بازدید 26018

کمپین «قطره قطره» راه افتاد

کد خبر: ۵۱۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰ 05 July 2015
برنامه خندوانه و سامانه هف هشتاد(#780*) این روزها دست به دست هم داده اند تا با برگزاری کمپین مشترکی در تلویزیون و رسانه های جمعی، فرهنگ مصرف صحیح آب را برای هم میهنان عزیزمان نهادینه کنند و با این کار قدمی بلند در حوزه فرهنگ سازی این امر حیاتی بردارند.
 
رامبد جوان مجری برنامه خندوانه در برنامه روز10تیر خطاب به حضار، بینندگان و همه ملت ایران گفت : « ما با همکاری هف هشتاد(#780*) تصمیم گرفتیم یک جریان ملی راه بیاندازیم به اسم کمپین "قطره قطره". به این معنی که در وضعیت کنونی بحران آب، هر کدام از ما با شماره گیری کد#780* و سپس ورود عدد 5 وارد منوی خندوانه شده و با شماره گیری عدد4 وارد کمپین "قطره قطره"  شویم و بصورت کاملا رایگان با ثبت نام در آن خود را به عنوان سفیر صرفه جویی در مصرف آب معرفی نماییم. به این طریق در ذهنمان و برای مملکت و مردممان متعد میشویم که حداقل در روز یک قطره آب کمتر مصرف کنیم. حال اگر همه مردم ایران یعنی میلیون ها نفر به این کمپین "قطره قطره" ملحق شوند و همه متعهدانه یک قطره در روز صرفه جویی کنند این اتفاق واقعا می افتد که" قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود". پس همین الان با شماره گیری کد #5*780* به کمپین ملی قطره قطره ملحق شده و دوستانتان را هم دعوت کنید... »
 
درنهایت با آمارگیری میزان مصرف آب هر استان، میزان صرفه جویی محقق شده اندازه گیری و استان برتر در این زمینه اعلام گردد. همچنین به قید قرعه جوایزی به اعضای فعال استان برگزیده، اعطا خواهد شد.

لازم به ذکر است #780* برای افرادی که از سرویس های این سامانه از قبیل خرید شارژ(همراه اول، ایرانسل و رایتل)، پرداخت قبوض، دریافت موجودی کارتهای بانکی و پرداخت به خیریه ها، استفاده نمایند در تاریخ 22 مردادماه یک دستگاه خودرو سانتافه 2015 را قرعه کشی خواهد نمود.

همچنین علاقه مندان به حضور در برنامه خندوانه می توانند از طریق شماره گیری کد #780* و ورود به منوی خندوانه، برای حضور در این برنامه ثبت نام کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۱۳
این کد ها را روی موبایل نزنید ... بعدا وقتی قبض موبایلتان آمد میفهمید چه اتفاقی افتاده.
من یکبار در برنامه های تلویزیون این کار را کردم و روی قبض آمد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
دوست عزیز این یه کد ussd هستش و هیچ هزیینه ای نداره و کاملا امن هم هستش. اینکه قبضی هم روی گوشیتون اومده ، حتما و قطعا از اجرای این کدها نبوده
می دونید ما تنها 2% از مدیریت استاندار آب رو اجرا می کنیم!

پس به مردم انقدر نگید دست به آب نزنید برید مدیریت صحیح منابع آب رو اجرا کنید!!!!!!!!!!!!!!
کمپین قطره قطره در فیسبوک
Facebook.com/dropdrop.campaign
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
این کارا خیلی خوبه
سلام
این اقدام کار خیلی خوبیست همه باید حمایت کنیم ، اما باید توجه داشت که فکری هم برا روشهای غلط آبیاری در مزارع کشاورزی کرد.
چمن تهران رو جمع كنن مشكل آب برطرف ميشه
كل شهرو چمن كردن صبح ظهر شب هم دارن آبياريش ميكنن!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Cyprus |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
آبیاری چمن های تهران چندین سال است که از آب نوشیدنی جدا شده و عمدتا از هرزآب ها تامین می شود.
آب(مقطر) تولیدی از یک دستگاه کولر اسپلیت بطور متوسط حداقل 2 لیتر در ساعت است . با توجه به اینکه میلیونها کولر در بخش های مختلف خانگی ، تجاری ، صنعت و ادارات و سازمانها بصورت شبانه روزی در روزهای گرم سال مورد استفاده قرار می گیرند. خروجی آب تولید شده میلیونها گالن در روز خواهد بود. فقط باید تمهیداتی بیاندییشیم این حجم قابل توجه آب بیهوده تبخیر نشده و هدر نرود. اگر مکانیسمی بیابیم تا آب این "سیستم ها" را وارد چرخه مصرف ( غیر شرب) نماییم. حرکت قابل تاملی خواهد بود.
بخش زيادى ازآب دراموركشاورزى هدر ميره. لطفا به اطلاع مسئولين برسونيد، ظاهرا نمى دونند
آقا من حساب کردم اگه هشتاد میلیون آدم روزی یه قطره آب صرفه جویی کنن می شه به عبارت روزی 12 متر مکعب.
یعنی هیچی
این فقط یه نماده که همه به فکر صرفه جویی باشیم و البته اونایی که کارشناس و مدیر این کارا هستن یه کم یاد مسولیت هاشون بیوفتن
یه فکری به حال کشاورزی کنین پرت آب تو اون زمینه خیلی زیاده اصلاً مصرف خانگی عددی نیست به نسبت اون
به محض ارتباط با سامانه #780* سریع پیامک براتون میاد و میگه هزینه هر پیامک 150 تومان و ... عاقبت در پایان ماه ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر