیمت خودرو بدهد یا برای آن تلاشی کند.

سخن وزیر صحیح است، اما نشان از دردی چند دهه ای در جسم و روان مصرف کنندگان ایرانی خودرو دارد. مدت های مدید، فرانسویان به چپاول صنعت خودرو پرداختند تا بعد از آنها، نوبت به مدیران داخلی خودروسازی برسد تا بر همان پلتفرها و مکانیزم های اجحاف در حق ایرانی ادامه دهند. سالیان درازی طول کشید تا پلتفرم های خارجی را به اسم خودروی ملی و بومی شده تحویل مصرف کندگان دهند و تنها تغییرات خلاقانه در آنها، تغییر دریچه های کولر و چراغ های عقب و جلو بوده است. سالها طول کشید تا خودروسازی ما به درجه ای برسد که خودروهای صفر و تازه تولید بدون سپر و قطعات اصلی تحویل مصرف کنندگان شود و در این همه سال هیچ کس نبود که داد مصرف کنندگان را پاسخ دهد.

ادعاهای بزرگ در مورد بومی سازی خودرو و تولید خودروی ملی، تنها نیاز به یک آزمون داشت و آن هم نرخ ارز و تحریم بود. همه این سالها ادعاهایی به بزرگی تولید خودروی ملی تنها نیاز به چند ماه تحریم داشت تا چون غباری پوچ به نیستی بدل شده و بر همگان ثابت شود که صنعت خودروی ایران از پس دهه ها ادعا، هنوز وابسته است؛ اگر نه به فرانسه، اما به چین.

در همه این سالها اما هیچ کس نبود که یک بار خبر از کاهش قیمت خودرو بدهد و هیچ کس برای مصرف کنندگانی که جان و مال خود را فدای سر پا نگه داشت، یک صنعت وابسته و انحصاری کردند، دل نسوزاند.

اکنون وزیر صنعت، از یک خیانت بزگر در ابعاد ملی پرده برداشته است؛ خیانتی که مصرف کنندگان برای حفظ آبروی ملی و حفظ جان و مال خود مرتکب شده اند. به راستی چه می توان گفت؟

سخنی با کمپین «خودروی صفر ممنوع»


آنگونه که پیداست، حرکت ملی برای تحریم خودروهای بی کیفیت و صنعت انحصاری خودرو در کشور به خوبی پاسخ داده و اثر گذاشته است. نمونه های این اثرگذاری را می توان به خوبی از این گونه اظهار نظرهای مقامات دولت و خودروسازان پیدا کرد. اگر این کمیپین ملی و اجتماعی اثر بخش نبود، هیچ کس آن را متهم به خیانت نمی کرد. در این موضوع هیچ شکی نیست.

رکود حاکم بر بازار خودروسازان عمیق است. حتی اگر خود آن را انکار کنند، اثرات آن در بازار مشخص است و اکنون قیمت بازار بسیاری از خودروهای داخلی کاهش یافته است. التماس خودروسازان برای فروش اقساطی خودرو به شرکت های دولتی و خصوصی با شرایط استثنایی، نشان از یک بحران اساسی در بازار خودروسازان دارد. تخفیف های چند ده میلیونی برای خودروهای چینی، روی دیگر این بحران است و همه اینها ناشی از همگامی و همراهی برای تحریم انحصار و پوسیدگی در یک صنعت در ابعاد ملی است.

این حرکت ملی منجر به کاهش قیمت خودرو شده است و تداوم آن می تواند پتک سنگینی بر سر و صورت همه کسانی باشد که بعد از دهه ها عقب ماندگی، هنوز ادعای آنها گوش فلک را پاره می کند. این قشر از حمایت های بزرگ رسمی و غیر رسمی برخوردارند و همین امر منجر به آن شده که طی این همه سال همواره خواسته های آنها بر خلاف خواسته های مصرف کنندگان اجابت شود.

البته همه این ها به این معنی نیست که باید بازار داخل را کامل در اختیار واردات و خودروهای وارداتی قرار داد. آنچه اهمیت دارد ایجاد یک فضای رقابتی با ابزارهایی نظیر این کمپین و مشابه آن برای یک خانه تکانی اساسی در صنعت خودروست و نه رها کردن بازار داخل و تسلیم آن به واردات.

آنچه باقی است، محکم کردن قدم های هماهنگ و همراه برای تداوم یک حرکت ملی اثر بخش است که نتایج آن تا کنون نیز خود را به خوبی نشان داده است. حتی اگر این حرکت را یک خیانت بزرگ تلقی کنند، نتایج آن همه چیز را روشن خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۳۶۹۹
انتشار یافته: ۹۰
اقای وزیر خودت چی سوار میشی . ضد انقلابی پس. خودروسازان داخلی خاعنن ضد انقلابن که به فرزتدای انقلاب زور میگن . انقلاب رو خودروسازا نساختن مردم بوجود اوردن اقی وزیر ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
اشتباهی منفی زدم ببخشید دوستان
مازیار گیل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
نکته ظریفی تو متن اومده که نعنت زاده پاشنه آشیل کابینه هست و کم کم زوایای پنهان پتروشینی مکران هم بزودی آشکار خواهد شد که اونجا علی رغم مخالفتهای زنگنه خبرهاست اونم په خبری. این یک واقعیته و رییس جمهور هر چه زودتر باید یه جایگزین برای جناب پدر صنعت ایران پیدا کنه وگرنه خودش آسیب می بینه که حیفه واقعا
حالا خوبه نگفته خس و خاشاک
آقای نعمت زاده ماشین خودت چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گهی پشت به زین
گهی زین به پشت

:))
روحانی واقعا مچکریم، گل کاشتی با این وزرا
احسنت
دستت طلا نویسنده
اگر تحریم اثر نداشته پس این همه سوزش برای چیه؟
ما نمی خریم حالا شما هرچی میخوای بگو
خودش خودروی ایرانی میگیره؟؟؟؟
جناب آقای وزیر شما خودروی ایرانی دارید؟؟؟!!!!!!
شما خودت ماشين ايراني سوار شدي تا حالا
مورچگان را چو بود اتفاق
شیر ژیان را بدرانند پوست

حضرت سعدی
خیانت...
اونوقت معامله کردن با جون مردم اسمش چی میشه؟؟؟؟
یکی به جناب وزیر بگه به لطف حمایت شما و امثالهم است که ارابه مرگ خودروهای داخلی در سال باندازه یک جنگ تمام عیار کشته و زخمی داره که همه آنها هموطن و خواهر و برادران ما هستند انصافا خود شما و خانواده تان از این خودروهای بی کیفیت سوارر میشید ؟
ايشون بايد هر چه سريعتر از ملت بزرگ و شريف ايران عذرخواهي كنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
باید استعفا بده همین
کسانی هم که بیت المال را ضایع میکنند برای منافع خودشان و اطرافیانشان خائن به مردم اند
یه مدت به خود این آقای وزیر پراید بدید سوار بشه اگه اون هم به جرگه به قول خودش ضد انقلابیون نپیوست اون موقع میریم خودرو داخلی هم می خریم!
خائن به ملت ومملكت ايران كسي است كه تااطلاع ثانوي خودروي صفر بخرد . كمپين صفري ها متشكريم ممممممممممممممممممممممممممممممم
فکر کنم وقت راه انداختن کمپین دیگری رسیده
کمپین استعفا بده آقای وزیر صنعت!
آفرین تابناک!
نماینده های مردم حالا کجان؟ چرا این وزیر را استیضاح نمی کنن؟
چرا نمایندگان مردم از حق مردم دفاع نمی کنن؟
تابناک عزیز سلام
از اینکه در این شرایط، شما تنها سایتی هستید که حامی مردم ایران شده اید از شما ممنون و سپاسگزارم، الحق و الانصاف که دینتان را به عنوان رسانه مردمی ادا کردید. مطمئنا اونایی که یه خورده اطلاعات دارند خودشان بهتر می دانند که عامل فساد، رانت و مافیای صنعت خودرو کجاست متاسفانه مسئول پیری که که بایستی خدمتگزار !!!! ؟؟؟؟ مردم باشد تبدیل به وکیل وصی این آشغال سازان شده است.
امیدوارم این حرکت خودجوش مردمی سرآغاز تحولات مثبت در صنعت این کشور شود.
سلام و درود بر کمپین تحریم خودرو صفر
زنده باد کمپین
آقاي روحاني لطفا نعمت زاده را به دليل كهولت سن، عدم كفايت در اداره وزارت صنعت و در نهايت توهين به ملت نجيب ايران عزل فرماييد.
قابل توجه رییس محترم جمهور این سخنان سخیف آقای وزیر کم از خس و خاشاک خواندن مردم توسط رییس جمهور سابق ندارد استدعای تذکر و یا عزل ایشان را داریم.
سلام. با تشکر از تحلیل شما. اما راهکار چیست ؟
شاید یکی از راهکار ها جهت بهبود وضعیت عبارتند از :
1- کاهش عوارض ورود خودروی خارجی به 10 درصد و همزمان پرداخت نقدی یارانه از دولت به خودروساز بابت تولید هر خودرو جهت ارتقای کیفیت و رقابت با محصولات خارجی
2- افزایش ظرفیت و ارتقای خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی
3- افزایش ظرفیت و ارتقای خدمات ناوگان ریلی و توسعه ریلی به تمام شهرهای کشور
به این میگن یک حرکت خودجوش واقعی
نه یک حرکت فرمایشی

آره
ما اینیم
پاسخ ها
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
به قول جناب خان اره ما یه ایطور چیزایی تو خودمون داشتیم ولی رو نمی کردیم حالا به لطف دهکده جهانی و ابزارهایش رو کردیم
کسی که خودرو ملی بخرد و هر روز تعمیرگاه باشه و آخرش هم بدلیل امنیت و کیفیت پایین خودرو تو جاده ها براش حادثه پیش بیاد و بمیره نه تنها خائن نیست بلکه قهرمان ملی هم حساب میشه!!واقعا این حرفها چیه که میزنن این مسئولین؟چرا به شعور ملت توهین میکنن.چرا از احساسات ملی مردم برای فروش خودرو خودشون استفاده میکنن؟؟
من یه پراید دارم میخوام بسوزونمش تا به کشتنم نده
مالمه به هیچ کس هم ربطی نداره فیلمشم میزارم اینترنت ببینید
ببین آقای وزیر، دیگه داری به هر دری میزنه که به مردم زور بگی که بیان ماشین ایرانی بخرن!!! خودت چی سوار میشی آقای انقلابی؟!!!
احسنت تابناک
سلام آقای وزیر

یک زمانی اداعای این رو داشتید که دولت مردان نهم و دهم بی ادب و گستاخ بودند و به مردم توهین میکردند.

آیا این حرف شما توهین نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

در ضمن روی صحبتم با شماست آقای وزیر :
اگر استفاده از ماشین خارجی کار منافق هاست. شما که در کار تجارت هستید همواره محصولات رو از ایران صادر میکنید ؟؟؟؟؟؟؟

و در مقابل واردات محصول خارجی انجام نمی دهید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شما چیزی وارد نمی کنید که که در ایران، تولید داخلی آن انجام بشه ؟؟؟؟؟؟

وا مسیبتا به مدیریت شماها !!!
وزیر صنعت می باید رسما عذرخواهی کرده و استعفا دهد.
بابا خیلی حالبه
یعنی هر کی این ماشینا اشغال و بی کیفیت نخره ضد انقلابه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حالا مصمم تر شدم براي پيوستن به کمپين. آقاي روحاني از اين وزيري که داري مچکر نيستيم!!!
خيانت رو كساني كه كردند كه رفتند تو كشورهاي
امريكاي لاتين، بدون هيچ گونه توجيه اقتصادي ،كارخانه
خودرو زدند! به خدا بايد در اخرت پاسخگوي اين هدر دادن
بيت المال مسلمين باشند
همواره قدرت در دست مردم بوده و هست مشروط بر اينكه اين را باور داشته باشند و براي احقاق حق خود باهم همراه و متحد باشد . خوشبختانه امروز وسايل ارتباط جمعي به سادگي در اختيار مردم است و مي توانند با اطلاع رساني و هماهنگ سازي رفتار جمعي به آنچه مي خواهند برسند . بهر حال اوضاع فعلي بيانگر موفقيت نسبي مردم در اين جريان نخريدن خودروي صفر است و بايد پذيرفت آدم از بي آبي و بي ناني ميميرد ولي از بي ماشيني آنهم از نوع صفر هيچ اتفاقي برايش نمي افتد.
کسی که کالای ژاپنی را به کالای ایرانی ترجیح دهد و خودروی ایرانی را تحریم کند ضد انقلاب است و مجازاتش مانعی ندارد.
سی و پنج میلیون تومان دیماه93 دادیم یک پژو 206SD ازنمایندگی ایران خودرو خریدیم.در طول این هشت ماه یک گیربکس یک صفحه دیسک کلاچ دو بار هم سیم کلاچ عوض کرده اند وفعلا هم تعویض دنده یک و عقب با مشکل همراه است.کارشناس مربوطه می گوید بدلیل عدم تطابق گیربکس نصب شده با سایر مجموعه های سیستم انتقال قدرت این مشکل دائمی خودرو خواهد بود.آقای وزیر بفرمایند من ضد انقلاب هستم یا....؟
به این میگن یک دفاع مستدل از خودروساز ... از رییس جمهور حقوقدان بعید بود وزیر سرهنگ بیاره بالا سر صنعت
از صنعتی که شما وزیرش باشی بیش از این انتظار نیست. آفرین به احترامی که برای مردم قائلی آقای انقلابی
لطفا از همه خواهش می کنم کامل اطلاع رسانی شود تا همه در جریان این کمپین قرار بگیرن
ایشان واقعا دچار کهولت سن شده‌اند.زیاد جدی نگیرید
هوووم. آهان.بعدش هزار تا علامت تعجب.بعدشم این که دوباره هوووم.آهان.سپس به تعداد آدمهایی که با خودرو ساخت داخل فوت کردن علامت تعجب.من نمیدم خودروهای ساخت خارج خوب هستن ولی از آقای نعمت زاده یه سوال دارم.خوبی جناب آقای موکل خودروسازان داخلی؟؟؟؟؟
ما خائنیم ؟؟؟؟یا برادران مختلس ...روحانی بازم رای میخوای با این وزیرات؟؟
واقعا فکر نمیکردم وزرای روحانی اینگونه به مردم توهین کنن.. واقعا متاسفم
یه تحقیقی در مورد شرکت هایی که ایشون و اعضای خانوادشون عضو هیئت مدیره اون هستن بفرمایید .بیشتر از 30 تا شرکته !!!!
به نظر بنده حقوق کارگران ایران خودرو و سایپا هم حرامه. چون کلی فحش و نفرین پشت سرشه و برای همین هم هست که اینقدر بی برکته
تابناك جان مثل شيكه بي بي سي حقه به خرج نده نظراتي كه برخلاف اين كمپين هستن رو اصلأ به روت نمياري گويا همه با اين كمپين موافقن اشتياه ميكني اينهايي كه مثبت دادن باور كن پول نان شب هم ندارن وساده نباش
با این حساب بیشتر مردم رو ضد انقلاب خوندن این وزیر محترم خودرو سازی(صنعت سابق)
جناب نعمت زاده
بفرما پراید سوار شو.
من با اینکه حامی جدی آقای روحانی و کابینه ی بسیار لایق ایشان هستم اما واقعا اگر این حرفها از دهن آقای نعمت زاده بیرون آمده باشه انصافا آقای روحانی جا داره ایشان را 24 ساعت نشده عزل بکنند.
گفته ی نسنجیده ی یک وزیر کل کابینه و اعتماد مردم را لگد مال میکند.
آقای روحانی به عنوان یک طرفدار اصلاحات خدمت شما عرض میکنم در صورت صحت گفته های آقای وزیر صنعت، ایشان بهتر است عزل شوند و دولت عذرخواهی کند.
ضد انقلاب؟!؟!
چون مردم پول ندارن خودروی بی کیفیت و گران قیمت بخرند ضد انقلاب و گناهکار هستند؟
قضاوت با مردم..
قیمت ماشین 3 برابر قیمت تولید ان است پس هرچه سریعتر قیمت ها را کاهش و اقای وزیر از مردم عذرخواهی و مثل بقیه وزرای کشورهای دیگه استعفا نمایند.
بابا مردم دارن جونشون رو تو این تابوت هاب متحرک از دست میدن به این چه چیزی میتونین بگین خیانت؟ جنایت؟
خائن کسی است که هیچ ارزشی برای جان و مال مردم قائل نیست.
آفرین عالی بود دمتون گرم
دم مردم هم گرم کوتاه نمیایم
خودرو صفر تا ساخت خودرو با کیفیت و بروز و قیمت هم رده جهانی ممنوع
به نظر من ضد انقلاب کسیست که آشغال رو به اسم خودروی ملی تحویل مردم میده.
اگر از مردم عذرخواهی نکند وظیفه نمایندگان مجلس استیضاح نامبرده هست
مالیات غیر منطقی هم پرداخت نخواهیم کرد انشاءلله
مردم بهترین افراد برای قضاوت هستند واگر اجازه داده شود خیانکاران را انتخاب می کنند از تظر وزیر مردم اگر هرچه دارند بصورت صدقه به جبیب خودروسازان ودرنتیجه سهامداران بزرگ ان بریزند انوقت دلسوخته انقلاب وخوب اند در حالی که انقلاب به خودرو سازان ربط پیدا نمی کند واقای وزیر حاضرشده برای حمایت از خودرو سازان به نظام که مردم پشتوانه ان هستند توهین کند
استیضاح، استیضاح، استیضاح کسی که ملت ایران را خائن نامید. آقای وزیر ثروت شما چقدر است ؟
آقای وزیر دست شما درد نکنه
آقا هیچ میدونی به دلار آزاد مزدا 3 در دبی چند هستش
و شما داخل ایران چند می فروشین
آیا مینونین بگین ضد انقلاب و خائن کیه
انشاله این راه ادامه پیدا کنه و یکی بره پیگیری گذشته
رو هم بکنه و ببینیم در گذشته این صنعت چقدر خیانت کرده
لابد تولید کننده ایرانی هست اما مصرف کننده خائن به ایران
حالا که این جوریه بچرخ آقای وزیر تا بچرخیم
هرکسی حق انتخاب دارد و گناه محسوب نمی شود.
از خانه ملت درخواست می کنم که این وزیر صنعت ومعدن باحمایتهای بی جا از این دوشرکت فاسد وتوهین به مردم مورد استیضاح قرار دهند

خرید خودروی صفر ممنوع
آقای وزیر بچرخ تا بچرخیم
تابی جان حیف که لپ نداری وگرنه از شدت ذوق و امتنان لپاتو میکشیدم. یکی نیست توی این دولت که در زمینه خودرو حرف دل مردمی رو بزنه که تا امروز وزن ناموزون این صنعت پرمدعا و بی هنر رو نجیبانه بدوش کشیدند و مزد شون رو هم در این یکماهه با انواع توهینها و تمسخرها و بهتانها اززبان مسوولین شنیدند.
کجای دنیا شیشه بالابر برقی و ایربگ و ABS آپشنه. من تا کی باید نگران بدون ایربگ بودن خودرو با وجود داشتن دو کودک باشم؟!!!!

حق ما داشتن خودروی امن و شیک و سالمه اگر ایرانی بود بهتر و اگر نتونستند خارجی.....
اندکی صبر سحر نزدیک است ..............
مردم ایران به ایشان و امثال وی خواهند فهماند گه خاین ضدانقلاب آن افراد ی هستند که خون مردم رادرشیشه کرده اندوحیا ندارندوبخاطرجیب خود ورانت ،قانون مصوب مجلس راکه هر سال باید5درصد از تعرفه وارد ات خودروراکاهش بدهند راعمل نمی کنند.معلومه ازاین سیلی مردم خیلی دردمی کشند.
آقای وزیر. شما که به گفته خودتان 1300 میلیارد تومن ثروت دارید از کجا آوردید؟
وزیر خودش پراید نوک مدادی داره ... جیغ نزنید به کمپین ادامه بدید!
در این 35 سال اگه قرار بود ما در خودرو سازی به پیشرفت و خودکفایی برسیم باید می رسیدیم ! مگه کره با خودروهای هیوندا چند سال سابقه داره ؟ چرا به چیزی که قدرتش رو نداریم اصرار میکنیم حتی به قیمت مال و جان و دردسر مردم ؟؟؟؟؟؟؟ فقط زور گفتن رو یاد گرفتیم.بخدا این نخریدن جواب میده اگه مردم قدری صبر داشته باشن.
ادم بعضی وقت ها میمونه چی بگه !!!!!!!!!!!!!!
اگه ما منافق و خائن هستیم پس امثال خودرو سازای داخلی جنایتکار ند با این خودرو سازیتون
تابناک با این که میدونم هیچ موقع نطرات منوثبت نمی کنی بازهم میگم
اقای وزیر یا کسانی که به شما گزارش میدن خلاف واقع میکن یا شما خودت چشمتون رو بر روی واقعیتها بستین اولا همیشه حق انتخاب با خریدار که بهترین جنس با بهترین کیفیت ومناسبترین قیمت رو بخره و اگر الان خرید خودروی صفر ایرانی رو تحریم میکنه به نفع شرکتهای خودروسازی چون همانظور که تحریم باعث شد کشور ما در بعضی مسایل پیشرفت بکنه شرکتهای خودروسازهم مجبور میشن کیفیت تولیداتشون رو از عصر پیکان ورنو5 عبور بدند وبه مشتری احترام بزارن نه اینکه قطعات بی کیفیت چینی رو بیارن در کشور مونتاژ کنن به اسم تولید داخل به خورد مردم بدن واز شما بعیده به خاطر اینکه مردم دنبال حق خرید بهتر هستند اونهارو خاین معرفی کنید
این همون وزیری نیست که می گن حدود هزار میلیارد سرمایه داره؟؟؟
این آقابرای کاشت سمک برای گوش خود پارسال بیست روز رفت المان حالا از نیروی انسانی ایران دفاع میکنه
ما می گیم به همون اندازه که به بیگانگان ارزان می فروشین البته به قیمت خودش می فروشین چرا به خود ملت ایران چندین برابر می فروشین مگه ما آدم نیستیم
من جز طرفداران روحانی هستم و مطمینم جناب وزیر دیگه تکرار نمیکنه این اشتباهش را - چون میدونه جان مردم مهمه و مردم این گاریها را نمیخرن
نماینده های مجلس پس کجان؟الان اگه یه کشور دیگه بود تا الان این آقا بعد از عذرخواهی استعفا داده بود
سلام به همه کسانی که مدافع واقعی از صنایع داخلی هستند نه کسانی که با بهره گیری از رانت و انحصار و خیانت به کشور در عدم دسترسی به صنعت واقعی بصورت مافیایی و سهامداری در شرکتهای مختلف موجب عقب ماندگی صنعت ما را فراهم و به آرمانهای انقلب اسلامی خیانت کرده و در جهت منافع شخصی صنعت مونتاژ را آن هم با تکنولوزی 30 سال پیش حفظ نموده اند.
بنده اخیرا یک تیبا 2 خریده ام که دارای رنگ پریدگی و خش در بدنه و موکتهای داخل اتاق از زوار دررفته بود که به زور بعد از مدت یک هفته مقاومت تحویل اینجانب دادند که دارای مصرف بالای بنزین نزدیک به مصرف یک پژو است لطفا مسئولین این سمت را بعد چندین دهه اجهام در مورد مصرف کنندگان ببیند.
آقای وزیر، خائن و ضدانقلاب آن خودروسازانی هستند که ملت بیچاره را به کام مرگ و نابودی می کشانند؛ آیا مرگ هزاران هم وطن و هزاران زخمی و فلج و نابودی خانواده ها و آسیب های خانوادگی و اجتماعی ناشی از آن که سالانه بر این ملت مظلوم تحمیل می شود خیانت و جنایت نیست؟ پس بهتر است به جای حمایت از مشتی پول پرست که به جای حمایت و هزینه در بخش خودرو و ارتقاء کیفیت و حفظ جان مردم، سرمایه را برای خدمت به چینی ها و معامله گری در بخش های مختلف با سود بالا که نشانه ای بارز از فساد و رانت است بکار بردند، از ملتی حمایت کنید که این همه آسیب را از این صنعت خانمان سوز بی کیفیت خورده اند، کنید؛ آقای وزیر محترم، جنابعالی موظف به حمایت از مردم و خادم ملت هستید نه یک گروه چندنفره!!!
آقای وزیر، چند درصد از صنعت خودرو ایران واقعاً ایرانی است؟ این کمپین نوعی اعتراض به این همه ظلمی است که به این ملت شده.
اگر این صنعت از روز اول، این همه از سوی دولت ها حمایت نمی شد و تعرفه واردات صفر بود به جای این حال و روز، وضعیتی همانند صنعت کره و ژاپن داشت!
یک بار هم از دید مردم به این موضوع نگاه کنید تا آن خودروساز، مردم را توهم زده نپندارد!!!
به امید روزی که صنعت ایرانی و مدیر ایرانی، ایرانی باشد.
تا حالا ندیده بودیم که به خاطر انحصار طلبی به مردم ناسزا بگند که گفتید دیگه دیاره خودمون هم داره برامون غربت می شود
سلام اگر اقای رئیس جمهور خودشو اگه منتخب ملت میدونه وزیر برکنار کنه روحانیت خراسان
دادا کمپین بد جوری زلزله انداخته تو تن و جونشون.ادامه بدید
باید به ایشان گفت که این حرفهای پوپولیستی دیگه اثر نداره. ایشان هنوز در حال و هوای ده 60 هستند
باسلام، از تابناک به خاطر مقاله کامل و مستدل تشکر می کنم. واقعاً باید از آقای وزیر پرسید ایجاد انحصار و رانت برای خودروسازان خیانت نیست؟ سوزاندن و به باد دادن این همه سرمایه های ملی یه نام صنعت عقب مانده خودرو سازی خیانت نیست؟ آقای وزیر فکر نمی کنید وقت آن رسیده است که با این ملت با احترام و ادب صحبت کنید؟ من خودم از این کمپین حمایت کرده و بقیه مردم را نیز به آن تشویق می کنم.
دادوبیداد تمام این اقایون بخاطر اینه که مردم شریف وقتی دیدند مسولین به فکر نیستند هرکی فقط بفکر خودشه خودشان دست به کار شدند عزم ملی در مقابل اجحاف مساوی پیروزیست
سلام ، تا زماني كه وزير « نعمت زاده » باشه ، مطمئناً از « نعمت بخش » حمايت مي كنه نه از مردم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر