بازدید 57633

تجمع پزشکان به خاطر سریال جدید مهران مدیری

مجموعه تلویزیونی در حاشیه به کارگردانی مهران مدیری در حالی این روز‌ها از تلویزیون در حال پخش است که جامعه پزشکان کشور نسبت به این سریال اعتراض شدید دارد.
کد خبر: ۴۸۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ 04 April 2015
مجموعه تلویزیونی در حاشیه به کارگردانی مهران مدیری در حالی این روز‌ها از تلویزیون در حال پخش است که جامعه پزشکان کشور نسبت به این سریال اعتراض شدید دارد.

به گزارش ایلنا از ابتدای ساخت سریال درحاشیه که موضوع آن درباره جامعه پزشکی‌ست؛ اعتراضاتی ازسوی وزارت بهداشت و شخص وزیر طرح و سیدحسن هاشمی(وزیر بهداشت) در دو نامه جداگانه این اعتراض را اعلام نیز کرد. او موفق شد در مقطعی جلوی ساخت سریال را نیز بگیرد. که این تندروی با روی کار آمدن علی اصغر‌پور محمدی به‌عنوان معاون سیما رو به تعادل نهاد و سرانجام سریال به آنتن سیما رسید. با این وجود؛ جامعه پزشکان که بسیاری از مردم و کارشناسان؛ اعتراضات زیادی به نحوه‌ی عملکرد آنان وارد می‌دانند؛ در تازه‌ترین حرکت اعتراضی خود این‌بار قصد دارد تجمع راه بیندازد. جالب اینجاست که دعوت برای این تجمع ازسوی سازمان نظام پزشکی صورت گرفته و این نهاد به دنبال آن است که با دریافت مجوز قانونی، تجمع اعتراض‌آمیز خود را برگزار کند.

سازمان نظام پزشکی در سایت خود نیز پوستری از سریال درحاشیه منتشر و با لقب دادن "برنامه‌ی هتاکانه" به این سریال؛ از پزشکان تقاضا کرده در تجمع اعتراض‌آمیز شرکت کنند. در این سایت آمده: "درصورتیکه با شرکت در تجمع قانونی و اعتراض حضوری (با کسب مجوزهای لازم) به پخش برنامه هتاکانه «درحاشیه» و رویه صدا و سیما، موافق هستند شماره نظام پزشکی و همچنین کد ملی خود را وارد کنند."
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۳۲
انتشار یافته: ۶۸
چه بي ظرفيت
انكار نمي كنم كه جامعه پزشكي خدمات زيادي به مردم ارائه مي كند اما اينكه زيرميزي هاي كلان مي گيرند و هزار تا دردسر واسه بيماران درست مي كنند هم قابل انكار نيست.
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
اقا جان اگر اینطوره باید بگیم به همه توهین شده به راننده ها به ابدارچی ها به منشی ها به وکلا به صنف فلافل فروش به بیماران و........ واین یعنی عدم تحمل کمترین انتقادو.......
آنرا كه حساب پاك است از محاسبه چه باك است
پاسخ ها
حمیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
متاسفانه ما مردم هیچ سازمان مردم نهادی مثل نظام پزشکی نداریم تا از ما در سایتشان بخواهد تا در مورد پزشک نماهایی که خون مردم را در شیشه کرده و سر میکشند و همگی برج ساز یا میلیاردر شده اند ، نظر سنجی کنند!!
این سریال حقیقت محض است .
پزشکان عزیز تحمل درد یه سوزن کوچیک و هم ندارن
باور کنین این واکسن لازمه ،یکم دردش تحمل کنین لطفا
پاسخ ها
عرفان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
پزشك عزيز
باور كنيد ما هم قبول داريم كه پزشكان ار نهادهاي خدمتگزاري به مردمند ولي باور كنيد دل مردم از برخي يا بيشتر از برخي خون است! با سپاس از ديدگاه و انصاف شما!
دریک جای دنیا رئیس جمهور درفیلمی مورد انتقاد وحتی مضحکه قرارمیگیرد وکسی اعتراضی ندارد. در مملکت ما یک سریال طنز با این واکنش روبرو میشود. آیا آقایان از خود ترسی دارتد ویا شباهنهائی می بینند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
شباهت ها ؟
خخخخخخخخخ
ناشناس
| - |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
شباهتهای بسیاری وجود دارد
با این حساب کانون وکلا هم باید به این سریال اعتراض کند. چون نقش وکیل را یک آدم به ظاهر احمق بازی میکند.
جامعه پزشکی به کنار اقااااا این برنامه شعور مخاطب عامم به سخره گرفته
پاسخ ها
دانشجوی تهرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
آقا رضا برنامه طنزه
لطفاً یه ذره بیشتر مطالعه کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
سریال عوام پسند است
پیشنهاد میشود آقایان پزشکان ظرفیت خود را بالا ببرند سریال مورد نظر یک برنامه طنز است اگر بنا باشد در برنامه های طنز به هیچ شغلی اشاره نشود پس یا باید طنز ساخته نشود ویا از مشاغلی نیست در جهان استفاده شود
چه طور شد وقتی نوبت به انتقاد از پزشکان رسید طاقت نقد رو ندارن ولی نوبت به اصناف دیگه میرسه خوده پزشکان قه قه میخندن!
باید ظاقت و ظرفیتمون در مقابل نقد بالا ببریم
آخه یکی بگه کجای این طنز به شم می خوره اینا پزشکان قلابی هستند
در کشور هیچکس ظرفیت ندارد حتی ظرفیت شوخی . روزنامه ها نمیتوانند به کسی بگویند بالای چشمهایتان ابرو است .
من یک پزشک نیستم که با تعصب بخواهم صحبت کنم از نگاه یک بیننده ساده عرض میکنم که بی محتوا ترین و بی ارزشترین سریال مدیری همین حاشیه بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
فعلا بي محتواست
تا ببينيم قسمتهاي بعد چي ميشه
از سایت محترم تابناک تقاضا دارم در مورد پخش و یا عدم پخش این سریال و یا رضایت مردم از پخش این سریال یک نظری سنجی ترتیب دهند.
انتقاد و طنز برای اصلاح یک جامعه از ضروریات اساسی است دلیلی وجود ندارد عده ای جلوی انتقاد سازنده را بگیرند ضمن اینکه این سریال بعد از سال ها عده ای را پای تلویزیون می نشاند و اندک لبخندی بر لب مردم
پزشکان محترم منتقد قطعا می دانند مردم امکانات آنها را برای اوقات فراغت ندارند از معدود تفریحات آنها بعضی از برناه های طنز است که تعداد آن ها در طول یک دهه بک تعداد انگشتان یک دست نیز نمی شود
با سلام و احترام
امید است نسبت به جامعه مهندسین هم چنین اعتراضی صورت گیرد چرا که در اکثر سریالهای فاخر؟؟ عنوان مهندس به افراد کلاه بردار و سودجو و شارلاتان اطلاق میگردد. ضمناً در صدا و سیما خبری از احترام بین والدین و فرزند و زن و شوهر نیست و گاهی عده ای در برنامه های مذهبی تاکید بر احترام آنهم گذرا دارند.
با تشکر
پزشکان در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی همراه و همدم وجزئی از مردم ایران بودند، وهمواره به
تعهد شغلی ومیهنی خود وفادارند متاسفانه اقای مدیری که چند میلیارد از ساخت سریال دارد هیچ سکانسی از پزشکان بیکار ومحروم ارائه نمی دهد
یک برنامه طنز است و غلو شده.نسبت به پزشکان،پرستاران،وکلا،نگهبان و ...
برای برخی پزشکان متاسفم هر کاری دلشون میخواد میکنند و تحمل یک طنز و انتقاد نصفه نیمه را هم ندارند ...
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
برخی نه
خیلی هاشون
آقایون پزشکان لطفا تحمل نقد رو داشته باشید کما اینکه تو سریال بی ربط هم نمیگند
این همه طنز واسه مهندسا ساختن ما اعتراضی کردیم که حالا به کلاسشون برخورده ؟؟؟
فقط می تونم بگم متاسفم برای پزشکان حاضر در این اعتراض
اصلا نیازی به اعتراض نیست. این سریال شبه طنز که خالی از هرگونه نوع اوری و با استفاده از سوژه های نخ نما تهیه شده بود انقدر تاثیر و عمق نداشت که ارزش انتقاد را داشته باشد.
اگر اینگونه باشد هر قشر و صنفی در اعتراض به فیلم و سریالی که موضوعش را توهین بخود میدانند تجمع راه می اندازند. با این وضعیت دیگر کسی نمیتواند فیلم انتقادی بسازد و همه در فیلمها شخصیت خوب هستند مگر کسانی که به هیچ نهاد و صنفی وابسته نیستند.
1-چرا باید هر صنفی از جمله پزشکان تحمل انتقاد هر چند در قالب طنز تلخ را نداشته باشند؟
2- اگر فیلم های مستندی که اغلب در مورد اشتباهات پزشکی یا مشکلات طبقات ضعیف جامعه از دست رسی به امکانات درمانی در کشورهای دیگر را دیده باشید، لابد نشانه ی تضعیف تا تمسخر پزشکان آن کشور ها می دانید.
3- بالاخره پزشکی هر چند محترم ، اما ابعاد مختلف سود جویانه، کم تجربگی ، و نارضایت مندانه در میان پزشکان از سوی بیماران دیده شده و می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
هر صنفی نه عزیزم
تا حالا از کارگر و بقال و نانوا و فوتبالیست و مهندس و وکیل و.... نه تنهاطنز ساختن که حتی فیلم ها و سریالهای توهین آمیز زیادی بوده
ولی اینا از همه بی جنبه تر بودن قبل از پخش و بعد از پخش اعتراض کردن
پزشکان خوبن پلیسامون خوبن کارگران خوب کار میکنن ماموران شهرداری فداشون بشم از گل نازکترن وزرا خوبن راننده تاکسی ها خوبن معلمان خوبن بازیگران آی فداشون فوتبالیستای بنده خدا که وام میگیرن میرن سر تمرین..
پس از همه مشکلات از کم کاریه کیه؟؟
فکر کنم فقط من بدم چون بیکارم آقا بیا فیلم راجع به من بساز مهران جان بخدا هرچی مسخرم کنی بگی بیعرضه بگی تنبل بگی با معدل 18 دانشگاه دولتی مفت خور بگی .. نابلدی تقصیره تو که شهرستانی کار نیست بگی خاک بر سرت که با این سواد میری ماست دم مغازه میفروشی اونم دوماه درمیون بیکار میشی..آخ هرچی بگی من ی آخ بهت نمیگم دستتم میبوسم البته خودت بعدش دستتو بشور!!
میشه بفرمائید سریال طنز باید چی باشه خب هرچی بسازن لاجرم به یه گروهی بر میخوره
اصلا شبیه طنزهای باکیفیت قبلی مدیری نیست. هجو و هزل و... بیشتر بهش میخوره.خوشم نیومد
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
واسه اینکه نذاشتن اصلشو بسازه
مگه ندیدی اعتراف کردن کمی تغییر دادن
خیلی جالبه
به نظر من با پخش "در حاشیه" هیچ توهینی به پزشکان نشده است. اما پخش این سریال بی محتوا و لوده بازی توهین به تماشاگر است.
توی سریال مهران غفوریان که مدرکش قلابی هست و مهران مدیری هم پروانه طبابتش باطل شده پس اینها دکتر نیستند و نمیدانم چرا به دکترها برخورده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
فقط بخاطر تشابه :D
سلام. آقای مدیری بیا در مورد ما عمرانیا فیلم بساز هم شعورمون زیاده و هم ظرفیت انتقاد داریم.
.اگه طاقت جامعه ی تحصیلکرده اینه پس وای بحال کم سوادا وبیسواداخوبه اسمش همراشه؛طنز
برای عمل جراحی زانو که داشتم جراح از من زیرمیزی خواست و انتظار داشت که موقع جراحی داخل پاکت پول رو بهش تحویل بدم و من بدون پول به اتاق عمل رفتم. الان حدود 7 ماه از عملم میگذره و هنوز خوب نشده ام و درد زانوم من رو رها نمی کنه و به نظر میرسه بخاطر عدم دریافت زیرمیزی خوب جراحی نکرده. حداقل با پخش چنین سریال هایی حساب کار دست چنین افرادی میاد.
پخش این سریال به هیچ وجه نباید قطع شود در غیر این صورت دیگر نمی توان به صدا و سیما اعتماد کرد.
این پزشکان معترض بیان تضمین بدهند که هیچ نمونه در جامعه پزشکی کشور نظیر شخصیت های سریال وجود ندارد اونموقع منم میگم با قطع پخش سریال موافقم و اگر نه و خودشون هم قبول دارن که این سریال مصداق بخشی از جامعه پزشکی ما هستش پس لازم نیست اعتراض کنن چون منظور همون عده قلیل هستش. لازم بذکر است که ما تو فامیل یک پزشک جراح خیلی زبده و با شخصیت داریم که من تو ایام عید نظرش رو راجع به سریال پرسیدم گفت این سریال داره به لایه های منفی جامعه پزشکی میپردازه و ممکن مصداق عینی هم داشته باشه ولی چون با سبک کار و طبابت من مطابقت نداره لذا خودم به دل نمیگیرم که هیچ بلکه انتظار دارم سایر همکاران هم به دل نگیرن
به نظر مياد اين اعتراضات بيشتر صحنه سازي و به قصد افزايش مخاطب بيننده سريال باشه تا اعتراض واقعي.
چقدر پزشکان بی جنبه هستند!!!!!
این اقایون پزشک معترض همونایی نیستند که به سریال طنز خنده بازار میخندند؟ اونجا همه مورد طعنه قرار میگیرند و کسی اعتراض نمیکنه از پلیس و دادگاه و تلویزیون و دانشگاه تا برنامه های پر مخاطب تلویزیون. یادتون نره این برنامه ها طنزه و باید نیش بزنه و این این از ملزومات انتقاد و پیشرفته
فارغ از اینکه اصلا تحمل انتقاد نداریم مخصوصا پزشکان محترم ، قابل توجه نظام مهندسی هم هست که هیچ وقت طرف مهندسین را نمیگیرن و اینچنین میشود ((نظام پزشکی بزرگترین نظام صنفی))
دست مریزاد
حرف حق تلخ است. چوب رو كه ورداري گربه دزده حساب كار خودش رو ميكنه. اگر موضؤع سريال وارده خودشون رو إصلاح كنن. وگرنه به يك طنز كمدي مثل بقيه بخندند.
با سلام واحترام
طنز ويترين جامعه است اگر طنز فقط قرار باشد كه با لودگي مردم را بخنداند وباعث اصلاح جامعه نشود بدرد نمكي خورد وآثار مخربش بيش از سازندگي آن خواهد بود اين طنز نمونه يك طنز سياه است وبا واقعيت جامعه پزشكي مغاير است وهيچكدام از واقعيت هاي سلامت كشور را به نمايش نگذاشته است جامعه پزشكي جامعه فرهيخته وبا ظرفيت بالا است وانتقاد پذير نيز هست اما موضوع اين سريال بيشتر يك توهم وهذيان است تا يك فيلم انتقادي راستي اگه كسي جرات داشت به قضات كشور انتقاد كنه حرفه وسريال طنز در مورد اونه بسازه جامعه پزشكي جامعه مظلومي است وهر كسي به خودش اجازه ميده در اين خصوص اظهار نظر كنه
پزشكان محترم كه توضيح كافي به بيمارشون نميدن و اگه سؤال كني جواب نميدن يا سربالا جواب ميدن! بذارين اين سريال پخش بشه كه مردم بهتر بدونن كه تنها باسوادهاي مملكت صنف شما نيست! احتمالا هستن كساني كه مهندسن، مديريت خوندن، سياست و حقوق و فلسفه و ادبيات و روانشناسي و ... خوندن! حالا بخت اقتصادي شما بهتر شده و ميتونين براي يه عمل 2ساعته 40 ميليون پول يه پدر زحمتكشو به جيب بزنين! پولي كه با فروش لوازم خانه و وام و قرض بدست اومده! حالا اون هست و دختر بيمار و اين همه بدبختي و پريشاني!.... اما شما زياد ناراحت نشين به قول خودتون از اين چيزا زياد ديدين و عادي شده براتون! مثل قصابا كه راحت سر ميبرن و اين كار عاديه براشون!
راحت چشماتونو ببندين و ماشين لوكس خودتونو سوار بشين و از آپشناش لذت ببرين! بيخيييييييال!
طنز ه دوست نداریدنگاه نکنید به کسی هم توهین نشده
چه كمند حكيمان و چه زيادند دكترها
بنده صرف نظر ازموضوع اعتراض جامعه پزشکی به این سریال و علی رغم احترام و علاقه به کارهای آقای مدیری معتقدم این مجموعه، بسیار ضعیف و بی محتواست و حتی از کمترین ظرفیت سرگرم کنندگی نیز برخوردار نیست و نوعی بی احترامی
به مخاطب است.
وقتی علنا به پزشکان عزیز میگن دارید زیر میزی میگیرید ، ککشون هم نمیگزه ، ولی با پخش یک سریال طنز ( سراسر حقیقت ) آتیشی میشن !!!!!!!!!!!؟!؟!؟!؟!
واقعا دکترها باید خیلی بیکار باشن که از حق ویزیت های آنچنانی بگذرن برن تجمع کنن واسه یه سریال!
پزشکان خوبن پلیسامون خوبن کارگران خوب کار میکنن ماموران شهرداری فداشون بشم از گل نازکترن وزرا خوبن راننده تاکسی ها خوبن معلمان خوبن بازیگران آی فداشون فوتبالیستای بنده خدا که وام میگیرن میرن سر تمرین..
پس از همه مشکلات از کم کاریه کیه؟؟
فکر کنم فقط من بدم چون بیکارم آقا بیا فیلم راجع به من بساز مهران جان بخدا هرچی مسخرم کنی بگی بیعرضه بگی تنبل بگی با معدل 18 دانشگاه دولتی مفت خور بگی .. نابلدی تقصیره تو که شهرستانی کار نیست بگی خاک بر سرت که با این سواد میری ماست دم مغازه میفروشی اونم دوماه درمیون بیکار میشی..آخ هرچی بگی من ی آخ بهت نمیگم دستتم میبوسم البته خودت بعدش دستتو بشور!!
به عنوان یک اسباب بازی فروش اعلام می کنم اگه بخواهند در مورد اسباب بازی فروشها سریال طنز بسازند من هم اعتراض می کنم :))))))))
در مملکت ما پزشگان خود را قشری جدا بافته از جامعه میپندارند. بیشترین درامد و بیشترین توقعات مال این صنف است. این سریال را همه بسیار دوست دارند.
راستی نظر سننجی هم میتواند پاسخ خوبی به پزشکان معترض باشد . در دنیای اطلاعات رفتار متمدنانه از مدعیان مورد انتظار است.
جنبه رو فقط مازنی ها داشتن که چند دوره پایتخت را ساختند همراه مردم ایران زمین و پارسی گویان جهان لبخند زندند به زندگی نه اینکه تجمع و نامه بنویسند که ااااااااااای مردم دنیا صدا و سیما دارد ما را مسخره می کند ،اداب و رسوم ما را به سخره گرفته
واقعا دمتون گرم
مردم شریف مازندران
دوستتون داریم
بخاطر ظرفیت شما.
با سلام و تبریک سال نو
بله نباید منکر زحمات بعضی از پزشکان محترم بود ولی از طرفی قبول کنید هستند پزشکانی که متعهدانه طبابت نمی کنند و پول های زیر میزی کلانی می گیرند ، کارهای غیر قانونی از جمله (سقط جنین در هر سن جنینی) انجام می دهند با قساوت قلب هر چه تمام ، تازه قید می کنند سقط خودبخودی ... این موارد کاملاً ملموس بوده
فیلم مارمولک را ساختن به روحانیت برخورد شوکران راساختند به جامعه پرستاری برخورد حالا هم در حاشیه فقط ادعا داریم که تمدن داریم
حقیقت تلخه
دکتر اینقدر بی جنبه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل