بازدید 10077

تشییع باشکوه پیکر «علی آهی» در دارالمؤمنین

پیکر «علی آهی» پیرغلام اهل‌بیت(ع) با حضور خیل عظیم جامعه ذاکرین و مردم مؤمن و انقلابی منطقه ۱۴ تهران، از مقابل مسجد آهی تشییع و روانه خانه ابدی شد.
کد خبر: ۴۸۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 07 April 2015
پیکر «علی آهی» پیرغلام اهل‌بیت(ع) با حضور خیل عظیم جامعه ذاکرین و مردم مؤمن و انقلابی منطقه ۱۴ تهران، از مقابل مسجد آهی تشییع و روانه خانه ابدی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، میدان احمدی واقع در تقاطع اتوبان امام علی(ع) و خیابان کرمان صبح امروز شاهد حضور جمعیت انبوهی بود که برای بدرقه پیکر مرحوم حاج علی آهی رئیس هیئت‌مدیره خانه مداحان حضور یافته بودند.

مراسم تشییع پیکر این پیرغلام اهل‌بیت(ع) از ساعت 9 تا 10 به مدت یک ساعت برگزار شد و مردم دارالمؤمنین تهران به همراه جامعه ذاکرین که از نقاط مختلف کشور خود را به تهران رسانده بودند، با ندای «لا اله الا الله» و فریادهای «یاحسین» با آه و اندوه پیکر آهی را بدرقه کردند.

این مراسم مقابل مسجد امیرالمؤمنین (مسجدی که علی آهی بنا کرده بود) برگزار شد و سوگواران پیکر این پیرغلام حسینی را تا بهشت زهرا بدرقه کردند تا در قطعه 301 روضة الحسین (جامعه مداحان) برای همیشه آرام گیرد.

بنا بر وصیت زنده‌یاد آهی مبنی بر اینکه راه مردم سد نشود و آن‌ها معطل نشوند، این مراسم تا حد امکان به صورت خلاصه برگزار شد و طی آن مداحان اهل‌بیت محسن طاهری و مهدی غیاثی به مرثیه‌سرایی پرداختند.

در بخشی از این ذکر مصیبت، شعری با این مضمون از علی آهی زمزمه شد:

به نوکری تو خط سیادتم دادند / ز کودکی به ولای تو عادتم دادند

در آستان تو اول مرا پدیرفتند / سپس اجازه عرض ارادتم دادند

تشییع پیکر این خادم حسینی باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد به طوری که طول جمعیت سوگوار به بیش از سیصد متر می‌رسید. ده‌ها دستگاه اتوبوس جمعیت عزاداران را به بهشت زهرا(س) منتقل کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر