بازدید 2469

مزایده سوم هم سرخابی‌ها مشتری ندارند

کد خبر: ۴۸۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 04 April 2015
نجف نژاد در خصوص ادعای گودرزی مبنی بر حضور 155 نماینده مجلس در فدراسیون‌های ورزشی گفت: احتمال می‌دهم وزیر موضوع حضور و عضویت نمایندگان در فراکسیون ورزش مجلس را با فدراسیون‌های ورزشی اشتباه گرفته است.

به گزارش  فارس، مقداد نجف نژاد، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در خصوص ادعای وزیر ورزش مبنی بر اینکه محمود گودرزی ادعا کرده بود 155 نفر از نمایندگان مجلس در فدراسیون های ورزشی فعال هستند، گفت: قرار بود برای تشریح و شفاف شدن این مسئله در روزهای پایانی سال 93 با وزیر ورزش نشستی داشته باشیم که متاسفانه این جلسه برگزار نشد.

وی ادامه داد:‌ تصور می‌کنم برداشت گودرزی از حضور نمایندگان در فدراسیون‌ها اشتباه است و تصور می کنم اگر چنین اتفاقی رخ داده بود وزیر باید استقبال می‌کرد که تعداد زیادی از نمایندگان مجلس به ورزش علاقه‌مند هستند و می‌خواهند در این عرصه کار کنند.

نماینده مردم بابلسر، فریدون کنار در مجلس نهم شورای اسلامی توضیح داد: این احتمال را می‌دهم که وزیر موضوع حضور و عضویت نمایندگان در فراکسیون ورزش مجلس را با فدراسیون های ورزشی اشتباه گرفته است.شاید تعداد اعضای فراکسیون مجلس مدنظر گودرزی بود.

* دفاع از تاثیرگذاری فراکسیون ورزش در امور ورزشی کشور
وی ادامه داد: فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی یکی از بزرگترین و فعالترین فراکسیون‌های قوه مقننه است و این فراکسیون شاهد عضویت 250 نفر از نمایندگان مجلس است که خوشبختانه تاثیر بسیار خوبی در روند کار ورزش و کمک به فدراسیون‌ها و وزارتخانه دارند.

نجف نژاد در ادامه به تشریح تاثیر علاقه نمایندگان به ورزش در اعتبار این حوزه در بودجه های سنواتی پرداخت و گفت:‌ در بودجه سال 94 شاهد بودیم که نمایندگان تلاش بسیاری برای بهبود وضعیت اعتباری ورزش در بخش احکام دائمی و لایحه سنواتی کردند. نمایندگان احکام فوق العاده ای در احکام بودجه گنجاندند و جامعه ورزشی مطمئن باشند در فرصت‌های پیش روی از ظرفیت نمایندگان و مجلس استفاده خواهیم کرد.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ مجلس توجه ویژه‌ای به بحث ورزش و همگانی و ورزش‌های قهرمانی دارد. ما حتی بحث توسعه اساسی ورزش کشور را در سال آینده دنبال خواهیم کرد. با این حال تلاش داشتم پایان سال نشستی با گودرزی در خصوص نکته مذکور و عملکرد وزارتخانه داشته باشیم که این جلسه به دلایلی برگزار نشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: در این نشست قصد داشتیم برنامه‌های مجلس در زمینه ورزشی را با وزیر مطرح می‌کنیم تا در سال آینده نگاه وزارتخانه و قوه مقننه در حوزه ورزشی نزدیک باشد.

* مزایده سوم هم برگزار شود، سرخابی ها مشتری پیدا نمی‌کنند
رئیس فراکسیون ورزش مجلس در ادامه به موضوع واگذاری سرخ آبی‌ها اشاره کرد و گفت:‌ در سال 93،‌ بحث واگذاری‌ها از مهمترین موضوعات و چالش های جامعه ورزشی کشور بود که همچنان موفق به واگذاری آن‌ها نشدیم.

نجف نژاد اعتقاد دارد اگر مزایده سوم هم برگزار شود، کسی خواهان خرید برندهای پرسپولیس و استقلال نخواهد شد.

وی در این باره توضیح داد:‌ این یک اصل است که در زمان فروش هر جنسی بدانیم چه چیزی را می‌خواهیم واگذار کنیم و خریدار نیز باید مطلع باشد دقیقا چه جنس و کالایی را خریداری می‌کند. اما این اصل اول معامله در واگذاری استقلال و پرسپولیس رعایت نشده است. همین امر باعث شد بعد از برگزاری 2 مرحله مزایده همچنان این دو باشگاه روی دست دولت بماند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد:‌ در مزایده‌های 2 باشگاه سرخابی مشخص نیست چه چیزی قرار است واگذار شود. آیا تنها برند 2 باشگاه مدنظر است یا مدیریت نیز واگذار می‌شود؟ همچنین تعیین نشده که املاک باشگاه‌ها نیز در اختیار خریدار قرار گیرد یا خیر.

نماینده مردم بابلسر اظهار داشت:‌ حتی مشخص نیست املاک باشگاه‌ها با سند است یا تنها اسم آن‌ها به عنوان املاک و دارایی‌های استقلال و پرسپولیس در نظر گرفته می‌شود. این مسائل در واگذاری شفاف بود، شاید کسی برای خرید پای مزایده می‌آمد.

* قیمت تعیین شده برای واگذاری سرخابی‌ها زیاد است
نجف نژاد به قیمت تعیین شده اشاره کرد و گفت:‌ علاوه بر عدم شفافیت در دارائی ها و سرخابی‌ها، قیمت 290 میلیارد تومان برای مزایده بسیار بالا تعیین شد. به نظر می‌رسد تعیین این قیمت تنها برای خلاص شدن دولت از دست هزینه‌های بالای 2 باشگاه مشخص شد.

وی تاکید کرد:‌ برای ما باید بیشتر از فروش، آینده 2 باشگاه بعد از واگذاری مهم باشد. اساس فروش ما باید این باشد که وضعیت بهتر و قوی‌تری برای سرخابی‌های پر طرفدار فراهم شود. دولت در حال حاضر نمی‌تواند استقلال و پرسپولیس را درست و پر قدرت اراده کند. سرخابی‌ها به لحاظ حمایت مالی از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و نیاز دارند لذا بخش خصوصی ظرفیت بسیار بزرگی است و نباید از حضور و فعال شدن این بخش در ورزش غفلت کنیم.

نجف نژاد تاکید کرد:‌ علاوه بر واگذاری باشگاه‌ها، برای توسعه سرخابی‌ها پر اهمیت است. هر باشگاهی 20 میلیون جمعیت دارد و نمی‌توانیم بدون توجه به این افراد و دغدغه‌های آن ها واگذاری را انجام دهیم.

این نماینده از مسئولان مربوطه واگذاری درخواست کرد زمان مزایده و فروش حساسیت ویژه به خرج دهند که خریدار برای تقویت و تعالی سرخابی‌ها تمام تلاش خود را به کار می گیرد و حداقل افق 10 ساله برای باشگاه‌ها داشته باشد و شاهد رشد آن‌ها باشیم.

نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار گفت: اعتقاد دارم در سال‌های اخیر نشاط در حوزه ورزش کم شده است. استرس در حوزه مدیریت ورزشی به خصوص فوتبال افزایش چشمگیری داشت. به طور مثال افرادی که می‌خواهند در سرمایه ‌گذاری این بخش حاضر شوند، نگرانی‌های زیاد اقتصادی دارند که ناشی از تنش‌های خبری و رسانه‌ای است.

وی توصیه کرد:‌ باید نسبت به افزایش نشاط و کاهش استرس در حوزه مدیریت ورزشی کار شود تا سرمایه‌گذاران با خاطر آرامتری خواهان هزینه کردن سرمایه‌های خود در ارتقای ورزش کشور باشند.

* افزایش فشار بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه های ورزشی
نجف نژاد اظهار داشت: اخیرا فشار بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در هر حوزه‌ای، مخصوصا ورزش افزایش یافته است. اعتقاد داریم از آنجایی که ورزش و فوتبال بیش از بخش‌های دیگر در دید رسانه‌ها و دوربین‌ها است مانع حضور سرمایه‌داران به حوزه ورزش می‌شود. تا وقتی احساس امنیت 100 درصدی در جامعه سرمایه دار تزریق نشود، نباید انتظار داشت که در زمان برگزاری مزایده فردی 290 میلیارد تومان از سرمایه خود را برای خرید سرخابی‌ها هزینه کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حساسیت‌هایی در زمینه مدیریت ورزشی وجود دارد گفت: باید حاشیه امنیت این باشگاه بالا برود اینکه می‌گویم نشاط نیست دقیقا منظور همین مسئله است. چون حوزه ورزش، حوزه بسیار گسترده‌ای است باید زمینه را مهیا کنیم وقتی سرمایه‌گذاری به این بخش ورود کند حمایت شود نه اینکه استرس و نگرانی‌های مختلف روانی و مالی داشته باشد.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس اظهار داشت: زمانی که بالای 10 میلیون از مردم که هواداران و طرفداران سرخابی‌ها هستند البته با ورود بخش خصوصی خوشحال می‌شوند اما باید مسئولان با دقت بیشتری مزایده‌ها را برگزار و حمایت قابل ملاحظه‌ای از سرمایه‌دار کنند. این حمایت را شاهد نیستیم.

* همیشه استقلالی بوده‌ام
نجف نژاد که عضو هیات مدیره باشگاه استقلال نیز است اظهار داشت:‌ همچنان عضو هیات مدیره‌ این باشگاه هستم و تمام رقابت‌های استقلالی‌ها را دنبال می‌کنم و قاعدتا خواهان پیروزی همیشگی این تیم هستم.

وی درباره بازیکن مورد علاقه‌اش گفت: نمی‌توان از کسی اسم ببرم، حاشیه‌ساز خواهد بود. من تیم استقلال را دوست دارم همین کافی است.

این نماینده ادامه داد:‌ همه رقابت‌های استقلال برای من مهم و حساس است اما وقتی تیم به قهرمانی نزدیک تر می‌شود بازی‌ها برای من حساس‌تر می‌شود و با علاقه بیشتری دنبال می‌کنم. رقابت‌های بین المللی یا به قولی آسیایی از اهمیت بیشتری برخوردار است و تحت هر شرایطی بازی فینال استقلال را مشاهده می‌کنم.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس با بیان این که پیش از حضور در مجلس مربی ورزشی نیز بوده ، درباره رنگ مورد علاقه اش گفت:‌ رنگ آبی را دوست دارم اما این طور نیست که برای خرید هر چیزی این رنگ را مدنظر بگیرم. بالاخره خرید و داشتن همه چیز به رنگ آبی خسته کننده خواهد بود. اما رنگ آبی را در خریدهایم در نظر می گیرم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها