بازدید 22575

بزرگترین ناو هواپیمابر جهان در راه است

کمتر از یک سال دیگر ناو آمریکایی "جرالد فورد" به ارزش 13 میلیارد دلار، گران قیمت‌ترین کشتی جنگی در تاریخ، به ناوگان نیروی دریایی آمریکا اضافه می‌شود.
کد خبر: ۵۱۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸ 24 June 2015
کمتر از یک سال دیگر ناو آمریکایی "جرالد فورد" به ارزش 13 میلیارد دلار، گران قیمت‌ترین کشتی جنگی در تاریخ، به ناوگان نیروی دریایی آمریکا اضافه می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، کشتی جنگی آمریکایی "فورد"، ناو فرماندهی سری‌های جدید ناو هواپیمابر کلاس "فورد" قرار است فوریه سال 2016 میلادی به نیروی دریایی آمریکا بپیوندد. این کشتی جنگی بزرگترین ناو هواپیمابری خواهد بود که در دریاها تردد کرده و نسبت به ناو هواپیمابر کلاس "نیمیتز" آمریکا بیانگر یکسری تغییرات و پیشرفت‌ها خواهد بود.

انتظار می‌رود تا زمانی که ناو آمریکایی "جرالد فورد" مستقر می‌شود هزینه‌ای برابر با 13 میلیارد دلار برای آن صرف شده باشد. قرار است کشتی جنگی"جرالد فورد" و ناوگان ناوهای هواپیمابر کلاس "فورد" همراه آن، استرس نیروهای دریایی و نیز استقرار مازاد کشتی‌ها را کاهش دهد. در حال حاضر نیروی دریایی آمریکا از 10 ناو هواپیمابر بهره‌برداری می‌کند اما برای از بین بردن فشار تحمیل شده برای باقی این ناوگان، یک کشتی دیگر نیز می‌خواهد.

یکی از تغییرات و برتری‌های کشتی کلاس "فورد" نسبت به کلاس "نیمیتز" این است که ناوهای هواپیمابر کلاس "فورد" قادر خواهد بود سه برابر بیشتر از ناوهای هواپیمابر کلاس‌های قدیمی‌تر انرژی الکتریکی تولید کند.

افزایش انرژی الکتریکی به ناو هواپیمابر "فورد" اجازه می‌دهد تا از سیستم جدید "به پرواز درآوردن الکترو مغناطیسی هواپیما" استفاده کند که به این ناو اجازه می‌دهد نسبت به ناوهایی که از سیستم‌های به پرواز درآوردن هواپیما با استفاده از انرژی بخار استفاده می‌کردند، روزانه 25 درصد هواپیمای بیشتر به پرواز درآورد.

میزان این انرژی الکتریکی همچنین سبب می‌شود تا ناوهای هواپیمابر کلاس "فورد" در آینده کاندیداهای ایده آلی برای استقرار لیزر و سلاح‌هایی که با انرژی هدایت شونده کار می‌کنند همچون توپ‌های الکترومغناطیسی و رهگیرهای موشکی باشند.

هنگامی که ناو هواپیمابر "فورد" بهره‌برداری شود بزرگترین کشتی جنگی در جهان خواهد بود. طول این کشتی 1092 فوت خواهد بود و تا 100 هزار تن را جا به جا خواهد کرد.

این ابعاد سبب می‌شود که روی این ناو هواپیمابر 4400 نیرو و پرسنل سوار شوند و بیش از 75 هواپیما را حمل کند.

انتظار می‌رود ناو هواپیمابر "فورد" جت‌های جنگنده‌ F-35 و هواپیماهای پهپاد مستقر بر ناو را حمل کند.

با وجود تمامی این پیشرفت‌ها در گروه ناو هواپیمابر کلاس "فورد" برخی این منطق را زیر سوال می‌برند که چرا در زمانی که جنگ‌های بین کشوری بسیار کم است و کشورهایی همچون چین به ساخت و توسعه موشک‌های دوربرد ضد کشتی کروز ادامه می‌دهند، استراتژی ساخت ناوهای بسیار عظیم الجثه و گران قیمت ادامه دارد؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر