بازدید 2957

ارتباط افسردگی با التهاب مفاصل

کد خبر: ۴۸۹۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 07 April 2015
یافته‌های جدید نشان می‌دهد افسردگی می‌تواند خطر ابتلا به انواع خاصی از بیماری‌ها از جمله التهاب مفاصل را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، پزشکان آلمانی در مطالعات خود مشاهده کردند افسردگی در بروز برخی انواع بیماری‌ها نقش دارد که این وضعیت به خصوص در مورد عارضه‌هایی همچون التهاب مفاصل محتمل‌تر است.

این نوع از التهاب زمانی اتفاق می‌افتد که ترکیب‌های شیمیایی بدن وارد جریان خون و دیگر بافت‌های آسیب دیده می‌شود. ترشح این ترکیب‌های شیمیایی در جریان خون می‌تواند به ایجاد قرمزی و حرارت منجر شود. در حقیقت، برخی از ترکیب‌های شیمیایی ممکن است موجب نفوذ مایعات به داخل بافت‌ها شوند که در نتیجه تحریک و ورم اعصاب و در نهایت درد را به همراه دارد.

از سوی دیگر در این بررسی که حدود 14 هزار و 328 نفر شرکت داشتند، مشخص شد افرادی که از علائم افسردگی رنج می‌برند بیشتر با بیماری‌های جسمی نیز دست به گریبان بوده‌اند. علاوه بر این، از هر سه شرکت کننده در این مطالعه که به افسردگی مبتلا بوده‌اند یک نفر حداقل با خطر ابتلا به بیماری جسمی نیز روبرو بوده است. همچنین در این مطالعه پزشکان تاکید کردند که این ارتباط بین افسردگی و بیماری‌های التهابی مفاصل مثل آرتروز و آرتریت بیشتر است.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، درک بهتر از رابطه میان علائم افسردگی و بیماری‌های جسمی در ارائه خدمات درمانی بهتر به مبتلایان به اختلال‌های روانی و بیماری‌های جسمی مفید و موثر خواهد بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر