بازدید 3979

قدردانی نایب رییس مجلس از هیات مذاکره کننده‌

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به رسمیت شناختن حق غنی سازی جمهوری اسلامی ایران از سوی غرب را یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران دانست.
کد خبر: ۴۸۸۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳ 05 April 2015
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به رسمیت شناختن حق غنی سازی جمهوری اسلامی ایران از سوی غرب را یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران دانست.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد که در غیاب علی لاریجانی ریاست اولین جلسه علنی مجلس در سال 94 را بر عهده داشت در نطق پیش از دستور خود گفت که اذعان دشمنان جمهوری اسلامی به این که کشور ما در کلوپ هسته‌ای جهان تعریف می‌شود دستاوردی است که در سایه‌ پایداری ملت ایران به دست آمده است.

وی اظهار کرد:‌ ایستادگی ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی آمریکا در حوزه‌ فناوری هسته‌ای، جمهوری اسلامی، در طول 12 سال امروز ما را در جایگاهی قرار داده که دشمنانمان اذعان دارند جمهوری اسلامی در کلوپ هسته‌ای جهان تعریف می‌شود و اذعان دارند که چرخه کامل سوخت در خاک جمهوری اسلامی سامان می‌یابد این در سایه‌ استقامت و پایداری ملت ایران و راهبردی که رهبری تعریف کرده‌اند به دست می‌آید.

وی ضمن قدردانی از هیات مذاکره کننده‌ ایرانی خاطرنشان کرد:‌ ما بر این حقیقت تاکید داریم که تنها با گام برداشتن در چارچوب تعریف شده از سوی رهبری است که ملت بزرگ ایران می‌تواند دستاوردهای ارزشمندی که در راه دستیابی به دانش و فناوری هسته‌ای به دست آورده‌اند را حراست کنند.

نایب رئیس مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: از دولت و تیم مذاکره کننده می‌خواهیم در چارچوب تبیین و تعریف شده از سوی رهبری در مسیر هم‌افزایی و ایجاد یک جبهه واحد حرکت کنند. امروز دولت و ملت و مجلس در حوزه‌ هسته‌ای یک سخن واحد دارند و آن چارچوب تبیین شده از سوی رهبری و حفظ و حراست از دستاوردهای هسته‌ای ایران است و در این مسیر است که ما می‌توانیم به پیروزی‌های بزرگ دست یابیم.

وی با بیان این‌که »ایران به آمریکا و متحدانش اجازه نمی‌دهد پیمان‌ها را بشکنند و بر خلاف تعهدات خود قدم بردارند» ادامه داد: در همین مسیر است که ما می‌توانیم ازعزت خود حراست ‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران و جامعه جهانی توجه دارند که غرب هیچ‌گاه برای هیچ کشوری حق غنی‌سازی را دیگر به رسمیت نخواهد شناخت تنها یک استثناء وجود دارد و آن ایران است. گرفتن این حق در ساختار نظام بین‌الملل یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران به حساب می‌آید که در راستای دفاع از منافع ملی و حرکت در چارچوب خطوط تعریف شده از سوی رهبری گام برداشته و برخواهد داشت.

نایب رئیس مجلس در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود تجاوز غیرانسانی عربستان به یمن و مردم مظلوم و بی‌دفاع این کشور را از سوی مجلس شورای اسلامی محکوم دانست و گفت:‌ نمایندگان مجلس از جامعه جهانی و سازمان‌هایی که خود را مدافع دموکراسی قلمداد می‌کنند مثل سازمان ملل و شورای امنیت انتظار دارند با قاطعیت در برابر تجاوز غیرانسانی و حمله به مردم مظلوم و اردوگاه آوارگان بی‌پناه یمن بایستند واجازه ندهند زیرساخت‌های اقتصادی ملت مظلوم یمن در زیر حملات ناجوانمردانه جنگ‌افزارهای رژیم عربستان مورد آسیب و تعدی قرار گیرد.

وی در ادامه از کشورهای اسلامی، پارلمان‌ها و مجالس اسلامی درخواست کرد در برابر این تجاوز نامشروع که خلاف آموز‌ه‌های دینی و اخلاقی است بایستند و قطع فوری حملات به مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن را خواستار شوند.

وی با تبریک سال 94 و ایام میلاد حضرت فاطمه(س) هم‌چنین به شعار سال 94 و پیام نوروزی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: پیام رهبری مبنی بر همدلی و همزبانی دولت و ملت به این معناست که در امور اجرایی مسائل دفاعی و مسائل مهم بین‌المللی و راهبردهای کلان ملی همفکری و تبادل نظر صورت گیردتا همدلی کامل حاصل شود و در سایه همدلی همزبانی به دست بیاید تا جامعه جهانی صدای واحدی از کشور ما بشنود و دشمن ما را در یک جبهه واحد و هماهنگ ببیند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ مجلس نیز با همه وجود در کنار دولت خواهد بود و ان‌شاءالله دولت با همه توان در کنار مجلس و قوای سه‌گانه و همه در کنار ملت و در خدمت ملت قرار گیرند.

وی افزود: پیوند استوار دولت و ملت و آحاد جامعه با نظام اسلامی روح پیام رهبری و شعار سال جاری است. در واقع روح پیام رهبری یکپارچگی ملت ایران در برابر زیاده‌خواهان جبهه استکبار و آمریکاست؛ همان راهی که در دفاع مقدس پیمودیم و صبر و استقامت و پایداری شهدا و رزمندگان ، جانبازان، آزادگان و ملت بزرگ ایران دشمن را به ستوه آورد و تسلیم کرد.

وی در پایان درگذشت همشیره‌ رهبر معظم انقلاب را خدمت ایشان و درگذشت والده‌ رئیس جمهور را به حسن روحانی تسلیت گفت.

ابوترابی‌فرد افزود: درگذشت همسر مکرمه پرهیزگار و متدین آیت‌الله خاتمی یار باوفای امام بزرگوار را خدمت همکار ارجمند آقای تابش و بیت شریف آیت‌الله خاتمی عرض تسلیت داریم. همچنین درگذشت همسر آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان و درگذشت پدر همکار ارجمند حسین امیری خامکانی را تسلیت عرض می‌کنم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار