بازدید 11461
طبق گزارش HIS Technology؛

کل قطعات ساعت هوشمند اپل تنها ۸۴ دلار هزینه دارد

در حالی که بهای ساعت هوشمند اپل در کلاس اسپورت آن برابر با ۳۵۰ دلار در بازار تعیین شده است، ‌تحلیلی از وضعیت ساخت این ساعت هوشمند از دیدگاه هزینه‌های سخت‌افزار و ساخت و ساز، نشان می‌دهد ‌این ساعت هوشمند تنها برابر با ۸۴ دلار در هر نمونه برای اپل هزینه ‌دارد.
کد خبر: ۴۹۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 03 May 2015
کل قطعات ساعت هوشمند اپل تنها 84 دلار هزینه دارد

در حالی که بهای ساعت هوشمند اپل در کلاس اسپورت آن برابر با ۳۵۰ دلار در بازار تعیین شده است، ‌تحلیلی از وضعیت ساخت این ساعت هوشمند از دیدگاه هزینه‌های سخت‌افزار و ساخت و ساز، نشان می‌دهد ‌این ساعت هوشمند تنها برابر با ۸۴ دلار در هر نمونه برای اپل هزینه ‌دارد.

به گزارش «تابناک»، بنا بر گزارش و تحلیل ارائه شده از سوی مؤسسه IHS Technology بهای سخت‌افزار‌های استفاده شده در نمونه اسپورت ساعت هوشمند اپل، تنها برابر با ۲۴ درصد از بهایی است که شرکت اپل برای این مدل ساعت هوشمند در بازار تعیین کرده است، که منجر به آن شده تا این ساعت هوشمند در مقایسه با سایر محصولات اپل کمترین هزینه سخت‌افزاری را ‌داشته باشد.

این مؤسسه اعلام کرده ‌که نسبت هزینه سخت افزار به بهای تعیین شده در بازار برای سایر محصولات اپل به شکل تخمینی ‌حدود ۲۹ تا ۳۸ درصد از بهای فروش است.

در مورد ساعت هوشمند اپل در مدل اسپورت گفته می‌شود، بیشترین بهای سخت افزار مربوط به صفحه نمایش تولید شرکت ال جی است که بهای آن ‌حدود ۲۰.‌۵۰ دلار تخمین زده می‌شود. در عین حال، پردازشگر ‌حدود ۱۰.‌۲۰ دلار و حافظه ‌حدود ۷.‌۲۰ دلار به این هزینه اضافه می‌کند.

نکته جالب اینکه باتری این ساعت هوشمند ‌حدود ۰.‌۸۰ دلار هزینه دارد و سایر امکانات موجود در جعبه ساعت هوشمند اپل از جمله شارژر و بند زاپاس مجموعا ۹ دلار قیمت گذاری برآورد شده است.

کل قطعات ساعت هوشمند اپل تنها 84 دلار هزینه دارد

«کوین کلر»، مدیر کل بخش تجزیه و تحلیل بنچمارک هزینه سخت‌افزار و مواد اولیه در HIS Technology در این باره می‌گوید: این امر که در مورد یک محصول جدید بهای تعیین شده در بازار فاصله زیادی با هزینه‌های سخت افزاری داشته باشد، امری عمومی است، اما این فاصله در ساعت هوشمند اپل در مقایسه با سایر محصولات نظیر آیفون بسیار ‌است و چنانچه فروش این محصول مطابق با انتظارات اپل باشد، می‌تواند سود هنگفتی ‌نصیب این شرکت کند.

جدول زیر که در ‌HIS Technology منتشر شده، هزینه کامل سخت افزارهای به کار گرفته شده در ساعت هوشمند اپل را نمایش می‌دهد.

کل قطعات ساعت هوشمند اپل تنها 84 دلار هزینه دارد

نکته قابل توجه در این میان این است که تجزیه و تحلیل صورت گرفته از سوی HIS Technology تنها شامل هزینه سخت‌افزارهای به کار گرفته شده در این ساعت هوشمند است و شامل هزینه‌های لجستیک، نیروی انسانی، هزینه‌های نرم‌افزار، تحقیق و توسعه و سایر هزینه‌ها نیست.

کل قطعات ساعت هوشمند اپل تنها 84 دلار هزینه دارد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۶
گرچه در سودجویی این کمپانی ها شکی نیست، اما هزینه های غیر فیزیکی، مثل طراحی ، تست، بازاریابی و غیره بخش مهمی از هزینه ها هستن
هزینه تحقیقات، نیروی انسانی و باقی هزینه های سربار باید روی این محصول سر شکن بشه. بنابراین 84 دلار رقمی دقیقی نیست و فقط هزینه خالص تولدی هست که باید هزینه های سربار بهش اضافه بشه.
نکته اینه که بقیش هزینه طراحیه. شاید اپل نهایتا 30 دصد یعنی 100 دلار روی هر کدام سود کنه بنابراین بقیش می شه هزینه طراحی. اینه که تفاوت شرکت اپل رو با بقیه معنی دار می کنه
پرايد چي؟ اونم دو ميليونه ميفروشين بيست ميليون
اصلش به طراحی و فناوری و تکنولوژیه نه قطعاتش
یکی بیاد پراید و سایر محصولات مونتاژ داخل رو قیمت بده....ببینم اینا چقدر سرمون کلاه میزارن...
اینطوری که یک کالای خاص و حتی معمولی را قیمت گذاری نمی کنند. اگر اینگونه باشد، یک ماشین بنز که به زحمت وزن ان به هزار کیلو می رسد هم با توجه به قیمت اهن و پلاستیک و المینیوم بایستی نهایتا هزار دلار باشد و نه 100 هزار دلار و یا سیصد میلیون تومان
چرا کل هزینه قطعاات پراید و پژو در نمیاری؟
مگه اپل از تولید به مصرفه ?
پس هزینه تحقیقات تو این همه سال چی میشه ?
فقط برای رضای خدا که کار نمیکنند ضمنا سود هم میخان !!!
اون وقت هزینه های جانبی شامل طراحی ، تحقیق و توسعه و .... هیچی دیگه ؟؟
زیر چشم خودمون پراید پنج شش میلیونی رو بیست میلیون به ملت میفروشند آب هم از آب تکون نمیخوره ....
این موضوعی واضح برای اکثرا کالاهای دیجیتال می باشد.به قول معروف دارن نون علم و فناوری شون رو می گیرند.
يك سوال ، ساخت قطعات ديگر برند ها چقدر هزينه دارد ؟!
اپل هر چقدر هم بگيره حقشه كافي يك بار با مك بوك و ايپد كار كني تا بفهمي اپل يه چيز ديگس
وزن پیکان و مرسدس کلاس سی هم یکی است
برین وارد کنین . مشکل ما این که وارد کردن برای بعضیا راحت و کم خطرتره . کاش بجا این همه فکر دلالی این وسط چند تا فکر ساختن داشتم . امروزتو نگاه نکن فردای بچتو ببین اقای وارد کننده
شما فک کردی مثلا کل قطعات یه پراید چقدر در میاد خیلی بشه 4میلیون چقدر میفروشن؟ تازه اونا دارن پول تکنولوژیشونو میگیرن اینا پول منتاژ!!!!!
این اقایون وارد کنندن ارقام هزینه وارداتو بگو براشون
یعنی گرنه؟!
هزینه ی کارکنان، طراحان، کسائی که وقت گداشتن یه محصول درجه یک تولید کنند، مالایات و ....
راستی هزینه ی ساخت پراید وانت چنده؟
یا این وسایل جانبی گوشی که تو علائدین 120 می فروشن و خود اون فروشنده ها چن خریدن؟ 10 12 تومن
می گفتند زمان شوروی سابق یکی از کالاهایی که ژاپن از این اتحادیه خریداری می کرده دستگاه های سنگین راه سازی مانند بولدوزر بوده است. بعد مشخص شده است که این دستگاه ها را ژاپنی ها به عنوان آهن قراضه خریداری کرده و بعداً آن را تبدیل به دستگاه ها و قطعاتی با وزن بسیار کم و قیمتی به مراتب بالاتر می کنند و دوباره بعضی از این دستگاه ها را ده ها برابر قیمت وزن مواد مصرف شده در آن به کشورهای دیگر از جمله به همین اتحاد جماهیر می فروشد. بله امروز اگر ساعت اپل وزنی دارد برنامه های مایکروسافت همه بی وزن هستند ولی به فروش می روند چیزی به نام مالکیت معنوی وجود دارد که به این کالاها ارزش می دهد. همه می دانند که وزن تلفن های موبایل در حدود 200 -300 گرم است و قیمت مواد استفاده شده در آن بسیار پایین است ولی این همه گران قیمت هستند. پس ما هم باید بکوشیم این نوع مالکیت را ایجاد کرده، آن را پاس بداریم و به حقوق عقلی و معنوی دیگران نیز احترام قائل شویم تا از این رهگذر ما هم بتوانیم درآمد داشته باشیم.
ﺑﺒﺨﺸﻴﺪ ﻛﻞ ﻗﻂﻌﺎﺕ ﭘﺮاﻳﺪ ﭼﻘﺪﺭ ﻣﻲ اﺭﺯﻩ.
این از اون حرفا بودا. مثل اینکه بگی فلان نقاشی یا اثر هنری فقط واسش فلان قدر هزینه شده و داره خیلی بیشتر به فروش می رسه. شما پول طراحی زیبا و خوش دست بودن و تحلیل کاربری آن را حساب کردید؟ محصولات اپل به نظر من علاوه بر یک محصول یک اثر هنری به نوبه خودش هم هست.
واقعا؟جدي ميگي؟
پس پرايد چقد تموم ميشه ناقلا!
راستشو بگو نكنه ٣٠ ميليون تموم ميشه اما بخاطر ما مردم لطف ميكنيد ميدينش ٢٠ ميليون!
عججججججب!
خب کل قطعات پرایدم پنج ملیون نمی ارزه چطور میفروشن بیستو دو ملیون ؟ پس به مراتب از آمریکایی ها بدتریم . تازه اونا نمیان آیفونو به همسایه هاشون بفروشن سی دلار به مردم خودشون بدن سیصد دلار.
خوب قطعاتش اگر هست و میشه خرید برید بخرید سرهم کنید ببینید ساعت میشه یا نه!؟ ساعت ساختن رو هر دستگاه پلاستیک سازی میتونه انجام بده مهم نرم افزار و امکانات تکنولوژیکیش هستش که مفتی ساخته نشده کلی مهندس و متخصص برنامه نوشتن تا این قطعات باهم کار کنند و بشن ساعت. واقعاً خنده داره این حرف ها
خوب اگه هزینه‌های لجستیک، نیروی انسانی، هزینه‌های نرم‌افزار، تحقیق و توسعه و سایر هزینه‌ها رو هم در نظر بگیرید، قیمت درست میشه دیگه.
نوش جونشون، کیفیت داره قیمت هم داره، کاش مافیای خودرو ساز کشور در ازای دریافت سود چند برابر قیمت تولید کیفیت هم ارائه میکردن
در مقايسه با رولكس كه ارزانترين ساعتش ٥٠٠٠ دلار و كمتر از ٥٠٠ دلار خرج ساخت داره خيلى هم منصفانه است
کل قطعات پراید ده دلار هم نمی ارزد به ملت بدبخت میدهند ده هزار دلار.
خب پرایدم 1 میلیون تومن قطعه داره میدن 15 میلیون .
رسیدگی کنید .
بد نیست همین محاسبه رو برای پراید هم انجام بدین
مگه يك پرايد چقدر در مياد كه ٢٠ميليون فروش ميره؟
کاش همچین تحلیلی برای محصولات ایرانی مانند اتوموبیلهای ایران خودرو و سایپا هم داشتیم.
تا بوده همین بوده, خاک بعلاوه تکنولوژی می شود این
مثلا پراید کلا همش روهم چهار میلیون بعلاوه تکنولوژی بیست میلیون
تعجب نداره که. تجهیزات پراید خودمون را حساب کنید 2 میلیون هم نمیشه ولی قیمتش 23 میلیونه. تازه ساعت اپل محصول جدیده ولی پراید از 30 سال پیش تولید میشه.
این رو باید به سازمان حمایت از مصرف کننده های خودمون بگید!
فکر کردن بهش هم موجب انبساط خاطر می شه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر