بازدید 298510
پول بدهید تا به شکایتتان رسیدگی کنیم؛

اصرار بر زایمان طبیعی جان مادر را گرفت و پدر را اسیر کرد!

پس از انتظار یک ساعته، سرانجام در اتاق عمل باز شد و دور از چشم بقیه اعضای خانواده‌ام، همسرم را با عجله به اتاق‌ آی‌سی‌یو بردند. حدود یک ساعت پس از آن در حالی موفق به دیدار همسرم شدم که پرستاران با دستگاه ساکشن از ریه روژین خون و لخته خون تخلیه می‌کردند.
کد خبر: ۵۰۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳ 13 May 2015
اگر قرار باشد در میان اعمال جراحی مختلف، یکی از شایع‌ترین و روزمره ترینشان را انتخاب کنیم، سزارین یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود و جای تعجب خواهد داشت که بشنویم همین جراحی رایج و پر کاربردُ ‌گاه آنقدر با تشخیص‌های ناصحیح به مشکلاتی گرفتار می‌شود که جان می‌گیرد!

به گزارش «تابناک»، با تغییر رویکردهای مسئولان به جمعیت و جایگزینی سیاست فرزندآوری با سیاست کاهش جمعیت، تازه مسئولان با اشکالی مواجه شدند که مدت هاست تبدیل به عادت بسیاری خانواده‌های ایرانی، به ویژه خانواده‌های کمتر سن و سال دار شده و هرم جمعیتی کشورمان را با تغییراتی آشکار مواجه کرده و موجب شده که از کشوری با جمعیت اغلب جوان، به سرزمینی با پیک جمعیتی می‌انسال تبدیل شده و زنگ هشدار فرارسیدن دوران کهنسالی ایران را به صدا در‌آورد.

همین گزاره کافی بود تا به رسم همیشه، همه دنبال مقصر بگردند و سعی داشته باشند که با اقدامات سریع، همه چیز را جبران کنند. با این رویکرد بود که وضع حمل به روش سزارین از جمله متهمان تک فرزندی شناخته شد و محدود سازی آن در دستور کار قرار گرفت؛ آنقدر محدود که ظاهرا برخی می‌ترسند حتی در مواقع ضروری نیز از این روش استفاده کنند و با این ترس، جان برخی مادران را به بازی می‌گیرند!

این ترس را می‌شود به وضوح در اتفاقی که به تازگی در قروه (استان کردستان) رخ داده دید، لمس کرد و از درکش درد کشید؛ آنجا که می‌بینیم نتیجه مراجعه یک زائو به بیمارستان، مرگ مادر با رنج فراوان، تولد نوزادی با عارضه‌ای خاص، پدری که در چند شهر سرگردان شده و حالا اسیر پرونده‌ای گشته که در چند اداره رسیدگی به آن را خواستار می‌شود و در ‌‌نهایت پاشیده شدن کانون خانواده‌ای است که ظاهرا ممنوعیت سزارین استحکام آن را هدف گرفته بوده!

آن گونه که خبرگزاری آنا در شرح ماجرا می‌نویسد، داستان از آخرین روزهای بهمن ماه سال گذشته و با مراجعه بیماری جوان به نام «روژین میهمی» به بیمارستان شهید بهشتی قروه آغاز شده است و علت مراجعه، درد زایمان بوده که تا ساعت‌ها بعد از مراجعه بیمار، طبیعی تلقی می‌شود و واکنش درمانی نمی‌گیرد. همین موضوع موجب می‌شود که همسر بیمار از کادر درمانی درخواست کند که نوزادشان را به روش سزارین به دنیا بیاورند که ظاهرا این درخواست دخالت در کار درمان شناخته شده و واکنش تندی می‌گیرد.

عجیب اینجاست که از پیش از ظهر روز ۲۵ بهمن تا صبح فردای آن روز، همچنان زن جوان درد می‌کشد و کادر درمانی هیچ تغییری در تصمیم خود نمی‌دهد تا اینکه ساعت ۸:‌۳۰ دقیقه ۲۶ بهمن ماه، یکی از پرسنل بیمارستان با عجله نامه‌ای را جهت گرفتن رضایت برای عمل سزارین به یونس (همسر روژین) می‌دهد ولی مرد جوان چون دیگر ناله‌های همسرش را نمی‌شنید و او را هم در این مدت ندیده بود، ابتدا عواقب و عوارض عمل را نمی‌پذیرد اما در ‌‌نهایت درماندگی وی باعث می‌شود تا آن برگه را بطور مشروط امضا کند؛ امضایی که چند دقیقه بعد با دیدن فرزند نورسیده به طور موقت به فراموشی سپرده می‌شود.

یونس درباره آن روز می‌گوید: پس از انتظار یک ساعته، سرانجام در اتاق عمل باز شد و دور از چشم بقیه اعضای خانواده‌ام، همسرم را با عجله به اتاق‌ آی‌سی‌یو بردند. حدود یک ساعت پس از آن در حالی موفق به دیدار همسرم شدم که پرستاران با دستگاه ساکشن از ریه روژین خون و لخته خون تخلیه می‌کردند و وقتی با اعتراضات مکرر من و سوالات پی در پی مبنی بر چرایی خونریزی ریه روژین رو به رو شدند گفتند نگران نباش این خون نیست بلکه دارو است و با این جملات مرا قانع کردند اما بعدا به من گفته شد که احتمالا زمان کار گذاشتن لوله اکسیژن باعث پارگی نای همسرم و خونریزی شده بود.

این در حالی است که به گفته یونس، سر نوزاد روژین نیز بر اثر وکیوم بزرگ‌تر از حد معمول شده بود (تقریبا دو برابر) و البته ممکن است عوارض دیگری در انتظار این نوزاد باشد که هنوز بروز نکرده است.

از اینجا به بعد، مراجعه زائو به بیمارستان جای خود را به روند درمانی مادری می‌دهد که هیچ کسی به صراحت درباره چرایی دچار شدنش به مشکلاتی مانند خونریزی ریه سخن نمی‌گوید و تنها معلوم است که بی‌اکسیژن رسانی، امکان از بین رفتنش وجود دارد. داستانی دردناک که پدر جوان جزئیات فراوانی برای شرحش دارد؛ مثل سفر به همدان برای یافتن دارویی خاص که پزشک تجویز کرده و در قروه یافت نشده است. یا اعزام به سنندج بر طبق نظر پزشکان بیمارستان قروه.

آن گونه که یونس می‌گوید، در بیمارستان توحید در مرکز استان، به سرعت اقدامات اولیه انجام می‌شود و با حضور متخصص‌های مختلف تشخیص داده می‌شود که بیمار به «آمبولی مایع آمنیوتیک» گرفتار آمده و باید در بخش‌ آی سی یو بستری شود، ولی حیف که برای تشخیص خیلی دیر شده است و روژین دو روز بعد در این بیمارستان رخت از جهان بر می‌بندد.

حالا با شکایت همسر این زن جوان و آنطور که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان می‌گوید، دادستان نظام پزشکی سنندج از برگزاری جلسه رسیدگی تخصصی به پرونده مادر کردستانی خبر داده است.

یونس در این باره می‌گوید: همسرم ۲۲ ساعت بدون رسیدگی پزشکی در بلوک زایمان بیمارستان قروه تحت فشار بود. بعد از آن با تزریق آمپول‌های اضافه و تجویز قرص‌های محرک انقباضات بیش از حد، پزشکان سعی در انجام زایمان طبیعی داشتند.

این در حالی است که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی معتقد است پزشکان سندرم نارسایی تنفسی را برای این مادر تشخیص داده‌اند اما علت نهایی مرگ این مادر پس از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی اعلام خواهد شد و البته چون تنها فوت مادر باردار در بیمارستان قروه نبوده، منجر به شکل گیری یک جلسه استانی مرگ و میر مادران باردار شده که البته هر فایده‌ای هم داشته باشد، برای خانواده یونس بی‌اثر است.

حالا یونس از یک سو عزادار همسرش است، از سوی دیگر نوزادش را باید بی‌مادر ‌تر‌و‌خشک کند و از همه بد‌تر، ناچار است مسیری را بپیماید که قرار است به دادخواهی‌اش منجر شود، ولی خیلی طولانی‌تر از آنچه به نظر می‌رسد، نشان می‌دهد؛ آنقدر طولانی و پر هزینه که ممکن است یونس را از ادامه پیگیری بازدارد، زیرا توان تأمین هزینه‌های مرتبط با آن را ندارد.

آن گونه که وی می‌گوید، برای بررسی شکایتش در نظام پزشکی‌ ـ با وجود آنکه کار‌شناسان معتقدند نشانه‌های قصور پزشکی در پرونده به شدت واضح است ـ باید مبلغی حدود دو میلیون تومان بپردازد، چون تعداد افرادی که به عنوان پزشک و کادر درمان از آن‌ها شکایت کرده‌ ۱۵ نفر هستند.

البته این ادعا را معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان رد می‌کند، چراکه مدعی است به ازای شکایت، چه از یک تن باشد و چه از یک مجموعه افراد، تنها واریز مبلغ ۱۵۰ هزار تومان کفایت می‌کند و مدعی است ‌این عدد هم برای این دریافت می‌شود که از بروز «شکایت‌های متعدد و بی‌جا» جلوگیری شود!

اینجاست که از تدبیر قانون‌گذار شگفت زده می‌شویم و نمی‌دانیم که چگونه مسئولان رویشان می‌شود از مردی که همسرش را، مادر فرزند نورسیده‌اش را از دست داده، مبلغی برای بررسی شکایتش درخواست کنند؟ مبلغی که هر چه برای یافتن میزان و مکانیزم دریافتش جست‌وجو کنیم، چیزی دستگیرمان نخواهد شد، ولی برایمان جالب است که به مانند دیگر تعرفه‌های نظام پزشکی، تا دریافت نشود، متأسفانه اقدامی صورت نخواهد گرفت! انگار نه انگار که بررسی روندی که یک زائو را به مرگ سوق داده، وظیفه امثال نظام پزشکی و وزارت بهداشت باید باشد!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷۰۹
جواب مسئولان: دنیا همینه عزیزم میخواستی زن نگیری.
پاسخ ها
هادی
| Turkey |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
بازم این تابی آتش بیار معرکه شده و نویسنده ضد پزشکش از لاکش بیرون اومده. ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم و ابراز همدردی با ایشان و آرزوی سلامتی برای نوزاد تازه متولد شده ،عزیزان این مساله یکی از عوارض زایمان است و خیلی به ندرت اتفاق میووفته. مثل عمل جراحی آپاندیسیت که نیم درصد احتمال مرگ بیمار وجود دارد. دقیقا ریسک برابر با پریدن قند به گلو و خفگی هنگام چای خوردن که اونم برابر نیم درصد است. کار علمی را در معرض قضاوت عموم قرار ندهید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
تابناک پایین هم کاربری از احتمال غیر منصفانه بودن این خبر صحبت کرده . فریاد رس مظلومان (چه بیمار و چه بیمارستان) باشید و این ماجرا رو پیگیری کنید.
لبخند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
جناب هادی خوان مثل اینکه شما گذرت به این جماعت پزشک نیفتاده که اینطور سخن می گویی ! والا اینا اگه سر طرفم قطع کنن بذارن رو سینش آخرش میگن مورد پزشکی بوده و ممکنه برا همه پیش بیاد.
ضمنا مهران مدیری خوب گفت وقتی تو سناریوهاش نوشته بود : " اینجا ماس ماس، یعنی کلش ماس ماس" به نظر من همین یه جمله ناقص کفایت می کنه تا بفهمیم چرا برا شکایت باید پول پرداخت کنیم !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
در تاریخ 14 اردیبهشت ماه همراهان بیمار به دلیل فوت بیمارشان به دلیل انسداد روده یک پزشک را با ماشین مورد حمله قرار دادند


پزشک در کرمان بدلیل صدمات وارده بستری است و در کما به سر میبرد

نتیجه هجوم همه جانبه به سوی پزشکان چنین مواردی است
ناشناس
| New Zealand |
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
با تسلیت به خانواده این هموطن از دست رفته با کامنت فوق موافقم که مسایل پیچیده پزشکی را نباید به قضاوت عمومی گذاشت. قطعا برای پیشگیری از عوارض جراحی هر پزشکی زایمان طبیعی را توصیه می کند و ظاهرا بیمارستان با تزریق داروهای تسهیل کننده تلاش خود را بر همین امر گذاشته بود. به هر حال پزشکان هم انسان هستند و مجبورند از میان گزینه های عمدتا بد یکی با کمترین عوارض را انتخاب کنند.
پاسخ هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
ضمن عرض تسلیت به خانواده این مادر از دست رفته. خدمت دکتر هادی عرض میکنم ،نیم درصد یعنی از هر دویست نفر که چایی میخوره، یک نفرشون با پریدن قند تو گلوش خفه میشه و اگر این آمار کارشناسی!!شما به جمعیت حدود
پاسخ کامل دکتر هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
دکتر هادی، طبق آمار شما اگر از جمعیت هفتاد و پنج میلیونی ایران روزانه چهل میلیون نفر، فقط یک چای بنوشد. روزانه دویست هزار نفر با پریدن قند در گلو خفه خواهند شد. اشتباهات و قصور همکاران خود، مخصوصا در شهرهای کوچک را با آمارهای خیالی توجیه نکنید، البته ما مدتهاست که با این آمارها آشنایی داریم
داور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
اقاي عزيز به نظرت چقدر ديگه بايد ويزيت اين دكترا بره بالا تا بدونن بايد كار كرد اگه برا خودتم اتفاق مفتاد بازم فروتن بودي البته فكر ميكنم شما هم تو اين قضيه بي سهم نيستي هادي خان
ذبیح
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
هادی جان دلم می خواست این زن وبچه خودت بودن ببینم بازم اینگونه رجز خونی میکردی
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
واقعا رفتار برخی پزشکان چه از نظر اخلاقی و چه علمی هیچ توجیحی نداره. حداقل این نظر اکثریت جامعه است و یک نقد منصفانه. پزشکان عزیز هم بد نیست کمی به این موضوع توجه کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
iهادي جان! بابا! اون نيم درصد احتمال پريدن قند تو گلو رو ميشه بگي چطور محاسبه كردي؟ آمار گرفتي؟ استنباط كردي؟ استنتاج كردي؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
آقای دکتر هادی!!!
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
دوست دارم یه نظرسنجی انجام بشه ببینم چند درصد مردم از وضع درمان مملکت راضی اند.
من خودم تو بیمارستان دیدم یه بیمار به خاطر تزریق دارویی که بهش حساسیت داشت تشنج کرد و جالب تر اینکه پرستار به روی خودشم نیاورد که حتی یه معذرت خواهی خشک و خالی بکنه و از این دست درد و دل ها زیاده که اینجا مجالش نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
کاپیتولاسیون پزشکان، قانون نانوشته ای هست که همه به اون احترام میزارن و اجراش میکنن،
{جامعه پزشکی = جامعه مصون از قانون}
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
بحث زایمان طبیعی و در مقابل ان سزارین در کشورهای اروپایی سالها قبل انجام شده و حال به نتیجه رسیده اند ولی در ایران به دلیل عوارض سزارین تازه مطرح شده

در کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیده اند بهترین نوع زایمان طبیعی است
ولی به دلیل این که سر و نیز وزن برخی از نوزادان بزرگ تر از حد طبیعی است و نیز چند قلو هستند با تشکیل شورایی اجازه سزارین به انها صادر می شود ولی بقیه زایمانها طبیعی است

چون بعد از عمل سزارین رحم زن ریزش می کند و باید بعد از سن 45 سالگی رحم را از داخل شکم بیرون بکشند دولت هم نمی خواهد برای چیزی که مفت است هزینه بیمه ای بپردازد و برای همین زایمان طبیعی را برای جلوگیری از عواقب ان که بعدا یقه دولت را خواهد گرفت اجباری کرده اند

خوب البته بعد از این همه سزارین مطمئنا افرادی که سر بزرگی دارند یا وزن زیادی دارند و یا چند قلو می زایند زیاد می شود و اینها از طریق ژن به نسل بعدی انتقال می یابد و در نهایت باعث افزایش سزارین می شود

در کل کار دولت برای اجبار زایمان طبیعی صحیح است چون افراد زیادی به خاطر سزارین بعدا سرطان رحم و یا کیست می گیرند
دوست حضرت عزرائیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
آقا چرا الکی حرف می زنید . اینها اتفاقات طبیعی هستند .
این سریال در حاشیه شما رو به پزشکان بدبین کرده
یک ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
ای نابود بشه اون علمی که توازش دم می زنی نا هادی
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
به زن و فرزندم وصیت کرده ام که در بدترین شرایط عمرم مرا به دست این از خدا بی خبران نسپرند هر چند جامعه ی پزشکی به مدد عده ای پزشک با شرف و انسان دوست هنوز کمی جای امیدواری دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
هادی جون از سبک نوشتنت معلومه دکتر که چه عرض کنم زیر 5 کلاس سواد داری . حداقل میخوندی متنو بعد نظر میدادی
d
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
واقعا زشته كه جان انسانها دست مايه طنز ما قرار بگيره .اميدوارم همسر و يا مادر و يا خواهر شما گرفتار ايم مشكل نشود .
مسلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
اقاي هادي خجالت نميكشي از اين استدلال مسخرت؟تابناك بسيار كار خدا پسندانه اي كرده كه اين ماجرا رو گفته واقعا اگرهمسر خودت هم ميبود همينو ميگفتي؟نكنه دكتري؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
جناب هادی فرمودند:
"دقیقا ریسک برابر با پریدن قند به گلو و خفگی هنگام چای خوردن که اونم برابر نیم درصد است."
یعنی از هر 200 نفر یک نفر موقع قند خوردن با چای به آسمانها مراجعه میکند. عجب به این استدلال خودتون تا تهش رو بخونید دیگه
امين د
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
آقاي هادي، متخصص عزيز!!! ، چندين ساعت ابزار درد و بي اعتنايي و عدم معاينه دقيق را با پريدن قند به گلو و خفگي مقايسه ميكينيد!!!؟ يك نفر مثل شما براي يك ملت كافي است
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
پزشک اورژانس بیمارستان مدرس ساوه فوق تخصص پوست بود که من واسه درد شکمم مراجعه کردم. سرم و قرص معده واسم تجویز کرد که من شبونه رفتم خونه. صبح دردش زیاد شد که مجبور شدم برم بیمارستان چمران. دکتر آزمایش واسم نوشت و همون شبونه عمل آپاندیس واسم انجام داد. میگفت خدا بهت رحم کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
سلام اقا هادی . در منطق شما انگار همه چی نیم درصد احتمال رخداد داره؟!
یعنی اگر من دویست بار چایی بخورم حتما یه بار خفه می شم! والا من و دوستام و داداشام تاحالا چندمیلیون بار چایی خورده ایم ولی نمرده ایم. در شهر ما هم سالی سیصد چهارصد نفر متولد می شوند ولی اینجوری نشده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
درخود متن گفته شده امبولی مایع آمنیوتیک.اگر این تشخیص صحیح باشدفواقعاريال هیچ کاری نه برای پیشگیری از آن می شود انجام داد و نه برای درمانش راهی وجود دارد...آمبولی مایع امنیوتیک کابوس متخصصان زنان است چون کاری از دست کسی ساخته نیست..
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
موضوع مهم تری به نام سریال در حاشیه وجود داره هیسسس
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
به نظر میرسد اقای هادی با جون مردم شریک می باشند که به این راحتی برای آن ارزشی قایل نیست.مرد حسابی میلیونها از ثروت این ملت خرج می شود ا این حضرات دکتر بشوند و این اقایان حق اشتباه ندارند در غیر این صورت بهتر است کار را به همان سلمانیها و دلاکان قدیم بسپارند که از این قصابها قابل اعتماد ترند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
خسته نباشی هادی
ناشناس
| Germany |
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
هادی احتمالاً یکی از همین پزشکان بی مسئولیت است که داغدار کردن خانواده ها را با جمله ی متاسفم پاسخ می دهد .
باور کنید اگر مجوز طبابت چهار پزشک بی مسئولیت لغو شود و چنان مجازات سنگین نظیر محرومیت از حقوق اجتماعی برایشان وضع شود و نفی بلد شوند ببینید با چه دقتی کار انجام می دهند امیدوارم این بلا سر تک تک اهمال کار انی که باعث مرگ روژین شدند بیاید تا بفهمند یک من ماست چقدر کره دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
باید از پزشک دیه بگیرند و پروانه طبابت باطل شود. یک نگاه به تعداد فلج مغزی های به دنیا امده بکنید. چه کسی مقصر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
میگی نیم درصد یعنی هر 1000 تا عمل آپاندیس که هر روز در کشورمان همین تعداد عمل میشود، روزانه 5 نفرشان میمیرند. عقل در حد لوبیا، ببخشید کنجد، ببخشید بوی کنجد
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
اینجا ایران است.
و ما در چنگال پزشکان ایرانی هستیم!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
خودتان تبلیغ زایمان طبیعی کردید. این هم عوارضش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
هیسسسس. حرف نباشه صحبت در باره پزشکان ممنوع. اینها جماعت از ما بهترانن. بالاخرا یک روز پات میفته به بیمارستان آنوقت ببین چه جوری پوستت را میکنن و اسمش را میگذارند کار علمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
توی شهر ما هم یه بچه بخاطر اصرار به زایمان طبیعی هنگام زایمان زورکی دستش فلج شد. اگه مسوولان آمار واقعی رو منتشر کنند معلوم میشه چه مصیبتی در کشور درحال وقوع هست. البته اگه اماری جایی ثبت بشه.تابی چاپ کن و پیگیری.با این طرح می خوان نسل زیاد بشه . ما از ترس جون خونواده جرات بچه دار شدن دیگه نداریم.کسی دیگه جرات نداره.بیمارستان های ما گل بود به سیزه هم آراسته شد.
ناشناس
| - |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
آخه یونس جان حیف از بچه نیست بیاری توی این بلاد.......!
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
بی توجهی به زائو در همه بیمارستان ها زیاد شده و آمار مرگ و میر هنگام زایمان زیاد شده
در بیمارستان شهر لار هم چمد مورد مرگ نوزاد گزارش شده که بعلت ترس پرسنل از عمل سزارین اتفاق افتاده...
اقا هادی انشاالله خانواده ات همیشه سالم باشند و گزارت به بیمارستان نیفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
متاسفانه در کشور ما زایمان برابر با مرگ شده
افراد زیادی رو سراغ داریم که همین بلا سرشون اومده یا از این بدتر مثل خانومی که بعد از چند سال صاحب بچه شد ولی با بیدقتی مسوولان بیمارستان و دکترا هم خودش هم بچه از دست رفتن که در اخر هم با پرداخت دیه از نظر اونا تموم شد
خدا عاقبت همه را به خیر گرداند. جای بسی تاسف دارد. یاد جمله معروف حضرت علی (ع) افتادم که پس از شنیدن قضیه برون کشیدن خلخال از پای زن یهودی گفتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
chera naghes harf mizani
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
انصافا این جمله ت هیچ ربطی به متن بالا نداشت!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
برادر ساقیتو عوض کن!
فرخ
| United States of America |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
احتمالا هدی خان خودش پزشکه و یدون در نظر گرفتن وجدان کاری و واقعیت فقط از صنفش دفاع می کنه
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
دوستان شک نکنید که پیگیری به نتیجه نمی رسد. شاکیت از پزشک به یک انجمن پزشکی. معلوم هست نتیجه چه می شود
پاسخ به ناشناس 0028
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
ربطش اینه که کسی در حکومت اسلامی به خودش اجازه نده با ندانم کاری جان یک مسلمان رو به خطر بندازه و بعد اون فرد برای احقاق حقش مجبور بشه پول هم بده ! شگفتا از این قوانین
امید
| Canada |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
واقعا نوشته شما، بی معنی، بی ارتباط و ابهام زاست. اگر قصد شما مقایسه مظلومیت افراد است، چه مثال بدی انتخاب کردی! اگر قصدت اشاره به مفاهیم اختلاف دینی و مذهبی است که واقعا از بیخ و اساس برایت متاسفم آقای ناشناس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
بفرمایید ببینم چه ربطی داشت به موضوع ؟
متاسفانه نمیونی کاری بکنی...
حتی اگه حق رو 100 درصد به تو بدن ک پزشکا 100 درصد مقصر شناخته بشن؛ بیمه مسیولیت دیه رو میده....
و همون پزشکا از فردا باز به مسیولیتشون!! ادامه میدن....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
نه عزیزم با مسولیت سنگین تر و مهم تر چون اونا خوب تونستند از زیر بار مشکل جا خالی بدن و این مهم است نه جان مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
به مسولیتشون نه به بی مسؤلیتیشون
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
مقصر آمریکاست که ما پول نداریم از خودمان در دادگاه .... دفاع کنیم . دوستان دشمن در کمین است .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
مسئولیتشان که همون کشتن مردم بی پناهه و گرفتن زیر میزی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
بابا در هر صورت بازنده ای
در حاشیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
ماشالا هر روز بیشتر از روز قبل اقای مدیری به عرض میره و پزشکا به فرش

الان میگن ای کاش گذاشته بودیم "درحاشیه" در سکوت پخش میشد و خودمونو تابلو نمیکردیم
و تازه از پخش سریال در حاشیه هم جلو گیری می کنند خجالت خوب چیزی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
مشکل این بود که در حاشیه واقعیت را نشون میداد و این سخت بود براشون
آینه چئن نقش تو بنمود راست
خود شکن آن روز آینه شکستن خطاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
هفته گذشته سروکارم به یه بیمارستان خصوصی افتاد برای یه انگشت شکسته شده، علی الحساب هفتصدهزار تومن ازم گرفتند وقتی پزشکی که قرار بود ساعت4 بیاد مریض منو ببینه به محض مطمئن شدن از واریز پول،گفت ساعت8 بعد از مطب میام بیمارستان، اونقدر عصبانی شدم که بلافاصله تسویه حساب کردم ولی توقف 2 ساعته در بیمارستان برام پنجاه و پنج هزار تومن آب خورد!!!!!!
گل و بلبل شده بيمارستانها
اینجوری می خواهید جمعیت را افزایش دهید ؟
با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمیشه آقایانی که شعار میدهید !
اول اقتصاد خانواده ها را درست کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
حواست هست!
بعد میگن چرا سریال در حاشیه میسازین
لطفا این مورد را پیگیری کنید تا عبرت شود برای برخی عزیزان که اصرار بر زایمان طبیعی به هر قیمتی دارند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
کی گفته به هر قیمتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
مسئولین رسیدگی کنند!!!!!
هی میگم این چیزایی که تو سریال حاشیه نشون میداد تو حاشیه بود .همینه...
خدا صبرت بده آقا یونس.
چه کنیم که داریم از خودی میخوریم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
حاشیه یاز ده را هم نگفته
بینهایت متاسف شدم برای ما هم مشابه اش پیش آمد خانم دکتر درنهایت بی شرمی گفت به من ربطی ندلرد اصلا از بچه بیزار شدم بخدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
با aK-47 میرفتی تو صورت همون خانوم میمونه
واقعا شرم آور است. اینه را باید کجای دلمان بگذاریم؟ خون گریه کنیم کم است
متاسفانه كم كاري كادر پزشكي در نظام پزشكي ايران بيداد مي كرد كه جديدا زير ميزي گرفتن هم به ان اضافه شده است جالب است با اين همه شواهد با اعتماد به نفس در مقابل يك سريال جبهه مي گيرند و اعتصاب مي كنند شرم بر شما
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
می دونین مشکل از کجاست؟؟
از اینجاست که کادر پزشکی اگه هر کار اشتباه و خطایی انجام بده و قصوری داشته باشه حامی و مدافع زیاد داره و برای اینکه اسمشون و حرفشون خراب نشه خوب ازشون حمایت میشه و پرونده سازی می کنن (نمونش اعتراض به پخش سریال درحاشیه) اگه دو تا پزشکو به خاطر سهل انگاری و بیسوادی و عدم توجه به بیمار مدرک نظام پزشکیشونو باطل کنن و از کار بیکار کنن درس عبرتی برای دیگران میشه.
این چندمین موردی که تو این اواخر در رابطه با مرگ زنان باردار دیده و شنیده ایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
شرم بر شما باد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
لعنت خدا به این باند بازیهایتان
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
شرم بر پزشکان رشوه ای
دلم گرفت.. همین!
کاش کمی مسئولیت پذیر تر بودیم هممون..
اينجانب پزشك متخصص و مدير عامل بيمارستان خصوصي هستم كه از سال نود وسه مواجه شديم كه بايد سزارين را به هر روشي كاهش دهيد وگرنه با كاهش درجه بيمارستان مواجه ميشويد
١'تمام مسئولين تصميم گيرنده متاهل براي همسر خودشان از سزارين استفاده كرده بودند
٢'بيمارستان خصوصي ما با رايگان كردن زاينان طبيعي نيز با عدم مراجعه مواجه بوده و هست
٣.اين سياست هاي دستوري ناكارا و نياز مند زمينه فرهنگي است
٤'در همين چند ماهه ميزان شكايات از زنان و زايمان افزايش بي سابقه اي داشته
پاسخ ها
ماما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
طبق قوانین جدید پزشک هم برای زایمان ظبیعی دریافتی بالاتری نسبت به سزارین دارد و همیم امر علت تاکید اصلی روی زایمان طبیعی است با هر مشکلی
و متاسفانه میزان مرگ و میر قابل توجهی هم به دلیل بی توجهی به شرایط خاص هر بیمار به دنبال داشته
مه صفا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
ماما جان پزشک باید قدرت تصمیم گیری داشته باشه نه بر اساس دستور و بخشنامه عمل کنه شرم آوره که اسم دستمزد و اینا این وسط بیاد
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
بله همچنان که از نوشته هاتون برمیاد مشکل از قانونه و سیستمو ..... که حتما و صد البته که دوستان جنابتان هم برنامه در حال تحقیقات میدانی ، برای رفع این مشکل دارند.!!!
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
البته تاسف بار است که پزشکان رتبه بیمارستان و درآمدشان را بر جان بیماران اولویت میدهند والا وجدان آدمی برفرض قانون اشتباه هم زنده باید بماند. خطای فاجعه بار خود را با تصمیمات فاجعه بار همکیشان خود توجیه نکنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
یعنی واقعا" مسئولین ما نمی دانند که علت تک فرزندی در کشور ما اجاره نشینی ، بیکاری یا کمبود درآمد و مشکلات اقتصادی است نه سزارین ؟ !!
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
آقای دکتر شما قسم خورده اید که به هر قیمتی از جان بیمار مراقبت و محافظت کنید .لطفا توجیه نکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
خدا ازشون نگذره
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
آخه جلوگیری از کاهش درجه ی بیمارستان به چه قیمتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
البته اگر دستمزد زایمان طبیعی بالاتر از سزارین باشد و زایمان به تشخیص پزشک انجام گیرد هم با توجه به پولکی شدن پزشکان به جای ادای دین به قسمشان من مطمئنم خیلی از پزشکان از آن مقدار کمی زیاد دستمزد زایمان طبیعی نخواهند گذشت و جان مادران این کشور را مانند همین مورد به خطر خواهند انداخت
لیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
درست نمره الکی دادن به دانش اموز و بالابردن درصد قبولی و درصد میانگین بخاطر بالارفتن امتیاز مدیر که اخرش میشه این !!
اینجا ایران است !!
فقط می تونم بگم متاسفم و دیگر هیچ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
موافقم
حالا متوجه شدید که چرا آنچه که در سریال حاشیه نشان داده شد در قیاس با اینهمه اهمال تنها یک لطیفه بیشتر نبود؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
در حاشیه در حقیقت "پته پزشکا رو روی آب میداد"
فکر کنم فردا پزشک ها اعتراض می کنن که چرا تابناک داره قشر بسیار دلنازک و مهربان و بسیار مسئولیت پذیر و غریبه با پول رو چهره شون رو مخدوش می کنه!
جناب مهران مدیری چرا اخه این قدر به جامعه پزشکی لطف کردین ! وضع خراب تر از اون بود که نشون دادید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
اینها آنقدر پر رو هستند که آن را هم بر نتابیدند.
خدا لعنت کند باعث و بانی این قانون را
چرا مردم نباید اجازه تصمیم گیری برای زندگی خودشان را نداشته باشند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
قانون را گنده نکنید. کجای قانون گفته خلاف تشخیص پزشک عمل شود. حالا این پزشکان میخواهند با این ترفند صورت مسئله پاکنند . پزشک اگر پزشک باشد هیچ قانونی مانع حد اکثر تلاش او در نجات یک بیمار ایجاد نکرده . منتها اگر بخواهند بیمسئولانه و فقط بر اساس قوانین بازار عمل کنند همه چیز در راه پول انجام میدهند
متاسفانه سياست گذاران توجهي به عواقب قانوني كه ميگذارند، ندارند.

مثالش همين سختگيري هايي است كه در مورد سزارين انجام ميشه يا قوانيني كه در مورد ممنوعيت جراحي هاي وازكتومي و . . . وضع شده.
پاسخ ها
لبو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
من معلم هستم در روستاهای دور دختران 12 ساله ازدواج میکنن بدون هیچ حرفی سه چهار تا می زایند تا 17 سالگی و بعد که میخوان تمومش کنن تازه میفهمن که امکانات نیست چون به هر قیمتی باید جمعیت افزایش پیدا کند و بیچاره ها در سن 18 سالگی مانند زنان چهل ساله به نظر میرسند ایا انان هم حق حیات دارند ؟
در حاشیه
چه خبره تو این کشور؟
آخه واقعا چه خبره من نمی فهمم به خدا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
ماس ماس!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
واس ماس
متاسفانه به خاطر پرداخت پول ترویج زایمان طبیعی به کادر زایمان و کاهش امتیاز به خاطر عمل سزارین پرسنل مادران باردار رو تا اخرین لحظه عمل سزارین نمیکنن و اسیب های فراوانی به مادر و نوزاد وارد میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
کارمند مرکز بهداشت میشه لطفا منبع آمارتون رو اعلام بفرمایید تا ما استفاده کنیم! باز یه موجی اومد همه سوارش شدید!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
پس اینجا پول حکم میکند نه علم و وجدان پزشک. پزشک که خود را برده پول کرد با قانون بی قانون تو فقط کالای قابل معامله هستی . آنگونه عمل میشود که پول بیشتری کسب شود. قانون قانون بازار است فراموش کنید اعتبار و جایگاه منزه اجتماعی پزشک را که قبلا داشتند حالا دیگر نیست نمیخواهید باور کنید مسئله خودتان است . در حاشیه مهران مدیری میخواست کمی نور در این تاریکخانه سراسر فساد این جامعه بتاباند که آن را هم مانع شدند غافل از اینکه مردم خیلی پیشتر از اینها فهمیدهان منتها نجابتشان اجازه بروز نمیدهد.همه که مثل اینها وقیح نیستند.
مکانیزم حق کارشناسی رو از کانون کارشناسان رسمی دادگستری سوال کنید.
خدا باعث و بانی اش را ذلیل کند انشاالله. خدایا کی حق ما را از کادرهای ...بیمارستان های ایران می گیری؟؟
فکر میکنید آخر این پرونده چی میشه؟ نگفته پیداست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
مگر پرونده های قبل این و خیلی وقیحتر از این چی شد. اینها با آن نظام پزشکیشان خود را حتی در برابر آدم کشی هم بیمه کرده اند
سلام، بله نویسنده محترم رنجنامه این خانواده از همه پاشیده، متاسفانه سیاستهای عجولانه عواقب ناگوارتری به دنبال دارند. بجای برخورد قاطع با پزشکان متخلف زنان که فقط برای گرفتن زیر میزی صدها هزار عمل سزارین بدون اندیکاسین انجام دادند در طرح تحول سلامت زایمان زورکی توصیه شده ولی متاسفانه برای ندارها، داراها کماکان با دادن زیرمیزیهای چند برابر شده برای سزارین کماکان می توانند جان زن و بچه خود را نجات دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
بفرما اینها این قانون را هم وسیله در آمد برای خود قرار داده اند
همین هفته گذشته مورد مشابهی در شیروان اتفاق افتاد.من وهمسرم به خاطر همین مسایل تصمیم گرفتیم فرزند دیگری نیاوریم و فکر کنم مسیولین نتیجه ای عکس انچه میخواستند عایدشان شود.با سپاس از شما به خاطر پیگیری این موضوع
تابناک جان لطف کن شماره حساب یا شماره کارت برای پرداخت هزینه رسیدگی به شکایت اعلام بفرما.
این مشکل ، مشکل کل ایران هست ، نه مشکل خانواده یونس. خواهش میکنم برای این مشکل پیشقدم شو و شماره حساب اعلام کن.اگر هزینه همین دو میلیون تومان باشه ، بنده یک جا همه رو پرداخت میکنم.
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
دمت گرم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
من هم منتظرم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
درود و درست گفتيد
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
آقا منم هستم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
واقعا حرف درستیه. درد همس. همه باید کمک کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
ای ول
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
واقعا دمت گرم.
میدونید سرم درد میگیره از اینکه ریشه این مشکل رو بخوام بنویسم و نظرم تایید نشه! از بهمن میکشیم!نه؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
من هم حاضرم هرکاری از دستم بر می /آید انجام بدهم تا امثال این بی مسوولیت ها نانشان آجر شود
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
نفري 20000 تومان بذاريم تا اين پدر ، پدره اينارو دربياره. بده شماره حسابو
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
واسه این خونواده اشک تو چشمامه.لطفا شماره حسابو بده تا بریم کمکش بدونه مقابل این گرگهای درنده در لباس دکتر تنها نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
منم هستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
تابناک کار انقلابی را شروع کردهای تا به آخر تمام کن.اگر چه نتیجه نهایی آن پرداخت دیه به خانواده یونس خواهد شد و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
زوق زده نشید اگر محکوم هم شوند فوقش پرداخت دیه خواهد بود والسلام. مسئله همچنان باقی است. این جماعت خود را ورای قوانین کشور قرار داده و تمام اعضای خود را حتی برای تل عمد بیمه کرده. ول معطلید
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
ممنون از اقایون باغیرت ایرانی که به فکر تمام خانمهای کشورشون هستند...قلبا براتون دعا میکنم ...ماخانمها چه استرسی وباید تحمل کنیم تا یه بچه بیاریم اونوقت دکترها....متاسفم
عباس
| Netherlands |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
من هم هستم.لطفا شماره حساب بدهید.
تمامی اون کادر درمانی را باید زنده زنده سوزاند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
دیه اونها را از همین سایت جمع میکنیم.بعضی پزشکان فکر میکنند همه برده و بیسوادند و خودشان فقط مهم هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
مشابه این بلا را یک خانم دکتر متخصص زنان سر همسر من اورد من یکی از خدا مرگی سخت برای دکتر ارزو دارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
تو یکی که برده و بیسوادی
ناشناس
| Germany |
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
دقیقاً درست گفتی ناشناس 00:36
زمان خدمت تو پادگان آموزشی مسئوولیت داشتم
یک پزشک متخصص با ما بود که خیلی منم منم می کرد هرچی احترامش می گذاشتیم متکبر تر می شد .آخرش برای ادب کردنش تصمیم گرفتم یک هفته به تنهایی سرویس های بهداشتی را تمیز کنه باورت نمی شه چطور آدم شد
اونوقت همین پزشکان برای جلوگیری از پخش در حاشیه هر کاری تونستند کردند. واقعا متاسفم برای این قشر جامعه که فکر می کنند در جایگاه خدایی نشستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
همین عنوان درست است اینها واقعا درحال حاضردر جایگاه خدایی در این جامعه نشسته اند
باعث تاسف است
با توجه به اینکه متخصصین زنان و زایمان در ایران به عنوان تنها کشور در جهان فقط زن هستند آمار مرگ و میر مادران باردار در ایران از نرم جهانی و حتی منطقه بالاتر است و علت آن هم این است که دانشجویان کم سواد فقط به این رشته تخصصی می روند و در مواجهه با اینگونه بیماران بد حال معمولا قدرت تصمیم گیری خوبی ندارند لذا باید در این زمینه وزیر بهداشت را توبیخ کرد
پاسخ ها
مرمر بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
به نظر من فقط آقایان باید پزشک شوند و درصد اشتباه خانمهای پزشک خیلی بالاست...بهتر است سهمیه خانم ها در رشته پزشکی کم و کمتر شود
اکثرا در پز و قیافه هستند والسلام مخالفت هم نکنید ایششششششششششششششش
جعفر بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
دایی زینی کو گوش شنوا
صبری بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
عمو زینی به کیا میگی؟ نرود میخ آهنی در سنگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
زینال جانبنظرم پزشک باشی

فقط پزشکان هستند که میدانند زنان موجود در رشته زنان بیسواد و ناکارازموده هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
شما خوبی؟ این همه پزکشک مرد.
اخه زن ستیزی تا چه حد. ت ومادرت رو هم به انسانیت قبول نداری!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
احسنت...حرف حساب زدی کاکو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
لطفاصورت مسئله را پاک نکنید و به موضوع بپردازید
زنده باد مهران مدیری در ضمن این از نتایج طرح تحول سلامت است
پاسخ ها
آتشکده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
مگه قبل ازاین طرح ، وضعیت بهتربود؟
اون وقت یه فیلم طنز که میخواد از این عالیجنابان سفید پوش ساخته بشه، همشون دادشون میره هوا. جای تاسف داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
عالیجنابان سفید پوش رو خوب اومدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
تو که سرخپوشی ...
بعضی از این پزشکان نابغه و پرسنل ماهر! فقط بلدند وقتی بهشون انتقاد میشه و به جا هم مورد نقد قرار مگیرند راهپیمایی 7000 نفری راه بندازند! "در حاشیه" واقعیت کادر درمان رو نشون داد!
آمبولی مایع آمنیوتیک نه قابل پیش بینی است و نه درمان. ّبدا به حال آنان که ندانسته حرف می زنند و بدتر از آن کسانی که دانسته آتش بیار معرکه هستند.
پاسخ ها
یکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
ازکجامعلوم امبولی مایع امنیوتیک علت واقعی فوت این مادرخدابیامرزبوده ناشناس محترم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
امبولي رو ولش براي چي به حرف يونس سزارينش نكردن؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
سزارین می شد چی آمار را با خارج لطفاً مقایسه کن ناشناس دانسته
سیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
در آمبولی ریه خون تو ریه جمع میشه؟؟؟!!!
ناشناس
| Germany |
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
ناشناس 23:32 انشا الله خودت هم به همین درد مبتلا شوی که این قدر طرفداری از ناحق نکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
آمبولی مایع آمنیوتیک تا 10 درصد باعث مرگ مادران در کشورهای پیشرفته می شود. مرگ مادر طی یک ساعت بعد از شروع علائم رخ می دهد.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
بله وقتی بنده خدا رو کشتند رو آوردن به این بهانه ها...مردم بچه نیستن.پس لطفا گِل بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
به مسئله انحرافی نپردازید. اگر صداقتی دارید به این دردهای مردم بپردازید
این نمونه اظهار نظر انسان های غیر تخصصی درکار کار های تخصصی درمانی است، ابتدا بذارید نظر کادر پزشکی قانونی اعلام بشود بعد اظهار نظر کنید، تابناک عزیز

مگر اینکه شما تابناک متخصص کارهای پزشکی باشید
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
متاسفانه ثابت شده چون نظرات کارشناسی که محکوم کننده پزشکان باشد نظر مردم را برای پرکردن جیب عمیق پزشکان مختل میکند ازسوی همکاران محترم جامعه پزشکی وتو میشود.و بالاترین قانونی که در راس قوانین پزشکی قراردارد قانون حمایت از همکاران پزشک است. من مانده ام اگر پزشکی مریضی سخت بگیرد چگونه به همکاران خود اعتماد میکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
دکتر خان، خانه از پای بست ویران است. شماها از روزی که اسمتون تو کنکور درمیاد از گروه انسانها خارج و به گروه خدایان وارد میشوید. مشکل غرور بی حد و اعتماد بنفس بینهایت شماهاست.
جون آدمها براتون پشیزی ارزش نداره. فقط پول رو میشناسین
فتانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
خیلی وقتها برای دانستن اینکه مشکلی هست نباید متخصص باشی. برای حل مشکل است که باید متخصص باشی.
هیچ وقت لازم نیست یک سرآشپز ماهر باشید تا بتوانید درک کنید غذا شور است یا اینکه کارشناس ترافیک باشید تا بگویید وضعیت ترافیک شهر چگونه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
احتمالاً شما کارشناسی که فردی به دلیل زایمان ساده فوت کند
ناشناس
| Germany |
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
می بینم که باز هم افاضات فرمودی خدا لعنتت کنه
فکر کردی چه فردا میگن تقصیر خلبان بوده اقا یونس خدا بهت صبر بده
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
دوست ناشناس
کادر پزشکی مگه میاد پزشک رو محکوم کنه ؟ در ضمن اون ها تو پرونده نوشتند آمبولی که کسی نتونه اون ها رو مقصر کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
اصلا همهاش تقصیر این مادر بچه بوده که کادر پزشکی هر چه بهش گفت عکس آن عمل کرد.میگید نه برید ازش بپرسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
گفتم که اصلا تقصر زائو بوده که میخواسته بچه دار بشه. شاید پدرش هم شریک جرم باشه چطوره یه پاپوشی هم مانند اختلال ژنتیکی و اسپرم و غیره هم به او نسبت بدهیم تا پرونده محکومیت این زوج کامل بشه. اصلا اینها با این کار توطعه ای بر علیه جامعه منزه و پاک پزشکی تدارک دیده بودند نظام پزشکی باید از آنها شکایت و اعاده حیثیت کنه.
خداوند صبرشون بده همشیره بنده بیست ساله که به خاطر قصور پزشکی تو جا افتاده و هیچ هوشیاری ندارن. یه خانواده رو از هم متلاشی کردن خدا ازشون نگذره.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
حامد جان دلم خیلی سوخت خدا شفا بده این بی خاصیت ها که کاری بلد نیستند .انشا الله باعث و بانی این اتفاق برای خواهر شما هم خودش و هم خانواده اش زیر هجده چرخ بروند.
با سلام. بنده هم به همین گرفتاری دچار شدم. همسرم با اینکه سابقه سقط طبیعی جنین داشت تحت نظر پزشک متخصص قرار گرفت. ولی باز در ماه 8 در سونوگرافی اعلام مرگ جنین شد. چون کادر درمانی مطب هیچ توجهی به تورم بیش از حد دست و پا نکردندو به پره اکلامپسی اهمیتی ندادند و دستور مالش دادندشکایت هم با آن همه هزینه فایده نداشت. چون کارشناسان که پزشک هم هستند علت مرگ جنین را نامعلوم اعلام کردندافسوس که تنها فرزندمان از دست رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
یکی از قضاتشون به من گفت شکایتت به جایی نمرسه چون ما علیه همدیگه رای نمیدیم.
گفتم پس حق الناس چی میشه. گفت متاسفم ولی خب همینه که هست
ناشناس
| Germany |
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
ای کارشناسان که پزشک هستند و به شکایت شما رسیدگی کردند نمی خواهند تویک وجب جا به اسم قبر بخوابند؟؟؟؟
آقا یک شماره حساب جهت کمک به ایشان اعلام فرمائید تا خیرین بتوانند کمک کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
به جای این کارها کمک کنید مقصرین مجازات شوند
واقعا به کجا داریم با این بی کفایتی....
تابناك جان، نوشته شما از زبان همسر مريض ميباشه، خوب بود با يكي از كادر بيمارستان هم صحبت ميكردين و نظر اونارو هم مينوشتين، چرا كه اين نوشته جملات غير علمي و غير تخصصي كه از زبان يك فرد غير پزشك است زياد داره، و در اخرم بگم درست كه رواج پيدا كرده نوشته هايي كه از اشتباهات و اتفاقات بيمارستاني ميگه اما اين مطالب باعث از بين رفتن اعتماد بين پزشك و بيمار ميشه كه اول از همه دودش تو چشم مردم ميره، كاش يكم تفكر عميق دنبال اين نوشته ها بود :)
پاسخ ها
لبخند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
جناب هاشمیان امیدوارم گذرتون به پزشکا نیفته که اون وقت متوجه میشدی وضعیت خیلی خیلی از اینی که گفته میشه بدتره.
سوای از راندمان پایین پزشکان، هزینه های گزاف درمانی و نسخه هایی که با قرارداد بستن با آزمایشگاه ها و تکنسین های دستگاه های MRI بی خود و بی جهت بیمار رو به این جاها می کشونه ، مساله رشوه و زیرمیزی گرفتن واقعا یک چیزیه که برای من قابل درک نیست.
پزشکان قدیم که تحصیل کرده ی فرانسه بودند لااقل وژدان داشتند و با بیمار مثل کیسه ی پول رفتار نمی کردند ولی پزشکانی که از سال 50 به بعد در ایران پرورش پیدا کردند و تحت تایر استادانی بودند که در آمریکا تحصیل کرده بودند انگار هیچ چیز بجز پول براشون اهمیت نداره.
به نظر من علم پزشکی در ایران عقب نیست، این اخلاق پزشکی و مسئولیت پذیریه که باعث شده به اینجا برسیم.
باور کنید حمایت بی چون و چرا از این قشر نه تنها باعث پیشرفتش نمی شه که باعث میشه به جایی برند که الان خودورسازان ما در اونجا هستند.
امیدوارم به پزشکان با وژدانی که واقعا از صمیم قلب مایه می گذارند توهین نشده باشه که پاداش آنها با خداست.
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
اعتماد بین بیمار و پزشک با واقعیت های عینی که مردم میبینند ساخته میشود نه توجیهات به اصطلاح کارشناسی پزشکان برای تخلفات پزشکی همکاران خود
هما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
اقای هاشمیان. شاید شما درست بگید اما اونقدر مردم ، تقریبا همه مردم دلشون از کادر پزشکی، برخوردهاشون، تشخیص های اشتباهشون، داروهای اشتباهی که تجویز میکنن، و ..... پُره که مطمئنا هرگز کسی رای به بیگناهی کادر پزشکی نمیده. خیلی هم نگران نباش من تجربه اش رو دارم. درنهایت حق رو به دکتر میدن و ازش برای کشتن یک ضعیفه تشکر هم میکنن. نه صدای ما به جایی مرسه و نه کسی جرات داره به شما قشون کادر پزشکی بالای چشمت ابروست بگه
اوربیتال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
جناب آقای هاشمیان . بنده به عنوان کسی که توی فامیل خودم حداقل چند نفر پزشک و پرستار هستند پاسخ شما را میدم . متاسفانه با وجود اینکه در دولت قبل نسبت به پزشکان و پرستاران عزیز توجه خاصی داشتند ، با بالا بردن حقوق و دستمزد آنها سعی بر بالا بردن کیفیت درمان را در برنامه بود . متاسفانه از آنجا که اشتباه کارشناسی ما زیاد است لازم بود کار نظارتی نیز بالا رود که در این دوره به نظر می رسد نظارت بهتر شده . لازم است خدمت جنابعالی عرض کنم نه همه پزشکان و پرستاران ، اما به نوعی میشه گفت خیلی از این عزیزان در کارشون هیچ تعهدی نسبت به جان انسانها ندارند و فقط پول را سرلوحه کار خود کرده اند . چیزی که خودم در بیمارستانها بارها شاهد اون بودم . امیدوارم روزی برسد با رعایت حقوق همدیگر لا اقل پیاده کردن دستورات دینی که از آن حمایت می کنیم از این فلاکت نجات پیدا کنیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
راهش کاهش ارزش گذاری به پزشکان است استاد دانشگاه با مدرک دکترا نیر همین حد درس می خواند اما پزشک کجا و ادکتراهای تخصصی کجا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Germany |
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
آقا یا خانم هاشمیان امیدوارم این بلا سرت بیاد ان وقت بهت می گم دفاع از ناحق یعنی چه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
این هم تهدید و دعوت به سکوت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
واقعا ما لز پزشکان منزه و قابل احترام ماکه کم هم نیستند انتظار داریم فکری به جایگاه اجتماعی خود که با عملکرد بازاری یک عده دارد از بین میرود بکنند.
همین دیروز آقایان در سایت وزین تابناک از مضرات سزارین قلمفرسایی نموده بودند .
راه چاره خیلی سخت نیست و هرکسی خودش باید قانونرا اجرا کنه . و اگر من جای یونس بودم یکگلوله تو مخ دکتر خالی میکردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
اونوقت چه فرقی بین شما و دکترها بود!؟!
محمد
| United States of America |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
مرد يا ....حسابي چرا مزخرف مينويسي ايجور افكار بوده كه الان اينجاييم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
فرقش اینه که دکترها از قانون نمی ترسند لا اقل از مردم بترسند
ناشناس
| Germany |
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
چرا آقای یونس خودش را گرفتار کنه انشا الله که اون پزشکان و کادر بی مسئولیت در یک تصادف از بین بروند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
شلیک کن ببین چی میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
آنوقت به شما هم میگفتیم جناب آقای دکتر پزشک متخصص
دل سوخته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
دختر جوان بنده پزشکان بیسواد تبریزی به کشتن دادند چون هیچ کسی به داد بازماندگان نمیرسد بنظرم پیشنهاد خوبی دادید ولی عواقب سختی داره و اعدام در انتظار ادمه.
تابناک ما به عنوان خوانندگانتان از شما انتظار داریم این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کنید ممنون
تابناک ما به عنوان خوانندگانتان از شما انتظار داریم این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کنید ممنون
دیگه آدم میترسه به پزشک مراجعه کنه
پاسخ ها
مرمر بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
آره می بینی تو رو خدا؟ لولو خور خوره منو میخوره مخصوص اگه خانم باشه من بیشتر میترسم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
البته تجربه شخص من با خانمهای پزشک بهتر از آقایان پزشک بوده. مخصوصا پزشکان عمومی خان با دلسوزی و توجه بیشتری با مریض رفتار میکنند
ای بابا زایمان زایمانه دیگه چرا سزارین نمیکنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
منتظر دستور شما بودیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
دستور دادن با سزارین امکان اینکه خانومه بچه دوم رو بخواد کمتره. میدونی که ما خانوما بهنوان ماشین جوجه کشی دیده میشیم. حتی برای نحوه زایمانمون هم نمیتونیم تصمیم بگیریم.

این همه بیداد علیه ما زنها رو به کی باید بگیم وقتی خدا هم نمیشنوه
شما مردم قدر ناشناس و پرتوقع چشمانتان را بروی هزاران هزار زندگی دوباره ای که پزشکان صبور و محجوب این مرز و بوم به عزیزانتان و یا آشنایانتان هدیه کرده اند بسته اید،و بیشرمانه بدون اینکه اندک علمی در این زمینه داشته باشید ، فقط به صرف حرفهای غیر علمی و نظرات غیر کارشناسانه یک فرد داغدیده که در چنین شرایطی برای تسکین خود اتهام به کادر درمان را در پیش کرفته، میتازید ، شرم بر شما ، لحظه هایی را در نظر بگیرید که مستاصل و ملتمسانه برای درمانتان به همین پزشکان و کادر درمانی مراجعه منید، لیاقت چنین افراد ناسپاس وقدر نشناسی همان پزشکان بیسواد هندی و پاکستانی و بنگلادشی است تا به سی سال پیش بازگردیم و آمار مرگ و میر و شاخص های بهداشتی کشور به مرز خطر وحشتناکی برسد، به خدا پناه میبریم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
شرم بر شما پزشکان مادی و دنیایی باد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
خیلی بیشرمانه و عصبی نوشتی خانم پزشک !!!
اما خوب شد که نوشتی تا دیگران بتونن مقایسه کنند
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
متاسفانه فراموش کرده اید درمان وظیفه پزشک است نه هدیه او. البته بابت این به قول شما هدیه ها هم یا جان افراد را میگییرند یا دار و ندارشان را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
آه ای دکتر

بین این همه ظلمی که میکنید. ی دوتا مریض هم با هزینه های گزاف و تامین هزینه مسافرت های خارجی شماها خوب میشن باید ازتون تشکر کنتیم و برای کشتن چند نفر بی پول بی ارزش هیچی نگیم!!!

دکتر جام، برای کشتنهایی که انجام دادی، تجویزهای اشتباهت، برای هر بدی که در حق کسی کردی از شما کماااااال تشکر رو داریم. من الان در حالت سجده در برابر شما هستم. حالا راضی شدی!؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
همون پزشک های هندی سگ اشون شرف داشت به امثال شماها با وجود امثال تو و طرز بیان و صحبتتون باور کردن این قصور و جنایات باور پذیرتر و حقیقی تر میشه و شک و تردیدمون از بین میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
در ضمن ما هم از شر شما به خدا پناه میبریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
خانم مونا، شما احتمالا توهم گرفتی که این دکتر ها هستند که شفا می دهند. نه عزیزم، دکتر فقط یه وسیله است. همین نوع توهم است که باعث می شود دکتران خود را مالک جان مردم فرض کنند و برای کوچکترین کاری که وظیفه انسانی هر کسی است، پول های گزاف مطالبه کنند. قطعا در کشور من، بی شمارند تعداد پزشکانی که با وجدان و انسانیت به سلامت مردم می اندیشند و چیزی بیشتر از حق معمول خود مطالبه نمی کنند. ولی این امثال شمایند که مایه ننگ جامعه پزشکی هستند. کسانی که به واسطه علمی که دارند، خود را مالک همه چیز مردم می دانند.
لطفا کمی، فقط کمی به اطراف خود توجه کنید و ببینید چه بیشمارند تعداد کسانی که پزشکان با وجود اینکه از درمان آنها اطمینان داشته اند، ولی به خواست خدا درمان نشده اند.
طبیب یداوی والله یشفی...
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
قدر نا شناس؟!
خانم محترم شما بدون حق ویزیت واسه کسی تره هم خورد نمیکنید. اگه ما به دو زار سواد شما رجوع میکنیم واسش پول میدیم. رو که نیست، سنگ پاست. تا حالا مفتی کسی رو ویزیت کردید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
اما نکته ای که باید در نظر داشت اینه که وقتی قریب به اتفاق پزشکان دیدگاه هایی مثل این خانم مونا دارن دیگه نمیشه گفت مشکل از فرد هست. به نظر میاد که به صورت سیستماتیک به دانشجویان پزشکی "آموزش" داده میشود که اینگونه خودشون رو برتر ببینن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
پزشك محترم شما هم از همين مردم هستين. شما پزشكان محترم اگر مقداري منصف باشين و دست از چشم و هم چشمي و رقابت براي پول درآوردن به هر قيمتي كمي دست برداريد باور كنيد همين مردم كه البته مثل اينكه از جنس شما نيستيد براي شما جان ميدهند.
مهبد
| - |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
اینقدر منت سر مردم نزارید .. انگار مجانی کار میکنن.. فقط اختلاف درآمد یه پزشک به اصطلاح باسواد!! با بقیه اقشار جامعه رو ببینید بعد قضاوت کنید اون وقت اینم شیرین کاریاتونه ...برو کنا بزار باد بیاد
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
شرم بر شما
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
کوتاه بیا بنده خدا ، 1 - التماس مردم از روی عجز و ناچاری است ونه اطمینان تام 2 - یادم نمی آد که هیچ دکتر هندی و پاکستانی زیر میزی گرفته باشه و آپارتمان ساز شده باشه 3 - امضای قبل از عمل از خویش و قوم و اجبار به پذیرش عواقب عمل نشانه فرار از مسئولیت است نه تلاش برای حفظ سلامت مریض
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
به به!!
کیومرث
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
از ادبیات زیبایتان معلوم است
مسلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
خانم دكتر مونا چه جوري علم سي سالب قبل رو با الان مقايسه ميكني؟فقط بهت بگم از خدا ميخام يه جايي كارت به كساني مثل خودت بيفته تا اونموقع ياد حرف الانت بيفتي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
اصلا نفهمیدیم شما جزء پزشکانید!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
خانم مونا هر پزشکی در ازای کارش دستمز میگیره و مسول هست. شما خودتان را به جای همون فرد "داغدیده" بذارین بعد نظر بدین و در ضمن شرم بر پزشکی باد که به خاطر جیبش با جون مردم بازی میکنه. آیا شما انتظار دارین بعد سی سال از خروج پزشکان خارجی آمار مرگ ومیر مثل گذشته باشه!!!!!!!!آمار مرگ ومیر رو نسبت به تولدها و میزان دارمد مقایسه کن.
خیلی نظرتون کارشناسی شده ، سنگین و تخصصیه....
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
خانم محترم شما هم بدون اطلاع از موضوع اینطور یکطرفه قضاوت نکنید. اگر در این اتفاق قصور پزشکی مشهود و بارز نبود جلسه بررسی تخصصی بصورت استانی برگزار نمی شد و همچنین صحبت های بالا تماما از زبان شوهر متوفی نیست بلکه برخی پرسنل بیمارستان هم به قصور آشکار در این ماجرا اذعان کرده اند. البته این را هم باید گفت طبق آخرین آمار پزشکی قانونی و بازرسی نظام پزشکی بیشترین آمار شکایت بیماران از متخصصین زنان و زایمان بوده که اغلب آها هم به صدور حکم علیه این متخصصان منجرش ده ک است اگر چه این احکام اکثرا به صورت پرداخت خسارت و دیه بوده و بازدارنده نمی باشد.
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
حالا مثلاً‌ امار مرگ و میر خیلی پائینه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
من که از پزشک ها هیچ خیری ندیده ام .
عصبی ٬پول پرست ٬ از خود راضی ٬ بی مسئولیت کمترین القابی است که شایسته این جماعت است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
اگر مسئولیت پذیری و انسانیت شما در حد همان پزشکان بیسواد هندی بنگلادشی باشد باید خدا را شکر کنیم . راستی پروژه برج سازیتان تمام شد ؟!!
میم را
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
تو برای نجات جان بیمارانت به خداوندی که بهش پناه می بری قسم خوردی.. پس ق منت گذاشتن نداری.. وظیفه ت بوده در پیشگاه خالق هستی که مالک چان ماست.. این دلیل نمیشه با جون مردم با مسامحه رفتار کنید خانم پزشک!!! چقدر شما پزشکان جدیدا متعصب و غیرقابل انعطاف و عصبی شده اید!! به خدا پناه می بریم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
شما کی در راه رضای خدا مریض بی پولی رو معالجه کردید که الان به خدا پناه میبرید؟ وقتی اول پول مهمه براتون بعد سلامتی مریض انتظار نداشته باشین کسی دلش برای شما بسوزه یا رحم کنه بهتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
خسته نباشی درمان می کنی برابر خونت از بیمار بدبخت پول میگیری مگه مجانی کار میکنی که اینهمه طلبکاری اگر اینگونه است تو نیز مدیون کارگر - معلم - کارمند بانک و... هستی شرمت بتد که اینگونه به این اقشاری که برای تو زحمت می کشند توهین می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
متاسفم براتون!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
هندی ها و بنگلادشی ها خیلی بهتر از شما پول پرستان بودند! اگر تو آمریکا یا اروپا بودید می فهمید تجویز دارو بدون معاینه چه هزینه ای داره
ناشناس
| Germany |
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
مونا اولاً بی شرم و بی لیاقت خودت هستی
ثانیاً من پزشکان بنگلادشی و هندی و پاکستانی و کلا غیر ایرانی را خیلی باکفایت تر و با لیاقت تر از تو و همکاران پول پرستت
می دانم
به جای پناه بردن به خدا بخواه که هدایتت کند و چشمت را به روی ظلم و بی کفایتی همکارانت نبندی خانمی که فکر می کنی فقط خودتان تحصیل کرده و باسواد هستید.
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
خدا تومن پولش گرفتی مگه مجانی کار کردی که انقدر طلبکاری بعدشم کار اصلی درمان شرکت های داروسازی با تولید دارو های موثر انجام میدن نه شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
من به دلیل بیماری گوارشی تا الان 4 باز در طول ده سال اخیر جراحی شد. و با بیمارستان سرو کارم زیاد بود. قطعا پزشکان بسیار خوب و دلسوز هم داریم و دستشان را هم میبوسم. اما زیاد دیدم پزشکان بی شرم که آدمها را فقط پول می بینند. نمیدانم مونا خانم شما پزشک هستید یا نه، اما مطمئن هستم اگر پزشک باشید از اون بی شرماش باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
مونا خانم همین کادر دلسوز پووووول میگیرن باید نجات بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
چرا دکتر ببرن؟ تو طویله زایمان میکنن ...
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
نوشته اید بخشیدن زندگی دوباره؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
خانوم دکتر،خودتونو لو دادید.
بهتره یک نگاه به کشورهای خارجی بیندازید که چطور تا لحظه آخر مثل پروانه دور مریض می چرخند و توقعی ندارند ، مثالش همین سریال پرستاران که چند سال پیش پخش شد. حالا می خواهیم آمار زاد و ولد بیشتر بشه.اینطوری آمار مرگ و میر و زیاد می کنیم.اول باید به پژشکان تازه به دوران رسیده که فقط جهت پول دکتر و ماما میشوند بدون هیچ تجربه و انسان دوستی و علاقه و فقط با «پول بابای نازنینشون» ، «اخلاق پزشکی» رو آموزش بدهند.پس این «قسم خوردن» اینها هنگام فارغ التحصیلی دروغه...تازه یک دندون ساده رو میخوان ترمیم کنن بلد نیستن...چی برسه به زایمان!!! شرافت ابن سینا و امثال اون رو لکه دار کردن به خدا..........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
اگر پزشکی و اینها را نوشتی که من صد در صد برایم ثابت شد هر چه به شما نسبت میدهند صد برابر درست است.کسی که وظیفه خود را بعنوان یک طلب از مردم بیان کند معلومه دیگه نتیجه آن میشود این باند نظام پزشکی.
مرضيه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
برو خانوم جان صدات از جاي گرم بلند ميشه بذار سرت بياد بعد متوجه ميشي، وقتي علت مرگ عزيزت قصور پزشك و كادر درماني بوده تا كجااااا ميسوزي. امثال پزشكاي با وجدان داره نسلشون ميسوزه.
ساناز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
خيلي مغرورانه نوشتيد خانوم مونا،
لحظه هایی را در نظر بگیرید که مستاصل و ملتمسانه برای درمانتان به همین پزشکان و کادر درمانی مراجعه منید،
انسانها وسيله هستيد اگر خدا نخواد شما قدم از قدم نميتونيد برداريد ولي اين دليل بر سهل انگاري نميشه، و درست گفتيد افراد نالايق، همان افرادي كه با بيسوادي و نا آگاهي از حقوق خودشون نميتونن حقشون رو از امثال پزشكان و افراد بي وجدان و غير مسئول بگيرن
در ضمن خانوم مونا ياد بگيريد كه ما همه انسان هستيم در هر مقام و منزلتي و در نهايت بنده خداييم اگر قرار به التماس و عجز و لابه باشه فقط در برابر درگاه خدا و بس.
یه بنده خدا
| - |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
انشاله به سر تو هم بیاد وهمین درد وببینی اون وفت به سر عفل میایی . انشاله
اینا دکتر نیستن به پول شرطی شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
پزشکای هندی وبنگلادشی هموطن مانبودندوباکمترین اجرت فقط بخاطرانسانیت به ماخدمت میکردندولی شماهموطن نسخه نویس مانه ماراهموطن خودمیدانی ونه به انسانیت اعتقادداری بلکه فقط برای پول بیشتر خدمت میکنی.
سوزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
چه عصبی إإإ فقط اینو بگو اگه بجای اون خانم ، خواهر یا دختر خودت بود اینقد بی تفاوت بودی یا بعنوان صاحب عزا مینشستی با صبر و حوصله کارشناسی میکردی و نظر میدادی و میگفتی دست دکترا و کادر درمانی که باعث حادثه شدند درد نکنه اشکالی نداره إإإ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
من اون خانم را تصور میکنم که داشت زجر می کشید و کادر درمانی در حال خوش و بش و صحبت در مورد رنگ موی فلانی بودند.
این مورد اولین نیست و آخرین هم نخواهد بود روند کار هم به این شرج است:
شخصی برای زایمان مراجعه می کند. ماماها تشخیص میدهند که باید سزارین شود. ولی پزشک متخصص زنان از اصرار به زایمان طبیعی دارد. چون با سزارین اذیت میشود و زایمان طبعی را ماما انجام میدهد. از طرفی شخصی که میخواهد سزارین شود باید قبلا زیر میزی پرداخت کرده باشد و با تشخیص معمولا سزارین انجام نمیشود. در ضمن اکثر متخصصین زنان هم آنکال هستند و در صورت تماس ماماها برخورد بدی انجام می دهند.
پس از این فرآیند و مرگ نوزاد یا مادر کمیسیون تشکیل می شود و ماما را مقصر میداند و پزشک به علت قدرتی که دارد تبرئه شده ئ این داشتان ادامه می یابد.
این چیزیه که من بارها دیدم و شنیدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
خیر سزارین برای پزشکزنان به معنی پول و درامد میباشد
اما سازمانهای بیمه به دلیل عمل سزارین کلی توبیخ برای پزشکان زنان مینویسد
با این کار پزشکان اگاهانه یا ناخود اگاه از عمل سزارین سرباز میزنند
مهبد
| - |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
خانم مونا منت سر مردم نگذارید مگه پزشکا ن کاری که میکنن مجانی انجامش میدن که میگی مردم ناسپاس ...زندگی های آنچنانی سفرهای خارج از کشور ریخت و پاش .. خانم برو بزار باد بیاد همچین میگه شاخص های بهداشتی ... ضمنا پزشکان بی سواد هم کم نداریم شکر خدا .. دانشگاهها مثل برگ درخت پزشک بی سواد میدن بیرون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
مونا جان همه آنچه گفتی تنها وظیفه ایست که به انجام مسئولانه آن قسم یاد کرده اید ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
دقیقاً من هم زیاد دیدم
یکی از موارد کاربرد اسلحه به نظرم همین جاست....!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
ایول . چند تا دکتر و پرستار عزیز کشته بشن همه چی خوب میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
من به شخصه اگر جای این شخص بودم همین راه را انتخاب میکردم چون دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتم .
ناشناس
| Germany |
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
نه جانم این بی ارزش ها لیاقت گلوله را ندارند همین که آب دهان به روی کثیف آنها بیاندازی کافی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
بهترين راهه،بايد جواب خون رو با خون داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
دقیقا تنها راه همینه ...اتفاقی که این بنده خدا الان براش افتاده مصداق ته خط رسیدنه
مشكل پزشك نيست بلكه مشكل طرح تحول سلامت هست كه به زور براي بالا بردن امار زايمان طبيعي بجاي فرهنگ سازي حق انتخاب نوع زايمان را از بيمار گرفته و پزشكان متخصص زنان را نيز مجبور به انتخاب زايمان طبيعي كرده است غافل از انكه در كشورهايي كه ميزان امار زايمان بالا رفته است هزار موضوع دست به دست هم داده اند تا ان شده اولين ان حق انتخاب اگاهانه بيمار براي نوع زايمان و سپس مانيتورينگ بسيار دقيق زايمان NVD است كه در ايران اصلا در ان سطح نداريم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
عوارض سزارین هر چه باشد ولی مطمئینی که دیگه نمیمیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
حق انتخاب را از بیمار گرفته از پزشک که نگرفته
خدایا بفریاد مظلومان برس......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
نمیرسه.
این اتفاق طبیعی است ولی در کشوری مثل گامبیا و یا حدود 200 سال پیش در مراکش...حالا با پررویی تمام به سریال هم اعتراض میکنن...خدا رحمت کنه این مادر عزیز و جوان رو ولی چه فایده وقتی با بی توجهی باعث از هم پاشیدن یک خانواده نو پا شدند...جون آدم واقعا چقدر ارزون شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
دقیقاً کمتر فردی با کمترین سواد این واقعیت را می داند اما برخی پزشکان نمی دانند و نظر به طبیعی بودن مرگ می دهند
من پزشک نیستم اما بهتر است یکطرفه به قاضی نرویم... و نظرات یک فرد معمولی را در مورد پزشکی ملاک قرار ندهیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
اون مرحومه رو زدند لت و پار کردند بعد نظر یه متخصص رو میخوای؟ لت و پار کردن تخصص نمیخواد که ...پزشک باید قدرت تصمیم گیری داشته باشه نه بر اساس دستور و بخشنامه عمل کنه
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
فرد معمعولی که زندگیش تباه شده است . دوست من این بنده خدا یکی از هزاران است . شما به ظاهر متخصصین هم از خودتان دفاع می کنید . در ایران کدام پرونده پزشکی به نفع بیمار بسته شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
خسته نباشی به نظر من بهتره نظر ندهی
ناشناس
| Germany |
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
برو بابا ..........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
چي بلغور كردي؟
اینجا ایران است . شلوغ نکن
عجایب فقط در ایران است
عجیب نیست
تابي اين قدر ضد دكتر نباش
آه که این سریال در حاشیه چقدر از واقعیت بیمارستانهای ایران دور بود و سر و صدای همه را درآورد.
خواهشا قبل از این که چنین مطالبی را به اشتراک بزارین حتما مدارک پزشکی بیمار را به یک پزشک نشون بدین. من دانشجوی پزشکی هستم خیلی از جاهایی که اینجا به عنوان نقص کار پزشک گفتین اصلا درست نیست و پزشک مربوطه طبق کتب علمی برخورد کرده و خیلی از عوارضیم که گفتین جزو عوارض شایع و اجتناب ناپذیر برخی از کارهای پزشکیه که پیش میاد. و در طولانی مدتم هیچ آسیبی نداره. ممکنه پزشک مربوطه یک قسمتهایی را اشتباه کرده باشه ولی با این شرح حالی که شما دادین هیچ چیز معلوم نیست. اکثر پزشکا افرادی هستن که خودشونا وقف اجتماع میکنن به خاطر یه عده ی خاص همه را به یک چشم نبینین و در موردشون قضاوت نکنین. ما پزشکا توی بیمارستان به وضوح اثر بدی را که اینگونه مقاله هایی را که پایه ی علمی ندارن و همچنین برخی از فیلمها را در برخورد بیمارها میبینیم که باعثه بی انگیزه شدن ما میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
بابا بیچاره حرفی نداشته مدارک رو به یه پزشک دیگه نشون بده. ولی متاسفانه: اولا چاقو دسته خودشو نمی بره. ثانیا بابت یه نگاه به پرونده هم ازش 2 میلیون تومن مایه خواستند. عجبا از این پزشکان.
ناشناس
| China |
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
حالا که خودشون رو وقف اجتماع کردند لطف کنند پول وزیزتشون رو هرساله بالا نبرند.به خاطر اجتماع فقط به حقوق مکفی نظام سلامت اکتفا کنند!!!
تابی
| United States of America |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
شلوغش نکن اقا؛ دکتری که بجای تصمییم گرفتن بر اساس اندوخته علمی و تحربه کار و قسم پزشکی بدنبال رعایت و پیروی از دستور شده به درد کشیدن گاری میخوره تا طبایت.
مضافا اینکه ما صحبت از جان انسانها میکنیم در صورت خطا در این کار ما با نقص عضو در و معلولیت در حداقل اسیب و فوت بیمار در حداکثر که هیچ کدام به لحاظ فیریکی و مادی قابل جبران نیست از هیچ ناحیه بنابراین در قبال چنین وضعیتی مسئول بودن موضوع اصلی است.
ناشناس
| Oman |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
ممکنه پزشک یه جاهایی اشتباه کرده باشه؟؟؟؟؟ طرفو زده لت و پار کرده
مهبد
| - |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
بهترین انگیزه برای پزشکان .. پول ..پول فکر میکنید مردم نمی دونن بابا گذر همه به این قشر خدمتگزار !! افتاده
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
آیا شما واقعیت های فجیع بیمارستانتون بی انگیزه تون نمی کنه؟
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
خانم يا آقاي پزشك اين مقاله يك مقاله علمي پزشكي نيست . اين در حقيقت درد دل مردمي است كه چوب ندانم كاري هاي وزارت بهداشت را مي خرند . وزارت بهداشت گمان مي كند طرح سلامت مجموعه اي از آيات قرآن است كه قابل تغيير نباشد .طرح سلامت - طرح پزشك خانواده و برخي از طرحهاي ديگر وزارت بهداشت - در مقام عمل - داراي اشكالات فراوانيست كه متاسفانه مسولين وزارت بهداش - عليرغم تذكرات فراوان - مي گويند : همين كه ما مي گوييم درست است ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
عزيز جان تو شهر كوچيك ما بيشتر پزشكها اخلاق پزشكي رو رعايت نميكنن پس حتما يك عده خاص اون معدود پزشكهاي خوب هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
یک پزشکی یه اشتباهی کرده، شما چرا ازش طرفداری میکنید؟! فقط بخاطر اینکه هم رشته اید؟! خب منم مهندسم، اگه یه مهندسی اشتباه کرد باید پشتش وایسم چون فقط مهندسه؟!

......امان از تعصب بیجا.........!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
اشتباه ؟؟!!!!
یک مهندس ساختمان هم حق اشتباه دارد ؟ فقط در یک صفر و یک ناقابل یا مثبت و منفی ؟!
یک راننده اتوبوس با ۴۵ نفر مسافر هم حق اشتباه دارد ؟!!
فقط پزشکان حق اشتباه دارند ؟؟!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
انگیزه پزشکای امروز پوله نه اینکه خودشونو وقف جامعه کنن. 99 درصد به فکر پول جیبشونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
بی انصاف فردی به دلیل یک زایمان ساده مرده بی انصاف هم حدی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
دکتر وقف اجتماع یا وقف جیبشون!!! ( البته اکذثرا) در ضمن شما هنوز جون و آرمان گرا و تمایل به اصلاح امور دارین بذار طعم پول رو بچشی اونوقت اگه ازش گذشتی دکتر واقعی می شی و خودت رو وقف جامعه کردی
ناشناس
| Germany |
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
فکر کنم ادبیات تو کنکور منفی زدی
خواهش کلمه ی فارسی است و تنوین عربی نمی گیرد
مشکلی نیست همه شما بی سواد و پر مدعا هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
من از شما پزشک متعهد ممنونم ولی زمانی به حرفتان را قبول میکنم که کمی هم از خودتان و از وضعیتی که بوجود آوردید انتقاد کنید. شما هم مثل بقیه همکارانتان بر اساس فرض بی نقص بودن خودتان و نظام پزشکیتان و از موضع نخوت با مردم صحبت میکنید.نگران نباشید طرح این موضوعات کسانی از شما را که ریگی در کفش دارد را باید ناراحت و سر افکنده کند اگر شما طبق اخلاق پزشکی انجام وظیفه میکنید مطمئن باشید این افشا گری ها در راستای اهداف والای پزشکی شماست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
برخي پزشكان اومدن قسم حفاظت از جان انسان رو خوردن،ولي نميدونن اون دنيا در چه باتلاقي خواهند بود
آتشکده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
جمله دوست ناشناس10:18_ 1394/02/24 بنده بارگ وپوست واستخوان حس ودرک کردم... ماخودمان میگفتیم ورودی بیمارستان مان مریض وخروجی آن مرده است
جراحي زنان زايمان از رشته هايي است كه بايد نمره بالايي داشته باشند و فقط پزشكان باسواد ميتونن در تخصص قبول بشن، اين در جواب دوستمون كه ميگفتند دانشجوهاي بيسواد ميرن زنان ميخونن، بنده خدا هنوز نميدونه از كنكور دبيرستان نميرن برا تخصص بعد از اوردن رتبه بالاي دويست در كنكور و طي كردن هفت سال دوره دكتري و گذراندن دو سال طرح پزشكي تازه مجاز به امتهان تخصص ميشن و بعد از گذراندن چهار سال دوره تخصص اونوقت ميشن متخصص زنان يعني خيلي زرنگ باشه طرف بعد از سيزده سال كار و تحصيل تخصصي ميشه متخصص زنان اين غير از اون دوازده كلاس اولي هست كه منم خوندم، حالا برو تو اتيش زنده زنده بسوزونشون كه بيسوادند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
خب بله بی سوادند چون امتحان رو امتهان مینویسند!!!!!!!!
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
دوست ناشناس که ادعا داری زنان و زایمان از رشته هایی است که نیاز به نمره بالایی برای ورود به این رشته تخصصی توسط پزشکان متقاضی ورود به دوره دستیاری دارد ..حال بشنو این ماجرا را دختر خانم پزشکی در همسایگی ما بود که با طبابت در طی 7 سال حتی قادر به خرید یک پراید هم نبود این دخترخانم در امتحان دستیاری با نمره 156 از مجموع 600 !!!!!!!در رشته زنان و زایمان قبول شد و ؟؟؟؟وامصیبتا!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
حداقل به منی که دارم این رشترو میخونم نگو....کتابای عهد بوقو دارن به خوردمون میدن...اینقدم علمی علمی نکن...نصف بیشتر استادام بجای طبابت فکر تجارتن...بفهم بعدا بفهمون!!
ناشناس
| China |
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
دقیقا خوندن تخصص جایی که تیول داری صنعت پزشکی و روابط فامیلی خودش رو نشون میده، هنگام تخصص فقط نمره مهم نیست شما باید مصاحبه بدی بعد از مصاحبه هم همون شرایط بورسیه ها پیش میاد.فرقش اینکه اینجا دیرتر گندش در اومده..
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
امتهان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خاك بر سر اون مدرسه اي كه به توي بي سواد, ديپلم داد, ديگه بقيه اش رو نميگم, دكترا و تخصص!!!!! دهتر باسوادددددددددددد!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
آقای زینال بندری. از دختر همسایتون درست آمار نگرفتی. هیچ داوطلبی با نمره زیر 250 حق انتخاب رشته نداره. در هیچ رشته تخصصی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
جالبه !!!!
بعد از ۱۳ سال در خوندن تازه مجاز می شوند با جان انسان ها بازی کنند !!!!!
خب تو این ۱۳ سال نباید یاد بگیرند جان انسان مهمتر از هر چیزی است ؟!
میم را
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
شما تو «امتهان» تخسس رطبه ت چند شد؟
مال من صه شد! صه کشوری!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
ممنون از ناشناس 01:04 - 1394/02/ متاسفانه همه دانشگاهها در همه مقاطع همین گونه اند24
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
تو پزشکی دلسوزی و انساندوستی خیلی مهمه اما دکترای این دوره زمونه حرف اول و آخر و فقط پول میزنه براشون و به چیز دیگه اهمیت نمیدن.من خیلیا رو میشناسم با پول بابا شون رفتن اونطرف درس خوندن تو مالزی وهند و... برگشتن مطب زدن.نظارتیم نبوده روشون که این مدرکش قلابیه و خریدنی...برای همین اصطلاح بیسواد به اکثرشون دلالت داره.بخصوص شهرهای کم برخوردار و کوچیک.پای یک دختر بجه رو که تصادف کرده بود گچ گرفتن ولی بخاطر اینکه بد جوش خورده بود دوباره شکستن و برای بار دوم گچ گرفتن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
خوبه ممنون از ناشناس. هر وقت پزشکها انتقاد از خود را یاد گرفتند . تازه به اول راه تصحیح این راه قدم گذاشته اند و الا همهاش خواهیم ماند در این منجلابی که خود بوجود آورده ایم
دقیقا مشابه همین اتفاق در یکی از شهرستانهای استان خراسان افتاده است.
من تا وقتی از موضوع سلامت مادران در هنگام زایمان مطمئن نشوم تصمیمی برای بچه دار شدن نمی گیرم.
خیلی بده که حق انتخاب را از انسان می گیرن!! تو بیمارستان های دولتی خیلی شنیدم از زنانی که گفتن به حالت مرگ افتادن آخر سر اجازه سزارین دادن!!! یعنی طرف باید ساعت ها درد بگشه و به حالت مرگ بیفته تا سزارین بشه، تازه بماند که زائو گاهی باید توهین برخی ماماها و کادر درمانی رو هم (برای بلند کردن صدا به هنگام درد)تحمل کنه در حالیکه در خارج از کشور کادر درمانی مثل یک روان شناس به زائو دلداری می ده!
از خیلی از زن هایی که در بیمارستان های دولتی زایمان کردند شنیدم که به دیگران سفارش کردن برای زایمان به بیمارستان های دولتی نرن که زجر کش می شن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
برای جامعه پزشکان و پرستاران متاسفم
ناشناس
| Germany |
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
توهین را درست می فرمایید مامایی به همسر بنده توهین کرد .بنده هم پیگیر شدم تا به شکر خوردن نداختمش ولش نکردم البته بماند که آشنا هم داشتم اما این کار را کردم تا حداقل ادب شود و دیگر از این غلط ها نکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
خواهر محترم
مطمئن باش بیمارستان خصوصیش هم همینطوره. دو فرزندمان در بیمارستان خصوصی با همین کیفیتی که گفتید بدنیا آمدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
کار قابله های قدیم بیشتر قابل دفاع بود چون با کمبود امکانات رو به رو بودن ولی بازم کارشونو در حد خودشون و سوادشون خوب انجام می دادن.......
این هنوز اول کار است منتظر باشیم تا اثرات گرفتن بی رویه دانشجوی رشته های پزشکی به شکلهای مختلف و اموزش ندیدن انهارا جه به دلیل تعدادزیادو علل دیکر ببینیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
همه رشته ها به دلیل افزایش کمیت، کیفیتشون افت کرده.دانشگاه مثل قارچ سبز شدن وتعداد دانشگاهها از تعداد مدارس بیشتر شده!!!
وقتی ...یه دستوری داده میشه که سزارین ممنوع و زایمان باید طبیعی باشه ،همین میشه .به کسی مربوط نیست که شخص میخواد سزارین کنه یا طبیعی.بهترین کار اینست که ضرر و زیانهای سزارین گفته هر کس هر جور خواست تصمیم بگیره.من نمیدانم چرا همه تصمیمات با چوب و چماق همراه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
اگر مردم از زایمان طبیعی مطمئن بودند قطعاً آمار افزایش می یافت هیچ فکر کردید چرا آمار سزارین بالاست بروید وضعیت زایمان طبیعی رفتار پزشکان و رفتار پرستاران راببینید مسولان فکر می کنند در قرن حاضر مردم احمق و بی اطلاع هستند خودشان صلاحشان را نمی دانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
عزیز من چرا جو گیر شدی. موضوع را به انحراف نکش. قانون مریض را از تصمیم گیری منع کرده پزشک را که منع نکرده. . حالا این پزشکان این را مستمسک بی مسئولیتی خودشان باید قرا بدن؟
حال آدم بهم می خوره از این همه بی عدالتی
منم همین 3ماه پیش دچار همین مشکل شدم در حالی که بچه میخواست به پهلو بدنیا بیاد و خانمم هم فشاری بود مسولین بیمارستان خصوصا ماماها میگفتن بایدطبیعی بدنیا بیاره اونقدر من داد زدم سرشون که تصمیمشون برگشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
بچه می خواست به پهلو به دنیا بیاد !!!!!دوست عزیز چرا در مورد چیزی که سرتون نمیشه اظهار نظر می کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
سلام.من یه پزشکم.به نظرم حق با شماست پزشکان ما بر خلاف همه مشاغل که در کار خود نابغه هستند,افرادی بیسواد,کلاش,پولدوست,واز خدا بی خبر هستند,ولی از شما افراد باهوش.,نیکوکار و خیر خواه خواهشمندم اگر عرضه دارید از امروز درس بخونید سال دیگه پزشکی قبول شید هفت سال بعد شما یه دکتر خواهید بود و.جامعه رو از دست این افراد کم هوش و بیسواد نجات خواهید داد هر که مرده و جرات داره بسمالله کسب که جلوی شما رونگرفته
از سایت تابناک که من یکی از علاقمندان آن هستم خواهش میکنم این مباحث مخدوش کننده - که عده ای... را فورا برعلیه پزشکان حساس میکند - مطرح ننماید .عوارض سزارین چهل برابرعوارض زایمان طبیعی است .
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
البته اگر مرگ را مشمول عوارض قابل صرفنظر بدانیم و مخدوش شدن اذهان مردم نسبت به پزشکان را از عوارض پرخطر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
برو بینیم بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
این مباحث باعث اصلاح خواهد شد نترس اگر ریگی در کفش نداری
اون 150 هزار تومن نهایت بی شرمی است. واقعا متاسفم به حال جامعه پزشکی که مردم رو ... هم فرض نمی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
جدیدا از هر چی پزشکه زده شدم!
الهم - خودت- اشف کل مریض! الهی آمین
ما که جمعیت جوان بودیم جوانیمان تباه شد با چه امیدی زیاد فرزند بیاریم آقایان مسئول و آقازاده ها خودشان وضعشان خوب ست اتظار دارند به اجبار مردم هم بچه بیارند تا سرباز آنان تامین باشد. جان مردم انگار ارزشی ندارد برایشان
پاسخ ها
هستی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
آقا نیار. نیار

بچه تو ایران یعنی بدبخت. تازه بی ابی هم اضافه شده. واسه چی بدبخت اضافه کنی به این مصیبت آباد. منم اضافه نمیکنم
سلام بنده پزشك جراح و حقوقدان در سطح ارشد هستم ضمن تسليت به خانواده اين شهيده عزيز به ضرس قاطع مي گويم سياستگذاري هاي دستوري وزارت بهداشت از بيست سال پيش تا به حال منجر به بروز اين گونه فجايع مي شود اختيار نحوه گرفتن دستياران از اساتيد سلب شده و براي خانمهاي پزشك ظرفيت هاي ناحق پنجاه درصدي در تخصص قائل شده اند،اقايان از رشته پراسترس زنان حذف شده اند كه خانمها در ان چندان موفق نيستند و در نهايت تحميل دستور زايمان طبيعي به خانمهاي متخصص زنان كه قبلا ضعف قضاوت باليني خود را با سزارين هاي بدون انديكاسيون مي پوشاندند و امروز اين حربه از انان گرفته شده است همه و همه دست به دست هم داده اند و جان مادران ايراني را تهديد مي كنند. بنده بيست و دو سال است پزشكم هزاران بيمار زن داشته ام تا به امروز به يك نفر از انها نگاه حرام نداشته ام و هزاران پزشك ديگر هم مثل بنده وجود دارند و سالمترين و مقدسترين قشر جامعه در تمام دنيا قشر پزشكي هستند، نيمه شبهاي اين قشر سراسر عبادت و نمونه اي از رحمت الهي است. خداوند به همه ما درك بندگي خودش را عطا فرمايد.
پاسخ ها
سپیده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
بعنوان یک شهروند از شما تشکر می کنم و امیدوارم در راهتان موفق باشید این مشکلات از زمانی اغاز شد که عده ای نااگاه در جایی قرار گرفته اند که نباید باشند خدا به همه مردم ایران سلامتی عطا کند
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
دوست عزیز این مسئله ربطی به دین و عبادت نداره
هر چیزی رو بزارید سر جای خودش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
اتفاقا خانمها در رشته سخت و پر استرس زنان بسیار موفق بوده اند و آمارها حکایت از کم شدن فوت بر اثر اشتباه پزشکی دارد . این نمونه هم که ذکر شده یک استثناست و آمبولی مایع آمنیوتیک تقصیر پزشک نبوده است .
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
بابا مقدس. تجربه پزشکان مرد رو هم دیدیم. به خاطر عوارض دارویی که آقای پروفسور برام تجویز کرده بود شیش ماه افتادم تو خونه.
من هرگز اون آقای فوق تخصص رو حلال نمی کنم.
در ضمن با وجدان ترین پزشکانی که رفتم خانوم بودن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
حال کردم اعتماد به نفس خوبی داری
باریک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
ما هم که از اول گفتیم !
مشکل پوله آقا پول !!!!
پول بده سر سبیل پزشکان نقاره بزن !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
خیلی ممنون سخنرانی خوبی بود همه اش مربوط به دلگیری ایشان از کم بودن سهمیه شان از مریض در مقابل همکاران پزشک زن.واقعا این قشر پزشکی دیگر از اخلاقیات دست کشیده از هر وسیله ای برای تحکیم جایگاه اقتصادی خود حتی شده تحقیر همکاران غیر همجنس خود سود میبرد. دوست عزیز اگر شما شامل همه آن محاسنی هستید که بر شمردید هیچ قانونی پزشک را از اتخاذ تصمیم منع نمیکند بنابراین اگر شما راست میگویید این قوانین و بد تر آن هم نمیتواند خللی در تصمیم صحیح و غیر بازاری شما داشته باشد.ولی من در این نوشته های شما فقط شعار دیدم وبس ذره ای خلوص نیت در آن نبود. متاسفم
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
آقا اگر صدایتان گوش شنوا دارد کمپینی چیزی راه بندازید به وزارت بهداشت و شخص وزیر نامه ای بنویسید تا مگر فرجی شود و مدت زمان نگهداری زنان در بلوک زایمان نامحدود نباشد مانند 24 ساعت
شاهد
| Netherlands |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
شما مهارت پزشکان مرد را بالاتر از زنان می دانید چون خودتان یک پزشک مردید. اصلا" منطقی نیست
مقاله از جنبه خبری خارج شده و تحلیلی غیرکارشناسانه داره.متاسفانه مردم ایران کارشناس همه مسایل هستند....
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
جان افراد چندان چیز بی ارزشی نیست که ازدست دادن آن طبق معمول با نظرات کارشناسی پزشکان لاپوشانی شود تا مبادا ریالی از درآمدشان کم شود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
اولا فکر نمی کنم تابناک وظیفه‌ی خود را فقط انتشار خبر گذاشته باشه! هر مجله و خبرگزاری یک سری کارشناس داره در مسایل مختلف که متناسب با دانسته‌های خود دست به قلم می‌برند و گاهی مقاله‌ای انتقادی در موضوعی مورد بحث می‌نویسند. لطفا به جای جمود فکری با حقیقت مواجه شو!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
حالا من نمی‌دونم تابناک کارشناس داشته یا نه! ولی برداشت شما از یک خبرگزاری یا روزنامه یا چیزی مشابه اشتباهه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
مقاله چیه؟؟؟ یک نفر آدم مرده، میفهمی؟؟؟ این جنایته، دیگه مقاله نیست!!!
saeed
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
تو هم کارشناس کارشناسی مردم هستی لابد . متاسفانه مردم ایران ...! پیاده شو با هم بریم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
تو خیلی حالیته تو خیلی مفهمی مغز متفکر
شما رو کم داشتیم که امدی نظر دادی
... ملتو پاره کردن بعد حرفم میزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
و حتماً شما کارشناسی داری متاسفم برات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111
سیما (پزشک)
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
همه حق دارند در مورد تصمیماتی که به خود اونها مربوط میشه نگران باشند و سوال کنند و موسسات پزشکی باید بطور منطقی پاسخگوی مطالبات مردم باشند.
ناشناس
| Germany |
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
از منفی هات معلومه مردم چه نظری نسبت به خزعبلات و اراجیفت دارند!!!!!!!!!!!
سال گذشته در همین ایام مبارک با اتفاقی مشابه در بیمارستان... مواجه شدم. پس ازسونوگرافی در هفته سی و پنجم بارداری همسرم، پزشک تشخیص به بستری همسرم کرد. متاسفانه بعلت بی مبالاتی رزیدنت زنان کیسه آب پاره شد. ضربان قلب جنین پایین آمد. سریعا بعد ازتماس همسرم به بیمارستان مراجعه تقاضای سزارین جهت نجان جان نوزاد کردم که بعلت همین قانون رزیدنت زنان زیر بار نرفت. سریعا با پزشک زنان در خارج بیمارستان تماس گرفتم و همسرم را جهت سزارین به بیمارستان خصوصی انتقال دادم. به لطف خدا پسرم بعد از دو ساعت ونیم اززمان تماس همسرم به دنیا آمد و هفت آینده تولد یکسالگیش را جشن می گیریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
خدا برات نگهش داره.
حرف همه همینه. دکترا پول بدی خوب کار میکنن. فقط پول رو خوب میشناسن. اون قسم نامه مسخره الکی رو که میخورن، واقعا باعث خنده است. خنده ای تلخ آمیخته با اشک م مردم غیر دکتر و غیر کادر پزشکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
خدا حفظش كنه
به اين نتيجه ميرسيم كه بگوييم درود بر مهران مديري
به نظر من علت وقوع اين قبيل مشكلات وعوارض فشارهاى بيش از حد وزارت بهداشت مبنى بر كاهش امار سزارين و ترويج زايمان طبيعى است!
مطلب منتشر شده به شدت غیر علمی است. لطفا به صورت علمی و با آمار میزان مرگ و میر و همچنین شدت عوارض رو در زایمان های طبیعی و سزارین با هم مقایسه کنید.
تابناک لطفا انصاف داشته باش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
ربطی ندارد کوتاهی در امر زایمان بوده مردن بهتر است یا عوارض ناشی از سزارین شما انصاف داشته باش من که تا بحال نشنیدم کسی از سزارین بمیرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
نگرفتی داستان رو !!! اینجا نوع زایمان (طبیعی یا سزارین) تبلیغ نمیشه بلکه مشکل عدم تشخیص و اقدام صحیح کادر پزشکی مسئله ساز شده
ناشناس
| Germany |
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
تو هم انصاف داشته باش سنگ جانی ها و بی مسئولیت ها را به سینه نزن .اگر ریگ به کفشتان ندارید چرا از اطلاع رسانی می ترسید؟؟؟؟؟؟؟؟
خدا رحم کند
خدا به ایشان صبر دهد
با سلام و آرزوی صبر برای هموطن عزیز و آرامش ابدی برای همسر مرحومشان.
ای خاک دو عالم ....
سلام
ضمن تسلیت به خانواده مرحوم و تاسف از این واقعه و سهل انگاری که باید قانون پیگیر حق مردم باشد. اما سوال اینجاست اگر این اتفاق در جایی دیگر غیر از این استان بود سایت تابناک پیگیر می شد ؟
عزیزان با تلاش همین کادر پزشکی و بهداشتی و پرستاری میزان مرگ و میر مادران و شیرخواران در سی سال اخیر به شدت کاهش یافته و ایران در خاورمیانه پیشرو میباشد لطفا انصاف داشته باشید و یک سری به نمودارهای سازمان بهداشت جهانی و مقایسه ایران با بقیه کشورها بیاندازید بعد اینقدر به پزشکان بتازید
حق مسلم ما چیست؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
مردن.
بنده هم پزشکم.ضمن عرض تسلیت به خانواده متوفی.مقصر اصلیی در این مورد در درجه اول ساست غلط وزارت بهداشت ودرمان میباشد که برای زایمان طبیعی تعرفه دو تا س برابر سزارین در نظر گرفته است. ومقصر بعدی پزشک مسءول زایمان میباشد که جهت گرفتن تعرفه اضافی زایمان طبیعی زودتر اقدام به سزارین نکرده است.
خدا عمرت بده تابناک که این خبرها را منتشر می کنی
۱-حق الزحمه سزارین با زایمان طبیعی یکسانه
۲-وزارت بهداشت بطور مداوم متخصصین زنان رو تحت فشار میذاره تا هر چه بیشتر،زایمانها طبیعی باشه در حالی که بدلیل افزایش سن ازدواج و بارداری و همچنین بدلیل سو تغذیه عمومی
تازه بیمه های سلامت از جمله تامین اجتماعی پزشکان را به دلیل انجام اعمال سزارین مورد بازخواست قرار میدهد

چرا ؟چون سزارین باعث افزایش هزینه جهت بیمه گرها میشود
اقاجان درهرزمينه انحصارورانت اينبلاروسركشورمياره!بخداراهش فقطوفقط اينست كه درهاي كشوروبازكنيدتادكترهاي خارجي!حداقل هندي نشدازكشوراي درجه2غربي يافرضامالزي وتايوان وكره جنوبي بيان اينجاكاركنن!برااينكه انهااينجاغريبن سعي ميكنن بهترين خدماتورفتاروداشته باشن!بخدانتايج مثبتشوميبينيد!زيراانوقت انقشركم وجدان دكتران ايران ازترس كسادي بازاركارانحصاريشان!بخاطررقابت باانها!سريعاازهرلحاظ اعم ازوجدان ورفتاروكيفيتكاربهترميشن!باوركنيدمثل فرشته ميشن!
يه سوال از دوستان تابناك اگر فساد و پول هاي انچناني گرفتن پزشكان جرمه چرا يك نفر تو اين مملكت از جناب وزير به ظاهر خير بهداشت سوال نميكنه هزاران ميليارد ثروت رو از چه راهي به دست اورده،تمام گروه بهداشت ودرمان اطلاع دارند كه وضعيت مالي ايشان در دهه ٦٠ ودوران تحصيل بسيار ضعيف بوده.چرا اقاي مديري اين سوژه رو براي لوده بازي انتخاب نكرد.اقاي وزير از كي زيرميزي گرفته كه كلينيك نور چند صد ميلياردي رو تاسيس كرده؟چقدر ملت باهوشي هستيم!!!!!
اين روش كه بدون بررسي كارشناسي خبرنگاران شما تشخيص ميدهند،محاكمه و محكوم مي كنند،روش درستي نيست،در همه جاي دنيا سزارين دلايل خاص خودش را دارد ،تنها پزشك مي تواند راجع به نياز به ان يا عدم نياز تصميم بگيرد،شوهر متوفي صلاحيت تشخيص دادن نياز به سزارين را نداشته و ندارد، در مورد علت مرگ هم مراجع ذي صلاح بايد نظر بدهند نه همسر فرد و خبرنگاري كه ذره اي از پزشكي سررشته ندارد.
بهتر است اين اخبار را بدون نتيجه گيري و قضاوت و فقط در حد يك خبر ساده منتشر كنيد و در مورد نياز يا عدم نياز به سزارين و علت مرگ،پس از اظهار نظر مراجع صلاحيت دار اطلاع رساني كنيد.
يادمان باشد اين هجمه ناجوانمردانه اخير به پزشكان عملا تف سر بالاست
وقتی که در کشور ما افراد نا لایق استخدام میشن و افراد دلسوز و توانمند ببکار تو خونه ها عاقبت همینه من شخصی می شناسم دارای تبحر فراوان در امر مامایی اما چون بومی منطقه نیست استخدام نمیکنند و تو ازمون های مزخرفشون همیشه حرف از بومی میزنند.شوهرش اهل همون منطقه و دارن اونجا زندگی می کنند اما بومی محسوب نمیشه.دلم می سوزه برا مملکتم اما کاری از دستم بر نمییاد.وزیر بهداشت میگه در برنامه تحول سلامت نیاز به نیروهای ماهر و متخصص داریم اما بر عکس نیروهای متخصص تو خونه ها نشسته و بی لیاقت ها مشغول به کار عاقبت همین مبشه عزیزان.اقا یونس از ته دل بهت تسلیت میگم.
خیلی از این نظرهای مغرضانه گفته شده برمیگرده به عقده های افرادی که هدفشون.پزشک بودن بوده و حتی تو کنکور کاردانی هم قبول نشدن.اصلا در حد افراد معمولی نیست که راجع به مسایل تخصصی پزشکی اظهار نظر کنند و حکم بدن. هر چند ایرانی جماعت عالم دهره از بنایی تا انرژی هسته ای صاحب نظره!
اقای دکتر جراح مگر اقایون کم تو رشته هاشون اشتباه پزشکی داشتن؟از رینوپلاستیهای الکی تا ساکشنهای منجر به فوت و ماموپلاستیهای بیدلیل که صرفا برای گرفتن پول انجام میشه. حالا خوبه که سزارین برای راحتی مادر و به درخواست خود مادرها انجام میشه. من کلی جراح اقا میشناسم که با ساکشنهای غیر اصولی و غیر ضروری موجب مرگ عبث مردم بینوا شدن که گول حرفای قشنگ.اقایون جراح رو خوردن. بگذریم از اینکه رشته زنان از رشته های مورد علاقه اکثر اقایون.پزشکه و این باعث غرض ورزی میشه
واقعا بايد يه سر به بيمارستانهاي دولتي زد تا بفهمي چه خبره از طرف ديگه نرخ بيمارستانهاي خصوصي خانمان سوز است من سال 87 دو و نيم ميليون تومن براي جراحي سزارين همسرم دادم بعد از انكه حداقل چند تا بيمارستان دولتي به بهانه نداشتن جا جوابمان كردند كه در نهايت كيسه اب جنين ژاره شد و مجبور به مراجعه به بيمارستان خصوصي شدم اون موقع سياستهاي تشويق افزايش جمعيت نبود الان ديگه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟
تابناک من رفتم توی صفحه کلوب آقای هاشمی و تمام خبر رو توی صفحش قرار دادم و کلی هم از خجالتشون در اومدم شمارو به هرکی می پرستی نذار این قضیه به این سادگی تموم بشه شمارو به جان عزیزت نذار
آموزش و پرورش ضعیف بیسوادانی را راهی دانشگاه میکند که در آنجا هم فقط پول و مدرک اهمیت دارد،در کنار این مورد گرفتن مدارک دکترای افتخاری برخی مسئولین را قرار دهید،خوب در کشوری این چنینی چه انتظاری میتوان داشت؟از دهها قانونی که نوشته میشود به ندرت قانون بی نقص میتوان پیدا کرد....
عجب گیری افتاده ایم از دست این پزشکا
تیول داری (بازار )پزشکی در کشور مشهود هست. خدا به این پدر جوان صبر بده پیشنهاد میکنم از پیگیری خبط این جماعت پول پرست به هیچ جایی نمی رسی.
ضمن عرض تسلیت خدمت خانواده مرحومه باید خاطر نشان کنم که مسلما هر درمان و هر عملی عوارض خاص خودش را دارد، گاهی این عوارض متاسفانه به قیمت جان مریض تمام میشود، اما این دلیل نمیشود که تمام تلاشهای قشر درمانی و پزشکی را نادیده بگیریم، و با کینه و بی عدالتی آنان را محکوم کنیم. آیا انزمانی که اینان جانمان را نجات میدهند یا دردمان را کاهش میدهند هم از آنان قددانی و تمجید میکنیم، یا معتقدبم، شفایمان با خداست اما مرگ و عوارض بیماری گردن پزشک است. کمی منصفانه تر نگاه کنیم لطفا.
زجرش جناب يادته رفته است
چرا نمیگید سزارین دهها نفر رو کشته؟
می دانم که خود پزشکان به زایمان طبیعی اعتقاد ندارند و فررندان خود و وابستگان خود را توصیه به سزارین می کنند.
متاسفانه قضیه پزشکان ما سر دراز دارد. تشخیص اشتباه، درمان اشتباه و غرور بی جا. اگر با پزشک دیگر درباره ی بیماری ات مشورت کنی و آن را به پزشک معالجت منتقل کنی با برخورد دور از شان پزشکت مواجه می شوی که چرا با بقیه مشورت کرده ای! بعد هم اگر برای تشخیص اشتباه و درمان اشتباهشان شکایت کنی باید تا ناکجا آباد بروی
در کشوری هستیم که اخلاق و انصاف و تعهد به پایین درجه خود در طول تاریخ کشورمان نزول کرده است کم فروشی را فقط در نانواها نمی بینی فقط در قصابها نمی بینی فقط در ارایه خدمت کارمندان نمی بینی فقط در رانندگان تاکسی نمی بینی در قشری که بابت شروع کار طبابت خود قسم یاد می کند هم می بینیم
جای تاسف دارد آنوقت سریالی طنزگونه از اینها می سازند سریع برآشفته می شوند
باید قبول کنیم اخلاق و تعهد درکشورما مرده است
سلام
در. نظر دهی منصف باشید
تصادف یا اتفاقات پزشکی در یک لحظه رخ میده
سزارین عوارض فراوانی از جمله چسبندگی روده
فتق محل عمل که منجر به عمل بعدی میشه
افزایش خطر خونریزی و چسبندگی جفت در زایمان بعدی
کاهش سطح ایمنی و افزایش بیماریهای ریوی در سزارین
محدود شدن تعداد زایمان اگر بیش از سه بچه بخواهند
عدم امکان زایمان طبیعی پس از سزارین
عوارض دیگر از جمله خونریزی بیشتر واختمال باقی ماندن گاز درشکم در سزارین
سردرد شدید پس از سزارین بدلیل بی حسی از کمر
بهبودی دیرتر و یک دوره ده روزه در سزارین
در حالیکه در زایمان طبیعی مادر دو ساعت بعد میتونه بدوه
اسیب به مثانه و حالب در سزارینهای مشکل و پیچیده

لذا سیاست دولت به افزایش زایمان طبیعی است و با پزشکانی که اقدام به سزارین میکنند برخورد میشه

زمان درد کشیدن در حاملگی اول ممکنه ۱۸ ساعت طول بکشه
ضمنا خیلی ناجوان مردانه است که ما یک طرفه قضاوت کنیم
چطور برای مجرمین اقتصادی میگویند
م ه
ن و
اما پرونده ای که هنوز بررسی نشده همه حکم به قصور پزشکی میدهند
خلاصه اینکه خانمها باید زایمان طبیعی کنند و این طبیعت انها است
این که طبیعی هر که بره بیمارستان خوب نمیشه هیچ بدتر هم میشه /
تا زمانی که نظام پزشکی حامی پزشک سالاری است وضع از این بدتر خواهد شد . درود بر مهران مدیری .
همسر من به پزشك متخصص زنان مراجعه كرده بود و خانم دكتر بدون اينكه از جاي خود بلند شود يا حتي معاينه اي انجام دهد تشخيص داد كه جنين مرده است
با نگراني و استرس بسيار به پزشك ديگري مراجعه كرديم و با معاينه معلوم شد سركار خانم پزشك اشتباه فرموده اند
به رئيس درمانگاه تامين اجتماعي شكايت كردم و نامه نوشتم اما حتي از يك عذرخواهي ساده هم خودداري كردند
بي وجدان فقط براي دريافت حق ويزيت انجا نشسته بود
خدا انتقام مردم را از اين دسته بگيرد
سلام لطفا راجع به امبولی مایع امنیوتیک مطالعه کنید بعد قضاوت
حسود هرگز نیاسود ،همه بترکین از حسادت ، بسیار ناشیانه مینویسید ، عامیانه است و خنده دار ، شما راچه قضاوت کار پزشکی ، نمیتوستید قبول شین چون هوش و سواد نداشتین . یه مهره روسرپیچ نمیتونین جا بزنین اونوقت از کار پزشکان ایراد میگیرید .
خدایا بدادمان برس.....!
ما مردم ايران در همه چيز كارشناس و داور هستيم جز در كار موظف خودمان
بهتر است انتخاب زایمان طبیعی به تصمیم خود افراد با پزشک معالج سپرده شود نه امری اجباری باشد
وقتي دكترها با سهميه خانواده شهيد و جانباز و بسيج مدرك گرفتن، ازشون نميشه بيشتر انتظار داشت كه يه زايمان منجر به مرگ بشه
بایدفکری بحال این چنینین اتفاقاتی کرد اگه قرار باشه همینطور پیش بره هیچ زوجی جرات نمیکنند بچه دارشوند مثال یکیش خودمن هستم
اینجا ایران است. جایی که آنچه اهمیت ندارد جان انسان است....
مديران بيمارستانهاى دولتى كه تحت فشار زايمان طبيعى هستند بايد يك تصميم جدى بگيرند ، ضمنأ سازمان نظام پزشكى پرونده زايمان اين خاتم دكتر را در اسرع اوقات باطل نمايد ، شايد مرحمى بر زخم اين پدر عزادار همسر باشد
ضمنأ از تابناك ميخواهيم موضوع را پيگيرى نمايد قبل از آنكه سوژه رسانه هاى خارجى شود و بيمارستان را به آتش بكشند
واقعا متاسفم که اجبار در همه امورات حتی امور شخصی افراد نیز وجود داره، خدا وکیلی من که اشکم درو اومد و حتی تصورش را برای نوزاد هفت ماهه خودم و همسرم نمیتونم داشته باشم. حالا اون همسر بیچاره خودشو چطور قانع کنه، نه تنها عالم و آدم رو مقصر میشناسه بلکه خودش رو هم تا آخر عمر سرزنش میکنه که چرا به بیمارستان دیگری نبرده و ...
من در حاشیه می‌خواممممممممم
جامعه پزشکی باید جواب خیلیها رو اون دنیا بده....
ما هم در یکی از شهرهای استان فارس هستیم. در بیمارستان شهر ما هم متاسفانه پزشکان با اجبار کردن زاغیمان طبیعی برای زئوها بدون توجه به وضعیت آنان در این دو سال گذشته باعث ناقص شدن و از بین رفتن تعداد زیادی مادر و نوزاد شده اند.
با سلام
به این برادر عزیز تسلیت عرض میکنم. خدابه فریادش برسد. چون هیچ کسی کمکی نخواهد کرد و به نتیجه ای نخواهد رسید. اونجا که کردستان هست . توی پایتخت اتفاقات بدتر ازاین هم می افته که اصلا برای کسی مهم نیست.
هرچه بگویید راست است دختر من بعداز 5 سال نازایی باردار شد دو تا پسر دوقلو تا پایان ماه هشتم هیچگونه مشکلی نداشت . ماه هشتم دکتر بی انصافش گفت آب دور یکی از جنینها کم شده برو بیمارستان حضرت معصومه کرمانشاه عکس بگیر متاسفانه با لجبازی دکتر کشیک با دکتر دخترم اورا پاس دادند به بیمارستان امام رضا کرمانشاه پرسنل آنجا که همه آموزشی بودند بعد از نوار قلب اورا آماده عمل کردند بعد گفتند اشتباه شده فعلاً زود است بعد از دور از دخترم معاینه بعمل آمد گفتند هر دو نوزادها مرده اند خواستیم شکایت کنیم دیدم فایده ای ندارد به ما گفت اتفاقه هنوز بعد از دو سال دختر من بچه دار نشده .
سلام خدا به اون آقا صبر دهد.و همسرش را بیامرزد.
به این نکته توجه کنیدکه پزشکان جزئی ازاین جامعه هستندونسبتی ازآنهاکه بدهستندبرابرنسبت افرادبددرجامعه است یعنی اینکه مثلا30درصدپزشکان بدباشندنشاندهنده وجود30 درصدافرادبددرجامعه است درضمن این پزشکان بدتربیت شده همین جامعه هستندپس بایدسراغ والدین ومدارس ودانشگاهها و....رفت.
در تاریخ 94/2/17 در مورد مشابهی یک خانم 30 ساله در یکی از بیمارستان های مشهد فوت شد و عجیب اینکه بیمارستان، زمان زایمان او را 45 روز قبل از فوت اعلام کرده بود ولی نوزاد دو روزه اش در پزشک قانونی این ادعا را رد کرد. هنوز فرزند 3 ساله اش منتظر آمدن مادرش از بیمارستان است.
من ماندم این ناتوانی بخشی از پزشکان تمامی نداره؟
بعد کسی هم بگوید بالا چشم شما ابرو بیا و ببین این پزشکان چه می کنند
قابل توجه جناب وزیر بهداشت .....
پزشکانی که در دانشگاههای ایران درس خوانده اند بی مسءولیت و بیسوادند
ysarad1393@.com ایمیل یونس سعیدی همسر مرحوه لطفا من را رهنمایی کنید که با یک مادر مریض و یک نوزاد به جا مانده ودوندگی این پرونده واز دست دادن شغل به واسطه همین اتفاق باید چکار کنم از دوستان خواهشمندم راهنمایی کنید
خدا به فیاد این مملکت برسد بااین بیقانونی ها خصوصا دروزارت بهداشت که 8درصد (پزشکان )فقط به خاطر منافع خویش قانون تصوب میکنند وعلی الخصوص طرح تحول سلامت
جرا این اتفاقات فقط در استان های نسبتاً محروم وجود دارد بیشتر ار آمار های مرگ و میر در ایران حتی بنا به گفته بعضی ها برابر با مرگ و میر در افریقا.
خواهشمند است سایت تابناک این امار از بیمارستان های استان سیستان و بلوچستان و علت مرگ مخصوصا خانم های باردار بگیرند.ممنون
سلام : منتظر گرفتن نوزاد بودیم که خبر دادن باید مادرش رو به همدان منتقل کنند یعنی وسط عمل سزارین متوجه شدن کار بلد نیستند با آمبولانس راه افتادن روی گردنه اسدآباد حال مادر بد جوری خراب شده بود چون شکمش رو باز کرده بودن بحر حال سزارین تو همدان انجام شد بچه دچار کمبود اکسیژن شده بود و باید تحت مراقبت قرار میگرفت به ریاست بیمارستان مراجعه کردم موضوع را توضیع دادم دکتر فکر میکرد من چیزی نمیدانم در صورتی که من رشته خودم آموزش کودکان عقب مانده ذهنی بود . در کل کم مانده بود جیبمان را هم کامل بزنن هزینه بیمارستان و آمبولانس و غیره و مجبور شدم کارتم رو گرو بزارم .بچه با بدبختی و کلی پرخاشگری و مشکلات بزرگ شده و در سنجش شروع تحصیل دچار عقب افتادگی بود و یکسال در مدرسه استثنایی بود با لطف خداوند الان به مدرسه عادی برگشته. ما این را ظلم و بی عدالتی میدانیم، جناب وزیر شما فقط گیر دادین به تعرفه پزشکی - اگه مشکلاتی که پزشکان برای مردم درست کردن نوشته بشه میشه کلی سریالهای 100 و هزار قسمتی از رویش ساخت
در حاشیه واقعی.مشکل از مهران مدیری است
دکتر به چه درد میخوره
اگه مریض شدیم
میریم عطاری ‌و می نشنیم پای تلویزیون همه چیز درست میشه
کشور ما ایرانه و مسلمانیم.
کجایی مهران مدیری بیایی وببینی این دکترای ازخدا بیخبر چه برسر ملت می آورند..اما کی میشنوه این فریاد مردم را؟؟؟
سلام .دوستان همسر بنده یک ماه دیگه فارغ میشه ب خدا تا الان نتونستیم تصمیم بگیریم که طبیعی زایمان کنه یا سزارین شه .واقعا دکترها شرم ندارن فقط ب فکر پولن . مسئولان رسیدگی کنن لطفا.
درود بر مهران مدیری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
ندید بدید ....
تکه خنجر جمونگ که به همسرش داد به یاد دارید؟ پزشکی در بمارستان تیکه پنس را بعد از عمل لوزه در جای لوزه یکی از بستگان من جا گذاشت و روی ان را بخیه تا..... بقه ماجرای جمونگ
بیچاره فرزندش
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
درد مال اطرافیان آن مرحومه است کاش می شد این بی مصرف ها را اعدام کرد تا بفهمند فرزند اگر پدر یا مادر نداشته باشد چه زجری می کشند
بایدشخص وزیر بهداشت رو به سوال کشید که چرا دستور میفرمایند نباید در بیمارستان دولتی سزارین کرد تا پزشک ازترس توبیخ شدن از این عمل خودداری بکنه
خدا به فریادمان برسد
سلام به همه
اینکه زایمان طبیعی بهتر از سزارینه خیلی واضحه
اینکه در کشور ما سزارین بیشتر از همه جای دنیاست باز هم خیلی واضحه
اما کاش بعضی دکتر های ما هم علم خودشون رو بالا می بردند که هر جا و در مورد هر شخصی نباید یه حکم واحدی صادر کرد.
چرا ما همیشه تو هر کاری یا از این ور بوم می افتیم یا از اون ورش
چرا باید اینقدر با جان مردم بازی بشه
اگر واقعا به تخلفات پزشکی این دکترها رسیدگی می شد، باز هم ما شاهد این اتفاقات بودیم
چرا تو ی این مواقع یک سیستم رسیدگی که مورد اطمینان مردم باشه وجود ندارد.
انشا الله خدا به خانواده این مرحوم صبر بده.انشا الله چون مسئولین ما مسلمان و شیعه علی (ع) هستند مانند عدالت علی (ع) با این پرونده برخورد کنند.
با همدردی بسیار با همسر و خانواده ی ان مادر جوان و فرزندی بیگناه که باید بی مادر بزرگ شود و شرم و نفرین بر بانیان ان
مهران مدیری.....درحاشیه
دوستان از این اتفاقات دیگه عادی شده .اونقد تو این یک ساله مادر و نوزاد به خاطر اجبار در زایمان طبیعی جان خودشون را از دست دادن که اگه سزارین ممنوع نبود الان جمعیت کشورمون بیشتر بود.بچه هامون هم سالم تر بودن
طرح تهوع سلامت!!
با سلام
شاید این گزارش بیانگر احوال مشکلات یک بیمار و انعکاس خبری آن نقش موثری در سیستم درمانی کشور تا حدودی داشته باشد اما تیتر و تا حدودی محتوای آن انعکاس و تبلیغ منفی برای زایمانهای طبیعی به ویژه در نسل جوان خواهد داشت .جامعه آماری حادثه های ناشی از زایمان طبیعی در کشور چقدر است که اینقدر در مورد آن بحث و گفتگو و تبلیغ منفی می شود خواهشمند است با مسائل تحقیقی و علمی برخورد نماییم
هرچی فکر کردم چی بگم واقعا نمیدونم آدم چی باید بگه ففط میگم تورو خدا بس کنید دیگه بخدا ما ملت بدی نیستیم هرجا گفتین و خواستین پشتتون بودیم دیگه خواهشا شمام یه کم ملاحظه کنید0واقعا دلم آتیش گرفت واسه این خانواده. اونا چه هدفهایی داشتن برای آیندشون و چه آرزوهایی ولی با بی تدبیری که نه با احمقی بعضیها بر فنا رفت و اصلا انگار نه انگار. آخه بابا یه دکتر که بیشتر نیستین که این همه ادعا دارین و بقیه مردم رو آدم حساب نمیکنید فکر کردی ماشین مدل بالاتو میخوای ببری اون دنیام باهاش فخرفروشی کنی نه عزیز من باید ایشالا بری یه وجب جا بخوابی پس کاری کن که خلق خدا ازت دلگیر و غصه دار نباشن وگرنه دیگه اون دنیا ثروتت به دادت نمیرسه استاد
اكثر خواسته هاوعملكرد مسولين جز بدبختي ما نيست واگر هم اعتراض كني مثل همين جريان مانند داعش برخورد زننده دارند
تازه دولت از پول های من و تو حقوق ماهیانه حداقل 60 میلیون تومانی به این پزشکان میده که با بیماران مثل یک ... رفتار میکنند. به همین پزشکان بی وجدان که با هزینه های دولت و چه بسا سهمیه های مختلف صندلی های دانشگاه را پرکردن . خدا ازشون نگذره .
دولت تدبیر وامید که می گن اینه
می شینند تدبیر وتفکر می کنند که مردم امیدشون به آیندگان هزار سال بعد برسه و دستشون به جایی نرسه
نامردین اگه تایید نکنین
مشکل جامعه ما بی فرهنگی و نداشتن وجدان است. در همه مشاغل اینگونه هستیم، در پزشکی منجر به مرگ میشود، در بعضی جاها از دست رفتن مال و وقت و ....
عين واقعيت است
ضمن اعلام همدردی با این پدر داغ دیده و آسیب دیده خواهان یک کمپین برای حماین از وی در مقابل بی قانونی و بی پناهی او هستم و خواهشم می کنم ار دلسوزان مردم در این مملکت از سطوح بالای نظام تا پایین ترین طبقه در مقابل این مافیای پزشکی در مملکت یک اقدامی بکنند و همه مردم را شر این خلافهای پزشکان و حمایت همدستانشان در این جامعه پزشکی که باعث بی حرمتی به خدمات والا و زحمات بی شاعبه جامعه متعهد و متخصص پزشکی می شود نجات دهند.به کرات از این دست ماجراها داریم و نامش هم قصور نیست بازی با جان و مال مردم و بی مسئولیتی همراه با یک نوع اطمینان خاطر از عدم پیگیری نام دارد.
به همین راحتی یه مادر از بین می ره و یه نوزادنارس اخه مگه گینه بیسائو هست اینجا چرا اون شهر نباید امکانات داشته باشه یه دکتر درست و حسابی به هیمن راحتی همه چیز تموم شد حالا معلوم نیست فردا نوبت کیه بعد تبلیغ کنید برای فرزند بیشتر با این امکانات در حد کشورهای دست سوم
تابناک هیچ گاه نظرات مردم را منعکس نمی کند مگر از آشنایان(خواص) باشد با این حال باید بگویم در تمام دنیا Medical malpracticeوجود دارداما همه جا در صدد کاهش آنند با استفاده از ابزارو آموزش مناسب .اما در ایران در مرحله ای که همه دنیا قصور وعملکردنادرست پزشکی را پذیرفته اند عمدتا پزشکان(ایرانی) از پذیرش آن سرباز می زنندوعلاوه بر اینکه با دادن اطلاعات نادرست سعی در انحراف موضوع وتحریف واقعیت دارند مسئولیت قصور ویا اشتباه خود را نمی پذیرند.متاسفانه به دلایل فرهنگی پذیرش اشتباه وقصور در ایران نشانه ضعف تلقی می شود وپزشکان همیشه در موضع قدرت اند (قدرت به تمامی معانی آن). باید اضافه شود پذیرش وقبول قصور ،اشتباه وریسک اولین مرحله در مدیریت خطر می باشدکه متاسفانه هیچ گاه نتوانسته ایم موثر به این موضوع ورود کنیم .در نهایت برای از دست رفته ی این آقای جوان از خداوند طلب مغفرت ورحمت می نمایم .متاسفم که علم واطلاع تیم مراقبت برای پزشکان مهم نیست وبه حساب نمی آید.
اينجاست كه بايد رامبو بشي و كادرپزشكي رو بگيري با چوب تركه آنقدر بزني تا ديگر دچار اشتباه نشوند
حالا ببینیم این پزشکان جون یه مادر و ناقص بودن یک نوزاد براشون مهم هست مثل سریال در حاشیه ! یا این که مثل این آقای کامنت گذار اول میان میگن این چیزا عادیه !
برادر من این چیزا منظورت جون آدما بود دیگه ؟
شما برای 4تا کلمه حرف ساده تو تلویزیون پیرهن عثمون درست کردین حالا برای جون یه مادر ( که دنیا زیر پاش هست ) حاضر به اعتراض نیستید .

برای پزشکان و این صنف همون سریال در حاشیه خوب بود که اصل بیسوادی و بی مبالاتی این قشر پر مدعا رو نشون میده .
در تاریخ 94/2/17 در مورد مشابهی یک خانم 30 ساله در یکی از بیمارستان های مشهد فوت شد و عجیب اینکه بیمارستان، زمان زایمان او را 45 روز قبل از فوت اعلام کرده بود ولی نوزاد دو روزه اش در پزشک قانونی این ادعا را رد کرد. هنوز فرزند 3 ساله اش منتظر آمدن مادرش از بیمارستان است.
باسلام خدمت همه عزیزانی که نظر دادند من که قروه ای هستم تائید میکنم که این بیمارستان افراد سالم را در مدت چند روز به ملکوت میفرستد من خودم مادرم را که سرما خوردگی جزئی داشت به این بیمارستان بردم ولی با کمال تعجب و تاسف به مدت 8 روز در سی سی یو ملاقات ممنوع بستری کردند بطوری که مادرم حتی وصیت هم کرد و وقتی قطع امید کرده بودیم برای درمان به تهران آوردیم درتهران کفتند مریض یک سرما خوردگی ساده داره و بایک شربت مساله حل شد مقایسه کنید ....
امروزه به دلیل نشر سریع اخبار کوچکترین موارد مرگ و میر بیماران باطلاع عموم می رسد و دلیل بر تقصیر پزشکان نیست در مجهزترین مراکز پزشکی دنیا هم متاسفانه درصدی از بیماران در اثر عوارض عمل و یا عوارض حاملگی و غیره فوت می کنند
چرا باید یکی دیگه تصمیم بگیره ما بچه دار بشیم یا سزارین نکنیم
یک کلام بگم قانون گذاران ما سر از مملکت داری در نمی آورند.والسلام
از ماست که برماست.
بهترین شیوه زایمان ، قطعا زایمان طبیعی است و فواید زایمان طبیعی و ارجحیت آن بر سزارین بر کسی پوشیده نیست . اما وقتی مادر از نظر فیزیکی ، آناتومی نمی تواند به شکل طبیعی زایمان کند ، قطعا باید سزارین صورت بگیرید. من واقعا متاسفم برای کادر درمانی آن بیمارستان که این چنین جان مردم را به بازی میگیرند.
تابناك اگر ادعاي حق و حقيقت داري اين را منتشر كن. داستان سزارين و زايمان طبيعي و افزايش جمعيت از كجا شروع شد؟ از پزشكان و مقامات بهداشتي - درماني كه فقط به فكر پول و موقعيت خودشان هستند و هر گونه استقلال و اعتراض در برابر بخشنامه هاي غير علمي و غير منطقي صادر شده از بالا را كنار گذاشته اند، چه انتظاري داري؟
نظام پزشكي در اين مملكت يعني كشك بارها شاهد كم كاري و عدم آگاهي پزشكان در خصوص مرگ و مير بيماران در بيمارستانهاي كشور هستيم اما متاسفانه هيچ كسي پيگيري نمي كند و پزشكان بي مسئوليت هر روز مغرور تر از قبل به كار خود ادامه مي دهند و اگر انتقادي هم انجام گيرد به شدت موضع مي گيرند .تا زماني كه قوانين سفت و سخت از بيمار حمايت نكند هر پزشكي به خود اجازه مي دهد تا مريض را نمونه آزمايشگاهي تلقي نمايد.
باز هم بدون اطلاع قضاوت سریع میکنین.
روند زایمان و آمبولی امنیوتیک اینطوریه دیگه.حالا چرا باز بعضیا عقده گشایی می کنن نمیدونم.بالاخره نویسنده از پزشکا بد جور رنجیده وگرنه با هر موردی که الکی نباید دیگران رو محکوم کرد.
تسلیت میگم خدا بهتون صبر بده من واقعا درک میکنم که چی کشیدید و میکشید چون خواهر بنده هم دچار همین عذاب کادر پزشکی شد خواهرم زنده موند ولی بچه اش هنگام زایمان که پزشک و دستیارهایش به شکمش که اصرار داشتند که باید طبیعی زایمان کند بر اثر فشارها زیاد بچه هنگام زایمان فوت شد و خواهر بنده هم 6ساعت به کما رفت خواهرم24ساعت دردکشید هرچقدر خواهش و التماس کردیم که سزارین کنیم ولی مسولین گفتند نمیشه و باید طبیعی زایمان کند منکه در سالن بودمو صدای فریاد ناله های خواهرم را میشنیدم از هردوشون قطع امید کردم که زنده بیرون بیان آخر کار هم بچه را بردند سرد خانه و بعدش داخل یک کارتون گذاشتند و تحویل پدرش دادند ما شکایت کردیدم ولی مسولین پزشکی عین آب خوردن گفتنلوطفا ی شماره حساب بدبد که به آقا یونس کمک کنیم تا بلکه با کمک خدا به نتیجه ای برسد
من و همسرم تصمیم داشتیم بچه دار شیم
ولی با این شرایط قانون سلامت و فشار به بیمارستانها برای سوق دادن تحمیلی مردم به سیاستهاشون
میخوام امروز با همسرم صحبت کنم و حداقل چند سال دیگه صبر کنیم تا قانون اصلاح بشه و فعلا منصرف از بچه دار شدن شدم
با آن آقای هموطن و داغدیده همدردی میکنم
حالا این 7 هزار پرشک برن جلوی درب صدا و سیما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
اگر روشان میشد وذرهای از این انتقادات بیربط بود میریختند شک نکن منتها خودشان هم میدانند چه هستند
این هم مستند در حاشیه...!
تو کشوری که نتونی تعداد بچه هات رو به راحتی تعیین کنی وازکتومی و بستن لوله ها غیر قانونی بشه سزارین هم ممنوع میشه البته این رشته سر دراز دارد
تسلیت به خانواده داغ دیده- همسر بنده هم چند ماه دیگر به امید الهی فارغ خواهد شد (البته برای داشتن این فرزند شماها بگین کجاها که نرفتم از موسسه رویان تهران گرفته تا...) از طرفی عیال ما بشدت از زایمان طبیعی می ترسد دنبال سزارین هستیم ولی شهر ما اصلا امکانات ندارد از طرفی بیمارستان شهر ما سزارین را قبول نمی کند باید به بیمارستان خصوصی مراجعه کنیم با هزینه های چند میلیونی ، مسئولین هر چه زودتر فکری بحال مردم بکنند انصاف نیست که با روی کار امدن این وزیر بهداشت که بعضی کاراش البته خوبه ولی در بعضی کاراش نقصی وجود دارد و این مشکل را برای ما حل کنند اگر هدفتون افزایش جمعیت است خب اجازه بدین مادرا هر طور که خوشون دوست دارن بچه هاشون را به دنیا بیارن و تازه برای زایمان طبیعی باید فرهنگ سازی کرد تا خود مادرا تصمیم بگیرند نه من و شما.
شرم باد بر شما مردم ناسپاس و قدرنشناس
آیا تا بحال فکر کرده اید چند نفر از عزیزانتان ویاافراد آشنای دور و برتون به دستان توانا و عام و تبحر پزشکان از مرگ حتمی نجات یافته اند، بدون علم و آگاهی از اجبار برای زایمان طبیعی فریاددلخراشتان بلند میشود ، و بدون اینکه سلولهای خاکستری مغز مبارک را بکار گیدید در نهایت نادانی ناآگاهی شکوه از پزشکان سر میدهید،
جهت اطلاع آمبولی مایع آپنیوتیک به تبحر وعلم جراح ربطی نداشته وغیر قابل پیش بینی است، در ضمن سزارین هزاران عارضه دارد که شمای غیر پزشک از آن بی اطلاعید، احتمالا اگه این بیمار بدنبال سزارین دچار مشکل میشد ،اعتراضها شکل دیگری بخود میگرفت که حتما بخاطر پول سزارین کردن!
تمام مشکلات ما از جهل و نادانی و بیسوادیه مردم و درمقابل اظهارنظرهای عالمانشون و توقعان بسیار زیاد و غیر منصفانه اونا ناشی میشه
حق این ناسپاسیها همون مهاجرت اکثریت پزشکان متخصص باسواد و نخبه به کشورهای اروپایی و امریکا و کاناداست، نا عمرشون و سواد و علمشون رو صرف مردمی کنند که با احترام باقشر فرهیخته و نخبشون برخورد میکنن،
تابناك اگر ادعاي حق و حقيقت داري اين را منتشر كن. داستان سزارين و زايمان طبيعي و افزايش جمعيت از كجا شروع شد؟ از پزشكان و مقامات بهداشتي - درماني كه فقط به فكر پول و موقعيت خودشان هستند و هر گونه استقلال و اعتراض در برابر بخشنامه هاي غير علمي و غير منطقي صادر شده از بالا را كنار گذاشته اند، چه انتظاري داري؟
چرا راه دور میرید تو همین بیمارستان میلاد تا طرف به حال مرگ نیفته سزارین نمیکنن همین بلا بیست روز پیش نزدیک بود سر من وهمسرم بیاد برخورد ناجور وبسیار توهین امیز پرسنلشم که جای خود داره واقعا برای خودم متاسفم که تواین مملکت زندگی میکنم
خدا لعنتشون کنه اگر این خانم از اقوام و بستگان خودشون بود هم همینطور باهاش رفتار می کردن ؟؟؟
جناب آقای هادی باقی ماندن نیم متر باند و لوله 20 سانتی در بدن بیمار هم حتما از عوارض عمل های جراحیه آقای پزشک دوست؟؟؟؟
تو این شهر قروه و همون بیمارستان این اتفاق عادی شده اولین واخرین مورد نیست همین چند هفته پیش هم یه مادر دیگه جونش رو از دست داد و شوهرش کارگرش اکبر اقا موند با نوزاد و بچه بزرگترش
اقایون دلواپس کجایند ...
اگر این واقعه در یک کشور خارجی می افتاد وزیر و رئیس جمهور م امدند و عذر خواهی می کردند ولی در کشور ما آب از آب تکون نمی خورد
لطفا در انتخاب تیتر دقت کنید. باید زایمان طبیعی رو تبلیغ کنیم که بسیار بهتر از سزارین است. سزارین فقط در موارد خاص باید انجام بشود نه بعنوان یک راهکار معمول مورد استفاده قرار بگیرد. متاسفانه در سزارین جزو رتبه های نخست دنیا هستیم
سیستم پزشکی بخش خصوصی کشور دلالی وکاسبی میکنند وسیستم بخش دولتی پزشکی کشور قاتل و بی تعهد شده اند
آقای وزیر تحویل بگیر تو همین چند روز چند مورد اشتباه و کاستی کادر پزشکی داشتی اینها باعث عدم اطمینان به سیستم پزشکی میشود یا یک سریال طنز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مسئولین محترم بایستی با این جنایت با کادر پزشکی برخورد کنند و آن ها را شدیدا مجازات کنند باید به شکایت آقا یونس رسیدگی و بدون دریافت مبلغ رسیدگی شود تا این جنایتکاران واقعا مجازات شوند مردم باید به چه کسی اطمینان کنند وقتی جلوی چشمشون همسرشون به وسیله این ادما کشته می شوند!!!!!!!!
قابل توجه وزیر محترم بهداشت و رییس سازمان نظام پزشکی محترم ما اصلا پزشکانی مثل پزشکان در حاشیه نداریم
حالا فهميديد چرا فيلم مهران مديري حذف شد.
واقعا بعضی ها هستن که جون انسانها براشون مهم نیست. الان کی جوابگویه؟؟؟؟
سلام لطفا ضمن تسلست به همسر متوفي ، بايددر قضاوت عجله نكنيم براي قضاوت بايد تخصص داشت ممكن است تقصيري متوجه كادر بيمارستان نباشد و ممكن است باشد فقط مراجع ذيصلاح مي توانند داوري كنند ما بايد ياد بگيريم كه احساسي قضاوت نكنيم
حي ف از فيلم حاشيه مهران مديري
دكترها ميگفتن اين فيلم حاشيه سياه نمايي هستش......
در تاریخ 94/2/17 در مورد مشابهی یک خانم 30 ساله در یکی از بیمارستان های مشهد فوت شد و عجیب اینکه بیمارستان، زمان زایمان او را 45 روز قبل از فوت اعلام کرده بود ولی نوزاد دو روزه اش در پزشک قانونی این ادعا را رد کرد. هنوز فرزند 3 ساله اش منتظر آمدن مادرش از بیمارستان است.
چقدر خوبه که قبل از اینکه اصرار بر برداشت خاصی داشته باشیم نظر کارشناسی را هم جویا بشیم. اینکه تاکید بیش از اندازه ب. سزارین نکردن کار غلطی است، قبول. اما بحث. چرایی آمبولی مایع امنیوتیک یا اینکه سر نوزاد بعلت وکیوم دو برابر شده بود و ميتونه کلی آسیب ایجاد کرده باشه، اینها برداشت های غلطی است.
تابي جان خواهشن مطلبي رو مينويسي پيگير هم باش و بزن و در رويي نباشه چون اينگونه شما فقط به تشويش مردم روي ميارين مردم بايد متوجه شن كه با شكايت و قانون حق خودشون رو ميگيرن
اکثرا"پزشکهای شهرستانها قدرت تشخیص بیماریها را ندارند
آخه این چه روش بی ربطیه برای خبر رسانی
این چه طرز خبر رسانیه
جهت اطلاع:وقتی زائو برای زایمان طبیعی آماده میشود مکررا قلب جنین و میزان نزول آن چک میشود در هر مرحله که مشکلی پیش بیاید زائو به اتاق عمل جهت سزارین برده میشود پس با دلیل باید سزارین شود نه به علت درد که همه زاءو ها دارند.ثانیا اگر سواد کافی داشته باشید میتوانید amniotic fluid embolism را جستجو کنید تا متوجه شوید در تمام دنیا این اتفاق میافتد.ثالثا پزشکان و ماماها خواهران برادران و دختران و پسران و بستگان شما و فرزند همین ملت و سرزمینند و قلب آنها با هر دردی بدرد و با هر خوشنودی مددجو بوجد میاید
در تاریخ 94/2/17 در مورد مشابهی یک خانم 30 ساله در یکی از بیمارستان های مشهد فوت شد و عجیب اینکه بیمارستان، زمان زایمان او را 45 روز قبل از فوت اعلام کرده بود ولی نوزاد دو روزه اش در پزشک قانونی این ادعا را رد کرد. هنوز فرزند 3 ساله اش منتظر آمدن مادرش از بیمارستان است.
«در حاشیه» واقعی به این میگن، خدا پدر و مادرت رو بیامرزه مدیری که چهره واقعی جامعه پزشکی رو بر ملا کردی، بیخود نبود داد و فغانشون بلند شد، از قدیم گفتن حرف رو بندازی صاحب حرف برش میداره، واقعا متاسفم برای مجموعه بهداشت و سلامت این کشور که در قرن 21 که تو کشورهای دیگه چیزی نمونده مرده رو زنده کنن اینجا یک زن بیچاره به جرم بارداری و بیکفایتی سیستم درمانی جانش رو برای معمولی ترین اقدام پزشکی از دست میده! تاسف بار تر اینکه بزور هم میخوان مردم بچه تولید کنن و تعداد افراد بی کفایت زیاد بشه! تففففففف
دكتر متخصص خانمم در طول دوره بارداري وقت تعيين كرد و ما رو راه به راه فرستاد سونوگرافي آخرش هم دخترم حين تولد در رفتگي لگن داشت من مطمئن هستم مقصر هم خود دكتره مي باشد. طفلكي دخترم در سه سال اول زندگيش همش توي گچ بود تا خوب شد.خدا باعثش رو لعنت كنه.
متاسفانه دراین کشوریا از این سربام میافتیم یاازاون سر....یک روز بااصرارتمام واعمال شدیدترین محدودیت ها جلو بچه دارشدن مردم رامیگیرند امروز هم به هروسیله ای میخوان مردم بچه دار بشن نتیجه اش هم همین میشه ....
باعث تاسفه
چطوری با جون و زندگی مردم بازی میکنن!!!
عین خیالشونم نیست
اونوقت با کوچکترین انتقاد ناراحت هم میشن
خدا نگذره ازشون
اساتید محترم.نظر اینجانب هم منتشر کنید تا کسانی که دوست دارند آگاهی پیدا کنند به نتیجه گیری منطقی برسند والا وامصیبتا گفتن بدون پایه و اساسمشکلی را حل نمیکند.روده دکتر صالحی حین کولونوسکوپی سوراخ شده و منجر به عمل شده دریک بیمارستان معروف و توسط پزشکی متبحر.حالا همه بگیم وامصیبتا
با سلام اينقد از پزشكا انتقاد نكنيد بياييم كمي منصف باشيم من همسرم پزشكه ما شبا هم ارامش نداريم صداي تلفنش مارو هم بيخواب ميكنه اما بخاطر نجات جان مريض ما هم تو اجرش شزيكيم از اين بابت خوشحالم تاره با كنكورايي كه برگزار ميشه نخبه ها ميرن پزشكي ووضع بهداشت ودرمان ما اينه اگه غير نخبه ها برن پزشكي بخونن معلوم نيس چه بلايي سز سلامت جامعه ميارن تاره امار كشتار پرايد خيلي بالاس بهتره جلوي توليد اونو بكيرن تا اي همه كشته نداشته باشيم ضمنا تو ايران همه چيزمون بهم ميان زياد ناراحت نكنين خودتونو كتابخوني صفره وقضاوتها بهتر از اين نخواهد بود
نظارت در حوزه پزشکان و سلامت باید به شدت افزایش یابد. بدلیل عدم نظارت قوی مشکلات روز به روز بیشتر میشود.
در کشور. ما یا از این ور بام میافتیم. بیا از اونطرفی. تصمیم گیری در مورد انتخار نوع درمان با پزشک است. نه باید دستوری باشد. البته عارضه امبولی مایع امینوتیک میتواند در زایمان های سخت وطول کشیده افزایش یابد. یک روز به اجبار لوله‌ها را بستند امروز برای بستن لوله. زندان میکنن. این تصمیم های غیر کارشناسی مسولینوکس مشکل زاست ولی مردم پزشک را میبینند نه مسوول را!!!!!
چقدر خوبه که قبل از اینکه اصرار بر برداشت خاصی داشته باشیم نظر کارشناسی را هم جویا بشیم. اینکه تاکید بیش از اندازه ب. سزارین نکردن کار غلطی است، قبول. اما بحث. چرایی آمبولی مایع امنیوتیک یا اینکه سر نوزاد بعلت وکیوم دو برابر شده بود و ميتونه کلی آسیب ایجاد کرده باشه، اینها برداشت های غلطی است.
دولت میخواد با زایمان طبیعی هزینه اتاق عمل را کم کنه.همین!
خدايا چرا دكترها اينقدر بد شده اند
بخدا خسته شدیم دیگه،چرا باید تو هر زمینه ای مشکل داشته باشیم،مسکن،شغل،بهداشت و درمان،اقتصاد،خودروسازی و... تو هر زمینه که نگاه میکنی همش پر از مشکل و بی مدیریتی.چرا باید کشوری که پر از منابع نفتی و گازی هستش کشوری که اینهمه کشاورزی خوبی داره کارش به اینجا برسه.مسئولین ما کی میخوان از خواب بیدار بشن و سر وسامانی به کشور بدن
مشکل اینجاست که شکایت علیه پزشکان توسط انجمن صنفی خودشان که بالذات حامی منافع صنفی اعضا است ، رسیدگی می شود. آیا در چنین ساختاری انتظار عملکردی بهتر از این وضع موجود می توان داشت؟
در موارد سزارين بدون انديكاسيون
اگر بيمار دچار عارضه شود
پزشك محكوم است
طبق دستورالعمل وزارتخونه
سزارين با تمايل شخصي مادر جز انديكاسيونهاي سزارين نيست

ولي طبق كتاب ويليامز كه ريفرنس اصلي مامايي هست
Maternal request
جز انديكاسيونهاي سزارين ميباشد
حتي در كتاب جديد2014
خجالت آوره برای هر ایرانی
هر دم از این باغ بری می رسد
نغز تر از نغز تری می رسد
این مسئله جدیدی نیست چند سال قبل نوزاد چند روزه من بدلیل کوتاهی پرستار و پزشک کشیک بخش در بیمارستان تخصصی شفا درقطب پزشکی کشور شیراز ناجوانمردانه به قتل رسید موضوع راپیگیری کردم اینقدر مرا پاس دادند وهزینه برایم درست کردند نزدیک بود از کار نیز بدلیل مرخصیهای زیاد اخراج شوم ولی هیچ نتیجه ای نگرفتم فقط یک تذکر از نظام پزشکی شیراز برای یکی از کارکنان بیمارستان چون نتیجه نگرفتم کاررا به روز جزا وخداوند واگزار کردم /افسوس
خدا لعنت کند همه افراد پزشک و پرستار این چنینی را که کم هم نیستند چه عملهایی بدون نیاز که برای پر کردن جیب از خدا بی خبر ها انجام میشود و چه عملهای لازم که انجام نمیشود . خودم قربانی یکی از اینها ....
شیعه و مسلمان واقعی ان پرستار مسیحی است که لگن زیر بیمار میگذارد و بر میدارد نه این پرستار سگ اخلاق که جرات نداری بگویی بیا امپول را تزریق کن
تو این مملکت عدم تدبیر و بی عدالتی و تصمیم گیری از روی باورهای غلت و هزینه سازی برای مردم بیداد میکنه.
قصورپزشکی زیاده درشکایت هم طرف پزشک وبیمارستان میگیرند
خدایا! تو را به حق امام موسی بن جعفر(ع) به داد آقا یونس و امثالش - که در این بیمارستان های بی در و پیکر سرگردانند و دل شکسته اند برس... تو شاهد و ناظری، و خودت میدانی که دست هیچکداممان در این مملکت به هیچ کجا بند نیست، آنانی که می توانند کاری انجام بدهند نمیدهند؛ پس طبق معمول به خودت واگذار می کنیم که تو شنوای دانا هستی...«آمین یا رب العالمین»
در تاریخ 94/2/17 در مورد مشابهی یک خانم 30 ساله در یکی از بیمارستان های مشهد فوت شد و عجیب اینکه بیمارستان، زمان زایمان او را 45 روز قبل از فوت اعلام کرده بود ولی نوزاد دو روزه اش در پزشک قانونی این ادعا را رد کرد. هنوز فرزند 3 ساله اش منتظر آمدن مادرش از بیمارستان است.
تابناک جوری تیتر زده که مردم فکر میکنند زایمان طبیعی مشکل هست مسولین کلی تلاش میکنند که این موضوع جا بیوفته بعد تابناک یه تنه همه چیز رو میبره زیر سوال....تاسف
متاسفانه تابناک وصدا وسیما دارن تیشه به ریشه پزشکی کشور میزنن این عدم اعتماد به نفع هیچ کس نیست حرف هر شاکی رو پخش میکنن بدون اینکه به پزشکان اجازه بدهند دفاع کنند این رسمش نیس.با تمام این کاراتون هنوز خدا واس ماس
متاسفانه پزشکای ما فقط خوب پولو میشناسن
تو سیستم وزارت بهداشت هم متاسفانه پزشک سالاریه و همه جوره هوای پزشکارو دارن
و اینکه حقوقشون بازم متاسفانه چند صد برابر نرمال جامعه هست من پزشک میشناسم کارانه بیمارستانش 180 مبلیون در ماه هست واقعا جا داره به حقوق پزشکان یه رسیدگی کنند با تشکر
نمی دانم،واقعا ارزش ما ایرانیها اینقدره،که این بلاها سر ما بیاد
زایمان طبیعی خیلی خوبه. البته پزشک حاذق در این زمینه میخواد. وقتی اجبار میکنند زایمان طبیعی را باید نیروی متخصصش هم باشد. هر کسی در هر شرایطی نمیتونه زایمان طبیعی داشته باشه. ما هم پیش دکتری میرفتیم که تخصصش زایمان طبیعی بود. ولی همون دکتر اگه میدید که شخص نمیتونه یا خطرناکه سزارین میکرد.‌خدا به دکترهای با وجدان خیر دنیوی و اخروی دهد.
من خودم از پرسنل بیمارستانم همه آنچه که در حاشیه نشون داد واقعیت بود متاسفانه پزشک ها فقط یک چیز براشون خیلی مهمه " پول" وقتی از ابتدا تو وزارت بهداشت قدرت دست پزشکان افتاده که حتی پرسنل دیگر بیمارستان هم به اون معترض هستند بیمارها دیگه جای خود داره.دقیقا قدرتنمایی پزشکان در وزارت بهداشت مشابه ساختار سازمان ملل و شورای امنیت هست که یک گروه در حق همه ظلم میکنند و فقط منافع خودشون مهمه
دلم گرفت. خدا انشاا... انرژی و صبر مضاعفی رو به آقا یونس عطا کنه تا بتونه دوام بیاره
همه میدونن زایمان طبیعی خیلی خوبه اما یا مادر میمیره یا بچه ناقص میشه . پزشکای عزیز یکم علم پزشکیتونو بیشتر کنین
اکثر پزشکای ما قاتلین شیکی هستن کاش یه ذره انصاف بود در این جماعت!
وزیر بهداشت عوض اینکه بره از این کارای نمادین بکنه با این و اون عکس بگیره
بهتره به اینا رسیدگی کنه
سیستمم سلامتی کشور هم دچار فساد شده!
این را تیتر نکن بازتاب خوب نیست مردم را نترسانید
اين نتيجه بخشنامه اي و پوپوليستي عمل کردن در امر علمي است
اينجا هر کس دو هر کاري صاحب نظر است
باور کنيد که علم پزشکي اينقدر پيشرفت کرده و وسيع شده که ديگر يک پزشک عمومي يا متخصص يک رشته خاص بر زير و بم و شرايط خاص يک رشته ديگر اشراف ندارد من براي امر درمان خودم از ساير متخصصان و مشورت ميگيرم و براي درمان انها و خانواده شان از تخصص بنده مشورت ميگيرند
و،واقعا به خودم جرات نميدهم در رشته کاري ديگران اظهار نظر کنم
بهتر است در هر گرايشي کنترل و نظارت ان،را بدست افرادي متخصص و متعهد از همان علم واگذار کنيم
وقتي بخشنامه ميکنيم از فلان تعداد زايمان اگر سزارين بشود ايا کسي مطالعه کرده که در قروه بيست و سي سال پيش مشکل اين دختران در سن رشد انزمان و مادران امروز و سو تغذيه احتمالي و کوچکي لگن ايا با تهران و اصفهان و سيستان و هرمزگان يکي است
متاسفانه همه ما نظراتي ميدهيم که در برابر حق الناس به عواقب ام نيانديشيده ايم شرايط لحظه به لحظه بيمار و پيشرفت يا توقف روند زايمان مهمترين عامل تصميم گيري علمي است و هيچ بخشنامه اي نبتيد سايه سنگين خود را در جهت گيري تصميم پزشک داشته باشد
چه بسا برنامه هايي که اعتماد پدر را نسبت به تصميم سريع پزشک چ شک به روند درمان و جلچگيري از ان به مدت حتي چند ثانيه که متاسفانه خودمان از رسانه هاي ملي ترويج کرديم و به دور ناقص اين ارتباط رت خدشه دار کرديم موثر بوده و يا و به موقع بوده و ترس از امار بالاي سزارين و يا برخورد مرکز دست و دل جراح زنان را براي تصميم بسته است و يا اشتباه و قصور از طرف کادر درمان بوده
بنده هيچ کس را محکوم و با متهم نميکنم وکسي را تبريه نميکنم
و حرف من اينست اين قضيه بايد از زواياي مختلف توسط متخصصين بررسي شود
و اگر پزشک يا ماما يا پرستار مقصر است ان کارمندان وزارت خانه هم با بخشنامه هاي اجباري مقصرند اگر شوهر اين خانم در روند درمان دخالت کرده و با اصرار بر کاري زودتر و يا ديرتر داشته همانقدر مقصر است که افراديکه اين شک را در دل او در تلويزيون و رسانه ها ايجاد کرده اند و بايستي جوابگو باشند
اينجاست که ابن جمله معروف را معني ميکنيم اعتماد بين پزشک و بيمار را از بين نبريد که اسيب ان در تمام دنيا ثابت شده است ولي وقتي اين حرف زده ميشود عده اي که مثل بنده بر موضوع احاطه ندارند تيغ ميکشند و قلع و قمع ميکنند و عده اي با اهداف سياسي و مغرضانه بر اين اتش هيزم ميريزند تا شايد از ان براي خود ناني بپزند وما پيروزمندانه برق را در خرمن مردم تماشا نشسته ايم
طرح تهوع سلامت!!
به وزیر قهرمان نما بگویید
فقط برای یک لحظه خودتو جای اور مرد بزار!
اونوقت میگن چرا زن نمیگیری !!!!

خوب کی میخواد جواب این بنده خدارو بده !!!
چه قتل هایی که به خاطر ندونم کاری برخی از همین سفیدپوشا صورت گرفته و چه داغ هایی که بر سینه مردم گذاشتن!!!
همه بدبختی ها از اعتمادهاست
شرم...
بعد سریال در حاشیه را جمع میکنن!!!
با تمام این حرفا کادر پرستاری در بیمارستانی که پسرم به دنیا اومد بزرگترین لطف رو در حق ما کردن . پسر من قرار بود هفت صبح با عمل سزارین به دنیا بیاد ولی به خاطر درد پهلوی همسرم ساعت چهار صبح به بیمارستان مراجعه کردیم که بعد از معاینه گفتن هر چه زودتر بچه به دنیا بیاد نه مادر صدمه می بینه نه بچه . بهمون گفتن به خاطر دو سه ساعت جون بچه رو به خطر نندازین. که ما هم به حرفشون خوشبخانه گوش دادیم و بچه بصورت اورژانسی و کاملا سالم به دنیا اومد. همه رو نمیشه با یک چشم دید!
وزیر محترم بهداشت از طرح تحول سلامت تنها باعث شده کارانه های ماهانه صد میلیون تومانی به پزشکان بالینی بدهند و بس و تنها به فکر پرکردن جیب خود هستند.. متأسفانه بسیاری از پزشکان فقط غرق شدن در پول را می شناسند و بس.
جامعه پزشکان واقعا فکر میکنن فقط خودشان آدم هستن واقعه مردم رو جز آدمی حساب نمیکنن و میگویند.اگر بیمار هم فوت کرد بزار بمیرد.در واقع هیچ بویی از اخلاق و معرفت نبرده اند وهم چیز برای آنها پول است نه خدا رو میشناسم ونه پیغمبر فقط پول و چاپیدن مردم
باز بگید مهران مدیری بد. جامعه پزشکی ما دقیقا همون سریال مدیریه.ساختمان پزشکان
بابا تیمارستان هست اینجور که معلومه نه ...
زشت ترین و کثیف ترین کاری که در این مواقع رویت می شود این است که باید پول بدهی تا بتوانی شکایت را به جریان بیاندازی.
در واقع فلسفه این مسئله کاهش دادن میزان و حجم شکایات و تضعیف انگیزه های فراوان طرح شکایت در مقابل انبوهی از کوتاهی ها و قصور و تقصیرها و بعضا جنایت های متعددی است که روزانه صورت می گیرد
من یه دختر هفت ماهه دارم خانمم تو بیمارستان نیمه دولتی زایمان طبیعی کرد اونجا هم به ما گفتند خانمت باید طبیعی زایمان کنه میگفتن اگر خودتو بکشی سزارین در کار نیست. خلاصه بعد از چند ساعت درد جانکاه زنم مجبور شد طبیعی زایمان کنه. این در حالی بود که توی سونوگرافی اعلام کرده بودند به علت نبود مایع داخل رحم بچه باید هر چه سریعتر سزارین بشه والا احتمال خفگی نوزاد هست. الحمدالله هم زنم و هم بچه ام سالم موندن ولی استرسی که کشیدم تا حالا نکشیده بودم. مردم از دلهره. ولی وقتی در مورد عوارض خیلی بد زایمان سزارین تو اینترنت خوندم یه کم از اون ناراحتی قبلم کم شد. ولی در کل عدم وجدان کاری در بعضی از این پزشکان دیده میشه که با این وضعیت شکایت و دادگاه های ما حل نمیشه. خدا به آقا یونس صبر بده.
تو این مملکت جون مردم وسیله شده برای پولدار شدن یه عده پزشک از خدا بیخبر. همشون رو نمیگیم . میگم یه عده. اون قسمی که موقع فارق التحصیلی خوردن رو از یاد بردن. فقط شده مسابقه پول درآوردن، اونم از درد و رنج مردم.
حداقل این خبر را نمی دادی تا مردم بیش از این از زابمان طبیعی فرار نکنن
باعث تاسفه در این مرز و بوم برای جان انسانها ارزشی قائل نیستند. زمانی که کار از کار گذشته، از ترس عواقبش تازه می فهمند باید کاری کنند. ولی چه سود ......
واقعا حق مردم شریف اینه.....
تابناک جون میدونم انتشار نمیدی ولی حداقل دلم خوشه که نظرم دادم.
سلام و با عرض تسلیت برای این هم وطن. من خودم جز کادر علوم پزشکی هستم. زایمان طبیعی از اول خلقت بشر بوده و خدا بدن یک خانم طوری آفریده که از عهده زایمان طبیعی بر بیاد. سزارین یک عمل بزرگ و عوارض دار است. اگر بدون علت مادر سزارین شود و در حین عمل دچار عارضه شود دکتر مقصر شناخته می‌شود که چرا مادری که میتونست زایمان طبیعی. بکنه سزارین شده. خواهش میکنم. در کاری زیاد اطلاعات نداریم دخالت و قضاوت نکنیم. در اگر سزارین روش خوبی بود آمار سزارین اروپا و آمریکا از بیشتر بود. در حالی که خیلی کمتر از آمار ماست. حتی به عنوان نمونه عروس ملکه انگلیس طبیعی زایمان کرده.
وقتی مدیر آموزش دانشگاه علوم پزشکی اختلاس میکنه از دانشجوهاش که فردا دکتر میشن هم باید انتظار زیر میزی داشت مسئولینشون درست باشن مسئله حله ولی....
خاک بر سر کادر پزشکی این بیمارستان که مردم را فقط میکشند .نهایتا دیه رو میدن ولی واقعا درست این کار که ادم ها رو بکشند بعد هزار دلیل برای خرابکاری شون درست کنن این بیسوادها رو جمع کنین که اندازه گاو نمی فهمند.
فقط اعدام
آقای وزیر میلیاردر که مثل قهرمانان میآیی و حرفهای عوامفریبانه میزنی اولا" مالیات تین ثروت عجیب را دادی وثانیا" مطمئنی با تعرفه به این ثروت رسیدی و ثالثا" لازم نیست برای عزیزکردن بیشترخودت بخشنامه غیرعلمی و عملی صادرکنی اگر مدعی عدالت هستی همین مورد را که تابناک عیان کرده پیگیری کن
نظام پزشکی بلده لشگر کشی خیابونی کنه و بیانیه صادر کنه اونم جایی که به نظر خودشون به خطر افتاده حالا چه یه سریال باشه یا مالیات بر درآمد و تعرفه های ملیونی.... اصن نظام پزشکی رو چه به جون مردم...!!!
اینجا ایرانه ایرااااااااااااااااااااان جان انسان اندازه موش ارزش نداره بدون
باید به دولت و مجلس و وزیر بهداشت و درمان (وزیر متخصصین بی چیز که دولت ، مجلس ومخصوصا صدا وسیما می خواهند یارانه مردم را قطع کنند وبه اسم بهداشت درمان تو جیو انها بریزند) تبریک گفت
بیمارستان شده کشتارگاه.من یکی ک درد میکشم اما بیمارستان نمیرم
بجای اینهمه حرف وحدیث که گفته شدبدانیم که خ جهان سوم هستیم وهنوز پروسه آزمون وخطا ازلحاظ مسئولین مملکتی باید اجراشودودراین زمینه یک سری افرارمحکوم به فناهستندکدامسیستم مادرست است آمارمرگ ومیرجاده ای مانازجنگ عربستان ویمن بالاتراست اگرجرئت داریدواهلاصلاح مملکت هستیددنبال ان باشید نه بچسبید به موضوعی که کاملاصحتش معلوم نیست درضمن اگه شماتصادف کنیدوبه رای کارشناس معترض باشیدهرچندمقصراصلی شمانباشیدهزننه کارشناسی مجددرابایدپرداخت کنیداین قانون است وبایدهمه به قانون احترام بگذارند
جالبه !من پزشک نیستم ولی از خوندن کل نظرات وچیزایی که آدم توی جامعه میبینه روی هم رفته دلم برای بعضی از پزشکا هم میسوزه پولش رو پزشکای کله گنده میخورن دودش به چشم شهرستانی هاش میره .توی هر قشری سالم وناسالم هست ماهاکه از چیزای علمی سر در نمیاریم و قرارهم نیست برای پزشک تعیین تکلیف کنیم مثلا دکتر عملش کن کلیه شو دربیار .فکرشو بکنید چه بلوایی میشه.از اون ور وقتی پای سیاست به زادو ولد وروش زایمان مردم باز بشه نتیجه اش میشه این یه روز میگن بچه کمتر صبح روز بعد ناگهان میگن بچه دار بشید .انتخاب روش زایمان که یکی از حقوق مریضه نقض میشه واجبار میکنن حتما باید طبیعی زایمان کنه یا با رضایت شخصی میخوای لوله بندی کنی میگن جرمه .ما جایی زندگی میکنیم که همه تحت اجباریم وبرامون تعیین تکلیف میشه
تابناک به کسی نگیها ولی اینا همش تاثرات دوران 8 ساله وحشتناکه احمدی نژاده که به گفته مسئولان یک قرن زمان میبره تا درست بشه پس ایشون باید از احمدی نژاد شکایت کنه تازه پول زیادی هم نباید بده.
همیشه گفتن ببین جهت گیری کلام به کدام سوست تا بفهمی قرض از مطرح کردن یک گزاره خواه حق خواه نا حق چیست
رویکرد تابناک هوچی گری است
آن هم به هر قیمتی
فقط در صدد جذب مخاطب به هر قیمتی است
این داستان طویل که این جا با آرایه های زرد ژورنالیستی آذین شده هفی دارد به جز تشویش اذهان عمومی
علی الخصوص متاهلین جوان
و من متاسفم برای اعضاء چنین رسانه ای که وظیفه اخلاقی نه شرعی او بیان حق در جهت احقاق آن است

و الله علیم
من هفته پیش نصفه شب با درد شدید شکمی بیدار شدم شدت درد آنقدر زیاد بود که قادر به تکون خوردن نبودم با اورژانس تماس گرفتیم و وقتی آومدند هیچ تشخیصی ندادن!! من خودم پرسیدم ممکنه آپاندیس یا سنگ کلیه باشه ؟ خیلی قاطعانه گفتن نه!! تا صبح درد رو تحمل کردم و صبح زود رفتم اورژانس بیمارستان شهریار (بیمارستان خصوصی) بعد از چند ساعت سونوگرافی و آزمایش گفتن دچار پیچ خوردگی تخمدان!!!! شدم و باید سریع برم اتاق عمل..... سریعشون شد فردا شبش!!! چون دکتر نمیومد و مطب بود!!! بنده هم مرتب درد و تهوع داشتم و دو روز تمام ناشتا مونده بودم تا عمل اورژانسیم انجام بشه !! خلاصه روز دوم ساعت 12 نیمه شب بنده رفتم اتاق عمل و وقتی به هوش اومدم تو یه ظرف آپاندیسم رو دادن دست و گفتن : این بود بابا !!! داشت میترکید!!! بعد از ترخیص رفتم پیش دکتر اورژانس و گفتم تشخیصتون غلط بود و من دو روز با آپاندیس ملتهب و متورم داشتم درد میکشیدم !! خیلی سریع جواب داد که : بلاخره یه چیزی بوده دیگه ...خوبه که حالا سرپایی!!!
پزشکا مچکریم!!!
کادر پزشکی تو مملکت اوضاع و احوال خیلی وخیم تری دارند
بدا به حالشون...
اسمشون هم پزشکه
متاسفانه موضوع این اخبار خیلی بیشتر از اون چیزی که فکرش رو میکنیم اتفاق می افته.
کم مونده بود به خاطر سهل انگاری ها بچه من هم موقع تولد در یک بیمارستان خصوصی تهران از دست بره.
افسوس که فریادرسی نیست!
گشکل فقط دانشگاهها هستند که مثل کاروانسرا چندین سال درهاشان بروی هر بیسوادی باز شد و فقط مدرک تولید کردند نه سواد.دانشگاهی که ظرفیت تربیت 20دانشجو دارد نباید 60-70دانشجو را بصورت فشرده اداره و تربیت کند. زایمان طبیعی را ماما هم میتواند انجام دهد آنوقت متخض ما از پس آن برنمی آید. ضعف سیستم آموزشی و لاغیر.
سلام .من یک متخصص زنان هستم و ده سال در یکی از شهرستانهای محروم خوزستان کار کردم والان تهران هستم .اینکه متاسفانه بعضی با نمره های خیلی پایین به تخصص میروند و برعکس شاگردان زرنگ گاها نمیتونن موفق بشن مربوط به انواع سهمیه های موجوده که مختص پزشکی نیست و متاسفانه در سایر رشته ها هم هست من نمیخام وارد این بحث بشم
خلایق هر چه لایق
من به عنوان یک پزشک متخصص زحمتکش ،با خواندن این مطالب بسیار متاسف شدم
من هفته پیش نصفه شب با درد شدید شکمی بیدار شدم شدت درد آنقدر زیاد بود که قادر به تکون خوردن نبودم با اورژانس تماس گرفتیم و وقتی آومدند هیچ تشخیصی ندادن!!
آدم جرات نمیکنه ازکادربیمارستان سوالی بپرسه چون مامورین نیروی انتظامی حاضردربیمارستان بایک پرونده بلندبالامی فرستنت بازداشتگاه به جرم اخلال درنظم عمومی و...
اینها که دکتر نیستند یک عده قصاب سلاخ که فقط صبح تا شب دنبال پول و دک و پز و گرفتن تعرفه بیشتر هستند. از هر صد تا دکتر اگر یکی دو تا رو بشه به اش گفت پزشک.
بعد میگن چرا در حاشیه میسازن
واقعا حیف از اسم پزشک که بذارن رو بعضیها
پزشکان جزو مورد اعتمادترین صنف جامعه ما هستند ضمن ابراز ارادت به جامعه محترم پزشکی توجه خوانندگان محترم را به مصداق هایی از بی توجهی به این اعتماد عمومی جلب میکنم:
- یکی از آشنایان به خاطر گذراندن واحد کارورزی مدتی در قسمت زنان و زایمان بیمارستان ... اردبیل مشغول بودند ما شاهد چشمان باد کرده این بنده خدا به خاطر شدت گریه در بازگشت از بیمارستان بودیم ایشان صراحتا اعلام می کرد که در اثر بی توجهی کادر درمان چه پزشک و چه ماما جان مادران و نوزادان به خطر می افتد و یا جان خود را از دست می دهند.
- رفتار توهین آمیز کادر بیمارستان ها را می توان با رفتار پلیس آمریکا مقایسه کرد وحاضر هستم این گفته را در هر محکمه ای ثابت کنم.
بی سوادی یا بی تجربگی اغلب کارکنان بیمارستان مطلبی نیست که نتوان اثبات کرد بنده حداقل در مورد خودم پزشکی را دیده ام که نتوانسته فشار خونم را اندازه بگیرد، یا نتوانسته بخیه بزند، یا نتوانسته شکستگی پا را تشخیص دهد یا به یک فرد سالم بگوید سرطان داری یا بگوید ...
حرف بسیار هست ولی بیشتر این اتفاقات به خاطر عدم آشنایی مردم به حق و حقوق خود بازتاب داده نمی شود اگر هم قربانی یا خانواده وی پیگیر شوند نهایتا پزشکان دیگر به تخلف یا قصور همکار خود رسیدگی میکنند و اگر مورد طوری باشد که اصلا نتوانند همکارشان را تبرئه کنند محکوم به پرداخت دیه می کنند که آن را نیز بیمه مسئولیت پزشکان تقبل می کند نه خبری از تقلیل جایگاه هست و خبری از تعلیق و یا اخراج.
من هفته پیش نصفه شب با درد شدید شکمی بیدار شدم شدت درد آنقدر زیاد بود که قادر به تکون خوردن نبودم با اورژانس تماس گرفتیم و وقتی آومدند هیچ تشخیصی ندادن!! من خودم پرسیدم ممکنه آپاندیس یا سنگ کلیه باشه ؟ خیلی قاطعانه گفتن نه!! تا صبح درد رو تحمل کردم و صبح زود رفتم اورژانس بیمارستان شهریار (بیمارستان خصوصی) بعد از چند ساعت سونوگرافی و آزمایش گفتن دچار پیچ خوردگی تخمدان!!!! شدم و باید سریع برم اتاق عمل..... سریعشون شد فردا شبش!!! چون دکتر نمیومد و مطب بود!!! بنده هم مرتب درد و تهوع داشتم و دو روز تمام ناشتا مونده بودم تا عمل اورژانسیم انجام بشه !! خلاصه روز دوم ساعت 12 نیمه شب بنده رفتم اتاق عمل و وقتی به هوش اومدم تو یه ظرف آپاندیسم رو دادن دست و گفتن : این بود بابا !!! داشت میترکید!!! بعد از ترخیص رفتم پیش دکتر اورژانس و گفتم تشخیصتون غلط بود و من دو روز با آپاندیس ملتهب و متورم داشتم درد میکشیدم !! خیلی سریع جواب داد که : بلاخره یه چیزی بوده دیگه ...خوبه که حالا سرپایی!!!
پزشکا مچکریم!!!
فقط یک راه دارد که دچار پروسه طولانی و ااحمقانه شکایت نشود که هیچ اثری هم ندارد و اون سر بریدن کسی است که باعث مرگ همسرش شده بهترین و راحت ترین انتقام ممکن تا مایه عبرت کسانی دیگر شوند که اینگونه با جان انسانها بازی نکنند
اگه زیر میزی دکتر را میدادی بالا سرش میومد تا زن و بچه هردو سالم باشند ۰تو این مملکت تقدس در حرفه فقط ایجاد توقع کرده
دقیقا همین جریان پارسال توی یکی از شهرستهان های کرمانشاه باعث مرگ مادر جوانی شد. ولی پیگیری به نتیجه نرسید چون چند نفر پزشک باید نظر بدهند و هیچ وقت همکاران خود را مقصر نمی کنند. این همه موارد رو مردم دارند می بینند و خود قضاوت می کنند
یونس عزیز تسلیت.خواهش میکنم بخاطر عبرت و کمک به آینده ی بقیه ی هموطنانت شکایتت رو پیگیری و به سرانجام برسون...
بیشتر دختران ایرانی به دلیل تغذیه نامناسب ، پارازیت و آلودگی هوادر سه دهه گذشته توانایی زایمان طبیعی ندارند و در هفته های پایانی دچار پارگی کیسه آب و مکونیومی شدن و.... نوزاد میشوند که این خود منبع درامد مهمی برای بیمارستانها از طریق بخش nicu به ازای هر شب یک و نیم میلیون تومان می باشد. تازه خدا رحم کنه که نوزاد دچار کمبود اکسیژن در لحظه زایمان به دلیل بیرون نیومدن.و یا مکونیومی شدن، نشه. این دقیقا اتفاقی بود که سر ما اومد . سزارین کنید با خیال راحت. فریب زایمان طبیعی رایگان رو نخورید
من هم 19 مهر92با پیشنهاد یک مامادر بیمارستان قمربنی هاشم خوی بستری شدم گفت مایع جنین به حداقل رسیده بهتره بستری بشی روز قبلش معروفترین دکترآقای زنان وزایمان با نگاه به سونوگرافی گفت هرروز صبح بیا بیمارستان تاتحت نظر باشی من اولین زایمانم بود آنهم در سن 35 سالگی قبلش دکتر خانمی که تحت نظرش بودم بدون بررسی دقیق گفته بود آره میتونی طبیعی زایمان کنی من با اعتماد به حرف این دو خانم باسواد!!که حتی اندازه مادر شوهر بیسوادم که گفته بود توبه دلیل سن بالات نمیتونی طبیعی زایمان کنی هم متوجه نبودند وباوجود اصرار خواهرم که سزارین کن ومن به حرفش گوش ندادم اصرار داشتم طبیعی زایمان کنم به خداوندی خدا قسم دقایقی قبل از اینکه خانم دکتر ف ص بهم آمپول فشار تزریق کنه حالم اینقدر خوب بود که تو این 9 ماه سابقه نداشت در عرض 90 دقیقه درد زایمان کشنده ه ای منو فراگرفت و خودم وبچه ام داشتیم میمردیم که خانم دکتر مزبور به ماماهای پرافاده و بداخلاق دور وبرش گفتن که ببرینش اتاق عمل خلاصه اورژانسی زایمان شدم وزیر عمل هم باز به گفته خواهرم با مرگ دست وپنجه نرم می کردم.خدا روشکر که هردومون از دست این به اصطلاح دکتر ها وماماها جون سالم به در بردیم من با وجودیکه به مشارکت خانم ها در جامعه اعتقاد دارم ولی به دست همین خوانم ها داشتم کشته می شدم بعدش مثل اینکه این خانم مورد توبیخ واقع شده بود اومد به من تو بخش گفت خودت سرمو بیش از حد باز کرده بودی که میزان زیادی از آمپول فشار بهت تزریق شده بود همه توپها از سر من گذشته یعنی همه منو مقصر دونستن توروخدا این ماجرایی رو که به سرم رفته چاپ کنید تازه ماماها وپرستارو بافیس وافاده کارشون تمسخر و تیکه انداختن به مریضابود.
تابناک ازین ببعد نظرات یک طرفه‌ نذار و تیتر بزت نمیدونم کی پولت داده پزشکارو بکوبونی‌ ولی امبولی امنیوتیک و کلا همه انواع امبولی ها از عوارض همه جراحی ها هستن حتی کسی که پاش میشکنه احتمال امبولی داره و پزشک‌دقت به کار میبره و بعدشم فقط دعا راه دیگری نیست.لطفا پرونده رو‌ تخصصی بررسی کن وگرنه من یکی ازت نمیگذرم اگه تا همینجا ولش کنی.این اقا یونس که معلوم نیست چه درسی خونده و سر راحتی همسرش گفته سزارین این که نشد اندیکاسیون سزارین !
در آلمان پزشکان بسیار مهربان و باکفایت و باسواد هستند امیدوارم بعضی ها این خوبی را یاد بگیرند.
روحانی و هاشمی و همه خادمان ملت مچکریم.
سیاستهای تند و احساسی وغیر کارشناسی چه در جهت کاهش و چه در جهت افزایش جمعیت و همچنین در حوزه بهداشت و درمان جز گرفتاری و بحران عایدی دیگری برای جامعه و مردم ندارد ‍‍.
هر چه قدر هم که به پزشکان توهین کنید یادتون باشه اولا جزو نخبگان جامعه اند . . دوما ارزوی هر پدر و مادری دکتر شدن بچه هاشونه . . . ارزوی خیلی از شماهاست . . .
جالبه یه سری دیپلم هم ندارند میان اینجا نظر کارشناسی میدن
سلام . خواهشمندم اجازه دهید هر طور مادر باردار راحت تر است و وضعیت جسمانی و شرایط او اقتضا می کند زایمان کند .درست است سزارین عوارض دارد ولی حداقل جان مادر را به خطر نمی اندازد .این اتفاق نتیجه سهل انگاری کادر و پرسنل زایشگاه بوده و باید جوابگو باشند .
همیشه وقتی بیمار میمیره میگن که علت مرگ به خاطر فلان عارضه یا بیماری نادری بوده که این بیمار داشته و کادر پزشکی اطلاع نداشتن . خب مگه این پزشکها نیستن که باید بیمار رو چکاپ کنن تا مشکلی حتی یک درصد هم پیش نیاد . برین ببینین برخورد کادر پزشکی بیمارستان های کشورهای دیگه چجوریه ربطی هم به تجهیزات نداره فقط مسئولیتپذیری در قبال جان یک انسان که خودشو در اختیار پزشکها قرار داده
من پزشک نیستم .، و اشتباهات اونارو باید جواب بدن و مثل بقیه مردم پای وظایفشون مسیوولیت هم داشته باشند . ولی اینقد پزشکان نکوبید بی انصافی نکنیم . ما صد بار می ریم دکتر نتیجه می گیرم . ممکنه یه بار نگیریم سیاست مدارایی تو این مملکت هستند که تا مرز کشتن 60 ملیون انسان از کرسی رفتن ، اینقد بازخواست نشدن
وزارت محترم بهداشت بیمارستانها را مجبور نموده که باید زایمان طبیعی انجام

شود.درغیر اینصورت بیمارستان امتیاز منفی میگیرد.این هم سرانجام اجبار به

پزشک و بیمارستان که بیمار بیچاره باید تاوان ان را بدهد.
وزیر بهداشت کجایییی
فقط اعدام قاصرین این موضوع هر چه سریعتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
یا پیغمبر !
ضمن عرض تسلیت به این پدر و فرزند، باید عرض کنم که جهت رسیدگی به این پرونده ی قتل، این پدر میتونه با درخواست اعسار در اولین جلسه دادگاه پرونده رو به حرکت بندازه و نگران هزینه دادرسی نباشه...وهمچنین میتونه تمامی ضرر و زیانهای وارده رو از این موجودات که فقط فکر پول هستند و شرافت و کرامت انسانی براشون اهمیت نداره دریافت کنه.زنده باد مهران مدیری
همیشه در حاشیه ...
واقعا شرم آوره
برای ما هم پیش اومده ، دنبال یک داروی بسیار حساس بودیم که تنها بهداشت مرکزی اون رو داشت و اگه پیداش نمی کردیم ظرف 2 روز به مرور بیمارمون بیناییش رو به کل از دست میداد .
به بهداشت مرکزی رجوع کردیم و گفتن آقایان در جلسه تشریف دارن ، جالب اینجاست که بعد از نیم ساعت ما منتظر چرندیات منشی نمانده و با زور وارد اتاق رئیس شدیم که آقایان صبحانه خود را در منزل میل نکرده هر روز صبحانه خود را در اداره و با عنوان جلسه صرف مینمایند حال آنکه ، مراجعان بیچاره پشت در منتظر اتمام جلسات ایشان هستند ....
همیشه دکترا و مسولین رده بالا حق دارن بقیه مردم کشک اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
این دکترا فکر میکنن یه قشر از ما بهترونن
منم دوبار زایمان روتجربه کردم وهر دو بار توبیمارستان نیمه دولتی، خصوصی اولین زایمان که طبیعی بود ولی علی رغم حضور به موقع در بیمارستان ماما ها با تزریق آمپول خواب آور سعی در عقب انداختن فرایند زایمان داشتند تا به شیفت بعد موکول شود که موجب به خطر افتادن جان فرزندم بود وضربان قلبش منقطع میشد و پزشک متخصص شیفت صبح وقتی از موضوع خبر دارشد ماماهارو توبیخ کرد وجنجالی بپا شد وسر زایمان دوم ۵ روز تمام درد زایمان داشتم ولی بدلیل عفونت جفت نمیشد وکسی از ۴ بیمارستانی که مراجعه کردم مسیولیت رو قبول نمیکردن وماجرار رو هم به خودم نمیگفتن وفقط ذکر میکردن زایمان باید طبیعی باشه تا وقتی که خودم اصرار کردم وبستری شدم با مکافات زایمان انجام شد ولی مامای موردنظر تا وضعیت جفت رو دید ترسید وحدود۲۰ دقیقه تا۳۰ دقیقه منتظر پزشک متخصص بودم تا بیاد وجفت رو دربیاره البته که بی سرو صدا اتاق عمل رو حاضر کردن اگه پزشک متخصص حاضر بود نه جون بچم تو خطر بود نه خودم روزها درد میکشیدم والانم از عوارض اون زایمان رنج میبردم
پزشکان محترم که متعصبانه به حمایت یکدیگر میپردازید و دقیقا مانند دیکتاتورها به شدت به منتقدانتان پرخاش کرده و چه بسا اگر شرایط برایتان محیا بود به شدیدترین شکل ممکن با آنها برخورد میکردید به عرضتان برسانم که:
1- قانون در رابطه با "کاهش سزارین" است نه "جلوگیریه صد در صد و به هر قیمتی" ، در موضوع مذکور پزشکان به طور صد در صد مانع عمل سزارین شده اند.
2- مطمئنا قانونگذار هیچ پدرکشتگی ای با شخص خاصی ندارد و سود و زیان خاصی در جهت تصویب یا عدم تصویب این قانون متوجه ایشان نخواهد بود(یعنی این قانون چه تصویب شود و چه تصویب نشود در هر صورت قانونگذار در پایان ماه حقوق خود را خواهد گرفت). بنابراین اگر قانونی تصویب کرده در جهت مصالح کشور بوده ولی ممانعت تیم پزشکی (به دلایل مختلف مانند دلیل مالی(که سزارین حدود 1.5میلیون گران تر است و برای تیم پزشکی به صرفه تر)، و یانشان دادن اینکه قانون گذار توانایی تدوین قانون در رشته پزشکی را ندارد و نباید برای پزشکان قانون و محدودیت وضع شود و نهایتا برای محکوم کردن قانونگذاران دست به چنین قتلهایی میزنید...) عامل اصلی این فوت که نه عامل اصلی این قتل بوده است.
تابناک خیلی نامردی چرندیات از زبون مردم نادانی مثل خودت را میذاری ولی جواب های علمی و منطقی را نمیذاری. حیف خدمت برای این مردم قدر ناشناس
تا وقتی یک سری آقا زاده ها که معمولا توی یه دبیرستان خاص درس می خونن و سر از رشته پزشکی در میارن همین میشه وضع پزشکی ما
پزشگان جراح از کاپتلاسیون بر خوردارند یعنی در هیچ جایی محاکمه نمیشوند چون دادگاها خود دکتر هستند دنبال شکایت رفتند وقتگرفتن بیخودوخرج اضافی باید بکنیم مثال دکتری در اطاق عمل فرار کرد بعد از دو سال تلوزیون نشان داد دختر بیچاره به چه روزی افتاده بود به حقش رسید که این برسد
من تا سال گذشته روزانه چند بیمار رایگان ویزیت میکردم و تعداد زیادی هم تخفیف میدادم و حتی به بعضیها کمک مالی هم میکردم ولی تو چند ماه اخیر که تلویزیون و نشریات و سایت ها مغرضانه جو ضد پزشک براه انداخته اند و نظرات مردم هم بصورات قاطع در ذیل آنها بر علیه پزشکان هست به این نتیجه رسیدم که لیاقت این مردم همان پزشکان و در واقع پزشکیاران هندی و پاکستانی و بنگلادشی قبل از انقلابه و دیگه تصمیم گرفتم بجز افراد واقعا نیازمند به هیچکس تخفیف ندهم ولی از لحاظ علمی هر چه در توان دارم به همه مردم بصورت یکسان ارایه خدمت میدهم چون اون رسالت پزشکیه ولی رایگان ویزیت کردن این ملت قدر ناشناس مثل ترحم بر پلنگ تیزدندانه . این هم از ثمرات حماقت رسانه ها است که فقط دنبال تیترهای جنجالی و پر طرفدار هستند حتی به قیمت از بین رفتن اعتماد بین پزشک و بیمار که دودش تو چشم مردم میره.
تابناک خیلی محتاط عمل می کنی دلم می خواد این خدانشناس ها را نفرین کنم یعنی حتی حق ندارم نفرینم منعکس بشه ؟
تابناک تو بامردمی و از مردم
پس لطفا یه اطلاعاتی در اختیار ما بگذار تا بتونیم به طور مستقیم کمک کنیم
مثلا شماره کارتی یا شماره تماسی
ما یکی نیستیم الان حداقل 1000 نفریم و حداکثر چند میلیون و همه ما دوست داریم کمک کنیم .
اما الان هیچ کمکی نمیتونیم بکنیم
ما که نمیتونیم منتظر دیگران باشیم .ما مردم هستیم که میتونیم هر کاری که بخواهیم انجام بدیم به یاری خداوند .
دوستان من و ای مردم الان وقت آن رسیده که ماها با همکاری هم جلوی هر متخلفی رو بگیریم و بایستیم ما مردم عادی تعدادمون بیشتر از هر نوع قشر دیگر است اما قدرت خودمون رو باور نکردیم. شما ببینید جمعیت پزشکانی که با هم برای جلوگیری از پخش یه سریال جمع شده بودند چقدر بود ببینید اونها با هم متحد هستند .خوب چرا ما متحد نباشیم بله ما مردم عادی اگر متحد بشیم هیچ نهادی نمیتواند به ما زور بگوید .
دوستان من مشکل ما فلان و فلان کس نیست این مشکل هم ممکن است اتفاقی برای من و شما هم پیش بیاید و همون یک دفعه چنان ما را اسیر کند که دیگر برگشتی برای جبران نباشد.
و در آخر من با همکاری شما میتوانیم کاری کنیم و من آماده نظرات شما هستم .هر نظری دارید بگویید .
لطفا بی اعتنایی نکنید به این مطلب من بیایید کمی فکر خود و همنوعانمان باشیم تا دیگر دچار این مشکلات نشویم
اینجا ایران است ..و سریال در حاشیه !!!
متاسفانه نظارت بر بخشهای زنان خوب نیست. و زنان بسیار مظلوم واقع میشوند. و مخصوصا زنان باردار و زائو که مظلوم ترین هستند . قدرت دفاع از خودشون ندارند
بدتر از همه اینه که دکترها وقتی اشتباه میکنند اشتباهشونو گردن نمیگیرند.کشور ما از لحاظ شاخص های بهداشت بین 174 تا کشور تو رتبه 103 هستش ولی متاسفانه مسوولین وزارت بهداشت یه جوری تو ذهن مردم انداختن که ما از لحاظ پزشکی تو صدر کشور های دنیا هستیم.کاش رسانه ها واقعیت ها رو نشون بدن
كادر پزشكي رو بايد بدن دست قاضي داعش محاكمه بشن.بعد اونجا مشخص ميشه مقصر كيه
خيلي هم كار تابناك توي اين قضيه درست هست، اگر نباشن همين سايتها و رسانه ها اتفاقاتي در اين كشور رخ ميدهد كه در جنگل هم ديده نشده، اين بيچاره چه فريادرسي داره جز اينجا
دوستان بحث پزشك مطرح نيس سياست هاي جديد وزارت بهداشت ايراد داره كه حتي سزارين لازم رو اجازه نميدن به بهانه ي كمبود جمعيت وگرنه پزشك كه نميخاد ادم بكشه ايراد از وزارته
سلام. یه متخصص زنان هستم بسیار متاسف شدم.بنظرمیرسه همه بدون داشتن اطلاعات کافی نظر دادن!! باید بگم اگر این خانم بعلت پارگی دستگاه تناسلی و یارحم دچار مشکل شده بود به زایمان طبیعی مربوط میشه و لی در صورتیکه تشخیص این بیمار آمبولی مایع امنیوتیک یم باشه باورش زایمان ارتباطی نداره و 'شانس مرگ و میر نزدیک به صد درصد حتی در بهترین مراکز دنیا داره.
دوستان بحث پزشك مطرح نيس سياست هاي جديد وزارت بهداشت ايراد داره كه حتي سزارين لازم رو اجازه نميدن به بهانه ي كمبود جمعيت وگرنه پزشك كه نميخاد ادم بكشه ايراد از وزارته
تابناک جان لطفا شماره حساب آن بنده خدا را فعلا بده تا حداقل کاری که از دستمون بر میاد را انجام بدیم
متاسفانه چنین جریانی راخواهربنده درتاریخ 19 اردیبهشت دربیمارستان امام خمینی اهواز تجربه کرده است وازبی تعهدی کادرپزشکی سرانجام تلخی راپشت سرگذاشتیم ودردنیاوآخرت ازآنها شاکی خواهیم بود.
در تمام زایشگاه های دولتی همین خبرها بوده و هست آماری بگیرید خواهرزاده خودم را وقتی با ترس و لرز به اتاق عمل بردند که رنگ چهره اش بنفش شده بود و قلب بچه نمی زد پس از 48 ساعت دردکشیدن تنها شانسش سالم بودن بچه است .پزشکان بلدند چگونه خطاهای خود را لاپوشانی کنند.
ده روز پیش برادر من بخاطر اصرار پزشکان به زایمان طبیعی. بچه اش را از دست داد. این اصرار بیهوده برای زایمان طبیعی به چه علتی است. هیچ خانم دکتر متخصص زایمان به هیچ وجه حاضر نمیشه خودش زایمان طبیعی داشته باشه.چطور با جان مردم اینطور بازی میکنید.
من اشک در چشمام حلقه زد.
آقا یونس خدا صبرتون بده.واقعا متاسف شدم.
یادمه در سریال ناصرالدین شاه یه دیالوگی بود که خیلی جالبه و خالی از لطف نیست که در این خصوص گفته بشه میگه: همه چیز به همه چیزمان می آید.
دوستان این درد جامعه است و درد را هر طور که بنویسی درد است.
در خبر ها خواندم وزیر دفاع کره شمالی بخاطر چرت زدن در مراسمی با گلوله توپ کشته شده کاش اینجا هم کره شمالی بود
با این هم وطن که همسرش را از دست داده، اعلام هم دردی می کنم.
وقتی صنف پزشک و پرستار، در جامعه ما، یک مافیا تشکیل داده اند، طوری که حتی قدرت دارند تا سریال طنز " در حاشیه " را که سراسر حقایق را بازگو می کرد، از آنتن پایین بکشند، همین می شود دیگر
خاک بر سر مسئولان بی کفایت این مملکت که هرگز با مافیایی بودن حرفه پزشکی و پرستاری برخورد قاطع نکرده اند
اگر پزشک ها و پرستار ها ، خود ستا نباشند که نباید درخواست بیمار برای سزارین را دخالت در امور درمانی تلقی کنند
آخر خودستایی و غرور کاذب تا کجا؟
حال خوب است همه می دانند که پزشک و پرستار ایرانی، در مقایسه با پزشک و پرستار امریکایی و آلمانی، سوسک است!!!!
عشقه زیر میزی!!
متاسفانه ما فقط برای بالا بردن آمار زایمان طبیعی حق انتخاب را از بیمارانمان میگیریم و بزور هر زنی را وادار به انتخاب این روش میکنیم. من فکر میکنم رواج زایمان طبیعی باید بر اساس میل زن زائو انجام شود نه میل وزارت بهداشت... حقیقت تلخ تر اینکه زایمان طبیعی هم عوارض خودش را دارد اما با دروغ سعی داریم وانمود کنیم که زایمان طبیعی بهتر است. پیشنهاد میکنم که تابناک این موضوع را واقعا بررسی کند.
چند سال قبل در سفري به ژاپن ديدم دندانپزشكي كه هنگام پر كردن دندانهاي يك مرد پدر روستايي از مواد خراب استفاده و موجب بدتر شدن وضعيت دندانهاي ايشان شده بود بعلت پيگيري مطبوعات و مسولان در حمام خانه خودكشي كرد پرسنل محترم ان بيمارستان لطفا با وجدان بيدارتر كار كنيد درخواستي كه هيچ وقت انجام نمي شود حرف اول و اخر در بخش درماني اينجا پول هست و بس مهران مديري تشكر تشكر
ربطی به پزشک نداره, زایمان طبیعی به شدت پر از عارضه است ولی متاسفانه اونچنان تو گوش مردم خوندن که عوارضش کمتر از سزارینه که هیچکس باور نمیکنه, سزارین عوارض خاصی نداره ولی زایمان طبیعی پر از عارضه است, میتونید به کتب پزشکی زنان مراجعه کنید تا متوجه بشید
چشم اقای وزیر روشن...
چرا مردم نباید برای زندگی خودشون تصمصم بگیرند . ایا از نظر وزارت بهداشت مردم همگی بیشعور و نفهم هستند.
آقا درشو ببندید برید پی کارتون
باسلام وعرض تسلیت خدمت آقا یونس مهران مدیری چند سال پیش طنزی داشت خیلی تلخ که اگه پول داری بیا داخل بیمارستان اگر پول نداری بیرون روبه قبله بخواب البته بیمارستان خصوصی شمال تهران نه غرب کشور
باید پدرشونو در بیارن
اصرار به زایمان طبیعی کاری به دستورالعمل نداره ، علتش اینه که دستمزد زایمان طبیعی جدیدا خیلی بیشتر از سزارین است و برخی پزشکان به طمع این دستمزد اصرار به زایمان طبیعی میکنند
در پاسخ به مونا
با سلام و احترام
ارتقاء شاخص های بهداشتی کشور همه اش مربوط به پزشکان نیست و به بسیاری از آنها هیچ ارتباطی ندارد بلکه حاصل تلاش سربازان گمنام بهداشتی کشور که در مناطق محروم کشور بدون هیچ گونه ادعایی تلاش می کنند است. در صف مقدم این سربازان گمنام بهورزان هستند که هیچ مسئولی به فکر آنها نسیت. پزشکان و کارشناسانی هم هستند در این صف مقدم که مردم هم قدردان آنها هستند.
با احترام به همه کسانی که در جهت ارتقإ سلامت مردم تلاش می کنند. خصوصا کسانی که دغدغه شان پیشگیری است. متاسفانه برای بساری از مردم ما و خصوصا بسیاری از پزشکان پیشگیری جایگاهی ندارد. چون سود پیشگیری برای مردم و جامعه است و لی سود درمان فقط برای ...........
مهم اینه که قبل از قضاوت نظر پزشک را نیز شنید. باید به این عادت کرد که صحبت های دو طرف را شنید تا مثل قضیه مرگ مادر سردشتی (که برخلاف تصور همه پزشکان کاملا بی تقصیر بودند) طیف خاصی را از روی عقده های شخصی محکوم نکنیم
تابناك عزيز خيلي خوبه كه اين موارد را بازگو ميكني اي كاش روزي برسه كه مردم ايران بهترين پزشكان دنيا رو داشته باشند وپزشكاي اين مرزوبوم هم قدرشناس ترين ها راوقتي توي رشته به اين مهمي فقط خانمهاي پزشك اجازه ورود دارندو توانمنديهاي چنداني هم نياز ندارند وبا نمرات پايين ازمون دستياري وارد اين رشته ميشوند نبايد انتظار داشته باشيم كه بهترينها باشند
با سلام حدمت دوستان..همه يك حرف مشترك دارند بي سوادي كادر درمان، ثروت مند بودن همه پزشكان و غيره ..خواهشمندم نويسنده مقاله محترم سري به يكي از بيمارستان ه ازده و حداقل يك شب را در اين بيمارستان بسر ببرد و مقاله از رويداد هاي موجود در آن بنويسد . آقاي دكتر صالحي كه احيانا بعلت يك عارضه پيش آمده ناخواسته در كار پزشكي سر از جراحي كولون راس تدر آورده بپرسيد نظرش در مورد درمانش چگونه بوده است.آ نويسنده محترم من را بياد داستان مثنوي مي اندازد..يك فردپياده با جا زدن خود بعنوان فرد ناتوان و گول زدن سواره اي ، سوار اسب وي شدمالباخته گفت كه اين قضيه را جايي بازگو نكن چون ديگر هيچ سواره اي براي پياده اي توقف نميكند. نويسنده محترم كشاندن يك موضوع اينچنيني به سطح جامعه بدون اطلاع از آن رشته فقط سبب ميگردد كه كادر درمان از پذيرش بيمار بدحال و عارضه دار شانه خالي كنند كه الحمداله با تلاش ساعي شما بزرگان در حال وقوع است.
آدم از این همه نفرت پراکنی مشمئز می‌شه. حالا همه اینجا دکتر شدن و توی زمینئ‌ای که سواد و صلاحیت نداران نظر میدان. بیمار آمبولی مایع آمنیوتیک کرده. به سزارین یا زایمان طبیعی چه ربطی‌ داره؟؟ اقلا از یکی‌ که سواد داره بپرسید بعد نظر بدید. کی‌ یاد می‌گیرید تا اطلاعاتِ کافی‌ در مورد چیزی ندارید حرف نزنید؟ تازه قبل از شنیدنِ دفاع اون پزشک حکم اعدام صادر کردن نهایت حماقت و بی‌ خردیه. وااای بر شما مردم... در ضمن من پزشکم محض اطلاع. حالا بیاید فحش بدید...
سریال حاشیه طنز تلخی که بیانگر همین واقعیت ها بود .
یکی نیست بگه چرا تو این مملکت اینقدر به شعور مردم تهین میشه !
درحاشیه رو.تعطیل کردن.وقتی کسی با لیاقت توو مصاحبه پزشکی رد میشه و شخص دیگری بخاطر سهمیه ..دکتر میشه وضع ما همین میشه
سلام

به داد زن های باردار برسید به خدا این قانون جدید شده یک مشکل حداقل اجبار کنید پس از 12 ساعت اگر بچه متولد نشد سزارین انجام شود. تاخیر در زایمان حتی می تواند بر روی سلول های مغزی کودک هم اثر منفی بگذارد
واقعا دست وزیر بهداشت درد نکنه این از لطف ایشونه که اینهمه بی نظمی و مرگ و میر تو بیمارستانهاست این فقط یکی از هزاران دسته گلهای نظام پزشکی و بیمارستانهاست وزیر که نمیتونه مسئله را حل کنه میاد سئوالو پاک میکنه همینه پزشکی که از پول بیت المال استفاده کرده از میز و معلم و استاد و .....استفاده کرده بجایی رسیده که بهش میگن آقای دکتر حالا نمی دونه با چه پولی به اینجا رسیده و فقط زیرمیزی رو میشناسه ( اگه زیر میزی می داد این مشکل بروز نمی کرد ) آقای وزیر باید بدونه که از آقایون تعهد بگیره بعد پروانه پزشکی شونو امضا کنن و بجای قسم هنگام فارغ التحصیلی یک کمی معرفت یادشون بدن شادی روح تمام قابله هایی که با یک شاخه نبات زایمان طبیعی و با چه تمیزی انجام می دادند صلوات
حدود 7 ماه پیش، همسر پسر داییبنده را بردند برای سزارین درشهرستان میانه، اما متاسفانه 3 روز نگه داشتند و گفتند از سزارین خبری نیست. و دادو بیداهای پسر دایی بنده به جای نرسید. سزارین را بیمارستان قبول نکرد که این کار دخالت در امور پزشکی است و ... . حالا فرزند در شکم مادر فوت کرد و مادر به سختی از مرگ رهانید. لعنت خداوند بر قوم ظالمین.
با سلام و تشکر از مسئولین این سایت...
در بهمن ماه 93 مشابه همین بلا برای بنده اتفاق افتاده و به خاطر زایمان طبیعی کم مونده بود که خانم و فرزندم رو از دست بدم...
خدا را شاکرم که این بلا در حد شکستن بازوی فرزندم و با دو بار عمل جراحی خانمم از سرم ما دفع شد.
ولی شکی که به خانواده ام وارد شده تا حالا روحاٌ ما رو آزار داده.
انشاا... روزی برسه که برخی از این مسئولین و پزشکان وقت پیدا کنن و به درد مردم هم برسن...
با تشکر
دوستان *آمبولی مایع آمنیوتیک* ناشی از پارگی پرده های اطراف جنین و ورود محتویات آنها به جریان خون بدن است که موجب نارسایی قلبی تنفسی و نهایتا مرگ میشود
این عارضه بسیار نادر است و در صورت وقوع با احتمال بالا موجب مرگ مادر میشود
بدون تعصب نسبت به رشته خودم میگم اینکه وقوع آمبولی مایع آمنیوتیک باعث مرگ مادر شده ناشی از قصور پزشک مربوطه نیست چون این عارضه غیرقابل پیش بینی و تاحدی غیرقابل درمان است
ولی اینکه زودتر تصمیم به عمل سزارین گرفته نشده مورد بحث است چون واقعا سیستم بسیار سختی برای عمل سزارین از جانب مسئولین وزارت بهداشت و دولت وضع شده است بطوری که تاحد زیادی دست پزشک را برای انجام سزارین میبندد
با این حال کادر درمانی هم قصور کرده و باید جوابگو باشند ولی باید توجه کرد مشکل اصلی از قوانین ماست که باید بازبینی و اصلاح شوند
آقایون داداشای پزشک!
تجمع برای اعتراض به سریال ((حاشیه))چه موقع است؟
من یکی از بستگانم یک ماهه پیش عمل سزارین کرده و بعلت اشتباه پزشک معالج (بیمارستان لولاگر تهران) به کما رفته و بعد از چندین عمل به هوش نیومده و جهت مراقبت بیشتر به بیمارستان قلب شهید رجایی منتقل شده و الان در بخش مراقبتهای ویژه هستند و هنوز به هوش نیومدن .
خداییش یا چه رویی با در حاشیه مخالفت می کردین این همه رو از کجا میاد
کادر درمانی در ایران ،اصلا با همراه های بیمار رو راست نیستن و درست و حسابی وقت نمیزارن.سوال های همراه هم میگن دخالت در کادر پزشکی!!!!!
ای کاش تو مدرسه اول احساس مسئولیت به ما آموزش می دادند
از این قشر پول پرست متنفرم
سلام
جالبه اشتباه کادر پزشکی در تشخیص را با تیتر علیه زایمان طبیعی منتشر میکنید اگر دنبال حق هستید آمار حوادث و تلفات وعوارض مقایسه با سزارین را منتشر کنید .
اینکار شما خیانت در حق جامعه است چرا از آمار زایمان طبیعی و سزارین در کشور های پیشرفته چیزی نمیگید.
در حاشیه
به نظر من بجای وارد کردن این همه ماشین و وسایل از کشورهای دیگه پزشک وارد کنیم هم قیمتش کمتره هم دیگه مردمو نمیکشن
فقط بلدن از در حاشیه ایراد بگیرن هنوز 1 ماه نشده در حاشیه قطع شد
آن هفت هزار پزشک محترم که برای یک سریال طنز که در همه جای دنیا معمولی و پیش پا افتاده با آن برخورد می شود پیراهن چامک می دادند حالا برای این موضوعات چه توضیحی دارند.
حتما مثل عبارت تماشاگر نما شما هم می گویید پزشک نما ؟؟؟؟
حالا وزیر و رییس نظام پزشکی جلوی سریال در حاشیه را بگیرند ویا اسیبی که این پزشکان به اقای صالحی وارد کردن و دیگر........
من خودم بچه م رو سر لجبازی ماما و دکتر به بهانه زایمان طبیعی از دست دادم اونم توی یکی از مجهزترین بیمارستان ها زایمان طبیعی واقعن مزخرفه ولی به دلیل بی فایده بودن شکایت بی خیالش شدم الان واقعن پشیمونم این وحشتناکه به بهونه های واهی توی شرایط اظطراری هم اجازه سزارین نمیدن بی خود از دکترها دفاع نکنید باید تجربه کنید تا بفهمید چقدر دردناکه مقابل عمه التماس واسه سزارین فقط میگن خانوم یعنی چی یا داد نزن به دنیا اومد لعنت به همه شون
لطفا مطلب را تا آخر قصه تعقیب کنید!
متاسفانه چند روز پیش هم یک خانم در اثر تزریق اشتباهی آمپول در بیمارستان غرضی سیرجان دچار سکته می شود و فوت می کند این اتفاقات دیگه برای مسئولان عادی شده !!!
یه مشت دزد و جانی اومدن تشکیل اجتماع دادن اسم خودشون هم گذاشتن دکتر و متخصص...
دکترش باید اعدام بشه
لطفا از سازمان نظام پزشکی بخواهید که نظرش را بدهد و در سایت ها برای این مسئله امضاء جمع آوری کند همانطور که در توقف "در حاشیه" مسئولانه و خوب !!! عمل کرد .
وقتی اقایون زنشونو میبرند انگلیس وهمه هتل وبیمارستانشو قرق میکنند بعد به مردم مملکت ما میگویند طبیعی بزا در خانه بزا زیاد هم بزا
یونس جان تسلیت
منم همسر عزیزمو، مادر بچمو تو بیمارستان آتیه تهران بخاطر یه دل درد ساده و عمل اشتباه یه دکتر ناشی بعد از پنج روز تو آی سی یو از دست دادم تازه بعدش کلی هزینه بیمارستان دادم تا جنازه همسرم تحویلم بدن خیلی دوندگی کردم کلی شکایت و ...... ولی نتیجه هیچی
با تزریق آمپول‌های اضافه و تجویز قرص‌های محرک انقباضات بیش از حد، پزشکان سعی در انجام زایمان طبیعی داشتند.
پزشکان سندرم نارسایی تنفسی را برای این مادر تشخیص داده‌اند!!!
کلمه سندرم در اینجا بنظرم اضافه است !
بیچاره مادر . . . مثل گوسفند قربانی !
سلام. حالا دیدید سریال در حاشیه عین واقعیته؟ حالا این دکترای بی مسؤولیت هی کمپین تشکیل بدن و هی عریضه بنویسن.
این سایت مزخرف نظرات زینی - زینال - بندری و .... که همش مزخرف هست چاپ میکنه و ما نه نظرمون چاپ میشه و نه میتونیم مثبت و منفی را بزنیم
خدا به من و خانواده ام رحم كرد. 5 سال پيش خانمم براي وضع حمل به يه بيمارستان شهر يزد رفت. گفتن اگه سزاري كني بايد از جيب پول بدي ولي وضع حمل طبيعي بصورت رايگان مي باشد. 4 روز از تاريخي كه تعلام كرده بودند بچه بايد به دنيا بياد مي گذشت. روز پنجم پس از مراجعه و پس از معاينه خانمم رو بردن اتاق عمل و سزارين كردن. فكر كنم به 30 ثانيه نكشيد بچه ام به دنيا اومد. يعني اگر نيم ساعت ديرتر مي رسيديم خدا ميدونه چه اتفاقي مي افتاد. روزهاي قبل كه اعتراض ميكردم ميگفتن ماس ماس . تازه فهميدم كه همه چيزشون ماسكيه. ديروز واسه يه آمپول ژنيسيلين واسه بچم در حدود 3 ساعت تو بيمارستانهاي بوشهر دور خوردم. هر كدومشون به يه بهانه اي مي گفتن نميزنيم. واقعا ماس ماس كه چه عرض كنم از دوغ هم گذشته
تابناک عزیز می دونی با یک نظر غیر کارشناسی بر افزایش زایمان سزارین که عوارض بسیار بیشتری نسبت به طبیعی داره دامن زدی؟ قصور در این پرونده وجود داره اما نه قصوری که منجر به مرگ شده باشه بلکه پزشک با تشخیص به موقع عدم پیشرفت زایمان می توانست زودتر سزارین را انجام دهد که برای اینکه آمار سزارینشون بالا نره معمولا درصد سزارینشونو به بیماران خصوصی شون اختصاص می دهند و مادرانی که نیاز واقعی برای سزارین دارند دچار مشکل می شوند اما آمبولی ریه هم در سزارین و هم زایمان طبیعی اتفاق می افتد و در سزارین میزان آن بیشتر است، ضمن اینکه شکل غیر طبیعی سر در استفاده از واکیوم بعد 1 تا 2 هفته به حالت طبیعی بر می گردد
تا موقعی که به حقوق اجتماعییمان آگاه نباشیم و جهان سومی فکر کنیم همین آش و همین کاسه ..........
هادي جان خدا صبرت بده.ما هم زخم خورده همين جامعه محترم پزشكي هستيم.مادر منم به دليل همين بي مسئوليتي يك چشم پزشك از خدا بيخبر يك چشمش رو چند ساله كه از دست داده.نصف بيشتر پزشكهاي الان مملكت ما دارن به مريض به چشم موش آزمايشگاهي نگاه ميكنن تا سطح تجربه و سواد و اطلاعاتشون بالات بره بگذريم از دكترهاي حاذقي مثل مرحوم دكتر طبيب و چندتا نمونه انگشت شمار و با اخلاق مثل ايشون ، بقيه اكثرا يا پول پرستن يا بيسواد و بي مسئوليت
الان که این مطلب رو مینویسم برادر زاده ام که 12سالشه در بیمارستان ولیعصر زنجان درicuبستریه اصلا به بیمار وخانوادهاش وقت نمیدهند لوله اکسیژن بیمار چند بار جلوی چشممان در اومده وبیمار شروع به دست و پا زدن کرده رفتیم گفتیم این چه وضعیتیه پرستاره میگه خودتون برید لوله رو وصل کنید.میگیم دهنش پراز خلط و کف چرا این طفل معصوم وساکشن نمیکنید که خدمتکاره همچین به من چشم غره رفت که انگار رییس بیمارستان بود والله ماندیم به کجا شکایت کنیم چون دادرسی وجود ندارد
بعد از این همه شاهکارهایی که این روزها بدست پزشکان (البته تعداد کمی از آنها!) روی می دهد جالب است که این دوستان به یک سریال طنز شبیه در حاشیه آنچنان واکنش می دهند که گویی این اتفاقات عجیب و ناراحت کننده اصلا به دست توانمند برخی از همکارانشان رخ نمی دهد و نداده است...
همونایی که می نشینند و بخشنامه می نویسند ببینید خودشان تابع همان بخشنامه ها هستند؟
خیلی متاسف شدم
قابل توجه بیمارستان های دولتی
لعنت خدا بر مقصرین این حادثه
بله متاسفانه زنان مردم هنگام زایمان میشن موش آزمایشگاهی دانشجویان مامایی آنهم بدون رضایت خود یا خانوادهایشان واین دانشجوها برخوردهای زننده و بدی با زائو میکنن.از خانمهایی که قصد زایمان دارند میخوام اگه به غیر از پزشک کسی دیگری خواست آنهارو معاینه کنه اجازه ندهند
خدا ازشون نگذره كه با جون مردم بازي ميكنن بچه اي كه بدون مادر بزرگ ميشه در آينده با هزاران مشكل روانشناختي روبرو ميشه .جالب اينجاس كه بعد به فيلم مهران مديري اعتراض ميكنن . من خودم بچم مريض بود بردم بيمارستان گفت 3 ميليون وديعه بايد بدي بعد شبي 1500 واقعا اگه كسي نداشته باشه بچش بايد بميره يا نه بايد بره بيمارستان دولتي هزارتا مرض ديگه هم كه نداره بگيره.همنطور كه ديدين رئيس بيمارستان امام خميني از مرگ چند بچه در يك روز به علت عدم بهداشت چقدر راحت صحبت كرد گفت طبيعيه اميدوارم خدا ازشون نگذره كه با جون مردم بازي ميكنن
دعا میکنم به حق حضرت فاطمه زهرا(س) هیچکس کارش به دکترا نیفته چون اینجا یه کشور جهان سومی یه. انشاا...
واقعا این تیم پزشکی را باید محکوم کرد نمونه این بی وجدانها زیادن پرستارا و دکترای بی وجدان بیسواد پولکی سهل انگار از خدا بیخبر
متاسفانه دکترهابین مریض هافرق می گذارند.اگرهسریک مسئول بودایااینطوری میشد؟
با سلام ، والله من يك بچه دارم وتصميم داشتم دومي را به دنيا بيارم . ولي امروز اين مطالبو خوندم به شاهزاده محمد تصميم گرفتم بچم بي خواهر برادر بمونه بهتر است از بي مادر شدنش.ديگه فكر دومي نمي كنم.
خدا رحمتش كند روژين خانم را
حالا این پزشکا میگن جرا با ساخت سریال حاشیه به اونها توهین شده؟ مدیری واقعا حق داشت تازه نمونه ای از فضاحت کادر پزشکی بود. یه سر به بیمارستان رازی قائمشهر بزنین اگه یه پرستار یا پزسک دیدید که جواب سلام داد یا یه کم خوش اخلاق بود ادم فکرمیکنه که یه معجزه رخ داده إإإ
لعنت بر تمام آدمهای بی مسئولیت
حداقل پزشکای هندی وبنگلادشی وجدان داشتندوبرای انسانها ونه هومطن های خودشان خدمت می کردند.این نسخه نویسای ایرانی نه وجدان دارندونه مردم راهموطن خودحساب می کنندهم پولت ومیگیرند وهم جانت را.وهم بهت توهین می کنند.پس زنده باد پزشکان هندی وبنگلادشی وزنده نباد نسخه نویسان خودمان.
با تسلیت به خانواده داغدیده روژین ،وقتی باسهمیه
دکتر بشی دیگه وای به حال روژین ها

خجالت نمی کشن به حاشیه اعتراض میکنن
درود بر مهران مدیری.
حالا چقدر هزینه گرفتند از بنده خدا قبل از واریز پول دست بکار شدند دکترا ولی محال است
از وکلای عزیز که وارد هستند حتما به این بنده خدا کمک کنید.خداوند کمکتان کند عدل الهی جاری شود خدایا به داد این عزیزان برس!
شوهر خاله من بیچاه ضربه مغزی شد ولی یه هوش اومد بیچاره رو خدا شاهده رد بندرعباس نکردن با امبولانس . 8 شب تا 12 کاری به ش نداشت و فقط گفتن رضایت بدین ببرینش با ماشین خودتون. تا بندر رفت توی کما و سه روز دستگاه روش بود بعد ...... 6 تا بچه بی سر پرست شدن . شکایت هم به جایی نرسید
دوستانی که می گویند با پزشک و تیم درمانی را اعدام کرد و کشت و .....
فرض کنید که یه کامیون به علت خواب آلودگی راننده با یک پراید تصادف کرد و 4 تا سرنشین پراید کشته شدند حالا باید به نظر شما راننده کامیون را اعدام کرد ؟
البته دوستان من شاهد بودم بعضی از خود پرسنل بیمارستان که میخواست وزن حمل کنه با چند بند آنها رو عمل سزارین کردند و نیاز به طبیعی نبود تولد طبیعی و اسه سایرین در نظر گرفته شده
من در بیمارستان برای زایمان که رفتم برای آنها که زایمان طبیعی داشتند پرستاران مانند حیوان رفتار می کردند و بر بالا ی اورژانس نوشته بودند در صورت اعتراض طبق قانون
3 تا 6 ماه زتدانی اما در مورد برخورد پرسنل هیچ
تا به حال مردن نیفتیم نباید دکتر بریم
این آقایون یا خانمهای پزشک یا ماما یا متخصص که شعار میدهند و از کادر پزشکی و کارخودشون دفاع میکنند. قسم میخورم اگه خانم خودشون یا خواهر یا دختر خودشون رو تخت باشه محاله ممکنه اینجور عمل کنند. واینقدر راحت به فکر منافع خودشون وامتیاز بیمارستان یا رتبه دکتری یا وهزار جور کوفت و زهرمار دیگه باشن . اونوقت فقط به فکر نجات اون خانم و جنین هستند . اگه مثلا این آقای هادی زنشو ببینه داره با مرگ دست و پنجه نرم میکنه اونوقت میاد بگه این طبیعیه و عوارض زایمانه . وبدل نگیرید ؟؟؟؟
این پزشکای نا وارد که فقط ادعا و پز دارند رو باید مدرکشون رو باطل کرد و خونه نشین بشن آبروشون بره تا درس بشه واسه دیگر پزشکان تا یاد بگیرند با جوونی و ثمره عمر یه خانواده به بهانه ی عوارض عمل بازی نکنند.
این کاسبان تحصیل کرده همونایی هستن که سر یه سریال طنز می خواستن از پیرهن و شلوار خودشون بیرون بیان .
اولا که هر کس طبق منشور حقوق بیمار باید حق داشته باشه نوع درمانش رو انتخاب کنه.دوما در بیمارستانهای دولتی پزشکان تازه فارغ التحصیل وکم تجربه هستن.اونم در جامعه ما که ضد اخلاق وضد مسیولیت درحال رواج هست،در ضمن سطح کیفی دانشگاه ها هم بسیار پایین اومده،طوری که بهترین دانشگاه ما رتبه ی جهانیه پانصد رو کسب کرده.
سلام .ازدست این طرح سلامت .هیچ بیمارستان دولتی ونیمه خصوصی سزارین نمیکنن .فقط خصوصی که بالای 4میلیون میگیرن .حتی دکترای زنان هم اجازه ندارن نوبت سزارین به بیمارشون بدن
دکترا مسؤول زایمان
بیمارستان قروه همیشه همین طوری من خودم دوباردراونجازایمان کردهام ادم روتاپای مرگ میبرن سلاخی میکنند منتهی من مجبوربودم که باجون خودم بازی کردم
ای بابا
این سرگذشت بسیار تلخ را اسفند ماه سال 93 متاسفانه برای همسرم در بیمارستان پاستور مشهد اتفاق افتاد. همسرم یک ساعت بعداز زایمان از دنیا رفت و دخترم هم چند روز بعد متاسفانه درگذشت... فقط من و امثال من میدونیم چه به سر یونس و زندگی که الان متلاشی شده اومده. بیمارستانی ه فقط برای بالا بردن Level و سطح خود اقدام به زایمان طبیعی میکنن. و پزشکانی که وجدانی ندارند که بیدار بشه و مسئولانی که هنوز درخوابند. عمق این فاجعه و درد این واقعه اینقدر زیاده که زمان هم مرحم این زخمها نیست.برای من ویونس و یونسها فقط دادگاه عدل الهی جوابگو باید باشه ...
رسبدگی وتعهدپزشکی خیلی پایینه مخصوصا قسمت مربوط به زایمان خانمها....حتی گاهی دربیمارستانهای خصوصی. دوست من سرکورتاژ جنین مردش داشت توبیمارستان مبینی سبزوار میمرد... توبیمارستان واسعی سبزوار شاهدبودم بخاطر تشریف نیاوردن دکترقلب توروز تعطیل دونفرمریض قلبی توبیمارستان مردند.
سلام ،خود من الان ی پسر هشت ماهه دارم ک ب علت زایمان سخت و نبود پزشک واصرار بر زایمان طبیعی فشارهایی ک ماماها بر روی شکمم برای ب دنیا اوردن بچم اوردن ،پسرم مرده ب دنیا اومد و بعداز احیا شدن ،ب مدت ی ماه در بخش ان آی سی یو بستری بود،وبعدش ی تیکه گوشت تحویلم دادن ک بچت فلج مغزی شده ،حالا حتی قدرتت قورت دادن هم ندارد و من شیر وگاواژ میکنم براش ولی شکایتم ب جای نرسید چون پزشک ،شوهرش شناخته شده وپشتش پر،من موندم و ی بچه کاملا ناقص وبدبختی ،بچه اولم بود،خدا ازشون نگذره ب حق این ماه مبارک
من خودم در یک مرکز شلوغ کار می کنم و آمار 200زایمان در ماه داریم چند سالی براساس قانون افزایش جمعیت بیمارستان برای آمار بالای سزارین بازخواست میشه و پزشک نیز به ازای هر زایمان طبیعی 450هزار تومان می گیره و به ازای سزارین تقریبا 1/3مبلغ زایمان طبیعی. حالا شما اگه جای پزشک بودین با این قانون های بیخود چیکار میکردین؟
ای کاش آقایونی که اون بالا نشستن ،یک بار در غالب یک زن قرار گرفته و زایمان طبیعی رو تجربه کرده و بعد اظهار نظر میکردن . من بعد از 5 سال ازدواج با اسرار اطرافیان باردار شدم و الان در 4ماه به سر میبرم از همون روز اول مدام تو کابوس خودمو مرده میبینم و از اینکه جونم در دست دکتر ها قرار میگیره شدیدا استرس دارم خدا بداد تمام خانومهای باردار و در شرف زایمان برسه .
خود پرسه بارداری یه پروسه پر استرسه چه برسه که بخوای به این مسائلم فکر کنی
تورا خدا مسیولین فکری بکنند من خودم از زایمان طبیعی دردی کشیدم که دیگه حاضر به تجربه اش نیستم .چرا سزارین رو ممنوع کردید تا کجا میخواید پیش برید .اخه..
من به هر دری زدم قبل باردار شدن مطمئن شم سزارین انجام میدن ولی نشد منم قید بچه رو زدم شوهرم هم اصلا بچه نميخاد خدا رو شکر
همش تقصیر خود مردمه
همش تقصیر خود مردمه که هیچکاری در قبال این بیعدالتیها نمیکنن
حتی اگر مرگ مادر در اثر آمبولی بوده باشه باز هم قصور پزشکی رخ داده،
سال گذشته در ان ای سی یو بچه ای را دیدم که هیچ کس را نداشت و مادرش فوت شده بود، علت بی دقتی پزشک و پاره کردن روده در حین سزارین توسط پزشک بود
با سلام، تسلیت به خانواده هموطنم، من یه خانم ۳۰ ساله هستم که در زایمان اول بعد از گذشت ۴۳ هفته دکتر سزارینم کرد، بماند که چقدر مشکلات و علائم داشتم که باید خیلی زودتر ختم بارداریم زده میشد،ولی متاسفانه دکتر قبول نکرد و همین طولانی شدن بارداری و اشتباه دکتر باعث از دست دادن رحمم شد گذشته از این که یک روز کامل بیهوش بودم و به حالت مرگ رفتم و بعد از ۴ روز در حالت نیم بهوش فرزندم رو دیدم، و تمام جوابی که دکتر به من داد این بود که پیش میاد و شکر گدار باش که زنده هستی، اینه اون صداقت و پشتکار پزشک و کادر پزشکی این کشور.
واقعن که
واقعا که
من خودم اولین فرزندم رو درسن ۱۸سالگی ب روش سزارین بدنیا آوردم ک انجام عمل سزارین تنهابادادن زیرمیزی انجام شد درحین عمل خونریزی شدیدی کردم ک باوجوداینکه من دربارداری هیچ مشکلی نداشتم جای تعجب داش قضیه ب شدتی جدی بود ک ازهمسرم امضاگرفته بودن ک رحم راخارج کنند ولی خوشبختانه ب خیرگذشت وخونریزی بندآمد پس ازآن مرا آمبولانس ب بیمارستان دیگری وانحام سیتی اسکن و... وادار کردن ک هزینه هنگفتی رو متقبل شدیم ودلایل خونریزی من را مسائلی عنوان کردن ک ب نظر متخصصینی ک بعداًبه آنهامراجع کردم مضحک امد.باید ب برخی پزشکان کشورم بگم ک شما این مسئولیت رابه عهده گرفته اید ک جان مردم را بستانید وزخمی روی دردهای انهاباشید یاخودتان را درمقابل انهامسئول میدانید؟
من خودم اولین فرزندم رو درسن ۱۸سالگی ب روش سزارین بدنیا آوردم ک انجام عمل سزارین تنهابادادن زیرمیزی انجام شد درحین عمل خونریزی شدیدی کردم ک باوجوداینکه من دربارداری هیچ مشکلی نداشتم جای تعجب داش قضیه ب شدتی جدی بود ک ازهمسرم امضاگرفته بودن ک رحم راخارج کنند ولی خوشبختانه ب خیرگذشت وخونریزی بندآمد پس ازآن مرا آمبولانس ب بیمارستان دیگری وانحام سیتی اسکن و... وادار کردن ک هزینه هنگفتی رو متقبل شدیم ودلایل خونریزی من را مسائلی عنوان کردن ک ب نظر متخصصینی ک بعداًبه آنهامراجع کردم مضحک امد.باید ب برخی پزشکان کشورم بگم ک شما این مسئولیت رابه عهده گرفته اید ک جان مردم را بستانید وزخمی روی دردهای انهاباشید یاخودتان را درمقابل انهامسئول میدانید؟
تسلیت ب یونس عزیزمون خدا صبربده.قطعا واس هممون پیش اومده درسال بارها ب دکتر مراجعه کنیم دوستان کسی ب دل نگیره روی حرفم با همون بعضی هاست وگرنه همه ک مث هم نیستن نمیدونم بعضی از این دکتروپرستارا چرا اینجوری با مردم برخورد میکنن رفتارشون ب منشی هاشونم سرایت کرده انگار از دماغ فیل افتادن بزور جواب آدمو میدن تو بیمارستان بعد سزارین بستری بودم بچم شب آسپیره کرد داشت خفه میشد دکتر شیفت نداشتن پرستارارو باید التماس میکردی بیان بالای سر بچه.اگه مادرم اون شب همراهم نبود بچم تلف شده بود با تلاشهای مادرم نجات پیدا کرد.ماشاالله حقوقشون ک خوبه رزرو هتل کیش و .... هم ک دارن کارشونم همچین سخت نیست
منم زیمان طبعی را انجام دادم و بچم طبعی به دنیا امد
من خواهر زادم
سلام دوستان واقعا آدم داغون میشه با شنیدن این اتفاق ها تو کشور ما با زن در زایمان طبیعی خیلی ببخشید مثل یک حیوان رفتار میکنند من خودم دو زایمان طبیعی داشتم با فاصله ی ده سال والان افسرده و گوشه گیر هستم و هیچ لذتی از زندگی ندارم هزارو یک درد گرفتم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان