بازدید 10561
فراخوانی برای کوتاه کردن دست زمین خواران؛

تابناک در راستای پیگیری منویات رهبری «اورژانس زمین‌خواری» دایر کرد

از اینجا به بعد می‌ماند همت شما دلسوزانی که در این باره اطلاعاتی دارید که می‌تواند کارآمد باشد؛ اطلاعاتی که «تابناک» خود را موظف به پیگیری آنها می‌داند؛ با این امیدواری که در سایه همراهی و همکاری مسئولان، این نگرانی را برای همه زمین خواران به وجود آورد که اگر بتوانند «با زرنگی و خریدنِ یکی دو نفر آدم سست‌عنصر» کار خود را پیش ببرند، با سد محکم مردمِ هشیار و رسانهِ مسئول مواجه خواهند بود.
کد خبر: ۴۸۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳ 18 March 2015
اگر روزگاری نه چندان دور، تخلفات مرتبط با ساخت و ساز، به رشوه دادن و رانت خواری محدود می‌شد و در موارد نادری، به تصرف اراضی عمومی و زمین خواری می‌رسید، حالا اوضاع آنقدر بیخ پیدا کرده که شاهد کوه‌خواری هستیم!

به گزارش «تابناک»، هر چه روز به روز بر تعداد خودرو‌ها، کارخانه‌ها و گروه‌های صنعتی، فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی و... افزوده می‌شود، به تناسب آن آلودگی هوای شهر‌ها فزونی می‌یابد و مقابله با آن سخت‌تر به نظر می‌رسد؛ مبارزه‌ای که یکی از ارکان آن، حفظ فضاهای سبز موجود و افزایش آن در شهرهای مختلف، به اندازه‌ای است که دست کم در تولید اکسیژن، از تولید آلودگی جا نمانیم!

این در حالی است که شاهدیم با رشد جمعیت شهرنشینی، بسیاری شهر‌ها با رشد بی‌رویه مواجه شده‌اند و هم باغات و زمین‌های واقع در مناطق شهری با تخریب‌های گسترده، جایشان را به آپارتمان‌ها و برج‌ها داده‌اند و هم مناطق پیرامون شهر‌ها ـ حتی ارتفاعات بالا و محدوده‌های واقع در کمربندهای شهری که در آن‌ها ساخت و ساز غیر مجاز است ـ از این آفت در امان نمانده‌اند.

بدین ترتیب کافی است یک حساب سرانگشتی کنیم تا دریابیم چه اتفاقات شومی در انتظار شهر‌هایمان و ساکنان آن‌ها در آینده است و به این مهم پی ببریم که مراقبت از فضاهای سبز شهری و توسعه آن‌ها تا چه اندازه ضرورت دارد.

شاید این گزاره، جان کلام و شالوده اصلی سخنان و هشدارهای مکرر و موکد رهبر انقلاب در باب مراقبت از محیط زیست باشد؛ آنجا که ایشان مشکلات بزرگ محیط زیستی را «بحران» و «چالش بزرگ» می‌خوانند که‌ گاه علاجشان در ده سال، بیست سال و حتی صد سال ممکن نیست و البته تأکید دارند که بسیاری شان، مثل آلودگی هوا قابل درمان هستند.

البته هشدارهای رهبری جامع‌تر آن است که به مقوله زمین خواری محدود شود و از مشکلات گرد و غبار نواحی غربی کشور تا تهدید این غبار‌ها برای جنگل‌های انبوه بلوط و از فرسایش خاک تا خطرات کمبود آب در آینده، بسیاری مسائل را در بر می‌گیرد که برای رفع و رجوعشان، باید کارهای بسیار شود و البته از پیگیری این اقدامات غافل نشد، ولی یکی از اتفاقات شومی که رهبر انقلاب به طور ویژه بدان پرداخت و با صراحت خاصی درباره آن سخن گفت، زمین‌خواری است؛ پدیده‌ای شوم که البته قدیمی است، ولی حالا به کوه‌خواری ارتقا یافته است!

این موضوع در کنار اخبار فراوانی که در این باره منتشر می‌شود، «تابناک» را بر آن داشت که مقوله زمین‌خواری را در قالب پرونده‌ای ویژه، مورد توجه قرار داده و تلاش کند با کمک طیف گسترده مخاطبانِ دلسوز و همراهی مسئولان مختلف، به زدودن این پدیده زشت از چهره جامعه یاری رساند.

از اینجا به بعد می‌ماند همت شما دلسوزانی که در این باره اطلاعاتی دارید که می‌تواند در مقابله با این پدیده زشت، کارآمد باشد؛ اطلاعاتی که «تابناک» خود را موظف به پیگیری آن‌ها می‌داند. با این امیدواری که در سایه همراهی و همکاری مسئولان، به کاسته شدن از شمار تخلفاتی از این دست در کوتاه مدت منجر شده و در بلند مدت این نگرانی را برای همه زمین خواران به وجود آورد که اگر بتوانند «با زرنگی، با دست‌کاری کردن قانون، با احیاناً خریدنِ یکی دو نفر آدم سست‌عنصر در فلان دستگاه» کار خود را پیش ببرند، باز سد محکم مردمِ هشیار و رسانهِ مسئول مقابلشان قرار دارد.

شاید خالی از لطف نباشد که بار دیگر سخنان رهبر انقلاب را در این باره مرور کنیم تا پی به اهمیت موضوع ببریم؛

یک مسأله پدیدهٔ زمین‌خواری است. البتّه پدیدهٔ زمین‌خواری پدیدهٔ جدیدی نیست؛ قدیمی است؛ ما از دورهٔ نوجوانی و جوانی مکرّر می‌شنفتیم زمین‌خواران، زمین‌خواران! خب، توقّع این بوده است که در نظام اسلامی و جمهوری اسلامی این پدیده متوقّف بشود؛ اجازه ندهیم کسانی بیایند با دست‌اندازی به زمینهای گوناگون اطراف شهر و حومه‌های شهر و مناطق خوب، ثروت عمومی را به‌نوبهٔ خود تبدیل کنند به ثروت شخصی. این بوستان عظیمی که فرض کنید در فلان نقطهٔ شهر واقع است، یک ثروت عمومی است؛ [اینکه] کسانی بیایند با زرنگی، با دست‌کاری کردن قانون، با احیاناً خریدنِ یکی دو نفر آدم سست‌عنصر در فلان دستگاه، این ثروت عمومی را تبدیل کنند به ثروت شخصی خودشان، خیلی رنج‌آور است!

حالا بحث زمین‌خواری، یواش‌یواش شده کوه‌خواری! بنده گاهی که می‌روم ارتفاعات شمال تهران و نگاه می‌کنم، انسان واقعاً خیلی متأسّف می‌شود. بار‌ها من در دیدار با مسئولین شهری و مسئولین دولتی و مانند این‌ها این مسائل را در میان گذاشته‌ام. خب تلاش هم کرده‌اند لکن قاطع باید برخورد کنند. مسئولین باید در مقابلِ این سوءاستفاده‌کننده قاطعیّت به‌خرج بدهند؛ عُرضه باید به‌خرج بدهند؛ نگذارند فلان آدمِ سوءاستفاده‌چی با شیوه‌های مشخّص [سوءاستفاده کند]. انسان از آن بالا که نگاه می‌کند، می‌فهمد و می‌بیند که چه‌کار دارند می‌کنند. اوّل می‌روند اجازه می‌گیرند، یک تأسیساتی در انتهای یک زمین درست می‌کنند؛ بعد که انتهای زمین مال آن‌ها شد، همهٔ سطح زمین به‌طور طبیعی قابل نقل‌وانتقال خواهد شد؛ از این کار‌ها می‌کنند. این شمال تهران و غرب تهران، در واقع مجاری تنفّسی شهر تهران است؛ ارتفاعات شمال تهران را یک‌جور، طرف زمینهای غرب تهران را یک جور. در مشهد - شهر ما - من رفتم دیدم طرف ارتفاعات جنوب شهر که درواقع مرکز تنفّس شهر است، دارند افرادی آن بالا خانه می‌سازند، هتل می‌سازند، ساختمانهای چند طبقه می‌سازند؛ این‌ها بد است، این‌ها غلط است؛ جرم بدانید این‌ها را. یکی از کارهای اساسی «جرم‌انگاری» در قانون است؛ این‌ها را باید جرم دانست در قانون و این کسانی که این کار‌ها را می‌کنند تعقیب قضائی کرد. صِرف اینکه بروند قلع بنا بکنند، کافی نیست؛ که آن را هم متأسّفانه در مواردی نمی‌کنند، کوتاهی می‌کنند.


برای همراهی با «تابناک» در فراخوان مقابله با زمین خواری به اینجا رفته و فرم طراحی شده را تکمیل کنید.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰۴
انتشار یافته: ۳۵
لطفا اورژانس محیط زیست تشکیل بدید و چندتخصصه گزارش منظم و مستمر بدید
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
از دوستان محترم خواهشمند است ؛ دست یاری به سایت تابناک بدهند و از خواندن آیه یاس و اینکه بردند و خوردند و گذشته سخن نگویند و همچنان که در مطلب سایت آمده اگر مفسدان با سد ستبر مردم مواجه شوند ؛ ناکام و ناتوان خواهند شد ؛ پس با امید و انگیزه زمین خوران را صرف نظر از نام جایگاهشان در جای جای میهن رصد کنید و گزارش دهید و بخواست خدا با قاطعیت و خبر رسانی تابناک نور امید بر ایران خواهد تابید و زمین خواران رسوا خواهند شد.
صد میلیاد بار شکر ، نگذارید ارزش خاک در این کشور زایل شود
فقط اعدام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
بی خیال شاید یه روزم پیش اومد برا خودمون
خبز فوری: الو اورژانس تابناک؟؟ من چند تا زمین خوار که از بزرگترین زمین خواران کشورند را می شناسم....لطفا سریعا اقدام کنید.....نامشان: ........لطفا به آقای.... بفرمایید خودشان و همچنین .... را دستگیر کنند و خودشان و.... را تحویل خوشان دهند!! برادر من، تابناک جان، چاقو که دسته خودش رو نمی بره و همچنین اینکه از قدیم گفتن: آب از سرچشمه آلوده است!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
کلی خندیدیم، باحال بود.
سلام ،درود و سلام خدا بر تمام دلسوزان واقعی مردم و مملکت ،آقا تو را به وحدانیت خدای متعال و به تمام قسمهایی که خدا در قرآن کریم یاد کرده ،یه گزارشی از این نامردان شرکت... هم تهیه کنید که خون یه مشتی را تو شیشه کردند.به خدا ریالی از حق مردم در جیبم نیست ولی این مردنماهای نامرد منو داغون کردند.
لبیک یا تابناک
پاسخ ها
محمد حسین
| France |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
خخخخ
آفرین تابناک.
تابناک جون کارت عالیه ولی کو عمل؟
مطمئن باش موجی که راه افتاده یکی دو ماه دیگه فروکش میکنه و روز از نو و روزی از نو . همانطور که رهبر انقلاب فرمودند از نوجوانی هم ایشان هم پدیده شوم زمین خواری وجود داشته و همچنان ادامه خواهد داشت.شما از بابلسر به سمت رامسر حرکت کنید اگر دریا را دیدید و اگر ساحلی را مشاهده کردید به شما جایزه خواهم داد. متاسفانه پول چشمها را میبندد, وجدانها را خواب میکند و میشود آنچه نباید بشود. باید میزان جرایم را آنقدر بالا برد تا کسی جرات و جسارت اینکارها را پیدا نکند. باید هر کسی در هر مقامی مجوز داد یا خودش مرتکب شد در رسانه ها رسوایش کنیم و جامعه آنها منفور و مطرود بداند.
احسنت به تابناک ،امیدوارم تا ریشه کن شدن این عمل شنیع در ایران اسلامی به روشنگریتون ادامه بدین.
با تشکر از تابناک امید است این حرکت جهادی در سطح کشور برای بقای محیط زیست روز بروز تداوم یابد
ای بابا حالا دیگه ???????????!!!!!!!!!!!!!!!
از سایت محترم تابناک برای این اقدام شایسته سپاسگزارم و خواهشمند است که بیاییم با گزارشات واقعی و بدور از حب و بغض و به نیت ادای دین به مردم و میهن عزیز و با قصد اصلاح و بدون توجه به غرض هایی که شاید خدای نخواسته ذهنمان را مسموم سازد ؛ سایت محترم تابناک را در این راه سخت و ناهموار یار و همراه باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
این حرکت خوب تابناک صدقه جاریه است و البته سایت تابناک قبلا هم با باز کردن ستون پیگیری مطالبات کاربران خدمت شایسته داشته است. از کار خوب تابناک خوشحال شدم جای چنین صفحه ای در فضای مجازی خالی بود.
فایده ای نداره چون همین الان در محله ی ما در تهران شخص معروفی ( ... ) که متاسفانه از رابطه خوبی با برخی مسئولین برخورداره به راحتی داره همه زمین ها و اماکنی که به نام عموم با کاربری های مختلف بدست آورده را بنام خودش و فرزندانش زده و مشغول برج سازی و ... شده و هیچکدام از شکایات مردم اینجا تا الان راه به جایی نبرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
نامش را در فرم اعلامی سایت ارسال کنید و نیازی به درج مشخصات هم ندارید که نگران شوید و همچنین از سایت محترم تابناک خواهشمنداست "اورژانس مبارزه با زمین خواری" را به عنوان یک پنجره(آیکون) مستقل در بالا یا حاشیه صفحه سایت قرار دهید تا همیشه در دسترس باشد و بصورت مقطعی و گذرا تلقی نگردد.
ای کاش فکری هم برای مافیای خودرو می کردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
از مدیران محترم سایت خواهشمند است به پیشنهاد خوب جناب سینا توجه کنند و برای رو کردن دست مافیای خودرو هم فکری نمایند.
...، ...، بصورت رسمی زمین خوار بزرگ تهران و حومه است و ناکنون کسی جرأت نکرده زمین های بالا کشیده اش را از او پس بگیرد.
خوردند ، بردن .....
اونا رو بگیرین
بقیه پیش کش
ببین تابی جون، وقتی پای پول هنگفت در میان باشه طرف خدا رو هم بنده نیست، اصلا پدر و مادرش هم نمیشناسه، برای برخورد باید قوانین قاطع و احکام سنگین اجرا بشه، مثل چینی ها که به مقامات هم رحم نمیکنند.
تابناک این اقدام تو عالی است ولی نوش دارو بعد از مرگ سهراب چه فایده ای دارد؟ امروز فاجعه های زیستی محیطی بزرگی در کشور رخ داده است متاسفانه در تمامی این فجایع ارگانهای دولتی و اشخاص دولتی بطور مستقیم و یا غیر مستقیم دخالت داشته اند. دریاچه ارومیه خشک شد، تمام ساحل خزر توسط نهادها و یا دریاخواران غصب شده است، تالاب ها خشک شده اند، با کوچکترین باد گردوغبار کشور را از نفس می اندازد، رودخانه ها و سدها خشک شده اند، سرطان بیداد می کند، تصادفات بیداد می کند،.... از ماست که بر ماست.
تا زمانی که متهمین را حتی پس از ثابت شدن جرم آنها با حروف اختصار نام می برید این کارها هیچ فایده ای نداره. بیخودی مردم را ......... نگذارید .
با سلام,زمین خواری ها عمدتا توسط نهادها صورت قانونی به خود میگیرد.مثلا هم اکنون در میدان ... باغات را خشک کرده وبا دیوار بتنی این باغ را به دوقسمت تقسیم کرده وبا نزدیک شدن ایام نعطیلات نوروز با گسیل کامیونها مشغول خاکریزی وخاکبرداری است وبا قطعه بندی زمینها بعد از تعطیلات ....قضاوت با خودتان!!!!!!
خدا دلسوزان واقعی این ملت را حفظ کند .
اما در تاریخ 20 اسفند 93 در هفته درخت کاری . بعداز سخنرانی رهبر که صریحاً در مورد پدیده زشت زمبن خواری صحبت کردنند . افراد زمین خواری را می شناسم که به کمک و دستور افرادی در راس قانو ن (...) سر چند کشاورز ساده کلا گذاشته و درختان و ثمره و حاصل عمرشان را در غیاب آنها با بیل مکانیکی و لودر بیش از هزار اصله دخت 20 تا 30 ساله را از ریشه دراورده و می خواهند زمین های کشاورزی را از دستشان دراورند و با نفوزی که در بین ادارات دارند کار بری این زمینها را عوض کنند .به امید روزی که عدالت اجرا شود .
شما پیگیر پرونده زمین خواری ...در دولت قبل باش اگه نتیجه گرفتی بعد اژانس زمینخواری راه بنداز
بنده سی سال مدیر کشاورزی در این کشور بوده و خدمت کرده و چند سال است باز نشسته شده ام لذا بر مبنای تجربیات بسیار فراوان در این حوزه عرض می کنم که تنها و تنها راه حل برای کاهش مصیبت مذکور تشکیل شعبه ویژه در قوه محترم قضائیه برای بر خورد خارج از نوبت به پرونده های متخلفین و بر خورد با شدت عمل برای چند سال اول که متخلفین بدانند با موضوع جدی بر خورد میشود اگر در کل کشور و در تمام شهرستانها شعبه خاص و خارج از نوبت رسیدگی شد قصه تمام میشود والا اگر رسیدگی به پرونده چند ماه و گاهی چند سال طول کشد عملا کار ایی و اثر بخشی نخواهد داشت ضمنا اگر کار مندان دستگاههای اجرایی هم متخلف شدند با شدت بر خورد شود تجربه من این را می گوید اگر اراده شود قابل حل است و اگر بنا بر مصلحت تصمیم گیری می کنند قصه تداوم دارد
من خودم کارمند جز از یه پرونده زمین خواری بودم در لواسانات و حومه نه فقط زمین حتی چندین تپه وکوه
فرمایش آقا محیط زیست بود الان درمنطقه ای بنام ....از طوابع رامسر که میراث بشریت است عده ای با کمک .... چه فجایعی به سر محیط زیست آورده اند زمین های کشاورزی هرروزه به ویلا تبدیل می شود از کف رودخانه تا قله درحال ساخت وسازاست چون همه محلی ها منافعی دارند ودر سازمانهای مختلف هستند همه باهم مشغول نابود کردن جنگل ومنابع هستند اگرشما راست می گویید پی گیری کنید
منطقه ای در مازندران هست به نام لاویج که تمام کوه وجنگل رو دارند میفروشند یا فروخته اند برای ویلا سازی لطفا پیگیری کنید
احسنت کار بسیار خوبیه
فقط توجهتون مقطعی نباشه
کاش برای کوه خواری دریا خواری و جنگل خواری هم اورژانس تشکیل میشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر