بازدید 119626
قضاوت مردم درباره اقدامات مقابله جویانه با یک کمدی؛

نامه عجیب رئیس سازمان نظام‌ پزشکی علیه «در حاشیه» مهران مدیری

اگر قرار بر چنین استدلالی باشد، اساساً تولید بخش عمده‌ای از آثار سینمای ایران متوقف خواهد شد و تلویزیون نیز از این ناحیه ضربات کمی نمی‌خورد، به گونه‌ای که در بسیاری از فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی، شخصیت‌های منفی فاقد هر گونه اهلیت، شغل خاص و... شده‌اند و در کمدی‌ها نیز نمی‌توان سراغ لیست بلندبالایی از مشاغل رفت.
کد خبر: ۴۸۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ 04 April 2015
با گذشت اندک زمانی پس از آغاز نمایش سریال «در حاشیه» اثر تازه مهران مدیری، رئیس سازمان نظام پزشکی مطابق با پیش بینی‌ها عمل کرد و با انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صداوسیما، واکنش بسیار تندی ‌به این مجموعه کمدی نشان داد؛ اما آیا این نقد‌ها در چهارچوب منطق قابل طرح است یا اساساً محلی از اعراب ندارد؟

به گزارش «تابناک»، اگر قرار باشد قضاوتی اولیه به مجموعه تلویزیونی «حاشیه» داشت و نسبت به قسمت‌های این سریال که تاکنون پخش شده ارزیابی مقدماتی نمود، باید تأکید کرد ‌این سریال توانسته تا اینجا تداعی‌گر یک بازگشت موفق برای مهران مدیری باشد و از این حیث باید به عنوان یکی از برنامه‌های مثبت تلویزیون در این ایام مورد توجه قرار داد؛ اما این نظر همه ناظران نیست و حداقل یک سازمان، دل خوشی از این مجموعه ندارد: «سازمان نظام پزشکی».

سازمان نظام پزشکی پیش‌قروال مقابله با تولید چنین سریالی بود و پیش از تولید و حین تولید سریال مهران مدیری با انتشار یک نامه رسماً به مقابله با ساخت چنین اثری پرداخت و این کمدی را اثری در راستای سلب اعتمادعمومی به پزشکان خواند و پس از این نیز قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت از پرده بیرون آمد و در آخرین کوشش، نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس سازمان صداوسیما در مخالفت با این سریال منتشر کرد که سلسله تلاش‌ها برای توقف ساخت این سریال را نشان می‌داد.

حال با پخش ۹ قسمت از این سریال کمدی، رئیس سازمان نظام‌ پزشکی این بار با انتشار نامه‌ای بسیار تند‌تر نسبت به نامه پیشین، نشان داده، ادامه پخش اثر تازه مدیری را بر‌نمی‌تابد و با هزینه کردن از رهبری، تلاش کرد از پخش این سریال جلوگیری کند.

«تابناک» پیش از نوروز در نقد نامه وزیر بهداشت، نقدی با نام «خطر بزرگ پخش یک کمدی برای جامعه پزشکی ایران!» به نگارش درآورد و از نبود درک لازم میان برخی گروه‌های دارای سطح تحصیلات و دانش قابل توجه برای تمیز قائل شدن میان آثار مستند و کمدی ابراز تعجب کرد.

در‌‌ همان نقد نیز تأکید شده بود که لزوماً قرار نیست گونه‌های سینمایی اعم از ملودرام، تراژدی و به ویژه کمدی، آینه‌ای از حقیقت جامعه بوده و یا حتی شباهتی به حقیقت داشته باشند، زیرا در آن صورت با اثری مستند مواجه هستیم و نه یک سریال یا فیلم سینمایی.

اگر قرار بر چنین استدلالی باشد، اساساً تولید بخش عمده‌ای از آثار سینمای ایران متوقف خواهد شد و تلویزیون نیز از این ناحیه ضربات کمی نمی‌خورد، به گونه‌ای که در بسیاری از فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی، شخصیت‌های منفی فاقد هر گونه اهلیت، شغل خاص و... شده‌اند و در کمدی‌ها نیز نمی‌توان سراغ لیست بلندبالایی از مشاغل رفت.

نامه رئیس سازمان نظامی پزشکی بر علیه «در حاشیه» مهران مدیری

«تابناک» ضمن بازنشر نامه زالی، رئیس نظام پزشکی که امروز منتشر شده، قضاوت اصلی را به دیدگاه‌های مردم و مشخصاً در این بخش به مخاطبان «تابناک» می‌سپارد.

‌«جناب آقای دکتر محمد سرافراز

ریاست محترم سازمان صدا و سیما

سلام علیکم

احتراما با تبریک سال نو و آرزوی موفقیت برای جنابعالی، همانطور که مستحضرید پیش از این نیز در مکاتبات متعدد با جناب آقای ضرغامی، ریاست وقت سازمان و جنابعالی کرارا بر اهمیت تحکیم رابطه بین پزشک و بیمار و نقش موثر آن در درمان تاکید گردید و از رویه نامناسب آن سازمان محترم به طور اخص در طی ۱۸ ماه گذشته که به صور مختلف و با اتکا به آمار مجعول و تصاویر غیرقابل اعتماد و تولید برنامه‌های غیرآگاهانه و بعضا مغرضانه در تخریب این رابطه موثر کوشیده است، گلایه‌مندی خود را به نمایندگی از جامعه بزرگ پزشکی کشور اعلام نموده‌ام.

شعار امسال به ابتکار مقام معظم رهبری به نام «دولت، ملت ـ همدلی و همزبانی» نامگذاری گردید. نیک می‌دانید که اگر دولت دستاوردی در زمینه سلامت داشته است و از کاهش پرداخت از جیب مردم سخن می‌گوید؛ این موفقیت جز با فداکاری و همکاری ایثارگرانه و صبورانه همه دست اندرکاران عرصه درمان اعم از پزشک و پرستار و پیراپزشک می‌سر نبوده است. فراموش نکنید طی این سال‌ها جامعه خدوم پزشکی بوده است که از حقوق واقعی خود گذشته و یارانه نظام سلامت را از جیب خود پرداخت کرده است. آن‌ها که از نزدیک دستی برآتش دارند و یا خدای نکرده در طی این مدت به کسالتی دچار شده‌اند، حجم عظیم مراجعان و زحمات شبانه‌روزی و طاقت فرسای کادر درمان را دیده‌اند که البته بعضا میزان رضایتمندی مردم در رسانه ملی انعکاس یافته است. اما گویا برای رسانه همکاران درمانگر جزئی از مردم محسوب نمی‌شوند تا بخشی از زحمات آن‌ها نیز که علت‌العلل این رضایتمندی است را نشان دهد؛ اگرچه هرگز در این قاب آن همه ایثارگری نمی‌گنجد.

اعتماد مردم به پزشکان علاوه بر آنکه نیازی طرفینی است، تأثیر واضحی بر کاهش بار کاری نظام سلامت و بار مالی دولت دارد و می‌بایست محور برنامه‌های پرمخاطب رسانه ملی قرار گیرد. قبلا نیز گفته‌ام که تصویر کلی حاصل از برنامه‌های صدا وسیما متاسفانه نمایی غیرقابل اعتماد، ناامیدکننده و آکنده با انواع ناهنجاری‌ها و فساد‌ها را در ذهن مخاطب از نظام سلامت به یادگار می‌گذارد و این درحالی است که بدون شک جامعه پزشکی ایران یکی از موفق‌ترین و سالم‌ترین نظام‌های سلامت در منطقه و حتی جهان است.

بزرگنمایی و استفاده از اشارات شیرین اگر به درستی استفاده شود، موجبات بهجت درونی و نشاط را ایجاد می‌کند، اما نه ساخت سریال به ظاهر طنزی که در آن پزشکان به نحوی به سخره گرفته می‌شوند که تصویری غیرمنصفانه و همراه با لودگی از آن‌ها نمایش داده می‌شود که نه فایده‌ای در اصلاح امور دارد و نه سبب ساز شادی است.

مطلعید در نامه پیشین که در اول دی ماه گذشته به معاونت محترم سیما نوشته شد به طور مبسوط و مستدل به نگرانی از ساخت چنین سریالی پرداخته و عواقب واکنش‌های اجتماعی پیش بینی شد. در‌‌ همان زمان در جلسه‌ای که با روسای انجمن‌های علمی - تخصصی کشور برگزار شد، نظرات مستفاد از آن جلسه با حضور رییس محترم شورای سیاستگذاری سلامت سازمان صدا و سیما بررسی و احتمالا منجر به تغییراتی در نام و سناریوی سریال که بن مایه اصلی آن به سخره گرفتن جامعه پزشکی بود، شد. اما گویا همه آن نظرات دلسوزانه مد نظر قرار نگرفته است.

درناف دو علم بوی طیب است و آن هر دو فقیه یا طبیب است

اهمیت طبابت تا بدان حد است که پیامبراکرم (ص) علم الادیان را در کنار علم الابدان آورده‌اند و ارزش طبابت را با فقاهت یکسان دانسته‌اند. در کدام یک از برنامه‌های صدا و سیما این خط قرمز شکسته می‌شود که حال طبابت را نشانه گرفته است؟

مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی نظام پزشکی بر تقدیس جامعه پزشکی اشاره و فرمودند: «ما احتیاج داریم مردم به پزشک اعتماد کنند، احترام کنند، او را تکریم کنند و او را تقدیس کنند.» همچنین در زمان ترخیص از بیمارستان نیز فرمودند: «من به دکترهای خودمان افتخار می‌کنم. علم‌الیقین من درباره توانایی پزشکان ایرانی به عین الیقین تبدیل شد‌».

حال سوال این است که آیا پخش چنین برنامه‌های موهوم در طول سنوات گذشته در راستای نگاه مدبرانه مقام معظم رهبری نسبت به جامعه پزشکی بوده است؟

پزشکان بیدار و مهربان ایران با هوشیاری تحسین برانگیز خود به رغم تمام نامهربانی‌ها که در حقشان صورت گرفته هیچ ‌گاه مراتب اعتراض خود را طوری بیان نکرده‌اند که نامحرمان و بدخواهان بتوانند از آن سوء‌استفاده کنند. با عنایت به ناخرسندی آحاد جامعه پزشکی از رویه صدا و سیما و همکاری شایسته‌ای که در ارتقای آموزش عمومی مردم در رسانه ملی داشته‌اند و همچنین درخواست قبلی مبنی بر حداکثر دقت و صلاح اندیشی آن سازمان محترم در خصوص برنامه‌های مرتبط با نظام سلامت، موکدا با گوشزد نمودن عواقب هرگونه واکنش اجتماعی احتمالی از دستگاه‌های امنیتی و قضایی می‌خواهیم در جریان امر قرار گیرند.

قطعا اگر نیاز به هر اقدامی باشد سازمان نظام پزشکی ضمن پیگیری قاطع، با نظرخواهی از جامعه پزشکی کشور و تصمیم‌گیری در شورای عالی خود از تمامی راهکار‌ها و ظرفیت‌های قانونی و مدنی استفاده خواهد کرد.

در آستانه سال نو نیز پخش گزارشی هدفمند در شبکه خبر موجبات تلخکامی جمع بزرگی از پزشکان عمومی کشور را فراهم آورد در حالی که بار‌ها تذکر لازم در زمینه مشورت در ساخت چنین برنامه‌هایی و حداقل آگاهی از قوانین و حتی اعلام آمادگی سازمان نظام پزشکی نیز خاطرنشان گردیده بود.

لازم به یادآوری است که مردم به پزشکان خود اعتماد دارند و این جزئی از فرهنگ ایرانی است که حتی نه فقط در مشکلات درمانی که در برخی مسائل زندگانی شخصی نیز پزشک را محرم خود دانسته و او را طرف مشورت قرار می‌دهند و هرگونه تخریب در این رابطه بیش از آنکه پزشک را متضرر کنند اثری به مراتب بیشتر بر بیماران و مردم خواهد داشت.

در ضمن سازمان نظام پزشکی به عنوان بزرگ‌ترین نهاد صنفی و براساس وظایف مصرح قانونی در حمایت از مردم شریف و جامعه معزز پزشکی، خواهان تغییر نگرش سازمان صدا و سیما در تولید و پخش برنامه‌های سلامت محور و ایجاد نگاه مثبت در نظام سلامت کشور است که موجبات افزایش اعتماد فی مابین بیمار و پزشک فراهم گردد.

در پایان امیدوارم با حضور جنابعالی شاهد همراهی بیشتر ملت و رسانه ملی باشیم».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۳
در انتظار بررسی: ۱۵۶۰
انتشار یافته: ۲۵۸
اول مشکل زیرمیزی هاتون رو حل کنید بعد برا مردم نسخه بپیچونید !
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
جناب آقاي دكتر زالي متاسفم كه از دريك اين حقيقت ساده طفره مي رويد كه :
اعتماد مردم به پزشكان با فيلم و طنز محكم يا گسسته نمي شود ! بلكه دقيقا به عملكرد جامعه پزشكي به ويژه سازمان زيرمجموعه جنابعالي ارتباط مستقيم دارد!!!!
فليفين
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
آقا خداييش من چند باري اورژانس رفتم و يه بارم عمل شدم هميني كه مديري نشون ميده رو ديدم .اينجا به خاطر شكل طنزش بيشتره اما ديدم كه رشوه ميخواد ، ديدم كه عمل زيبايي بر قلب ارحهيت داره ، ديدم كه يارو رو عمل نكرده دكتره چون بهش اضافه نداده ، ديدم كه متخصص يارو ديده دانشجوي تخصص عمل كرده و ....................... واي بر كسي كه سوگند مي خوره و سوگند شكني مي كنه .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
بابا اين يک شوخيه ...
چرا نبايد شوخي کرد؟ چرا همه چيز رو به خود مي گيريم؟ چرا بالغ نشديم؟ همن رفتار رو تا چند سال پيش در مورد کاريکاتور شخصيتها داشتيم. به هر حال باعث تأسفه که اينقدر کوته فکر کنيم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
همین میزان کامنت و مثبت و منفی، نشانه آگاهی دقیق مردم از وضعیت بهداشت و پزشکان هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
فقط سال گذشته برای عمل انحراف بینی 3 میلیون و برای زایمان همسر 2 میلیون زیر میزی دادم. حالا حساب کنید حداقل حقوق به کجای زندگی میرسه.
متاسفانه حقیقت تلخه دوستان پزشک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
ایکاش مهندس های بدبخت هم کسی رو داشتن که ازشون اینطور حمایت کنه
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
پزشکان عزیز خودشان را تافته جدا بافته میدانند.
آنچه پزشکان در عمل انجام می دهند و آنچه مردم در عمل مشاهده گر آن هستند با آنچه سازمان محترم نظام پزشکی مدعی آن هستند فاصله دارد . با کمال احترام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
هیچ جای دنیا پزشکان اینقدر ارج و قرب ندارند. اینجا احساس میکنن که نسبت به مردم عادی برتری دارند
سلام یک مقایسه ساده بکنید بین سریال در حاشیه و ساختمان پزشکان میزان اموزندگی و طنز و شاد کردن مخاطب بدون لودگی و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
صرفنظر از جامعه پزشکی، کارهای طنز کودکانه آقای مدیری هیچ جایگاهی در دنیای امروز ندارند. کافیه چند تا سریال طنز آمریکایی دیده باشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
سری دوم همین ساختمان پزشکان رو دوستان روانشناس تعطیل کردند...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
در سریال ساختمان پزشکان که خیلی بیشتر یک دکتر روان پزشک را به صخره گرفتند
بسیار سریال بی محتوایی است و حیف از هزینه ای که انجام شده آقای مهران مدیری دیگر حرفی برای گفتن ندارد و تمام صحنه های سریال تکراری از سریالهای قبلی است
پاسخ ها
افشین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
کاملا صحیح است هیچ محتوایی دیده نمیشه و حتی خنده بر لبها نمی اورد
آقای زالی
این برنامه فقظ شوخی است
جلوی شادی و سرگرمی مردم را نگیرید
با این چیزها نه قدر پزشگان کم می شود و نه اعتبار آنها خدشه دار!
این نوع برخوردهای احساسی مال اول انقلاب بود و نه حالا، نگرانی شما و برخی پزشکان بی مورد است.
بگذارید مردم کمی از ضعفها هم بخندند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
اگه این جور باشه ما وکلا هم باید به خاطر نشان دادن چهره بد از وکلا در این فیلم اعتراض کنیم ولی اگه این جور باشه دیگه طنزی ساخته نمیشه
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
البته شوخی برخاسته از واقعیت های تلخ در جامعه . نظام پزشکی قبل از هر چیز برای بالا بردن سطح اعتماد بهتره عمل به قوانین و مقررات را بصورت جدی در دستور کار خودش قرار بده .
"لازم به یادآوری است که مردم به پزشکان خود اعتماد دارند و این جزئی از فرهنگ ایرانی است که حتی نه فقط در مشکلات درمانی که در برخی مسائل زندگانی شخصی نیز پزشک را محرم خود دانسته"

بنده به عنوان عضوی از این مردم، به هیچ وجه با این جملات موافق نیستم. لطفا نظام پزشکی از جانب پزشکان سخن بگوید، نه از جانب مردم.
پاسخ ها
بابک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
من یک پزشک هستم. با این حال با نظرتون کاملا موافقم و با این حریم هایی که همه اصناف و همه قومیتها در رابطه با طنز و شوخی واسه خودشون قایل هستن مخالفم. ولی در عین حال اعتراض همکارهام واسم قابل درکه. چون قبل از پخش این سریال کلا یک هجمه ای علیه جامعه پزشکی ایجاد شد که صدا و سیما توش نقش مهمش داشته. معدود(واقعا معدود) پزشک هایی هستن که با زیرمیزی های غیراخلاقی در ایجاد این جو نقش داشتن ولی الان شرایط کاری برای من و اکثر همکارهای من جوریه که با وجود سنوات زیاد تحصیلی و استرس های فراوان و اینکه در سنین بالا همه وارد بازار کار میشن طوریکه حتی واسه تشکیل خانواده در جوانی اکثرا مشکل دارن; با همه اینها برخلاف تصور به وجود آمده اصلا خبری از درآمدهای آنچنانی نیست. مردم فقط 4تا پزشک که تو مناطق شمالی تهران طبابت میکنن رو معیار قرار میدن و فکر میکنن ما خون ملت رو می خوریم. بحثم در مورد این سریال نیست ولی واقعا در حق حیثیت جامعه پزشکی این روزها ظلم زیادی می شه. مخصوصا از طریق رسانه غیرملی. رسانه ای که تو اوج مذاکرات شبکه هاش اراجیف نشون میدن و bbc رو رسانه خیلی ملی تری برای ایرانیان کردن!
طرف يه جوري از پزشكان صحبت مي كنه كه انگار اينجا همه چي گل و بلبل .
ما فقط شادي مي خواهيم . همين و بس. وضعيت پزشكي را هم ميدانيم.
جناب آقای دکتر:
به جای تهدید مردم و مخفی کردن اشکالات اساسی صنف پزشکی بهتر است که واقعیت ها راپذیرفته و در جهت رفع نواقص عمل کنید.
نظر مردم و نگاه آنها به جامعه پزشکی را نمی توان نادیده گرفت!
میوه جنبه کیلویی چند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
ماهیانه کیلویی "پنجاه میلیون تومان به بالا"

حالا هرکی نفهمید این عدد چی هست. زود پا شه بره چهار تا تست زیست شناسی بزنه تا براش آشکار بشه
عاقا سريان طنزه مي فهميد طنزه طنزه كسي توقع نداره مردم از طنز در مورد پزشكان قضاوت كنند چرا نمي فهميد يك فيلم طنز هست
پاسخ ها
میهمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
من می فهمم.می فهمم.می فهمم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
چرا توقع نداره مگه جز واقعیته؟
این تنها یک برنامه طنز است که پزشکان خوب نباید از ان هراسی داشته باشند.ضمنا بر حسب تجربه مردم میدانند که همه پزشکان هم کاملا کارامد نیستند.
در هند همه پلیسها دزد نبودند آنقدر فیلم کارها ی خلاف دزدهارا ساختند تا هند شد مهد آزادی دنیا
بابا این سریاله همه میدونن
دست از این سیاه بازیا بردار آقا برو به کارت برس و خودت و زیر مجموعه ات رو درست کن
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
ا زبونت رو گاز بگیر! پزشکا مقدس هستند!!! فقط طنز پردازا بدن
قشر تحصيل كرده ( پزشكان ) ما كه اينقدر كم طاقت و بي انعطاف باشن ، بايد فاتحه بقيه رو خوند
پزشكان عزيز احتمالا مدعي فرهيختگي هستن و دنيا رو گشتن ، خبر دارن كه در همه دنيا طنز درباره همه مشاغل ساخته ميشه و خيلي بدتر از اين سريال هم ساخته ميشه ولي ما نديديم و نشنيديم كه هر روز يه راهپيمايي و هوار راه بندازن كه به ما توهين شده
بس كنيد ديگه
شما چند تا پزشک خودتون رو کل ملت فرض میکنید. بعد هم رابطه پزشک و بیمار خراب تر از اون هست که یه سریال خرابش کنه.من یه عمل انجام دادم هشتصد هزار تومان زیر میزی علاوه بر هزینه بیمارستان ازم گرفت. شما برو دکترای زیر میزی بگیر طماع رو راهنمایی کن و نامه تهدید آمیز بنویس
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
خوبه شما هشتصد تومن زیر میزی دادی
از ما که سیزده میلیون زیر میزی علاوه بر هزینه های بیمارستان و دارو و ... گرفتن
چقدر کم ظرفیت ؟؟!!!
جدای از بحث پزشکی، سخیف ترین برنامه ای که در این ایام پخش شد همین برنامه در حاشیه مدیری بود.
پاسخ ها
افشین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
احسنت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
فکر کنم منفی های نظرت به اندازه کافی گویای امر باشه!
ناراحت چی هستید؟
آنکه حساب پاک است از محاسبه چه باک؟
برنامه بسیار خوبی است.درود بر مهران مدیری خلاق و توانا و جناب دکتر سرافراز گرامی.
ما که شادیم. هیچ چیز بدی هم توش نیست. هیچ توهینی هم نمی بینم. دیگه حالا چرا دوستان به خودشون می گیرن خود دانند!
داداش
سریال کره ای "مهارت دستهای ترو" را نگاه کن
اشک توی چشمات حلقه میزنه
بهت اعتماد به نفس میده در حد لیگ گل کوچیک محله تون
نظام پزشکی توپ را به زمین حریف می اندازد. اگر امروز شاهد چنین سریال ها و جوک هایی هستیم ناشی از بی مسولیتی نظام پزشکی در برخورد با به اصطلاح پزشکانی است که این رابطه را مخدوش کرده اند.
تردیدی ندارم پخش این سریال برای عده ای از پزشکان خوشایند نیست. احتمالا روی رفتار و عملکردشان هم در ارتباط با بیماران تاثیر خواهد گذاشت...بعد چه اتفاقی می افتد؟ بیمار که ممکن است از هر صنفی باشد وقتی یک پزشک دیگر به تورش بخورد احتمالا سعی می کند تلافی کند و ....
در کل پخش این طنز به جز آسیب زدن به اعتماد پزشک-بیمار که یکی از ارکان مهم درمان است نتیجه دیگری ندارد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
اگر این جوری است فردا باید هر صنف و دسته ای که برایشان فیلم وسوژه میگذارند باید شاکی بشود.خداییش خیلی ادعای متفاوت بودن دارید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
چه حرفا؟
ناشناس
| United States |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
پزشکی که بخواد با دیدن یک سریال طنز وظیفه و رسالت پزشکی را زیر پا بذاره همون بهتر که طبابت را کنار بگذاره.
آقای زالی. آیا تمامی آنچه در این برنامه طنز ( تاکیداً طنز ) نمایش داده میشود غلط و نادرست است؟ آیا تمامی پزشکان وظایف خود را بدرستی و در راستای قسم خود انجام می دهند؟ آیا جنابعالی از چیزی واهمه ندارید و برای همین نمی خواهید مردم را از لبخندی هرچند کوچک محروم کنید؟ آیا با مایه گذاشتن از رهبر عزیز در پی چیز دیگری نیستید؟
آیا ملت با نظر شما بیشتر موافق و همدل و هم زبان هستند یا فقط پزشکان ( و نه همه ) با شما همدل هستند؟؟؟پس در سال هم زبانی و همراهی شما نیز با مردم همراه شو و از زدن ساز ناکوک و یک طرفه بپرهیز.
با سلام
باید عرض کنم که در این سریال اکثرأ غیر پزشک هستند و سریال طنز است. اگر چه حقیر هم جزو خانواده بزرگ پزشکان هستم اما وجود چنین همکارانی را هر چند معدود انکار نمی کنم. مردم به خوبی پزشک خوب و دلسوز را تشخیص می دهند. پس زیاد نگران نباشید.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
درودبرشما وپزشکان فهیم وعزیز.
تمام گرفتاری ما همینه که یه برنامه طنز رو با چه چیزایی که قاطی نمی کنیم و از یه کاه کوه میسازیم
من نمی دونم چرا نظام پزشکی خودش رو تافته جدا بافته می دونه؟
این همه مشاغل مختلف مورد طنز قرار گرقتند. چه شد مگر؟
هنوز یادمان نرفته که پزشکان عزیز با لابی قوی که داشتند موفق شدند ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی را محدود کنند تا خدای ناکرده خیل عظیمی از جوانان با استعداد وارد بازار کار آقایان نشوند
اعتماد مردم نسبت به پزشک و بیمارستان ربطی به فیلم نداره...یه جوری صحبت میکنید انگار ذهن مردم با تلویزیون شست و شو میشه..نه عزیزان..شما درست رفتار کنید مردم درک دارند میفهمند... مردم اتفاقات تو زندگی باید لمس کنند.... نگران نباشید
آقایون پزشکان که مدعی مدرن بودن و اکثرا تحصیلات خارج از کشور دارند از شما دیگر بعید است . در همه جای دنیا درباره همه چیز طنز ساخته میشود و آنهایی که تحصیل کرده تر و محترم ترند خود با برخورد مدبرانه و متمدنانه از آن لذت هم میبرند . اگر پزشکان محترم اعتقاد دارند که موضوعات اتفاقی در این طنز در حققت وجود ندارد احتیاجی به ناراحتی نیست . پس مانند اقشار روشنفکر به موضوع نگاه کنید لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
راستی چرا پزشکان دو دستی ایران رو چسبیده اند و مهاجرت نمیکنند ؟

نکنه بخاطر وطن دوستی !

نه آقا. ایران بهشت پزشکان هست از هر نظر
البته ملت ما هم در سالهای گذشته و از طریق رسانه ها از نحوه عملکرد سازمان نظام پزشکی در خصوص پرونده بعضی از بیماران که کاملا به نفع پزشکان خاطی رای صادر شده بود متحیر شد. بهتر نیست بجای سرپوش گذاشتن روی مشکلات برای بر طرف شدن این شک و شبهه که کما و بیش شنیده میشود سازمان نظام پزشکی اقدامی عاجل صورت دهد!! تا اعتراض به یک برنامه طنز نمایشی که بعضی واقعبتها را در این قالب به تصویر کشیده؟؟؟
خو یکم جنبه داشته باش !!!!
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
بابا ایول!!!!
این پزشکا نمیدونن که طنز هم یکی از شاخه های پزشکی (روانشناسی) است.
دکتر مهران مدیری به اتاق عمل، دکتر مهران مدیری......
آقا اگه پزشکای ما اینطوری نیستن که قطعا نیستن پس دیگه چه جای نگرانی و اعتراضه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
نه نیستن !!!

اونوقت لابد من مهندس دارم برج سازی میکنیم و ماهی صد میلیون تومان درآمد دارد.
دوباره اعتراض ها شروع شد خیلی جالبه که اطبا تحمل نقد ندارند
با سلام وتشکراز پزشکان خدوم وزحمتکش چند روز پیش خودم بعلت درد شدید دندان که شب تا صبح خواب نکرده بودم به بیمارستان مراجعه کردمدکتر قرص پروفن 400 به من داده که اصلا درد را تسکین نمیدعهد در جوا ب اعراض من جواب همیشگی (تو پزشکی یا من را داد)کمی سعه صدر خوب است با این وضع نباید از هیچ قشری برنامه طنز ساخت
بذارید مردم کمی بخندند چی ازتون کم میشه دکی جون
این سریال پزشکان قلابی و پزشکان فوق پولدار را هدف قرار داده که دقیقا تصور جامعه هم نسبت به اونا حتی چیزی بدتر از اینه که مدیری ساخته. این آقا باید متشکر هم باشه.
یعنی ما خودم.ن عقلمون نمیرسه دیگه؟؟؟ بذارید شاد باشیم تورو خدا. مردم خودشون عقل دارن
تحملتان را بالا ببرید. پزشکی هم حرفه ای است مانند حرفه های دیگر. تقدس هم ندارد. ساخت یک برنامه طنز شان کسی را خدشه دار نخواهد کرد.
داداش چرا ترش کردی شما؟؟
این لودگیه و تمسخر ها به زعم شما مربوط به یه پزشک جعلی و یک پزشک متخلف است نه جامعه پزشکان شما چرا به خودت گرفتی؟؟
بابا اینقدر شلوغش نکنید بااین سریال ما فقط می خندیم اعتمادمان از پزشکان سلب نمی شود مگر اینکه واقعیت شما با این طنز مطابقت داشته باشد و شما مکدر شده باشد که راهکارش جلوی برنامه را گرفتن نیست راه دیگری دارد
جناب مستدام آقای دکتر زالی عزیز
موضوعی که کرارا از آن صحبت می کنید، همان غرور و حس جاه طلبی و قیم مابی است که سالهاست در این سرزمین، باعث ایجاد انواع انحرافات و سو استفاده ها و رانت ها گردیده و متاسفانه جامعه پزشکی نیز از آن مبرا نبوده است.
آیا بهتر نیست در شرایط پیش رو، در برنامه ای تلویزیونی حاضر شوید و بگویید: به شما ملت فهیم ایران،با هدف گذاری و تدوین استراتژی های واقعی و غیر شعاری، روزی را قول می دهم که برای جامعه پزشکی کشور نیر چنین طنرهایی، صرفا مفهوم خنده دار داشته باشد و هیچ پزشکی به خود نگیرد.
یادمان باشد که در کشورهای صاحب دموکراسی، حتی برای مقام رییس جمهور نیز طنز می سازند و رییس جمهورشان نیز پای تماشای آن می خندد، زیرا به غیر واقعی بودن آن ایمان دارد !!
اتفاقا خیلی هم در این سریال با دکتر ها کنار آمده اند.
پاسخ ها
جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
حال کردم با نظرت
آقای دکتر لطفا صبور باش. انتقاد را تحمل کن و در اصلاح امور باش. همه نیک می دانند علی رغم پیشرفت های پزشکی معضلات زیادی در آموزش و درمان پزشکی وجود دارد. لطفا چشم حقیقت بین خود را باز نگه دار. در ضمن در جامعه فقط پزشکان نیستند که کار خود را درست انجام می دهند. بنابراین همه مقدس هستند و فقط پزشکان مقدس نیستند.
پزشکی علم والائیست و پزشکان از والاترین افراد جامعه هستند، اما یادتان باشد که گفته اند: خنده بر هر درد بیدرمان، دواست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
چرا این تقدس فقط توی ایران هست؟
همه جای دنیا یک پزشک همونقدر ارج و قرب داره که یک مهندس معمولی
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
منفی دادم چون به هیچ وجه از والاترین افراد جامعه نیستند، خواهشا از طرف خودت حرف بزن!!!
دکتر زالی اگر به جای اینکه بشینه سریال طنز ببینه و بعدش کلی وقت بذاره که بیانیه بده اگر به مشکلات و تخلفات پزشکان رسیدگی میکرد قطعا مردم دید بهتری از جامعه پزشکی داشتند. در ضمن مردم بیمارستان میرن و دکترها رو اونجا میبینند نه تو سریال طنز! سعی کنید اونجا رو درست کنید
اتفاقا این طنز حرف دل مردم را میزند
همه میدونن که متاسفانه مشکلات در جامعه پزشکی بخصوص بیمارستانهای خصوصی کم نیست و همه چیز فقط پوله.
از طرفی باید تاسف خورد برای جامعه پزشکی که با یک سریال طنز ضربه بخوره. پس معلومه که واقعا مشکل داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
آفرین
چه جالب! اونوقت اگر طنز مهندسا، فوتبالیستا و ... رو بسازند اب از اب تکان نمی خوره اممما!!!
اعتماد مردم به اطبا با یک سریال طنز از بین نمیره بلکه عملکرد ان طبیب متحصصی است بطور میانگین در هر 2 دقیقه 1 نفر رو ویزیت می کنه اونم در ان واحد سه چهار بیمار داخل مطبه!!!!!
با این اعتراض مخالفم و از آقای سرافراز تقاضا دارم که بر سر راه پخش این سریال مانعی قرار ندهند.
آقای زالی پس در مورد چه گروهی سریال درست کنند . بالاخره از قدیم گفتند واقعیت تلخه . من فرزند شش ساله ام را بردم بیمارستان شهید منتظری نجف آباد ، دکتر شما گفت تا نیم ساعت دیگه میمیره . ولی خدا را شکر بعد از سه سال هنوز زنده است . اگر خواستی تمام اسناد و مدارکم برات میارم . بازم بگو چرا .
تو رو خدا به جای وقت تلف کردن و این نامه بازیا اگه بهتون برخورده برید جلوی این زیر میزیا و لطف برخی از اطبا رو بگیرید!
آقای زالی از کدام انصاف ، فداکاری ، گذشت و .... حرف میزنید. اگر با 1 میلیون تومان حقوق با 5 نفر عائله در کلان شهر تبریز گرفتار بیماری شدید آن وقت متوجه میشوید این پزشکان فداکار چگونه خودشان را از خدا هم بالاتر میدانند. پزشکی در تبریز سراغ دارم به بیماران تبریزی وقت یکساله میدهد و لی بیماران که از کشور همسایه آذربایجان و نخجوان مراجعه میکنند با حق ویزیت 100000 تومانی 2 ساعته نوبت میدهند وای اگر به دندان پزشکی نیاز داشته باشی. آقای زالی میدانید من معلم که همان پزشک را تربیت کرده ام حقوق یکساله ام درآمد یک روز خیلی از پزشکان نیست. در هیچ کشوری پزشکان مثل ایران خودمختار نیستند. خودشان نرخ میدهند خودشان تعهدنامه امضا میگیرند که اگر مریضت زیر عمل جراحی مرد حق شکایت از پزشک را از خود سلب کرده ای.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
آفرین بر تو معلم غیرتمند
واقعیت رو نمیشه پنهان کرد . حتی اگر هیچ انتقادی نشه و جلوی ساخت برنامه های طنزم گرفت چیزی تغییر نمیکنه
امان از آدمهای بی ظرفیت .
بنده هم به عنوان یه بچه پولدار اعتراض دارم، چرا صدا و سیما ما قشر جوان و آینده دار رو سوژه فیلمهای تخریبی خود قرار می دهد.
مسئولین رسیدگی کنند لطفا
بی ظرفیتا!!!
این ظرفیت طبیبان و فرهیختگان ماست
چه توقع از عوام مردم؟
به نظرتان ما استطاعت و ظرفیت آزادی رسانه را داریم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
آفرین قشنگ بود
آقای زالی نقد شدن این همه داستان ندارد
من از آقای مدیری متشکرم برای اینکه درد را می یابد و شجاعانه می گوید
واقعا چقدر مردم ما زودرنج شده اند خوب هر برنامه طنزی بالاخره یک صنف را نشان می دهد گاهی بازاری ، گاهی پزشک ، مهندس و ...
نباید که این را به حساب صنف گذاشت واقعا از قشر تحصیلکرده و گروه پزشکان تصور دیگری می رود مطمئنا اینقدر که نامه ایشان بر روی اعتبار پزشکان تاثیر میگذارد این سریال نمی گذار بگذارید مردم شاد باشند با اینها احترام جامعه پزشکان به خطر نمی افتد کدام ادم عاقلی سراغ دارید که با بیماری سراغ پزشک نرود و برود سراغ عوامل تهیه کننده این سریال !!!!!!!!!!!!!!!
به جامعه پزشکی هم خسته نباشید می گویم و از خدا برایشان موفقیت وشادی در سال جذید ارزومندم . یک بییننده تلویزیون
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
"آن‌ها که از نزدیک دستی برآتش دارند و یا خدای نکرده در طی این مدت به کسالتی دچار شده‌اند، حجم عظیم مراجعان و زحمات شبانه‌روزی و طاقت فرسای کادر درمان را دیده‌اند"
6 تا 6 تا مریض میفرستند تو اتاق، حاضر نیستند حتی به حرفات گوش بدند بعد تجویز کنند و ..... چطور این آقا روش میشه این حرفا رو بزنه
این پزشکا حالا تو ذوقشون خورده..بی معرفتا بیچاره کردن مردم با هزینهاشون..اتفاقا خیلی سریال خوبیست چون باعث رفع عیوب میشود..اتفاقن من پیشنهاد میدم اقای مدیری شغل برج سازی را اینرزا توسط پزشکان رایج شده نیز بنمایش میذاشت تا حاشیه خوب جلوه کنه.
ای بابا، وزیر جان سخت نگیر، طنزه دیگه، یه خرده اش هم حقیقت هرچند که تلخ باشه
بفرمایید کجاش غیر واقعی بود.
ببخشید از این عزیزان نگارنده نامه چند سوال دارم 1_در زندانهای ما چند پزشک بعنوان مجرم وجود دارد؟ 2_ ایا پزشکان زیر میز بگیر داریم یا خیر و ایا این کار جنایت در حق سلامتی مردم میباشد یا دوستان نظر دیگری دارند و آسمان ریسمان را بهم میبافند تا موضوع را سفید ( ماست مالی ) کنند.
آسمون ریسمون نمیخواد میفرمایند :
معلمی شغل انبیاست . پس با این استدلال نباید از این قشر فرهیخته انتقادی شود ؟
حال اینکه انواع اقسام طنز و شوخی و . . . از این قشر خدوم ارائه شده و کسی دم برنیاورده .
بهتره خودتونو تافته جدا بافته ندانید عزیز به اصطلاح دکتر !!
حتی یک اشاره هم نکرده که پولی شدن بسیاری از پزشکان و تجارت جان بیماران توسط بییمارستان ها و دکترهای متخصص و فوق تخصص هم بعضاً وجود دارد و مثلاً برای آن هم دنبال راه حل هستیم. همه اش طلبکاری و اعتراض.
اول بروید اوضاع پولکی شده جامعه پزشکی را درست کنید، بعد بیایید اعتراض بزنید.
من نمیدونم ملت ما چرا جنبه طنز رو ندارن؟خوب ماهیت کار طنز همینه که میبینید.آقایون تو سازمان نظام پزشکی به چه چیزی معترضند؟آیا پزشک بیکار نداریم؟آیا قصور پزشکی و پزشک لغو پروانه شده نداریم؟آیا پزشک قلابی نداریم؟آیا برخی افراد نمیرن تو کشورهای دیگه (مثل اروپای شرقی) و با پول خودشون یا باباشون مدرک و تخصص نمیگیرن؟آیا در بهداشت و درمان کشور آدم بیسواد نداریم؟و هزارتا سوال دیگه این دست!خوب همین معضلات رو اگه بخواهیم با زبان طنز مطرح کنیم میشه چیزی شبیه سریال ((درحاشیه)).مشکل این آقایون در نظام پزشکی و وزارت بهداشت چیه؟از چه چیزی میترسن؟
شماها همه ارکان کشور رو دوست دارین نقد کنید.
به خودتون که رسید دیگه فیلم طنز ساختن هم بد میشه؟
ناصر خسروی در ایران نیست - پول زیر میزی قبل از عمل جراحی نیست . و ..... اینها اعتراضشون به چیه ؟ از هیچ شغل و صنفی هم داستان نسازند که به لای قباشون بر میخوره ؟
خدا به همه ما يه كم ظرفيت بده
با صدای جواد رضویان بخونید:
هی داداشه
شما همون نیستی که زنی دوم گرفتی و براش یه خونه تو اون برج گرونه گرفتی و هم اینجی هستی هم اونجی؟؟
چرا اینقدر دلواپس؟!!!!
یعنی همه زیر میزیهای دریافتی پزشکان ،‌دروغ بزرگ ملت بوده ؟
شما پزشکان تافته جدا بافته اید. قشر همیشه متوقع
متاسفانه این طوری نیست. رفتار جامعه پزشکی در بیمارستان ها بسیار بد است. من خودم تو تعطیلات برادرم را بردم بیمارستان به خاطر احتمال CVA,,ولی بعد از استیبل شدن شرایط و به خاطر نرسیدن به بیمار با رضایت شخصی بیمارستان را ترک کردیم و به بیمارستان خصوصی رفتیم
اظهار نظر در حوزه پزشکی در اختیار ماس یعنی کلا" واس ماس
دکتر زالی چه نظارتی بر عملکرد پزشکان می شود ؟ مسئول برخورد با اخذ هزینه های کلان از مردم بابت عمل های غیر ضرور کیست ؟ سازمانی در حد صدور کارت نظام پزشکی ؟
واااای چه نفسی!! چند تا بیمار را در همین زمان می توانست ویزیت کند؟
تخریب نیست. اینکه پزشک بی مسولیتی پیدا بشه و زیر میزی بگیره کجاش توهینه. مگه تو کشور از این چیزا وجود نداره
حالااگه مثلاسریالی درمورد کارمندان بانک یاسایر کارمندان بود ویادرمورد کارگران شهرداری بود کسی اعتراض نمی کرد بالاخره بخشی ازمشکلات مردم ازرفتارهای پزشک هاست البته ضمن احترام باین جامعه
چرا اینقدر عصبانی و حساس و دلواپس؟!!!
انتخاب رو به عهده مردم بگذارید لطفا. به همین سادگی
با درود بر مردم شریف ایران و
جامعه بزرگ پزشکی ایران

نامه ارسال شده از سوی رئیس محترم سازمان نظام پزشکی را تایید و حمایت می کنیک
لطفا در رسانه ملی به اشتباه پزشکان و جامعه را مقابل هم قرار ندهید

متشکرم
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
با درود به پزشکان شریف ایران
لطفا در سر گردنه و جایی که مردم نگران سلامت عزیزانشان هستند طلب زیرمیزی نفرمایید.
سریال محبوب است و بیان کننده واقعیتهای بسیاری است.
یه خرده ظرفیت داشته باشید!
مگه داره به شما میگه که مشکل دارین! یا اینکه واقعا مشکل دارین!!؟
تابناک یه نظرسنجی راه بنداز
آقا سریالش خداییش ایندفعه خوب و قشنگه بذارید مردم یکم خوشحال باشند
حرف حق تلخه
انتقاد حق مردمه
چرا طرف اینقدر به خودش گرفته؟!!!!
مشخصا تابناك هم از پزشكان دل خوشى ندارد و از كوباندن اين قشر حمايت مى كند
بابا این دکترام فک میکنن از دماغ فیل افتادن. خوب شماهم جزء کوچکی از این جامعه هستید دیگه
دلواپسان پزشکی !
آقا شما برین مشکلاتتون رو حل کنین. کم زیر میزی بگیر دارین ؟ برخوردتون با مریضا خوبه؟ خیلی براشون وقت میذارین؟ دکتراتون چرا 7 برابر آلمان در میارن ولی اندازه کارمندای بدبخت مالیات میدن؟ عجب حماقتی کردم رفتم ریاضی 100 برابر اینا
باعث تاسف که هر سریالی موفق میشه یک عده که فکر میکنن ممکن منافعشون دچار آسیب بشه شروع به جنجال میکنن مثل سریال پایتخت که چقدر اوقات خوشی را برای مردم به همراه آورد لطفا تسلیم این جنجال ها نشوید
مردم نه از صدا و سیما رضایت دارند نه از پزشکان.
شخصا دست مهران مدیری و تیمش رو بخاطر ساخت این مجموعه میبوسم و ازش ناراحتم چرا واقعیت ها رو بیشتر نشون نداد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
راست میگه مهرن مدیری. پزشکی که مشکل نداره بی شک با طنز می خنده. نه اینکه به خیابون بریزه و نامه نگاری کنه.
جناب ریسس یکم تحمل شوخی داشته باشین کما اینکه خیلی هم پر بیراه نگفته این سریال
یک چیز را واقعا این رئیس پزشکی محترم جا انداخته است . و آن رابطه پزشک با بیمار و پولش!!!!!!!!
اتفاقا ماپرشکان دیدگاهمان با ریس نظام پزشکی زاویه دارد وتفاوت یک سریال طنز را بایک سریال مستند می‌فهمیم بهرحال بخشی از واقعیت جامعه پزشکان هم به نمایش در آمده است که زیر ذره بین رفته آگراندیسمان شده وخوب به آن واقفیم سره را از ناسره تشخیص میدهیم واز خیلی از سکانسهای این سریال لذت میبریم
اگر قرار باشد هر سريالي كه ساخته شد آنرا با جامعه قياس كرد پس در صدا سيما رابه روي سريال ها بايد تخته كرد .
چنین واکنشهای تند و عصبی واقعاً در نوع خود بی نظیر و حیرت انگیز است و منعکس کننده استبداد فکری این قشر فرهیخته است که متأسفانه ظرفیت لازم جهت مطرح شدن ضعف ها حتی در قالب شوخی و طنز را ندارند و این آفت و آسیب واقعی جامعه پزشکی ما است.
آقای دکتر
لازم نیست بترسید هیچ خدشه ایی از لحاظ مالی به جامعه پزشکان پولکی وارد نمیشود . و تاره انگار از قبل مردم اعتمادی هم بوده !!
اگر کارهایتان پاک است از طنز چه باک است!!!!!!!!!
اقاي مديري هر طنزي مي سازه يكي پيدا ميشه كه ايراد بگيره .مردم خودشون همه مسائل و مشكلات پزشكي رو مي دونن ولازم نيست هيچ مسئولي نگران اين طنز باشه كه مبادا خدشه تو كارشون به وجود بياد. بذارين تورو خدا كمي شاد باشيم
من این سریال را ندیده ام ولی هرچه باشد هیچ پزشکی حق اعتراض ندارد. مگر نه این است که آنها هم قشری از مردم جامعه هستند . چطور راجع به همه اقشار میتوان فیلم ساخت الا راجع به پزشکان .
ضمن احترام ، باید این سوال پرسیده شود که با تهیه و پخش این چنین سریالهایی که ناظر به مسائل صنفی از دید طنز است ، چه کسانی رنجیده خاطر میگردند ؟ افراد درستکار و یا افراد ناصالح و ناشایست؟ کدام پزشک و کادر درمانی خدمتگزار ، درستکار و شریفی از ین سریال ناراحت میگردد ؟ آیا افراد درستکار نسبت به وضعیت نظام درمان و حضور افراد شیاد درز لباس پزشکی گله مند نیستند ؟ آیا اگر امروز عزیزانی مانند مرحوم دکتر قریب حضور داشتند از وضع موجود و عمکرد برخی تاجران و کاسبان متقلب دکتر نما گله مند نبودند ؟ فرار از واقعیت مشکلی را حل نمی کند .
لطفا از تابناک می خواهم نظرات را درج کنند
نامه ایشان قبول اما بد نیست نیم نگاهی به جامعه پزشکی اکنون ایران داشته باشیم ما پزشکان با تجربه و ماهری داریم که در دنیا نمونه ندارند و جای دارد از تمامی آنها قدردانی و تشکر ویژه گردد.
اما جای دارد نامی هم از پزشکان بی سواد آورده شود که متاسفانه باعث هتک حرمت نام پزشکی ایران شده اند کم نیستند پزشکانی که ابدا قادر به تشخیص درست بیماری نبوده و یا فقط در فکر پر کردن جیب خود هستند دکترا که نه بهتر است بگوییم کاسب اگر برایش سود نکند بیمار را ابدا جراحی نمی کند یا مردم بیچاره حتما باید به مطب شخصی او بیایند تا درمان شوند.
توصیه می کنم سوگند نامه سقراط را بخوانید آیا انها واقعا یک بار هم به یاد سوگند خود افتاده اند؟
درآمد پزشکان را می دانید؟ در جامعه کنونی ما بالاترین درآمد متعلق به این قشر است پس چگونه از یارانه خود گذشته اند؟
پزشکی یک مقام نیست بلکه فقط یک شغل خدماتی ست. متاسفانه پزشکان شغل خود را یک مقام اجتماعی می بینند. در حالی که پزشکی یک شغل خدماتی ست مانند بسیاری از شغل های دیگر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
افرین
شنیدید میگن طرف به خودش شک داره .حکایت این روزای جامعه پزشکی ما هم مصداق این جمله است
تمامي فيلمهاي كمدي ناچار وارد حريم يكي از مشاغل ميشوند از معلم و كارمند و كاسب تا مهندس و پزشك .. در سريال مرد هزار چهره كه چند گروه شغلي از جمله با نيروي انتظامي هم شوخي شد. در صنف پزشك هم چهره خوب و بد هست مثل تمامي مشاغل ديگر حال اگر دكتر زالي براي اين صنف قداست قايل هستند .. الله اعلم
صدا سیما در مورد کیا پس میتونه طنز بسازه که بشون برنخوره؟ دزدا و قاچاقچی ها و معتادا چطورن؟
من هنوز یادم نرفته که خانممو برا زایمان پیش دو تا متخصص یکی اقا یکی خانم بردم و هر دو برای اینکه پول بیشتری بگیرند اصرار به عمل سزارین داشتند. بس کنین اقا
سلام
آقاي دكتر زالي تا واقعيتي وجود نداشته باشد احساس ناراحتي به وجود نمي ايد .چطور شما پزشكان محترم بيش از هر قشر ديگري براي زمينه هاي متعددي از جمله سياست حرف و تفسير داريد و ادعاي داشتن حق ازادي داريد ولي اگر كسي در مورد خود شما صحبتي كند يا شوخي كند اينقدر براشفته ميشويد؟؟؟؟!!!
با عرض معذرت از جناب آقای زالی ریاست محترم سازمان نظام پزشکی ، در هر جامعه و صنفی ، افراد خوب و بد وجود دارند . ایشان حتمآ تعداد و آمار پزشکان زیر میزی بگیری که که پروانه طبابتشان باطل گردیده و یا آمار پزشکان متخلف که بر علیه آنان اقامه دعوی شده است را بهتر از ما میدانند . بهر حال به ایشان اطمینان میدهم با پخش این سریال اعتماد فی مابین بیمار و پزشک از بین نخواهد رفت .
این آقا که استدلال میکنه رابطه بین بیمار و پزشک خراب میشه، اصلا اگر هم خراب بشه مگه مریض کار دیگه ای از دستش بر میاد. در هر صورت باید بره پیش دکتر چه اعتماد داشته باشه چه نداشته باشه. مگر اینگه منظورش کسانی باشن که خودشون از داروخونه استامینوفن میخرن و پیش دکتر نمیرن!!!
من اصلا موافق برنامه مدیری نیستم و بنظرم خیلی سبک است. اما یک پرسش دارم از بقیه و از جمله از خودم. واقعا ظرفیت هریک از ما چقدر است؟
قصد ارزش گزاری ندارم.
به عنوان مثال اگر سریالی ساخته شود در مورد سایت های خبری اینترنتی ( مثل تابناک ) و نشان بدهد که روابط سالم نیست، خود این تابناک و دیگر دوستان چطور برخورد خواهند کرد؟
یکی به اینا بفهمونه این فقط یک سریاله !!!
این طنز مانند هر طنز دیگری به اغراق در واقعیتها می پردازد و این واکنشهای تند و تیز هم به نوعی تایید ضمنی این واقعیتها می باشد. باید قبول کرد که جامعه پزشکی هم مانند بسیاری از صنوف دیگر دارای نواقصی می باشد که باید سعی در برطرف کردن آنها داشته باشد.
من پرستارم. بیان دغدغه های مردم با زبان طنز مشکلی ایجاد نمی کنه و خیلی هم مطلوبه. همه ما نیاز داریم عیب هایمان را به ما یادآور شوند. همین حرفهای تو سریال را اگر به زیان سلیس و رو در رو بیان کنی کلی واکنش و درگیری ایجاد می کنه. انشالله آقای مدیری در بیان دردرهای اجتماعی موفق باشه.
اتفاقا به نظر من برنامه خیلی خوبی بود و هست که خیلی از واقعیات رو به شکل ظنزنشان میدهد. ومنظور توهین به یک گروه ویا برخی اشخاص شریف نیست .بلکه نقد آن دسته از اشخاص ,بیمارستانها و.. هستند که به وظایف انسانی خود عمل نمیکردند ونمیکنند
برای نممومه پدر من که تصادف کرده بود حدود 5ساعت بلاتکلیف در اورژانس بود و سپس به دلیل نبود تخت خالی , بیمار دارای شکستگی لگن در بخش چشم بستری شد و...... آخرش هم مجبور شدیم بیمارستان رو عوض کنیم؟!!!!
یا فراموش نکردیم آن بیمارانی که در خیابان رها شده بودند(توسط بعضی بیمارستانها؟؟!!!و....
چند وقت پیش هم تلویزیون ساختمان پزشکان رو پخش کرد و روان شناسارو مسخره کرد
به طور کلی خنداندن به شیوه مسخره کردن دیگران کار درستی نیست
اين سريال مديري حال منو بهم ميزنه. خصوصا از مسخره بازيهاي لوس وبيمزه جوادرضويان. خودشم كه لغوه داره معلوم نيست اداي كدوم دكتري را داره درمياره. ماكه اينهمه دكتر رفتيم تاحالا اينجوريشو نديده بوديم.
ولي واقعا ادا اطوار بيمزه اي از دكترا رو درمياره. من كه اين چندتاي اول رو ديدم بدم اومد. كاري به نامه اين دكتره هم ندارم.
ازرهبري هزينه كردن اصلا چيز خوبي نيست
مهران مدیری سرور همه هست .پزشکان اگر ریگی به کفش نداشته باشن .نباید ناراحت بشن . کسیکه میگه مدیری به آخر خط رسیده وحرف جدید نداره ..بهتره بداند همین سریال را کلی از سرو ته آن زدن
یکی از شعارهایی که دولت تدبیر و امید همواره بر آن تکیه داشته "انتقاد" میباشد که مردم به سادگی بتوانند از دولت منتخب انتقاد نمایند. حال مدیرانی که حتی خودشان به کارآمدی خدشان در بعضی از سطوح ایمان ندارند، بدیهی است که "طنز "را تحمل نمیکنند تا چه رسد "انتقاد" را. در صورتیکه خود را از بدنه دولت میدانند. حال در این شرایط خاص دولت باید خود را از دست اینگونه مدیران انتقاد ناپذیر و ناکارآمد خلاص کرده تا مردم شبهه ای به دولت منتخب خوذ یا شعار "انتقاد" نداشته باشند.
واسه در حاشيه ( نه شخص مديري واسه موضوع ) بزن ليكو
مهران خیلی مدیری
باسلام وقتي نميشه انتقاد كرد و همه فكر ميكنند بهترين هستند همين ميشه اگر خوبندو زير ميزي وشماره حساب دادن قبل از عمل وووووووووچرا ميترسين
سلام. واقعا حركت صدا وسيما در به سخره گرفتن جامعه پزشكي ولودگي غير قابل قبول است.
این روزها به همه برمیخوره حتی اگه نگاشون کنی چه برسه ببریشون تو حاشیه
این سریال واقعا خیلی ضعیفه. از مدیری بعید بود.
به نظر من انتشار این نامه ها یکی بعد از دیگری برای پوشاندن نقطه ضعف سریالهای امسال و جلب مخاطب هست وگرنه چند درصد نامه هایی که به صدا و سیما می رسه رسانه ای میشود؟
اعتماد به جامعه پزشکان را باید خود پزشکان بوجود بیاورند که البته در حال حاضر اراده ای برای بوجود آوردن آن دیده نمیشود وگرنه یک طنز نمیتونه جایگاه پزشکان واقعی رو تغییر بده
اين آقايان به اصطلاح پزشك چقدر براي جان هم وطن خود ارزش قايل هستند ساعت ها انتظار مريضها جواب سربالا به يقه چركين ها و مردم مستضعف و ... خيلي چيزها كه فقط اسباب شرمساري است را به ياد ندارند ؟
خيلي جالبه قبل از هر عمل بايد امضاء بدهي كه هرچه شد مقصر پزشك و بيمارستان نيست
آقای نظام پزشکی : نظر مردم رو بخون و هضم کن . و قبول کن . والسلام.
زمانی که زیر میزی های میلیونی توسط پزشکان گرفته میشه آقای دکتر زالی کجای قضیه ایستادند؟ جامعه ی خدوم و زحمتکش؟ کدوم خدوم؟ مگه نه اینکه حداقل زمان قانونی ویزیت بیمار توسط پزشک متخصص بیست دقیقه س؟ کجایید وقتی پزشک خدومتون توی نیم ساعت 20 تا مریض می بینه و کلی از هر کدوم هزینه ویزیت و خدمات پاراکیلینیک می گیره؟ کجایید وقتی نسخ جامعه خدومتون پر از داروهای غیر ضروریه که توش هیچ توجهی به سلامت دراز مدت بیمار نشده ؟ کجایید وقتی در تعطیللات نوروز بیمار با دست شکسته 24 ساعت توی بیمارستان اون هم در پایتخت کشور منتظر اومدن پزشک می مونه؟آقای دکتر زالی به نظر شما پزشک عمومی تحصیلات بالاتری داره و زحمت بیشتری کشیده یا PHD علوم پایه؟ زمانی که صحبت از عدالت درآمدی میشه کلا در طبقه آخر ساختمونتون در خ شانزدهم امیر آباد صدایی نمیشنوید؟ می تونید تلوزیون خودتون رو خاموش کنید و به خدمات دلسوزانه جامعه ی خدومتون فکر کنید. اگه خدا جای حق نشسته که قطعا نشسته این همه تلاش و نگرانی لازم نیست.
«با سپاس از تابناك عزيز كه اين مباحث را به راي ميگذارد»
رئيس محترم
كافيست نظرات فوق را بخوانيد و از حقيقت جامعه خبردار شويد. درست است كه پزشكاني هستند كه خيّرند و به هر نحوي به بيمار كمك ميكنند، كسي منكر اينگونه پزشكان محترم و يا پزشكاني كه بخوبي طبابت ميكنند و ... نيست! اگر شما با دقت بيشتري به اطراف خود نگاه كنيد ميبينيد كه تقريبا هر خانواده اي از برخي پزشكان گلايه شديد دارند... بويژه ميزان دستمزد و زيرميزي! صبر ايوب و حوصله اي فراخ ميخواهد اگر قصد داشته باشي به دنبال شكايت بيفتي و نيز كفشي پولادين! برخي از آنها تصور ميكنند فقط خودشان درس خوانده اند و مدارج عالي را پيموده اند و بقيه يه مشت بيسواد و لاابالي و غيره اند! حتي بايد بگم برخي از پرستاران با وجود اطلاع از كارهاي آنها حرفي نميزنند! اينها سر خودم و خانواده ام افتاده كه عرض ميكنم!
چشم دل باز كن كه جان بيني/ آنچه ناديدني است آن بيني
همه مردم به نوعی با این صنف پزشکان و آن دسته افرادی که در درمان بیماران نقشی دارند سر و کار داشته اند و کاملا برایشان واضح است که چه بخشی از این برنامه تفریحی کمدی تصادفا با واقعیات جامعه ما شباهت داشته و چه بخشی از آن فقط طنز است
محتوی خاصی نداره فکر نکنم دیگه نگاه کنم
آقا نظر خواستن دیگه
ما با صدا و سیما موافقیم
حالا همه جا خوب و بد داره دیگه
این وسط وکلا هیچ اعتراضی ندارند؟ ....توهین به وکلا در این سریال بد تر از پزشکان است یک وکیل الدنگ را در این سریال داریم که منشا همه بدبختی هاست ......صاحبان زمین بیمارستان ها هم باید اعتراضی بکنند بد جوری به انان توهین شده .....فرق بین مسایل پزشکی و فروش ذرت مکزیکی را نمی دانند ........پزشکان واقعی از تصویر کمدی و طنز حاشیه هیچ احساس توهین نمی کنند ....ارزش دانایی و توانایی پزشکان واقعی بقدری بالاست که با این شوخی ها خدشه دار نمی شود .بخصوص اینکه پزشکان این سریال هیچکدام واقعی نیستند و همه انان پزشکان قلابی هستند .....این طنز قلابی بودن افراد را به نمایش می گذارد نه شخصیت های واقعی را .......بنابر این پزشکان قلابی! حق دارند از این سریال ناراحت شوند !!!!!.....و پزشکان واقعی همانند سایر مردم از دیدن شخصیت های این سریال لذت میبرند
واقعا بی جنبه هستین !!! ایششششش !!! بنده خدا مهران مدیری تخصص هایی رو که دست انداخته چون میدونسته چه بلاهایی سر مردم اوردن و گرنه احماء و احشام و تخصص بینابینی که تخصص نیست دکتر عزیز!!!
با سلام از زمان روی کار آمدن وزیر بهداشت بخش اعظم بودجه علوم پزشکی به این قشر اختصاص داده شده است و حقوق آنها ده ها برابر شده است و پاداش های چند میلیونی به حساب انها واریز شده. جرا آن زمان اعتراض نکردند که قشر زیادی از جامعه زیر خط فقر هستند و آنها نیز زحمت کش هستند.چزشکان خود را تافته جدا بافته می دانند. آفرادی که در بیمارستان بستری شده اند و یا مریضی در بیمارستان دارند از نزدیک رفتار های زننده و بی مهری های انها را از نزدیک دیده اند
بنده به عنوان یک کارمند بیمارستان شوخی هایی که قالب طنز در این برنامه نمایش داده میشود را چشم خود دیده ام. نمونه اش:1-عدم وجود کادر مجرب در اورژانس بیمارستان 2- نگاه صرفا اقتصادی به شغل پزشکی3- بی سوادی و نداشتن علم کافی برخی از پزشکان و ....
کلا پزشکان محترم از آسمان نزول اجلال فرموده اند بر فرق سر ما و ما چقدر خوشبختیم که ایشان قدم مبارک خود را بر فرق ما نهاده اند. الهی شکرت.
با سلام - من متخصص هستم - این برنامه اصولا" طنز نیست ، عقده گشائی تکراری یک فرد است که دیگر کف گیرش به ته دیگ خورده است ، بقدری شنیع و زشت ، به پزشکان توهین میکند و آنها را تا حد یک غارنشین پائین می آورد ، که نشان از تبانی دارد، ضمنا" حاصل این فیلم بلا شک تاثیر منفی بر رابطه متقابل پزشک - بیمار است که اساس درمان کشور است ، در هیچ جای دنیا چنین برخورد مخربی را ندارند ، من خودم روی برخوردم با بیمارانم تاثیر منفی گذاشته است ، حالا این ملت دستمایه یک پولدوست بیمایه شده است
آيا نظام پزشكي مي تواند وجود افرادي شبيه به كساني كه در اين سريال نشان داده شده را انكار كند؟ قطعا خير!
بنابر اين بهتر است به دنبال پاك سازي اين صنف مقدس باشد و از چنين پزشكاني تبري جويد نه اينكه منتقدين صنف را نابود كند.
با عرض سلام من مهندس ساختمان هستم.خواستم فقط بدونید اگه یه کارگر به هر علتی سر ساختمان صدمه ای ببینه میان یقه منو میگیرن.ولی یه بیمار اگه بدست پزشک بمیره چون قبل از عمل ازش تعهد و اثر انگشت میگیرن پزشک ناشی یا متخلف هیچگونه پاسخگو نیست.جناب وزیر و رییس محترم نظام پزشکی آیا این عدالت است!!!!؟؟؟؟
یکم جنبه خوبه
مگر کلی فیلم در باره جامعه محترم روحانیت ساخته نشد. خوشبختانه با سعه صدر بر پخش آنها ایرادی نگرفتن .
بهتراست آفایان کمی تحملشان را بالا ببرند
متشکرم
تابناک مشخصا قضاوت نکردی و به خوانندگان سپردی. قضاوتت از تک تک جملاتت میباره
متأسفانه نشون می ده هم سازمان نظام پزشکی بی جنبه اس هم سریال آقای مدیری بی مزه اس!!
آقای مدیری اون طنزهای فاخرت کجا این لودگیها کجا!
بکم جنبه هم خوب چیزیه
در زمان سرکار خانم دکتر مرضیه وحید دستجردی (وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وقت)، آزمون پذیرش دستیار (امتحانی که طی آن پزشکان جهت طی دوره آموزش تخصصی جذب می شوند) به علت تقلب و فروش سوالات ابطال گردید.
کسی می تونه این واقعه را تفسیر کنه؟
یک جراح می گفت دو سال است که خانواده اش را مسافرت نبرده است، بعضی جراحان پولدارند، اما اکثرا زندگی سطح پایینی دارد، به جای کمک به این قشر زحمتکش بیاییم برایشان طنز هم بسازیم؟ خیلی نامردی است.
راست میگه این آقا مردم به پزشکان خود اعتماد دارند ولی از روی ناچاری مثل من می بایست کارت به کارت بکنند تا عمل جراحی را هماهنگ کنند البته اینها دیگه طنز و شوخی نیست اونها جان مردم را معامله میکنند دارید برزید به حساب و ندارید .......والا
راستش پدر من دچار سرطان حنجره هستند!!!
و كوتاهي دكتر ايشان منجر به تخليه كامل حنجره و آلوده شدن ريه هاي پدرم گرديد و در آخر دكتر عزيز ضمن خداحافظي و ابراز ناراحتي به آمريكا سفر فرمودند.
هر چند سریال حاشیه چندان فاخر به نظر نمیرسد و از مصادیق بارز اب بستن است که باید مورد نقد قرار گیرد ولی یک نکته را نباید فراموش کرد که چنانچه هر قشری ادعای تقدس کند پس سازنده طنز با کدام طبقه میبایست شوخی کند و راه خنداندن بیننده کدام است ؟؟؟شما با هر قشری شوخی کنید فردا یک طومار صد متری به مقامات میفرستند ..طنز سازی از هر کار هنری سخت تر شده ضمنا جامعه پزشکی نیز زیاد شورش نکند چرا که متاسفانه بسیاری از طنز های حاشیه حقیقت امروز جامعه پزشکی ماست
متاسفانه هيچكدام از افراد از رنج هايى كه يك پزشك كشيده است خبر ندارند وقتى شب ها راحت مى خوابند و آنها كشيكند وقتى در تعطيلات تفريح مى كنند و آنها كشيكند وقتى تعرفه هاى اين زحمات واقعى نيستند
وقتى و وقتى هاى بسيار ......
كه باعث شده كه چند پزشك با تجربه را در بيمارستان خصوصى در شهر خود كه شايد فقط يك درصد زير ميزى بگير باشند و از نظر درامد الگوى كل پزشكان بدانند
زحمت انها يك زحمت سى ساله است
در همه جاى دنيا بالاترين دستمزد از ان پزشكان است بايد بپذيريم و اين قداست را از بين نبريم
به نظرم در این سریال هم پزشک متعهد و هم غیر متعهد و سودجو به تصویر کشیده شده است.
درهر شغلی آدم خلافکار هست مثل آون دکتر اسید پاش یا پزشکی که مریض را در اتاق عمل گذاشت و فرار کرد به خود نگیرید
با سلام
جناب آقای دکتر زالی
می خواستم خدمتون عرض کنم، بنده خودم بدلیل شغل همسرم با سیستم خدمات بهداشت و درمان آشنا هستم و در این خصوص که اکثریت جامعه پزشکی در راستای تحقق اهداف عالیه انسانی و خدمت رسانی به عموم جامعه قدم بر می دارد شکی وجود ندارد. اما به نظر شما اگر مشکلات و بی اخلاقی های موجود در یک سیستم که غیر قابل اجتناب هست در قالب طنز از قاب یک رسانه پخش شود، آیا امکان تاثیر در عملکرد آن گروه اندک از جامعه پزشکی که در خدمت به مردم کوتاهی می کنند، نمی گذارد؟؟لطفا از این منظر هم به اهداف این سریال توجه کنید. با تشکر
با سلام
خوب است یکی از افراد مورد وثوق ریاست سازمان نظام پزشکی سری به مراکز درمانی خصوصی و ...بزنندتامتوجه عمق فاجعه شعار تا عمل بشوند.
دیگراینکه خوب است کسانی که ادعای فضل و دانش می کنند به شعور و تشخیص مردم هم احترام بگذارندواجازه دهند که مردم با تماشا یا تحریم خود قضاوت کنند نه اینکه با جوسازی جلوی واقعیات را بگیرند !
نه اینکه این قشر فقط بفکر مریضاشون هستن وبفکرکارهای دیگه مثل اپارتمان سازی و.... نیستن وفقط همین قشرن که دارن تلاش میکنن و همشون هم از دم نخبه ان برا همین خوب با این قشر مخلص نباید شوخی کرد
متاسفم برای این عزیزان که در واقع تحصیلکرده ترین قشر جامعه هستند.
منظور استاد مدیری تمام جامعه پزشکی نیست.
شما پزشکان محترم لطفا برخورد همکارانتون با مردم طبقه محروم رو در بیمارستان های دولتی ببینین بعد بیاین و اینطور صحبت از توهین بکنین.
واقعا لحظات مهمی برای صدا و سیماست امیدوارم این سریال با انتقادات تندتر پاسخ اون عده افراد فاسد رو در جامعه پزشکی بده.
عزیزم همیشه حرف حق تلخ بوده این برنامه هم منظورش دکترهای بی وجدانه که هممون میدونیم که تو جامعه وجود دارن. شما اگه پاکی چرا به خودت میگیری ؟؟؟
این همه الکی مردم مردم نکنید و وکیل تسخیری مردم نشوید ما هم سریال انتقادی تندتر از اینها میخواهیم هم توافق هسته ای و هم سرزندگی و شادی منم از این مردمم کسی حق نداره از طرف من وکیل بشه موافقاش لایک کنن
در روزهای تعطیل عید گذر اینجانب به دوتا از بیمارستان های دولتی افتاد واقعا این قصه در این بیمارستان ها همین الان هم دارد اتفاق می افتد من به چشم خودم بیشتر مسائل این فیلم را در این بیمارستانها دیدم و به همراهانم یادآوری کردم
طنز نوعی انتقاد است و می تواند بسیاری از مشکلات رو حل کند. مگر جامعه پزشکی خالی از اشکال است؟!! ضمن اینکه متاسفانه بسیاری از پزشکان ما فقط به پول فکر میکنند و دیگر هیچ. مگر مردم ما این چیزها را نمی بینند و نمیدانند؟ به نظرم این نوع نامه نگاری ها نوعی خود برتر بینی است.
جناب آقای دکتر !
خنده و شادی حق و واس ماس ، یعنی کلا ماس ماس !!!
"قطعا اگر نیاز به هر اقدامی باشد سازمان نظام پزشکی ضمن پیگیری قاطع، ... از تمامی راهکارها و ظرفیت های قانونی و مدنی استفاده خواهد کرد."
این تهدید یعنی چی؟ مثلا می خواین تعرفه ها رو ببرین بالا دنبال بهونه میگردین؟
تمام قسمت هاى پخش شده سريال را ديدم، انصافا به جز حركات نمايشي غفوريان والفاظى كه زبان فارسى را به تمسخر ميگيرد چيزى براى گفتن ندارد.
اقای دکتر زالی عزیز
پزشکان محترم و مدیریت درمانی کشور باید طوری عمل کنند ، که این حرف و حدیث ها ساخته و پرداخته نشود . به نظرم اگر عملکرد جامعه درمانی بدون اشکال بود این سریال مخاطب نداشت . بهتره برید مسایل و مشکلات را حل کنید و اگر نقدی در قالب طنز است بررسی و اصلاح یا دفاع کنید.
آخه ویزیت 50000 تومان....مگه چیکار میکنی عزیز دل؟
متاسفم که همه ی اصناف هنوز اینقدر درک پیدا نکردند که اینها فقط یه شوخیه حتی اگر در قسمتی از طنز انتقادی بشه از اون شغل باید خوشحال هم باشند و متاسفم که دکتر های جامعه که سطح بالای دانشی جامعه هستند هم اجازه نمیدهد که باهاشون شوخی بشه بنظرم بهتره تو کشورمون فقط فیلم مستند ساخته بشه چون اگه فیلم طنز بسازن یا افراد اون فیلم نباید معلوم بشه کارشون چیه یا اگه نقش منفی دارن و شغلشون معلوم باشه اون صنف ناراحت میشه بابا یه نگاه به سینمای همین کشور تازه داره دوست میشه آمریکا بندازین تو فیلماشون از سازمان جاسوسی تا خود رییس جمهور رو دست می اندازن کسی هم صداش در نمی آید چرا اینقدر ما بی جنبه هستیم.
در ثانی مگه دکترها هیچ مشکلی ندارن و گل بی خارن؟خیلی ها هستند که با مشکل زیر میزی و دست خط قشنگ و .... دکتر ها مشکل دارن چرا نباید با این اتفاقات شوخی کرد؟
بعد از گران كردن ويزيت وساير حق و حقوق پزشكان محترم بدون هرگونه ملاحظه اي ،در خصوص وضعيت مالي بيماران فكر مي كنم تنها حركتي كه نظام پزشكي انجام داده همين باشد و الا در خصوص كيفيت معالجه و غيره ؟
پزشکی که در یک زمان 2 مریض را ویزیت می کند و تخلفات دیگر باید که واقعیات آن گفته شود تا شاید چاره ای براش اندیشید
کل سایت نظام پزشکی در مورد همین سریال شده
یعنی در حوزه سلامت مردم این مهم ترین موضوعه؟؟؟
من فیلم house of cards رو میبینم که کل نظام آمریکا و رییس جمهور و مجلس رو میشوره و خشک میکنه. فیلم کاملا جدی ای هم هست. هیچ کس هم بهش خرده نمیگیره. تازه شنیدم اوباما دیدن این سریال رو توصیه کرده. حالابه جامعه خودمون نگاه کنیم که یک سریال طنز (نه جدی) راجع به پزشکی(نه رییس جمهور و مجلس و سیاست) ساخته میشه و این همه بهش حمله میشه و از ترس خودشونو خیس میکنن. واقعا درد داره. این آقا مثلا باسواده که انقدر ظرفیت و سطح درکش پایینه. متاسفم...
تابناک عزیز جند بار نظر دادم ولی هیچ وقت منعکس نکردی. لطفاً سانسور نکن. چیز مهمی نگفتم
آقا جان بفرمایید هیچ برنامه طنزی تولید نشه ...تاکسی بهش بر نخوره .. یه کم جنبه داشته باشید ..سالها از کارمندان .. شهرداری.. کارگران..رانندگان ..و...طنز ساخته شده اینقد بی جنبه بازی ندیدیم مگه پزشکان تافته جدا بافته هستن..یا از کره مریخ اومدن..؟
طنزه بابا...طنزه ..میفهمی...مگه از لهجه های مختلف همه جا طنز ساخته شده تو تلوزیون نشون داده شده شما صدات درو اومد...؟کاسه صبر وتحملتون رو یه خورده بزرگتر بگیرید لطفاً...
مردم به یک برنامه طنز فقط به دید طنز نگاه میکنند و هیچ گروه و شخص خاصی را بر اساس آن ارزیابی نمیکنند و اگر پزشکان جنبه و ظرفیت پذیرش بیشتری برای شوخی داشتند تا این حد مورد قضاوت قرار نمیگرفتند. اتفاقا این اعتراض بی مورد و عجیب باعث شد که مردم به جای آنکه سریال را نقد کنند، در مورد جامعه پزشکی صحبت کنند و همه به جای بیان تجربه های خوب (که قطعا کم هم نیست)، خاطرات بد خود را از عملکرد بعضی پزشکان بیان کنند و آن را به همه عمومیت بدهند.
یعنی این نمایندگان پزشکان ایران اینقدر آی کیو شون پائینه که نمیدونند این اعتراضی که دارند میکنند نتیجه عکس براشون داره. خدایا اینا چه جوری پزشک شدند؟
مهران با جدیت ادامه بده مردم خوشحالند . پشتند به حرف این پزشکا که فقط به فکر منافعشون هستند گوش نده
اول اینکه تا نباشد چیزکی مردم نگژویند چیزها
دوم اینکه پزشکان می ترسند که اعتماد میان بیمار و پزشک از بین برود سطح سواد را بالا و سطح مبلغ را پایین بیاورند آنوقت دیگر کسی از یک سریال طنز نمی ترسد.
سوم اینکه اصولا این آدم با این نامه اعتراضی بی تعارف به سطح شعور مردم ایران توهین کرده. یعنی مردم ایران از فهم کافی برای درک و تحلیل یک سریال ساده که یکی از نخبگان اهل فن ساخته عاجزند بطوریکه جامعه پزشکی را نگران کرده!!!!!
واقعا جای شرمساری است.
چند سال پیش مادرم از مورمور شدن طرف چپ بدنش ناراحت برد بردیمش یک متخصص مغز و اعصاب بهمون گفت هیچیش نیست از اعصابه. دقیقا روز بعدش سکته مغزی کرد و الان 5 ساله طرف چپ بدنش فلجه. و هر روز صبح که از خواب بیدار میشه اون دکتره رو نفرین میکنه.
این سریال بی محتوی، بدون هیچ نکته آموزشی بهداشتی و پزشکی سعی دارد با لودگی های تکراری مخاطبان را بخنداند. تا وقتی که سرمایه های فرهنگی کشور صرف چنین سریال هایی شود رشد فرهنگی هم نخواهیم داشت. و به تبع آن در همه زمینه ها مشکل خواهیم داشت.
مشکل جامعه پزشکی این است که فکر می کند چون باهوش ترین افراد جامعه بوده اند و با استفاده از امکانات این مردم عالیترین تحصیلات را انجام داده اند و در این راه سختی زیادی کشیده اند بنابر این باید درآمد های نجومی نیز داشته باشند. البته این تفکر کل جامعه پزشکی نیست و در همین جامعه به افراد زیادی توسط خودشان یعنی نظام پزشکی ظلم می شود. نظام پزشکی از شفافیت در آمدها و بررسی عملکرد برخی پزشکان ترس دارد. به گرو گرفتن سلامت مردم برای دست یابی به خواسته های مادی تا به کی. همین قشر پایشان را از کشور بیرون بگذارند و ببینند چند نفرشون می توانند شغل پیدا کنند. متاسفانه بر روی هر قشری اگر کنترل و نظارت نباشد همین خواهد شد. کسی انتظار ندارد که درآمد یک پزشک برابر متوسط در آمد افراد جامعه باشد ولی درآمد های چند صد برابر متوسط نیز نتیجه اش این خواهد شد. درمان در مقابل پول های زیاد که جای تشکر و احترام ندارد زیرا بر اساس معیارهای جهانی چندین برابر مزدش را دریافت کرده است. مسبب بی اعتمادی و بی احترامی به پزشکان رفتار خودشان است که حتی به هم صنفان خودشان نیز رحم نکرده و فضای کار را برای آنها به منظور رسیدن به پول بیشتر تنگ کرده اند. به نظر من دولت نیز در این کار مقصر است. اگر امکان شفافیت درآمدها وجود داشت و متناسب با آن مالیات اخذ می شد، اینگونه مسابقه خدمت به خلق خدا در بین پزشکان عزیز ایجاد نمی شد که بعضی هایشان در روز بیش از 150 مریض ویزیت کنند و برخی در ماه 100 بیمار هم نبینند.
تاسف بار است قشر تحصیل کرده جامعه در چنین جایگاهی تاب تحمل یک طنز ساده را ندارند .چگونه می توانند از مردم حرف بزنند شما بهتر بود می فرمودید نظر شخصی خود شماست .
اقا برو دکترهای زیرمیزی بگیرد را جمع کن برای اقا مهران خط ونشون نکش
كاش آقاي زالي بجاي اين حرفها پزشكي هوميوپاتي را كه يك نعمت خدادي حمايت مي كرد تا كمكي براي رفع بيماري هاي مردم بشه
من بجا پلیس ها باشم اعتراض میکنم به سریال فوق سری! اون چی بود ساخته بودن!
سلام بعضي اوقات فقط بايد نگاه كرد و خنديد نه اينكه خيلي تامل كنيد اقايان و خانم هاي دكتر
یعنی الان کل مشکل پزشکان و حوزه درمانی کشور پخش این سریال است؟
پس چرا برای موارد ... تا حالا تجمع نمی کردید؟
در قسمتی از نامه اشاره به فداکاری برای مردم کردید... یعنی در ایام تحریم فقط شما بودید که فداکاری کردید؟؟؟همه چی اروم بود و همه راحت فقط شما بودید که از حق خود می گذشتید ؟؟"فراموش نکنید طی این سال‌ها جامعه خدوم پزشکی بوده است که از حقوق واقعی خود گذشته و یارانه نظام سلامت را از جیب خود پرداخت کده اند"
شما پزشکان عزیز از همون زمانی که دانشجو هستید خودتون رو جدا از بقیه و متفاوت و برتر می بینید،
بی جنبه ! تو این مملکت به هر کی میگی بالا چشمات ابروِ ، بهش بر می خوره !
با سلام
واقعا مجموعه مزخرفیه و اساس مزخرف بودنش در نویسندگی آن می باشد بعد از مدتها متوجه شدم اساسا مهران مدیری کارهای قبلیش بخاطر نویسندگان خوبش همچون محراب و پیمان قاسم خوانی بوده که تونسته مجموعه شب های برره و پاورچین و ... رو تولید کنه و نویسندگی خوب این دو باعث بوجود آمدن مجموعه فوق العاده ای همچون ساختمان پزشکان شده که هیچ کدام از لوده بازی ها رو نداشته
lمن از جناب آقای هاشمی وزیر محترم بهداشت جدا تشکر میکنم و دست ایشان را می بوسم و از ایشان می خواهم سعی کند جامعه پزشکی را کمی صبور وهم اخلاق خودش بار بیاورد .
از زمانیکه ایشان وزیر شدند انصافا خیلی از معضلات پزشکی حل شده و این فجایعی که خلق الله مطرح کردند و بعضا دسترسی برای طرح ندارند را زیر ذربین برده تا انشاالله موجب رضایت مردم و خداوند متعال قرار گیرند.
سریال خوبی ست البته نقطه ضعف هم دارد ولی گزنده بودن برنامه ، دلیل نمی شود تا سریال طنز قطع شود . باید قبول کرد که در هر حرفه ای ، اشکالات وجود دارد و با بیان طنز گونه شاید بتوان تلنگری به پزشکان کم تعهد زد تا اینقدر با جان مردم بازی نکنند و تجویز بی مورد انجام ندهند و بی دلیل عمل نکنند و پول بی حساب و کتاب از بیمار نگیرند . آقای رییس ، به تخلفات پزشکان رسیدگی کن
سلام.

حالا چرا به جایی اینکه پند بگیرید و نقاط ضعف خودتان را در این حوزه اصلاح کنید بدتان می آید از طنزهای تلخ آلود مهران مدیری.چون واقعیت دارد..سال گذشته عکس از قفسه سینه مادرم را وقتی پیش دکترش بردم ایشان حتی نگاه هم نکرد و گفتن نگاه نمی خواهد ....
دقیقا همان حرف مهران غفوریان که گفت اصلن نگاه نمی خاد ایشان عمل نیاز دارند..هرچی پسره گفت حالا دکتر یه نگاهی به عکس بندازید اما مهران غفوریان گفت نه نگاه نمی خاد من دارم می گم عمل می خاد...
اونوقت رئیس و روسا بدشان می آید .؟؟؟!!
ندیدین شاید
بیمار که باشی و بروی توی این بیمارستانها
زیر میزی که می خواهند و نداری
باورتان می شود برای شیمی درمانی دو و نیم هم زیر میزی دادیم
باورتان می شود یک دکتری رفتیم که گفت چهار میلیون نقد بیاورید بدهید به منشی من نقد باشد چک هم قبول نکرد
این آقا ندیده و نمی داند
پدرمان از دنیا رفت اما اینها واقعیت است
مهران مدیری در سریال مرد هزارچهره حرف های قشنگی زد گفت من هرگز چیزی را برای خودم نخواستم آری ما هم چیزی برای خودمان نمی خواهیم فقط اشتباهی شده ایم شما رییس هستید و ما مردم عادی
از شما زیر میزی نمی گیرند
بیمارتان را با یک تلفن بستری می کنید
احترام پزشکان مسلمانمان جای خود اما اینها برای آن کسانی خوب است که واقعا اینکاره اند
ما به چشممان دیدیم
مدیری هم اشتباهی سریال طنز ساخته است باید بیاید مستند ساز شود در بیمارستانها و مطب ها بگردد خرجش هم کمتر است
خیلی ها سریال را می بینند و می خندند اما ما که پدرمان را از دست دادیم سر تکان می دهیم و پوزخن میزنیم که ...
آقای دکتر لطفا به لغت نامه یا یک مرجع فارسی مراجعه کن تا درک درستی از طنز بدست آوری آسمان و ریسمان را هم به هم نباف طنز طنز است باری اصلاح جامعه طرح می شود جامعه پزشکی ما هم به اندازه کافی نیاز به اصلاح دارد بنده یک بار در عمرم رشوه یا زیره میزی بیشتر نداده ام و آن هم هنگام تولد فرزندم بوده که نمی توانستم ریسک کنم ار خودم بودم هرگز این کار را نمی کردم پس انقدر خود را مبرا ندانید جامعه پزشکی هم نیاز به اصلاح دارد
وقتي از بعضي پزشكان ميخواهي وقت ويزيت بگبري ميگن 6 ماه ديگه ولي بين مريض شايد به اين وسيله مطبهاشونو شلوغ ميكنن خودشونو خيلي حاذق نشون بدن حتما شما هم برخورد كرده ايد
جناب دکتر تند نرین لطفا

همین سال پیش برا عمل همسرم 3 تومن زیر میزی دادم به دکترش
راستش سریال آقای مهران مدیری زیاد جالب نیست و به نظر من آنچه در مورد پزشکان به تصویر کشیده شده واقعیت دارد. مثلا خود من برای مشکل معده به یک متخصص مراجعه کردم ایشان راست و حسینی فقط در حد 30 ثانیه برای ویزیت بنده وقت گذاشتن و بدون لحظه ای تامل گفتن باید اندوسکوپی بشوم. بعدا که با برادرم که اتفاقا پزشک هستند صحبت کردم گفت لازم نیست زیرا اندوسکوپی مخاطرات خاص خودش را دارد و در ثانی این روش راحتترین روش برای پزشک است و حتی از یک پرستار نیز بر می آید زیرا فرد مستقیما داخل معده را می بیند و نیازی به کمترین استفاده از معلومات پزشکی نیز ندارد علی رغم تمام خطراتی که متوجه بیمار است که ساده ترین آن و متاسفانه محتملترین آن عدم تمیزی وسایل است. نکته جالب قضیه این است که این پزشک متخصص به بنده به عنوان یک پزشک مجرب معرفی شده بود. عرضم این است که شما ببینید در تهران بعنوان پایتخت و آنهم یک پزشک خوب وقتی چنین عملکردی دارد اون بدبختی که در جاهای دور مملکت به یک پزشک ضعیفتر مراجعه می کند با چه مخاطراتی مواجه است. البته نه اینکه تنها همین یک مورد برای بنده اتفاق افتاده باشد نمونه بسیار است پزشک و دندانپزشک. حرف هم بزنی میگه من کلی زحمت کشیدم. خواهر بنده رزیدنت است هر هفته هم یک به قول خودشان میس می دهد (یعنی بیمار بدبخت را در اثر اشتباه سرویس می کنند) پزشک محترم شما با آموزش بر روی بیمار مردم پزشک میشوی برای 30 ثانیه هم 40 هزار تومان معادل 4 ساعت کار بنده (دکتری هوافضا: امیرکبیر.شریف.تربیت مدرس) پول میگیری حداقال کارت را با وجدان انجام بده. حرف هم بهشان بزنی چند پزشک مورد اقبال مردم را میکشند وسط بله واقعا پزشکان مردمدار نیز بوده و هستند لکن اکثریت بر این منوال نبوده و تنها به فکر جیب خود هستند. آقای زالی شما حداقل ابتدا مقداری این سیستم امپریالیستی را اصلاح کن بعد در مقابل انتقاد چنین موضع بگیر.
من متأسفانه به دلیل وجود چندین بیمار سرطانی در اطرافم، با یک حقیقت تلخ آشنا شدم و آن اینکه بسیاری از دکترهای اسم در کرده در قبال دریافت هزینه‌های هنگفت حتی حاضر نیستند چند دقیقه «کوتاه» به سوالات بیمار و خانواده نگرانش جواب دهند و طوری رفتار می‌کنند که بیمار می‌ترسد سوال دومش به سوم برسد. در مقابل هم پزشکان شریفی هستند که درآمد آخرین مطالبه آن‌ها است و به فکر مردم و دردهای آنان هستند ....
مردم خود همه چیز را می‌بینند و بهترین قاضی هستند و ساخت یک سریال طنز هیچ تأثیری جز شاد کردن آن‌ها ندارد ....
فیلمهای طنز برای تمام اصناف تهیه شده و این اولین بار نیست که فیلم طنزی در مورد یکی از صنفها تهیه می شود
بهتر است آقایان نظام پزشکی مدارا کنند و به این نوع فیلمها زیاد حساسیت نشان ندهند
در ثانی در خصوص برخی از پزشکان ، زیاد هم بی راه نمی گویند
تو این سریال که اصلا به دکترا کاری نداره همشون یا دکتر نیستند یا پروانه پزشکیشون باطل شده دیگه به چی پزشکها بر میخوره .
باید بگن به جمعی از پزشکان قلابی توهین شده
درپایان احتراما" به استحضار می رساندکه در این مورد خاص، ملت و رسانه ملی کاملا" کاملا" کاملا" همراه و همدل و همزبان هستند.
خوبه که سایت تابناک یه نظرسنجی برای این موضوع بزاره تا مشخص بشه مردم موافق ادامه برنامه هستند یا نه
به نظر بنده اگر از حد و مرز نگذره و واقعیات رو به صورت طنز نشون بدن خیلی خوبه...
مثل همین زیر میزی ها!
اگر پزشکان به درستی کار خودشان را انجام دهند و به دستمزدی متناسب با وضعیت کشور راضی باشند، افکار عمومی هیچگاه نمی پذیرد که آنها را طور دیگری قلمداد کنند. و آن وقت است که مردم به آنها اعتماد میکنند.
با همین مدل از صحبت کردن به این پست رسیدی ?. جناب آقای دکتر زالی
بسیار سریال پر محتوا و پر بیننده ای است و سبب آشتی خیلی ها با صدا و سیما شده.
جامعه پزشکی هم باید سعی کنه یه کم نقد پذیر باشه....
از قديم و نديم گفتند يه جوالدوز به ذيگري ميزني يه سوزن به خودت بزن آقاي دكتر (شماها كه در كار سوزن زني - آمپول زني با آمپول هاي چيني استاديد .)
اولندش این یک شوخیه دوما یک سری به بیمارستانها مخصوصا دولتی بزن خودتم ترغیب می شی سریال طنز درست کنی
آزادی فرهنگی یعنی اگر مهران مدیری حق انتقاد داره ما هم حق اعتراض داریم. صد در صد حمایت می کنیم. زنده باد MD.
از واقعیت که نمیتوان فرار کرد پزشکان عزیز !!!!!!!!
موافقم با نظر ایشون که این سریال دکترها و جامعه پزشکی را دید مردم کوچک می کند
باید نام مطب را گذاشت تجارت خانه
آقا بعضی از پزشکان اصلا اجازه نمی دهند مریض حرفش بزنه هر پزشک حداقل باید 15 دقیقه وقت بزاره ولی بعضی از آنها اینکار نمی کنند وخیلی بداخلاق برخورد می کنند لطفا این تجارت خانه ها را تعطیل کنید...............
افشای گرانی و فقر در امد اکثریت که منجر به سیر کردن شکم با فلافل میشود چه ارتباطی به برخوردن جامعه پزشکی دارد
ظاهران فقط اقشار خاص فلافل نمیخورند
این ادبیات چقدر آشناست!! "همراهی بیشتر ملت و رسانه ملی ". ظاهراً قرار نیست هیچوقت صحبت کردن به نمایندگی از ملت تموم بشه بابا بخئت ابن ملتی که شما به نمایندگی ازش صحبت میکنید خودشون بلدن اعتراض کنن و حرفشونو بزنن لطفاً شما به نمایندگی از خودت صحبت کن. یه چند سالی این کلمه ملت چقدر واژه پرکاربردی بود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس