بازدید 3606

اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی به واحد یمنی

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه از اعطای دومین جایزه حقوق بشر اسلامی به یک واحد فعال حقوق بشر در یمن و همچنین علمای اهل تسنن در مبارزه با تروریسم خبرداد.
کد خبر: ۵۲۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳ 05 August 2015
 دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه از اعطای دومین جایزه حقوق بشر اسلامی به یک واحد فعال حقوق بشر در یمن و همچنین علمای اهل تسنن در مبارزه با تروریسم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری میزان، «محمد جواد لاریجانی» در گرامیداشت روز حقوق بشر اسلامی که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس و برخی نمایندگان برگزار شده، از اعطای دومین جایزه حقوق بشر اسلامی به یک واحد فعال حقوق بشری در یمن خبر داد و اظهار داشت: این جایزه امسال به یک واحد فعال در یمن و همچنین علمایی که در مبارزه با تروریسم در جهان اهل تسنن فعال بودند اعطا می شود. سال گذشته هم جایزه اول به رئیس بیمارستانی در غزه اهدا شده بود.

وی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله حقوق بشر مسئله‌ای است که با حیطه کاری و علایق شما تناسب دارد، همچنین یکی از حوزه‌های مهم بین‌المللی است که مجامع دنیا در آن نقش موثری را ایفا می‌کنند در دوره ریاست شما  و مجلس شورای اسلامی فعالیت‌های خوبی در این راستا انجام شده است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به اسناد سازمان ملل در حوزه حقوق بشر تصریح کرد: مسئله حقوق بشر در اسناد سازمان ملل دارای مبانی نظری بسیار مستحکمی است و اگر اسناد حقوق بشری را مطالعه کنید به ادبیات فخیم این مسئله آگاهی پیدا می‌کنید.
 با اشاره به زمان تدوین اسناد مرتبط با حقوق بشر افزود: زمانی که این اسنادها تدوین شد، آنها معتقد بودند که جهان اسلام به خواب رفته و راه و رسم زندگی اسلامی و عقلانیت اسلامی مغفول مانده است.

وی ادامه داد: این اتفاقات در حالی رخ داده است که مسئله حقوق بشر مسئله است که محل تفکر و غنای تمدن بشری است.

لاریجانی با بیان اینکه امروز شاهد تحمیل تفکر سکولاریسم هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر این تحمیل‌ها به اسم آزادی در حال اشاعه است مدعیان آزادی انتخاب راه و رسم زندگی را بهانه می کنند و می گویند مسلمانان این آزادی را ندارند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: مدعیان در قبال این آزادی، آزادی‌های درجه 2 را تبلیغ می کنند و این در حالی است که آزادی اصلی را نادیده می گیرند به همین منظور حقوق بشر میدان مهمی برای این فعالیتها است.

لاریجانی شعار حقوق بشر را مبنایی برای ارتقا تفکر توصیف کرد و گفت: امید است جمهوری اسلامی که بانی مصوبه سازمان همکاریهای اسلامی است متناسب با گرامیداشت سالروز حقوق بشر اسلامی این موارد را پیگیری کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل