بازدید 2676

پرونده پیاده‌راه 17 شهریور روی میز مجلسی‌ها

کد خبر: ۴۹۹۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹ 11 May 2015
هنوز جمع سن پیاده‌راه 17 شهریور به عدد انگشت‌های یک دست نرسیده است که به دلیل اوج انتقادات و شکایات مردم محل، پرونده بررسی این پیاده راه آئینی روی میز مجمع نمایندگان مردم تهران در مجلس رفت!

پیاده‌راهی که قرار بود در تمامی کناره‌های مسیرش فضای سبز و آب‌نما جانمایی و حتی المان‌های شهدا نیز در اطراف آن ساخته شود، حالا نه تنها به فضایی معنوی و مذهبی تبدیل نشده بلکه محلی برای اعتراضات اهالی محل شده و به محلی برای بازارچه‌های سنتی و نمایشگاه گل تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار«شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اواخر سال 90 شهرداری تصمیم گرفت تا در حاشیه ایجاد زیرگذر میدان امام حسین(ع)، یک پیاده راه آئینی نیز از میدان امام حسین (ع) تا میدان شهدا به طول 1250 متر ایجاد کند تا طرح ساماندهی میدان امام حسین (ع) رنگ و بویی دیگر به خود بگیرد.

ساماندهی که نه تنها موجبات خوشحالی کسبه را فراهم نکرد بلکه به گفته خودشان موجب شد تا ضمن نوشتن عریضه‌های متعدد، دست به دامن اعضای شورای شهر شوند و در هر مجلسی که در محلشان برپا می‌شود، حل مشکل این پیاده‌راه‌ به ترجیع‌بند سخنانشان تبدیل کنند.

خیابان 17 شهریور از میدان امام حسین (ع) تا میدان شهدا در گذشته معروف به صنف اتومبیل و موتورفروش‌ها بود اما حالا یا بسیاری از این نمایشگاه‌ها تعطیل شده‌اند یا باقیمانده کسبه نیز بدون مشتری اوقاتشان را سپری می‌کنند.

اهالی خیابان 17 شهریور هنگامی که از حل مشکلشان توسط شورای شهر و حتی کمیته‌ای که به منظور حل این مشکل ایجادشده، ناامید شدند دست به دامن نمایندگان مجلس شدند؛ به‌گونه‌ای که حسین طلا، نماینده مردم تهران در مجلس از پیگیری وضعیت اهالی خیابان 17 شهریور در جلسه مجمع نمایندگان تهران خبر داد و گفت که به دلیل عدم تردد اتومبیل و عدم دسترسی مناسب ساکنان و کسبه، آنها اعتراضات زیادی دارند که مجمع نمایندگان تهران به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

همچنین مرتضی طلایی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر که در کمیته ساماندهی خیابان 17شهریور نیز عضویت دارد در واکنش به ورود مجلس به موضوع پیاده‌راه ‌17 شهریور گفت: اهالی این خیابان از ایجاد پیاده‌راه بسیار گلایه داشته و خواستار باز شدن این خیابان هستند و برای احقاق حق خود می‌توانند به هر مرجعی مراجعه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان باز شدن مجدد این خیابان وجود دارد، گفت: بازگشایی این خیابان در دستور کار قرار ندارد و به دنبال احیای کاربری‌های دیگر برای این خیابان هستیم.

حال باید دید با ورود مجمع نمایندگان تهران به موضوع پیاده‌راه 17 شهریور، چه سرنوشتی در انتظار این پیاده‌راه آئینی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر