بازدید 2726

ارائه اسناد نابودی فضای‌سبز تهران در 11سال گذشته

کد خبر: ۵۱۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸ 30 June 2015
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با ارائه اسلاید هایی از روند نابوی در باغات و فضای سبز شهر تهران در منطقه 2 شهرداری تهران، خطاب به اعضای شورای شهر گفت: دیگر امیدی به شهرداری نیست اعضای شورا برای حفظ باغات و درختان شهر کاری کنند.

به گزارش پرتال شورای اسلامی شهر تهران، رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه، اظهار کرد: در دو سال گذشته صحبت های زیادی درباره قطع درختان در شهر تهران مطرح شده است. این بار قطع درختان در محدوده ستارخان است که بر اساس تصاویر ماهواره ای طی 11 سال گذشته سهم عمده ای از فضای سبز، باغات و درختان این محدوده نابود شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از این امیدی به شهرداری تهران نیست خطاب به اعضای شورای شهر تهران، گفت: اعضای شورای شهر تهران فکری برای حفظ باغات شهر تهران بکنند زیرا مشابه این باغ در شهر تهران بسیار است که در حال نابودی است، چگونه می خواهیم هوای پاک داشته باشیم در حالی که زیرساخت های آن در حال نابودی است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه فضای سبز و باغات نابود شده شهر  تبدیل به زباله دانی شده است که سلامت مردم را به خطر می اندازد، تصریح کرد: چگونه قائم مقام شهرداری منطقه 2 می گوید که  به ما اجازه ورود به باغ برای آبیاری داده نشده است در حالی که معتادان در آن تردد می کنند، این باغ با گاردیل نصب شده توسط شهرداری از خیابان جدا شده و حصاری ندارد تا مانع ورود شهرداری باشد.

حافظی با نمایش اسلاید دیگری از روند نابودی باغ دیگری در محدوده طرشت، تاکید کرد: با نابودی درختان و فضای سبز در شهر تهران به کجا می رویم و قرار است چه کار کنیم؟ شعار "آسمان آبی، زمین پاک دادن" کافی نیست. انتظار می رود که راه مقابله برای نابودی باغات بیابیم.

وی با اشاره به اسناد ارائه شده  توسط سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران درباره ملک مذکور در ستارخان، گفت: این سازمان چهار سال است نسبت به این ملک ورود کرده که قابل پذیرش است اما سوال اینجاست که چرا از سال 83 تاکنون اجازه داده است که درختان این ملک از بین برود و خشک شود.

وی تاکید کرد: اصل موضوع این است که چرا در این سال ها این اجازه داده شده است . این مساله را در قالب تذکر به شهردار مطرح خواهم کرد.

افزایش قیمت شیر کمر مردم را خواهد شکست

وی در ادامه همچنین گفت: صحبتی با رئیس جمهور دارم، آقای رئیس جمهور افزایش قیمت لبنیات کمر مردم را خواهد شکست. هم اکنون مردم با کمبود ویتامین D مواجه هستند. 70درصد از مردم به خصوص مردم تهران از این موضوع رنج می برند.

وی با اشاره به اینکه در صورت کمبود ویتامین D جذب کلسیم از دستگاه گوارش مختل می شود، افزود: با کاهش جذب کلسیم افراد، به پوکی استخوان و شکستن مهره های کمر و لگن مبتلا می شوند که بار اقتصادی زیادی به خانواده ها و کشور تحمیل می کند از این رو آزادسازی قیمت لبنیات به دولت خسارت وارده کرده و اقتصادی نیست.

به گفته حافظی با هدفمندی یارانه ها میزان مصرف شیر توسط مردم در دو سال گذشته 22 درصد کاهش یافته است در حالی سرانه مصرف شیر در کشورهای اروپایی بین 350  تا 500 لیتر در سال است ولی این سرانه در ایران 60 لیتر در سال است.

مرتضی طلایی رئیس جلسه امروز شورای شهر تهران بعد از صحبت های رئیس کمیسیون سلامت، از وی خواست تا مکاتبه مربوطه درخصوص لبنیات را به دولت ارجاع دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار