بازدید 17780

مجادله توییتری ظریف و سناتور جوان آمریکایی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اقدام توهین‌آمیز و غیردیپلماتیک تنظیم‌کننده نامه 47 سناتور آمریکایی به مقامات ایران در توییتر پاسخی دیپلماتیک داد.
کد خبر: ۴۸۲۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶ 10 March 2015
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اقدام توهین‌آمیز و غیردیپلماتیک تنظیم‌کننده نامه 47 سناتور آمریکایی به مقامات ایران در توییتر پاسخی دیپلماتیک داد.

به گزارش فرارو، تام کاتن، سناتور جوان و کم‌تجربه ایالت آرکانزاس آمریکا که تنظیم‌کننده نامه غیر معمول 47 سناتور آمریکایی به مقامات ایرانی بود، در اقدامی توهین‌آمیز و غیر دیپلماتیک با خطاب قرار دادن محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توییتر و گذاشتن متن فارسی این نامه نوشت: «این هم ترجمه نامه در صورت نیاز.»

این اقدام توهین‌آمیز و غیرمعمول سناتور آمریکایی در حالی بود که محمد جواد ظریف سال ها در آمریکا تحصیل و زندگی کرده است و کاملا به زبان انگلیسی حتی به گفته مقامات آمریکا بهتر از بسیاری از آمریکایی‌ها تسلط دارد.

بر این اساس تام کاتن سناتور جوان آمریکایی که نشریه آمریکایی پولتیکو او را سناتور تازه‌کار نامیده است با قرار دادن این متن ترجمه‌شده از نامه 47 سناتور آمریکایی به مقامات ایران که پر از ایرادات انشایی بود احتمالا به گمان خود قصد تحقیر وزیر خارجه ایران را داشته است.

با این حال واکنش وزیر خارجه ایران به این اقدام توهین‌آمیز، غیر معمول و غیردیپلماتیک سناتور کم‌تجربه آمریکایی پاسخی دیپلماتیک بود.

ظریف با خطاب قرار دادن تام کاتن نوشت: «پاسخ من به انگلیسی در صورتی که آن را ندیده اید.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار