بازدید 4780

مواضع عربستان در جیزان مورد حمله قرار گرفت

حمله موشکی نیروهای مقاومت مردمی یمن به مواضع نظامی عربستان در جیزان واقع در مرز مشترک این کشور با یمن منجر به کشته شدن یک نظامی عربستانی شد.
کد خبر: ۵۲۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 06 August 2015
حمله موشکی نیروهای مقاومت مردمی یمن به مواضع نظامی عربستان در جیزان واقع در مرز مشترک این کشور با یمن منجر به کشته شدن یک نظامی عربستانی شد.

به گزارش «تابناک»، نیروهای مقاومت مردمی یمن متشکل از ارتش و کمیته های مردمی شب گذشته با حمله به مواضع نظامی عربستان در جیزان و انهدام استحکامات نظامی آنها یک نظامی را کشته و مقادیر زیادی سلاح و مهمات از آنها به غنیمت گرفتند و به دنبال آن دیگر سربازان باقیمانده عربستانی پا به فرار گذاشتند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن چندی پیش نیز چهار پایگاه نظامی بزرگ در 'وادی جاره' در منطقه جیزان در داخل عربستان را به تصرف خود درآوردند، افسران و سربازان سعودی دقایقی پس از آغاز درگیری با برجای گذاشتن تجهیزات، مهمات و اسلحه خود متواری شدند.

تاکنون ارتش و نیروهای مردمی یمن چندین پایگاه سعودی را تصرف و در آنها مستقر شده اند.

عربستان سعودی از 26 مارس(6 فروردین) به همراه 9 کشور عربی و آمریکا، تجاوز گسترده به خاک یمن را با حمله هوایی به این کشور آغاز کرد.

در تجاوز نظامی هواپیماهای سعودی و همپیمانانش به خاک یمن که به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور انجام شده، تاکنون شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان یمنی جان باخته اند.

در این تجاوز گسترده، جنگنده های 9 کشور عربی از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به جز عمان) و آمریکا، ارتش عربستان را در حمله به یمن همراهی می کنند.


ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار