بازدید 3139

یکی از رهبران القاعده در حمله پهپاد آمریکایی کشته شد

ابراهیم الربیش، یکی از سرکردگان القاعده یمن در حمله هوایی آمریکا کشته شد.
کد خبر: ۴۹۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ 15 April 2015
 ابراهیم الربیش، یکی از سرکردگان القاعده یمن در حمله هوایی آمریکا کشته شد.
 
شاخه القاعده در یمن اعلام کرده است یکی از رهبران ارشد این گروه در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در یمن کشته شده است.
 
این گروه تروریستی با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری توئیتر خود اعلام کرد ابراهیم الربیش و چهار تن دیگر از اعضای شاخه القاعده در شبه جزیره عرب روز دوشنبه (24 فروردین) در حمله پهپادهای آمریکا کشته شدند.   
 
این گروه جزئیاتی از محل کشته شدن این افراد منتشر نکرده است.  الربیش 35 ساله به صورت غیرقانونی و بدون محاکمه در زندان گوآنتانامو زندانی بود. وی به مقام‌های عربستانی تحویل داده شد اما در سال 2006 از زندان فرار کرد.
 
او سپس به شاخه القاعده در شبه‌ جزیره عرب پیوست و به مشاور اصلی ایدئولوژیک و دینی این گروه تکفیری تبدیل شد. برای زنده و مرده الربیش پنج میلیون دلار جایزه تعیین شده بود.
 
حملات پهپادی آمریکا در یمن در حالی ادامه دارد که اکثر قربانیان این حمله ها غیر نظامیان هستند.
 
آمریکا همچنین از حملات هوایی عربستان سعودی به یمن حمایت می کند در حالی که مبارزان انصارالله و نیروهای ارتش یمن در مبارزه با پیکارجویان وابسته به القاعده در استان مارب به موفقیت‌هایی زیادی دست یافتند.     
 
مبارزان انقلابی انصارالله و نظامیان یمن در شهر صرواح در 120 کیلومتری صنعا، پایتخت یمن، پیشروی کرده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، به تازگی پیکارجویان القاعده 15 سرباز یمنی را در منطقه عزان در استان شبوه اعدام کردند.
 
با این حال، آمریکا و برخی از هم‌پیمانان این کشور از حملات هوایی عربستان سعودی در یمن علیه شیعیان حوثی حمایت می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
آخرین اخبار
وب گردی