بازدید 16426
در لهستان هم خبری از درخشش فرنگی‌کاران نبود؛

ادامه نتایج ضعیف کشتی فرنگی و چشمی که به المپیک نگران است

اکنون و در حالی که مسابقات المپیک ریو را در فاصله یک سال و چند ماهی ما قرار دارد، وضعیت تیم قهرمان المپیک قبلی در شرایط ناگواری است، به گونه‌ای که خیلی‌ها نگران هستند با این وضعیت،‌ فرنگی‌کاران کشورمان نتوانند در حد و اندازه چهار سال قبل حاضر شوند.
کد خبر: ۵۲۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶ 27 July 2015
مسابقات لهستان هم نتوانست علاقه‌مندان به کشتی فرنگی را راضی کند و این مسابقات هم نه تنها با اتفاق ویژه‌ای برای کشتی‌دوستان ایرانی همراه نبود که حتی منجر به شکست و حمید سوریان، ستاره نابغه کشتی فرنگی ما شد. اکنون و در حالی که مسابقات المپیک ریو را در فاصله یک سال و چند ماهی ما قرار دارد، وضعیت تیم قهرمان المپیک قبلی در شرایط ناگواری است، به گونه‌ای که خیلی‌ها نگران هستند با این وضعیت فرنگی‌کاران کشورمان نتوانند در حد و اندازه چهار سال قبل حاضر شوند. این نکته وقتی برای ما ناگوار‌تر خواهد شد که بدانیم نصف مدال‌های طلای کاروان ایران در دوره قبلی را فرنگی کاران ایران کسب کردند و در ثبت نتیجه تیمی ایران در المپیک لندن نقش بسزایی داشتند.

به گزارش «تابناک»، تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات بین‌المللی پیت لاسینسکی لهستان با یک مدال طلا به کار خود پایان داد. در این رقابت‌ها در حالی که قاسم رضایی، تنها مدال طلا را به دست آورده بود، مهدی زیدوند هم در وزن 66 کیلوگرم، شانس رسیدن به مدال برنز را داشت، اما با شکست مقابل حریف خود‌ پنجم شد تا فرنگی کاران ایران در حدود چهل روز مانده به مسابقات جهانی، عملکرد نا‌امید‌کننده‌ای از خود به جای بگذارند. این نتایج نا‌امید‌کننده در حالی به دست می‌آمد که در ترکیب تیم ایران، نفرات پر امید و اصلی حضور داشتند.

بنا بر این گزارش، دو قهرمان المپیک که سال گذشته با طلا و برنز خود قهرمانی تیم ایران در مسابقات جهانی را رقم زدند، در این رقابت‌ها به مصاف حریفان احتمالی خود در مسابقات جهانی رفتند و در نهایت هم تنها یک مدال طلا به دست آوردند. این نتایج یک بار دیگر نشان داد که کشتی فرنگی ایران دچار بیماری است و باید خیلی اورژانسی به وضعیتش رسیدگی شود. این رشته قهرمان المپیک بوده و در این دوره هم حتما این پتانسیل در این رشته وجود دارد که بتواند در بازی‌های المپیک، باز هم بیشترین مدال‌ها را برای کاروان ورزشی ایران به دست بیاورد؛ البته به شرطی که بیماری‌اش برطرف شود. بیماری کشتی فرنگی سپردن کار به دست افراد شکست خورده و امتحان پس داده است؛ افرادی که اگر برای خودشان آدم‌های قابل احترامی هستند، ولی برای کشتی فرنگی ایران به نظر می‌رسد آدم‌های بزرگی نیستند!

ما مشکلات کشتی فرنگی را زمانی بیشتر احساس می‌کنیم که وضعیت این روزهای این تیم را با اوضاع و احوالش در چهار سال گذشته مقایسه می‌کنیم. در روز دوم و پایانی پنجاه و هشتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام پیت لاسینسکی لهستان، 4 فرنگی‌کار کشورمان در اوزان 66 و 130 کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفتند که هیچ یک موفق به کسب مدال نشدند. در وزن 66 کیلوگرم که 31 کشتی‌گیر حضور دارند، مهدی زیدوند در دور نخست با نتیجه 8 - صفر مقابل ادگاراس ونکایتیس از لیتوانی به پیروزی رسید. او در دور دوم هم داوید کارسینسکی از لهستان را 8 - صفر شکست داد و راهی دور بعد شد؛ اما در این مرحله با نتیجه 12 - 2 مغلوب فرانک استابلر، دارنده مدال‌های برنز جهان و بازی‌های اروپایی و نفر پنجم المپیک لندن از آلمان شد که با توجه به حضور حریفش در فینال به گروه شانس مجدد رفت و شانس تلاش برای کسب مدال برنز را پیدا کرد.

زیدوند در این مرحله از سد ژانگ از چین گذشت؛ اما در دیدار رده‌بندی با نتیجه 6 - یک مغلوب ماتئوز برناتک از لهستان شد و از کسب مدال برنز باز‌ماند. محمدعلی گرایی، دیگر نماینده کشورمان در این وزن بود که در طرف دیگر جدول مسابقات قرار داشت. او در دور نخست با نتیجه 6 - صفر از سد میخایل سیامیونوف از بلاروس گذشت؛ اما در این مرحله با نتیجه 5 - 4 مغلوب تاکشی ایزومی از ژاپن شد که با توجه به شکست حریفش در مرحله بعد مقابل آدام کوراک از روسیه، از گردونه مسابقات کنار رفت. شکست این دو کشتی‌گیر شاید یک بار دیگر نام امید نوروزی را به میان بیاورد تا در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد.

امید نوروزی خودش هم در مصاحبه‌ای اعلام آمادگی کرده تا در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد: «من تمریناتم را رها نکرده‌ام و این روزها در شیراز مشغول تمرین هستم. به‌ عنوان یک سرباز که همه چیزم را فدای کشورم کرده‌ام، حاضرم باز هم به اردوی تیم ملی بیایم و برای مسابقات قهرمانی جهان آماده شوم تا در صورت صلاحدید کادر فنی به این مسابقات اعزام شوم‌».

این اعلام آمادگی البته طبیعی است که از سوی امید نوروزی مطرح شود؛ اما به نظر کمی احساسی و دور از منطق است. کادر فنی باید به معنای واقعی کلمه به نتایج انتخابی احترام بگذارد و خارج از فرآیند تصمیم نگیرد. ضمن اینکه در لاس وگاس به نام و عنوان کشتی‌گیری مدال تقدیم نمی‌کنند، بلکه میزان آمادگی کشتی‌گیران است که حرف اول و آخر را می‌زند. در وزن 130 کیلوگرم شهاب قوره جیلی که اصلا معلوم نشد براساس کدام قانون و فرآیند راهی این مسابقات شده بود، در همان دور اول با نتیجه 13 - 2 مغلوب عبدالطیف احمد از مصر شد که با توجه به شکست حریفش در مرحله بعد این کشتی‌گیر از گردونه مسابقات کنار رفت.

مهدی نوری دیگر نماینده سنگین‌وزن کشورمان که در آن سوی جدول قرار دارد، در دور نخست با نتیجه یک - صفر مانتاس کنیستاتاس از لیتوانی را شکست داد، اما در دور دوم با نتیجه 4 - صفر مغلوب لیوبومیر دیمیتروف، دارنده مدال نقره اروپا از بلغارستان شد که با توجه به شکست حریفش در نیمه‌نهایی مقابل حریف آلمانی، نوری حذف شد. در این وزن، 15 نفر حضور دارند. در روز نخست و 4 وزن اول این مسابقات تیم کشورمان تنها توسط قاسم رضایی در وزن 98 کیلوگرم صاحب مدال طلا شده بود و علیاری، سوریان و حاجی‌پور توفیقی کسب نکردند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۳
امان از بی شایستگی یک مسئول
با اختلاف سلیقه در بین مدیران فدراسیون نتیجه بهتر از این نمی توانست انتظار داشت. باید نخودها را از فدراسیون بیرون کرد.
قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری
تورو خدا بنا رو برگردونید
قابل توجه اقای رسول خادم که براحتی از نام وافتخارات اقای بنا گذشت وکار را به افرادی چون سیم خواه و پازاج که کارنامه ضعیفی را در گذشته نیز به کرات با تیم های ملی داشتند سپرد گویا فراموش کرده بودند که ازموده را ازمودن خطاست.. خوب است منافع ملی فدای مسایل شخصی نشود
وقتی که بیشترین پول، حمایت، تیتر روزنامه از شوتبالیست هایی است که هیچ مقامی کسب نمی کنند، بقیه ورزشکاران دلسرد می شوند.
واقعا برای مسولای فدراسیون کشتی متاسفم که بخاطر یکسری اختلافات بچه گونه بهترین مربی فرنگی رو خونه نشین کردن.
برادران خادم زمون ورزشکاریشون خوشنام تر بودن
قابل توجه اقای رسول خادم
نتایج قبلی از صدقه سر اقای بنا بود هر چی بیشتر بگذره اوضاع بدتر هم میشه برید ملیاردی خرج فوتبال کنید
این تیم فقط مال یک استانه
مدیریت ورزش ما مثل یه تیوپ لاستیکی تاریخ مصرف گذشته هستش که پشت سر هم دچار پنچری می شود
سوراخ فوتبال رو می بندند کاراته سوراخ میشه
پنچری کاراته رو می گیرن جودو پنچر میشه
جودو رو می گیرن کشتی بادش میخوابه
کشتی رو تر میم می کنن شنا به هم میریزه
باید این لاستیک کلا تعویض بشه تا حالا چند برابر بهای اصلی این لاستیک خرج پنچر گیریهاش شده
ماپهلوان مردمی میخواهیم نه قهرمان دولتی
ای بنای وطن فروش !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد بنا، معمار قهرماني بيسايقه در المپيك لندن، يادت بخير!!!!!
كار را بايستي به كاردان سپرد نه مدعيان بي هنر!
وقتی سرمایه ای مثل محمد بنا رو کنار میگذاریم، بالطبع انتظار بیشتری نباید داشت.
وقتی اقای سوریان در مسابقات انتخابی شرکت نمی کند و دوبنده تیم ملی را ارثیه پدری می داند همین میشه دیگه
فرنگی فقط باید دست محمد بنا باشه
مثل سال 2008 که بنا را کنار گذاشتند و حمید و سوریان نتوانست طلا بگیرد امسال هم همان می شود.
بنا در یک المپیک کاری کرد که در تاریخ ورزش ما بی سابقه بود
محمد بنا کجایی؟؟؟؟
نتایج ضعیف امروز نتیجه خودخواهی دیروز آقای خادم و لجبازی ایشان با بنا است
20
فقط نتایج رو نبینید برید ببینید فدراسیون چه بلایی سر بچه آورده
اقای خادم تحویل بگیرید لطفا از کشتی برو بیرون و بچسب به سیاست
فقط بنا ميتونه بداد كشتي فرنگي برسه
وقتی در فدراسیون رانت و باند بازی باشه همین میشه چرا هرچی مربی نخبه هست رو فراری میدن محمد بناذباید برگرده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان