بازدید 84283

اردوکشی خیابانی هفت هزار پزشک برای مقابله با یک کمدی تلویزیونی!

در این سایت آمده: «درصورتی که با شرکت در تجمع قانونی و اعتراض حضوری (با کسب مجوزهای لازم) به پخش برنامه هتاکانه «در حاشیه» و رویه صدا و سیما، موافق هستند شماره نظام پزشکی و همچنین کد ملی خود را وارد کنند‌».
کد خبر: ۴۸۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱ 04 April 2015
مجموعه تلویزیونی «در حاشیه» به کارگردانی مهران مدیری در شرایطی این روز‌ها از تلویزیون در حال پخش است که سازمان نظام پزشکی در اقدامی عجیب و غیرقابل هضم اقدام به ایجاد کمپین برای اردوکشی خیابانی علیه این کمدی کرده است؛ اقدامی که نشان می‌دهد نقدپذیری لزوماً نسبت مستقیمی با سطح تحصیلات عالی ندارد و اساساً هاله قدسی بخش اعظمی از مشاغل کشور را در بر گرفته، به گونه‌ای که باید با تصویب قانونی، ساخت کمدی را در کشور به یک جرم با مجازات سنگین و متناسب با چنین عملی، تغییر وضعیت داد!

به گزارش «تابناک»، همزمان با انتشار نامه زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی در اعتراض به سریال «در حاشیه»»، سازمان نظام پزشکی در سایت خود نیز پوستری از سریال منتشر و با لقب دادن «برنامهٔ هتاکانه» به این سریال، از پزشکان تقاضا کرده در تجمع اعتراض‌آمیز شرکت کنند.

در این سایت آمده: «در صورتی که با شرکت در تجمع قانونی و اعتراض حضوری (با کسب مجوزهای لازم) به پخش برنامه هتاکانه «درحاشیه» و رویه صدا و سیما، موافق هستند شماره نظام پزشکی و همچنین کد ملی خود را وارد کنند‌».

رضا لاری‌پور، مشاور رئیس سازمان نظام پزشکی در خصوص تعداد ‌نام‌نویسی کنندگان در کمپین نظام پزشکی برای تجمع مقابله با پخش سریال «در حاشیه» از سیما گفت: «تاکنون بیش از ۷هزار تن از پزشکان برای شرکت در این تجمع اعلام آمادگی کرده‌اند که یک چهارم جمعیت جزو مخالفان برگزاری تجمع هستند که البته این ۲۰ درصد تنها مخالف تجمع هستند. این تجمع در مخالفت با رویه صدا و سیماست و تنها نسبت به سریال نیست اما پخش این سریال آغازگر این اعتراضات بوده است. بر همین اساس در صورتی که مجوزهای رسمی از سوی مراکز ذی‌ربط دریافت شود زمان و مکان برگزاری تجمع متعاقبا اعلام خواهد شد‌».

سخنگوی نظام پزشکی با اشاره به هشدارهای این سازمان از دی ماه سال ۹۳، تأکید کرده است: «اگر دولت در نظام سلامت دستاورد مثبت و اقدامات چشمگیری انجام داده است و نسبت به آن مانور سنگینی در رسانه‌ها ارائه می‌کند، جز با همت و فداکاری جامعه پزشکی امکان پذیر نبوده است در حالی که متأسفانه سریال جدید «در حاشیه» مملو از لودگی و غیر منصفانه و فارغ از هر گونه آثار هنری است و این روند باعث تخریب روابط بین جامعه پزشکی و بیماران می‌شود‌».

اردوکشی خیابانی هفت هزار پزشک برای مقابله با یک کمدی تلویزیونی!

این اظهارات عجیب نشان می‌دهد، تولید یک محصول فرهنگی در ایران تا چه میزان دشوار است و با توجه به سوابق پیشین در خصوص موضع گیری‌ها پیرامون دیگر سریال‌ها و فیلم‌ها که دیگر مشاغل را دستمایه طنز قرار داده بودند، تولید یک کمدی جذاب و تأثیرگذار مأموریتی تا چه میزان به مرز «امر ناممکن» نزدیک است و در عین حال، این حقیقت را نیز آشکار می‌سازد که سطح آستانه تحمل هیچ نسبتی با تحصیلات دانشگاهی و طبقه اجتماعی ندارد و بسیاری از قشرها خود را در هاله قدسی تلقی می‌کنند که نباید در معرض نقد قرار گیرند.

درک تفاوت آشکار کمدی، ملودرام و تراژدی با مستند، ظاهراً حتی برای وزیر بهداشت و رئیس سازمان نظام پزشکی نیز ممکن نیست و حتی این چهره‌ها که باید در پی فرهنگ سازی برای تمیز قائل شدن میان حقیقت و داستان باشند، در ابتدای این صف قرار گرفتند و اتفاقاً با پیش داوری برای این سریال که پخش نشده بود، بر آتش دمیدند و حال نظام پزشکی میدان‌داری دعوایی شده که نمی‌توان ملاحظات امنیتی‌اش را نادیده گرفت و به مسئولان این حوزه متذکر نشد.

تشکیل جلسه در محل لوکیشن با حضور قائم مقام وزیر بهداشت و مدیر وقت شبکه ۵ و بحث درباره احتمال بروز حواشی در جامعه پزشکان، پرستاران و دست‌اندرکاران حوزه سلامت؛ جلسه با حضور وزیر بهداشت، اعضای شورای فرهنگی و هنری وزارت بهداشت، مدیران وقت شبکه ۵ و عوامل تولید، مذاکره و جلسه با دارابی وقت سیما، تشکیل جلسه و مذاکره با اصغر پورمحمدی معاونت کنونی سیما و انتقال دغدغه‌های جامعه پزشکی، برگزاری جلسه با رئیس سازمان صداوسیما در خصوص هماهنگی در سیاست‌ها و برنامه‌ها و طرح موضوع این سریال، تنها بخشی از تلاش وزیر بهداشت در مسیر ساخت این سریال بود که در نامه انتهای سال قاضی‌زاده هاشمی به سرافراز رسانه‌ای شد و نشان داد، حتی دست رسانه ملی نیز برای ساخت یک کمدی تا چه حد بسته است.

در این شرایط به نظر می‌رسد، تکلیف برای مدیران رسانه ملی مشخص است و این اتفاق به عنوان یک مصداق شفاف، بزنگاهی برای سنجش توانمندی مدیران ارشد رسانه ملی برای دفاع از خواست عمومی و عبور از منافع و موقعیت یک طیف خاص است و در واقع شرایطی که با این سبک اعتراضات رخ داده، فرا‌تر از تصمیم‌گیری درباره پخش یک سریال است و در سطح افکارعمومی، معیاری برای سنجش موقعیت رسانه ملی و نوع تصمیم‌گیری مدیران این نهاد است.

بنابراین هرگونه تعامل و کاهش جنبه کمیک این سریال و آب بستن در این مجموعه و یا خلق شخصیت‌های قدسی در ادامه سریال برای نشان دادن پزشک خوب و کاهش فشار علنی وزارت بهداشت و نظام پزشکی و در ‌‌نهایت بر هم زدن ترکیب کنونی این سریال، به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و انتظار می‌رود مدیران رسانه ملی به هیچ عنوان به این سمت و سو حرکت نکنند.

در عین حال، این توقع وجود دارد که تلویزیون در این زمینه که عموم مردم درک کاملی نسبت به تفاوت فیلم و سریال با حقیقت، به فرهنگ سازی با تولید برنامه‌های مکرر بپردازد، زیرا در غیر این صورت، ادامه فعالیت برای سینماگران و برنامه سازان تلویزیون روز به روز دشوار‌تر و خطوط قرمز روز به روز گسترده‌تر خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۲۵۶
انتشار یافته: ۳۳
جمع بی جنبه ها اعلام حضور کنند
بابا اگه قرار باشه هر فیلم کمدی که پخش میشه به گروهی بر بخوره که باید فیلم کمدی از سینمای ایران حذف بشه . بعد از اون شما که اون ساعت تو مطب دارین مریض می بینین چطوری قضاوت کردین .
حالا اگه یه کارگر یا حتی یک روانشناس(دکتر نیمای ساختمان پزشکان) رو مسخره میکردن هیشکی صداش در نمیاد این پزشکا خودشون تافته جدا بافته میدونن
سلام
من خودم یه پزشک هستم و واقعا دارم لذت می برم و کلی خندیدم . اتفاقا در این سریال چهره کسی که پزشک هست بسیار دلسوز و خدوم معرفی شده و بقیه که پزشک نیستند کلاش و منفی نشان داده شده.... من به نوبه خودم با پخش ایین سریال موافقم شاید این استارتی باشد برای شروع ساختن سریالهای طنز با مضامین شغلی افراد و چهره های دیگر
از بی جنبه بودن خودمون واقعا متاسفم
حالا که اینطوری هست ما هم کمپین راه اندازی میکنیم .گه چرا باید یک برنامه طنز که تخفیف هم دران زیاد هست به یک حرفه اینهمه بربخورد .
مرد ميخوام وارد كنه!!!
اینا دیگه کین بابا !!!!!! این سریال باس ماس یعنی مردم نه باس شما !!!! شما نیگا نکنین چون باس ماس !!!!
پزشکهای محترم به خود شک دارید؟ از چه میترسید؟ نکنه موارد کمدی مطروحه واقعیت دارد.مرتجع بازی نکنید بگذارید هنر کارش را بکند
سه سال سریال پایتخت که نشان دهنده زندگی بخشی از مردم مازندران بود پخش شد و با وجود اعتراض مردم مازندران الان تلویزیون در حال ضبط سری چهارم این مجموعه است. اما جامعه پزشکی که از اقشار تحصیل کرده هستند حاضر نیستند واقعیت های جامعه پزشکی را بپذیرند.
بگذارید مردم بخندند .نگران نباشید چرا که به شما نمی خندند به ظنز می خندند .
خب اونوقت میگن چرا سریال طنز پزشکان میسازین اینکارارو کردی که واست فیلم میسازن دکتر جون.
اگه شمانخوای تحمل داشته باشی پس ازبقیه اقشار چه انتظار؟
این یک سریال طنز است بروند خجالت بکشند.
بابا جمع کنید . اگر اینطوره هیچ کس حق نداره دیگه فیلم بسازه.به یکی بر میخوره . بعد فکر می کنید از دماغ فیل افتادید
راست میگن این سریال افتضاحه . چون مهران مدیریه باید هر چرندیاتی رو به خورد مردم بده ؟
هر دم از این باغ بری میرسد....
جای تاسف هست که برای قشر فرهیخته پزشک که اینگونه با یک طنز کاملا مشخص اینطوری واکنش نشان میدهند.
فکر میکنید مردم چقدر به شما اعتماد دارند؟ فکر میکنید این عدم اعتماد بخاطر رفتار رسانه هاست یا طبابت و رفتار خودتان؟
این یعنی استبداد صنفی باید با رییس این سازمان برخورد کرد. یک سریال طنز در برابر این همه سریال که توی اون از پزشگان و کادر درمانی تقدیر می شود. بجای جارو جنجال اخلاقتونو خوب کنید.!!!!
این حضرات خیلی روشون زیاد شده!!!!
با سلام
پزشکان عزیز وقتی پول زیر میزی میگیرند به رنگ غیرتشون بر نمیخوره و غیرتشون قلمبه نمیزنه بیرون و کمپین بر علیه این پدیده شوم راه نمیاندازند حالا یک بنده خدایی یک برنامه طنز که اسمش روشه طنزه ساخته رگ غیرت اقایون قلمبه زده بیرون
اقایون دل شاد کردن یک هنر که حتی درمان بدترین دردها است و اگر این خنده رو این لب این مردم باشه به شما دکترها اصلا نیازی نیست چون مریضی وجود ندارد
احتمالا فکر می کنند که در این سریال شاید به پرداخت کارانه های 200 ملیونی به پزشکان اشاره شود!!!!!
اگر حالا بتونن حرفشون را به کرسی بنشونن دیگه کسی حریفشون نیست!!!!!
من يك پزشكم،كه از سال ٨٧ اخبار را از طريق سايت شما دنبال مى كنم
متاسفم كه شما تا اين حد ضد جامعه پزشكى هستيد و از اين لحن درباره پزشكان استفاده مى كنيد!!مقايسه جامعه پزشكى با ساير اقشار زحمتكش و كم درآمد كار نادرستى است و نتيجه اى نيز ندارد!
همانطور كه امروز در يكى از كامنت هاى شما ديدم يكى از خوانندگان شما مى پرسه چرا پزشكان ول نمى كنند و از ايران بروند فقط جهت اطلاع كه از فارغ التحصيل هاى ورودى ١٣٨٠ حدود ٤٥٪ از ايران رفتند
شايد بهتر براى يكبار هم كه شده تحقيق كنيد ببينيد غير از سطح بالتورعلمى،جايگاه مناسب اجتماعى و درآمد (خصوصا در آمريكا و كانادا) علت مهاجرت پزشكان كه خيلى از آنها ورودى هاى غير تهرانى بوده اند چيست؟
اتهام زدن،توهين كردن،ناسپاسى،تخريب و قضاوت كردن يكى از ويژگى هاى جامعه ما شده است و اى كاش شما به عنوان يك سايت خبرى وزين و قابل اعتماد در جستجوى علت نيز باشيد
آيا شما به دنبال بهبود اين وضع هستيد يا صرفا توهين و نقد يك صنف؟؟
نقد با تمسخر و طنز با لودگی فرق دارند عزیزم
اقایون داداشام گفته باشم ....این سریال واس ماس ینی کلش ماس ماس
ملت ما کلا عصبی اند! شما ی انتقاد حالا چه بجا چه نابجا میبینی میخان خرخره طرفو بجوند!! واقعا اگر این طنز برای ما مهندسین ساخته میشد آیا اینهمه سروصدا و اعتراض میکردیم؟!
اگرچه با کارهای صدا وسیما خیلی موافق نیستم اما در مورد پخش این سریال کاملا با صدا و سیما موافقم و سازمان نباید کوتاه بیاد.
این برادران پزشک از چی میترسند.
می ترسند دستشون رو بشه. از شفافیت می ترسند.
نظام پزشکی به جای پرداختن به این موارد حاشیه ای فکری برا زیرمیزی گرفتن کنه بهتره پاک کردن صورت مسئله و عدم روحیه نقد پذیری دردی رو دوا نمیکنه از سیستم بیمار
سلام. انگار واقعا خيلي از پزشکا به خودشون شک دارن! بي خيال
تابناک نظر سنجی بذار
با سلام این دکترا با بقیه قشرهای جامعه چه فرقی دارن؟ خودشون رو خیلی بالا گرفتن با این همه آدم تلویزیون شوخی می کنه یکیشم پزشک!
اعتراض صنفی شده اردو کشی خیابانی...
ثروت سنگین وعظیمی که دراختیارقشر پزشکان قرارداردهرگونه هجمه ای راخنثی میکند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل