بازدید 2735

نماینده روسیه از تضمین عربستان برای مذاکرات صلح یمن خبر داد

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که کشورش پیش بینی می کند که مذاکرات صلح میان طرف های درگیر در یمن، به زودی با نظارت سازمان ملل آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۴۹۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱ 08 May 2015
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که کشورش پیش بینی می کند که مذاکرات صلح میان طرف های درگیر در یمن، به زودی با نظارت سازمان ملل آغاز خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، ویتالی چورکین به خبرنگاران گفت که در این باره تضمین هایی از همتای عربستانی و قطری خود دریافت کرده است.

وی افزود: سفرای عربستان و قطر به وی اطمینان داده اند، نشستی که به دعوت عبدربه منصور هادی رییس جمهوری فراری یمن در تاریخ 17ماه می (27 اردیبهشت) در ریاض برگزار می شود، به هموار ساختن راه برای از سرگیری مذاکرات صلح تحت نظارت سازمان ملل خواهد انجامید.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل همچنین گفت: امیدواریم کلیه درگیری ها در یمن هر چه سریع تر متوقف و مذاکرات از سر گرفته شود.

این در حالی است که عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان روز گذشته در جریان کنفرانس مشترک مطبوعاتی با جان کری همتای آمریکایی خود، از موافقت کشورش با آتش بس پنج روزه در یمن برای کمک رسانی خبر داده بود.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از 6 فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه فقیرترین کشور عربی منطقه آغاز کرده است تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کند و با سازمان القاعده در یمن می جنگد، جلوگیری کند.

ریاض بعد از 27 روز بمباران زیرساخت های یمن و از بین بردن تاسیسات حیاتی این کشور بدون آن که به اهداف اعلام شده دست یابد، اعلام آتش بس کرد اما بعد از آتش بس تبلیغاتی اعلام شده همچنان یمن را هدف حملات هوایی قرار داده است و با بمباران فرودگاه بین المللی صنعا از کمک رسانی به مردم این کشور جلوگیری می کند.

از زمان آغاز تجاوز نظامی عربستان به یمن، تاکنون بیش از 3 هزار و 500 نفر از مردم این کشور کشته و 6 هزار نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

کارشناسان، حمله های عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند.


ایرنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان