بازدید 3647

بيادي: گرايش آبادگران به حمايت از رضايي

کد خبر: ۴۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۸ 20 May 2009
جمعيت آبادگران جوان توانست پس از چهار سال تلاش بي‌وقفه مجوز خود را از وزارت كشور دريافت كند.

به گزارش ايسنا، سخنگوي سابق جمعيت آبادگران جوان در نشست مطبوعاتي اين جمعيت افزود: در راستاي تاسيس جمعيت قرار بود اولين كنگره‌ ما قبل از انتخابات رياست‌جمهوري دهم برگزار شود، ليكن با مشورتي كه با بزرگان اصولگرا انجام داديم قصد كرديم كنگره را پس از انتخابات در تيرماه سال جاري برگزار كنيم تا بتوانيم از حجم عظيم نيروهايي كه از ستادهاي انتخاباتي پس از انتخابات رياست‌جمهوري جدا مي‌شوند جذب نيرو داشته باشيم.

بيادي اظهار كرد:‌ جواناني كه دل در گرو تعالي اين نظام و انقلاب دارند مي‌توانند به جمعيت مراجعه كنند و يا از طريق سايت ما كه با روش جديدي مي‌خواهيم آن را راه‌اندازي كنيم به عضويت جمعيت درآيند.
بيادي گفت: آدرس سايت ما همان آدرس سابق است البته مي‌خواهيم به دليل طولاني بودن اسم آن، آن را با عنوان نويني به ثبت برسانيم.

سخنگوي سابق جمعيت آبادگران جوان همچنين گفت: در راستاي تحكيم ساختار سازماني جمعيت شوراي مركزي موقتي تشكيل داديم كه شامل 20 نفر عضو است و در اولين كنگره آن تعداد آنها به 30 نفر افزايش خواهد يافت، ولي قبل از آن دوستان با راي‌گيري تصميم گرفتند آقاي بدرلو را به عنوان سخنگوي جمعيت و آقاي علي صداقت را به عنوان معاون ايشان انتخاب كنند.

به گزارش ايسنا، بدرلو، سخنگوي جديد جمعيت آبادگران جوان ايران اسلامي به سوالات خبرنگاران در ادامه اين نشست پاسخ گفت.

وي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اين كه آيا حضور دو كانديدا از سوي اصولگرايان در انتخابات باعث ريزش آراي اين جناح سياسي نمي‌شود، گفت: اين درست است ولي نمي‌توان جلوي كسي را گرفت. هر كس توانايي دارد مي‌تواند به اين كار مبادرت نمايد. ولي اگر تعاملاتي در اين خصوص صورت مي‌گرفت اجماع بر روي يك نفر مي‌توانست نتايج بهتري را باعث شود؛ گرچه تعدد كانديداها باعث مي‌شود آنان و جناح‌هاي مختلف با يك چالش جدي در توان مديريتي اشخاص روبه‌رو شوند.

بدرلو در پاسخ به سوال ديگري در مورد شاخص‌هاي محسن رضايي و دلايل حمايت اين جمعيت و طرح دولت ائتلافي از سوي وي اظهار كرد: آنچه باعث شده است جمعيت آبادگران جوان از آقاي رضايي اعلام حمايت كند رويكردهاي ايشان در بحث انتخابات بوده است كه از آن جمله مي‌توان به برنامه‌محوري ايشان اشاره كرد كه آقاي رضايي در طول دوران مديريتي خود آن را اثبات كرده‌اند.

وي افزود: دليل ديگر توانمندي و ظرفيت استفاده از ظرفيت‌هاي كشور فارغ از جناح‌بندي‌ها توسط ايشان است كه با توجه به اينكه قشر عظيمي از جامعه ما را جوانان تشكيل مي‌دهند، آقاي رضايي نشان داده‌اند در مديريت‌هاي خود در اعتماد و بهره‌گيري از جوانان و نخبگان سابقه مطلوبي داشته‌اند.

بدرلو ادامه داد: كانديداها بايد تعامل خوبي با نفراتي كه به عنوان همكاران خود معرفي مي‌كنند، داشته باشند و اين‌طور كه پيش مي‌رود باعث مي‌شود در دور آينده شاهد اين باشيم انتخابات رياست‌جمهوري همراه با معرفي تمامي كانديداها و نيز رفتن انتخابات به سوي تحز‌ب‌گرايي باشد.

وي ادامه داد: با رويكرد دولت ائتلافي به دليل آنكه مملكت‌داري داراي حوزه‌هاي مختلف است البته مقداري هم شايد رويكرد مردم به آن‌ها تغيير يابد و باعث تغيير در آراي آن‌ها نسبت به كانديدايي كه اين رويكرد را مطرح كرده است، بشود.

سخنگوي جديد جمعيت آبادگران جوان ايران اسلامي اظهار كرد: مردم مي‌توانند با مطالعه تيم آقاي رضايي انتخابي آگاهانه داشته باشند، اين امر باعث مي‌شود خود دولت هم كارنامه موفقي داشته باشد، چون مردم راي كه مي‌دهند در حقيقت به آن تيم راي مي‌دهند.

بدرلو در ادامه در پاسخ به اين مطلب كه چرا آبادگران جوان در گذشته حامي احمدي‌نژاد بود ولي حال به حمايت از رضايي گرايش يافته، اظهار كرد: اين حسن آبادگران است كه با توجه به شرايط زمان كانديداي مطلوب را انتخاب مي‌كند و اين امر در راستاي اعتلاي نظام است.
وي ادامه داد: آقاي احمدي‌نژاد فردي اصول‌گرا و ارزشي است، ولي بايد گفت به مجموعه دولت نقدهاي كارشناسانه جدي وارد بوده است كه جواب‌هاي مناسبي به آن‌ها داده نشده است.

بدرلو اظهار كرد: به نظر ما بايد شاخصه‌هاي انتخاب رييس‌جمهور به روز باشد و امروز با توجه به مشكلات جامعه ما مانند مشكلات اقتصادي و بيكاري جوانان بايد شخصي انتخاب شود كه از اطلاعات مناسبي درباره مواجهه با معضلات اقتصادي برخوردار باشد و در شاخصه‌هاي مديريتي نيز توان انجام آن را دارا باشد.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اعضاي آبادگران جايي در كابينه احتمالي رضايي دارند و اين‌كه دليل چرخش‌هاي آبادگران در موضع سياسي‌اش چيست، گفت: درباره ورود ما به دولت ائتلافي بايد گفت ما نمي‌خواهيم در اين زمان وارد اين مساله شويم و با شاخصه‌هايي كه در نظر داشته‌ايم به آقاي رضايي رسيده‌ايم ولي اگر آقاي رضايي در كار كارشناسي نياز به كمكي داشته باشند ما آمادگي ارائه آن را داريم. اگر منظور قرابت فكري ما با ايشان باشد، هم ايشان بايد از آبادگران جوان استفاده كند.

وي ادامه داد: درباره چرخش سياست‌ها ممكن است در نشستي ما در كنار فردي قرار گرفته باشيم، ولي از وي در آينده انتقاداتي هم داشته باشيم. بايد گفت نبايد از هر كنار يكديگر نشستن با عنوان دوستي، حمايت و تائيد افراد برداشت كرد.

بدرلو در پاسخ به اين سوال كه احتمال تغيير در كابينه آقاي احمدي‌نژاد در دور احتمالي بعدي رياست‌جمهوري را چگونه ارزيابي مي‌كنيد نيز گفت: ما هر كار خوبي را كه صورت بگيرد حتي از سوي جناح رقيب تائيد و حمايت مي‌كنيم ولي نمي‌شود گفت كه در ادامه احمدي‌نژاد يك تغيير رويه‌ را در نظر دارد.

وي ادامه داد: آقاي احمدي‌نژاد مي‌توانست در انتخاب افراد مشاوره بزرگان اصولگرا را نيز وارد كند، تغيير چندين وزير و تغييرات عظيم استانداران و فرمانداران از جمله مواردي است كه ايشان مي‌توانستند با مشورت ديگران به نحو مطلوب‌تري رفتار كنند.
بدرلو درباره اينكه برخي افراد به طور مستقل وارد انتخابات شده‌اند و اينكه آيا دولت ائتلافي را مختص رضايي مي‌داند، گفت: باني و مبدع اين طرح آقاي رضايي بود ولي ديگران هم مي‌توانند چنين رويكردي داشته باشند.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين نشست بيادي وارد صحبت شد و در پاسخ به اينكه اين جمعيت چند عضو دارد، گفت: موقعيت ما در كشور هنوز تثبيت نشده است و اين به دليل آن است كه موضع‌مان را شوراي مركزي دير اعلام كرد. ولي بايد گفت حداقل 150 نفر در سراسر كشور از جمله اعضاي اصلي ما هستند كه در موقعيت مسئولان اين جمعيت در شهرهاي مختلف كشور قرار دارند.

وي در بخش ديگر سخنانش درباره دخالت نظاميان در انتخابات گفت: اين بحث به دو قسمت تقسيم مي‌شود، بخشي از نظاميان كساني هستند كه به دليل دفاع مقدس وارد جنگ شدند و بايد گفت در آن زمان همه مردم ما نظامي بودند و همه احزاب و گروه‌هايي كه دل در گرو انقلاب داشتند در صحنه جنگ وارد شدند كه اين شامل بحث نظامي‌گري نيست. من خودم بسيجي هستم ولي شغلم نظامي‌گري نيست، بلكه در يك شركت سدسازي كار مي‌كنم. اما از آنجا مامور شدم به شوراي شهر، آيا يك نماينده شوراي شهر مي‌تواند بسيجي باشد يا نمي‌تواند؟ آيا يك خبرنگار مي‌تواند بسيجي باشد يا نمي‌تواند؟ بايد گفت كه آقاي رضايي نيز در دوران پس از جنگ و در دوران سازندگي وارد بحث مديريتي كشور شدند و از مقام معظم رهبري هم درخواست همين را داشتند.

بيادي افزود: ‌ولي در ادامه بايد گفت همان طور كه فرماندهي سپاه گفته برخي افرادي كه به عنوان بسيجي مطرح مي‌شوند رابطان آن‌ها در سازمان‌هاي ديگر هستند كه اين به دليل گستره تفكر بسيجي صورت گرفته است.
وي ادامه داد: ولي كساني كه در بسيج داراي شغل و حقوق هستند نمي‌توانند وارد بحث انتخابات شوند، البته اينكه چه گرايش سياسي در حوزه شخصي داشته باشند بحث ديگري است.

بيادي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه آيا انتخابات به دور دوم كشيده مي‌شود، گفت: انتخابات به نظر ما به دور دوم كشيده مي‌شود ولي بايد گفت من هر چهار بزرگوار را از جامعه عظيم اصولگرايي مي‌دانم كه بسياري از همان اصلاح‌طلب‌ها هم در همين جامعه مي‌گنجند، آنها را كساني مي‌دانم كه خادماين اين ملت هستند اما اينكه كدام يك از آنها بار مسئوليت اداره كشور را به منزل خواهند رساند مردم مشخص مي‌كنند.

وي افزود: بايد گفت كسي كه شوراي نگهبان او را تائيد كند شاخصه‌هاي رييس‌جمهور شدن را دارد و نبايد در ميان افرادي كه در عرصه انتخابات حاضر شده‌اند تقسيم‌بندي خودي و غيرخودي انجام دهيم.

عضو جمعيت آبادگران جوان ادامه داد: ولي بايد اين را بدانيم كه در ادامه اداره كشور حتما ما بايد به برنامه و سند چشم‌انداز توجه‌ مهم داشته باشيم؛ زيرا حكومت‌مان جمهوري اسلامي است و بر اساس شرع و‌ قانون اساسي پايه‌ريزي شده است، پس بايد دولت‌هاي ما در طول هم باشند نه در عرض يكديگر و نبايد براي تخريب يكديگر بيايند؛ زيرا اين به نفع نظام ما نيست. دولت‌ها حق ندارند خودشان را با گذشته مقايسه كنند و بگويند ما بهتر بوده‌ايم؛ مقايسه‌اي كه جهت تخريب صورت بگيرد به هيچ وجه به نفع نظام و كشور نيست؛ چرا كه ما يكي از انتقاداتمان به دولت نهم همين است كه چهار سال فعاليت خود را به موازات تمامي صحنه‌هاي انقلاب قرار داده است. همه دولت‌هايمان كوشيده‌اند و همه آن‌ها تلاش كردند. دولت مجموعه‌اي از خدمتگزاران در اين كشور است كه موجوداند و دارند در بدنه دولت كار مي‌كنند و اگر مقايسه‌اي انجام دهيم بايد اين مقايسه منطقي باشد و در برابر نقدمان هم فرصت پاسخ‌گويي وجود داشته باشد نه اينكه يك طرفه مخصوصا در صداوسيما مسائل بيان شود و يا در برنامه‌هاي كه دولت حضور دارد يك طرفه مسائل گفته شود بدون پاسخگويي. دولت‌ها بايد در طول هم باشند و همديگر را حمايت كنند، همچنين بايد نواقص همديگر را آبرومندانه و با كرامت طرح كنند.

وي ادامه داد: يكي از شاخصه‌هاي مديريتي در كشور ما مديريت مقام معظم رهبري در رابطه با نهادهايي است كه تحت امر ايشان است. شما مي‌بينيد خيلي راحت يك فرمانده با كرامت عوض مي‌شود و نفر بعدي با كرامت جايگزين؛ چون اعتقاد به برنامه وجود دارد در مديريت تحت امر ايشان تمام برنامه‌ها در راستاي همان برنامه قبلي ادامه پيدا مي‌كند و اين يك مديريت خوب است. ما بايد حتما از يك كرامت در مديريت‌هايمان استفاده كنيم و با افراد، نخبگان و حتي نقادهايمان با كرامت برخورد كنيم. نبايد براي خودمان از بين اصولگرايان دشمنان فرضي درست كنيم.

بيادي اظهار كرد:‌ نبايد دولت را يك شخص بدانيم؛ زيرا دولت مجموعه عظيمي است كه در سرتاسر كشور در حال فعاليت است . هم‌چنين نبايد مسائل بدون پاسخگويي مطرح شود بلكه بايد به صورت آبرومندانه و با كرامت مطرح شود.

بيادي همچنين گفت: يكي از دلايلي كه اصول‌گراها نتوانستند به طور مطلوب اعلام نظر بكنند و در بسياري از گروه‌ها چون جامعه مدرسين و برخي ديگر در نظرها دچار تفرقه شدند، اين بود كه فرد تصميم‌گيرنده بود و نه جمع.
وي گفت: در نظرخواهي كه ما در ميان جمعيت خود درباره حمايت از كانديداهاي رياست‌جمهوري انجام داديم رضايي 11 راي،‌ موسوي 2 راي، احمدي‌نژاد 2 راي و كروبي يك راي آورد.

بيادي در پاسخ به اين پرسش كه چه كسي در انتخابات راي مي‌آورد نيز گفت: اين به صداوسيما بستگي دارد و اينكه در فضاي آزاد بحث‌ها مطرح شود؛ اين در دو هفته پاياني است كه نظرسنجي‌ها مشخص مي‌شود.
وي در ادامه گفت: برخي رفتارها از سوي برخي مجامع باعث مي‌شود تا كساني كه مردم به نظر آن‌ها اعتماد دارند ديگر آن اعتماد سابق را به آن‌ها نكنند.

بيادي ادامه داد: بعضي از دوپهلوگويي‌ها برخي مشكلات را باعث مي‌شود؛ مثلا آقايي مي‌گويند من از احمدي‌نژاد حمايت مي‌كنم، بعد مي‌گويند من از يك اصولگرا حمايت مي‌كنم.
بيادي گفت:‌ بايد از دو پهلوگويي‌ها جلوگيري شود زيرا باعث ايجاد ابهام در جامعه مي‌شود در حالي كه جامعه به آرامش نياز دارد.

وي در پايان اظهار كرد: درباره طرح صيانت از آرا بايد گفت قانون ما صيانت از آراء را در خود مشخص كرده است و كانديداها مي‌توانند از طرف خود ناظر داشته باشند. برخي كه اين بحث صيانت از آراء را مطرح مي‌كنند اين صحبت را به شكل بدي طرح كرده‌اند كه ما با آن موافق نيستيم، ولي در مورد اينكه انتخابات بايستي از سوي كانديداها نظارت شود بايد گفت كه اين حق قانوني افراد است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی