بازدید 2051

فدراسیون کاراته و لزوم برخورد جدی تر با متخلفان

کد خبر: ۴۸۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱ 08 March 2015
هفته اول دور برگشت سوپر لیگ و لیگ برتر کاراته زنان که قرار بود، جمعه هشتم اسفندماه برگزار شود به دلیل دخالت های بی مورد و بعضا زیاده خواهی برخی تیم ها برگزار نشد.

به گزارش ایرنا، هشتم اسفندماه و در حالیکه بانوان کاراته کا خود را برای مبارزه در دو بخش کاتا و کومیته درسوپرلیگ و لیگ برتر آماده می کردند در یک اقدام تامل برانگیز تیم های دانشگاه آزاد و فولاد سپاهان با اعتراض به چینش داوری از شرکت در مسابقه امتناع و سالن را ترک کردند تا مسابقات در موعد مقرر برگزار نشود و لیگ به تعطیلی کشیده شود.

این اتفاق در حالی افتاد که انتخاب کادر داوری برای قضاوت در حوزه اختیارات کمیته داوران فدراسیون است و هیچ کس و تیمی حق دخالت به این موضوع را نداشته و نمی تواند نسبت به آن اعتراض کند، چرا که شائبه جانبداری از تیم ، شخص و یا باشگاه بوجود می آید و این از عدالت و اخلاق ورزشی به دور است. 

این حرکت اشتباه این سوال را ایجاده کرده است که اعتراض کنندگان با حمایت کدام شخص و گروه نسبت به این موضوع اقدام کردند؟ 

البته موضوعی که این سوال را ایجاد کرده است، سکوت غیرقابل پیش بینی نایب رییس بانوان فدراسیون کاراته است که در سالن حضور داشت، وی بدون آنکه نسبت به این موضوع اعتراض کند به چینش داوری برای این دو تیم ورود کرده و خواستار تغییر پنل شده که خلاف قواعد حرفه ای و مدیریتی است.

حال با این وضعیت به نظر می رسد که فدارسیون کاراته باید تکلیف خود را با این بی نظمی مشخص کند و دستوربرگزاری این مسابقات در22 اسفندماه کافی به نظر نمی رسد و باید تصمیم قاطع تری در باره متخلفان گرفته شود. 

**چرا به چینش داوران در رقابت های بانوان اعتراض شد 

بحث داوری درکاراته و نحوه قضاوت دراین رشته ورزشی همانند سایر رشته ها همواره مورد سووال بوده و همیشه موافق و مخالف داشته است وبه امروز- دیروز و این فدراسیون یا آن فدراسیون مربوط نمی شود درهمه فدراسیون ها به داوری اعتراض می شود اما هیچ گاه به دلیل اینکه فلان داور برای قضاوت انتخاب شده است زمین بازی را خالی نمی کنند اتفاق نادری که درفدراسیون کاراته حادث شد. 

اعتراض به کمیته داوران فدراسیون کاراته نه برای این است که داوران کارآمد انتخاب نمی کنند بلکه به این موضوع باز می گردد که از تخلف تیم ها از جمله استفاده از بازیکنان صغر سنی درمسابقات جلوگیری شده است.

برهمین اساس بهتر است کمیته انضباطی فدراسیون کاراته دراین خصوص تشکیل جلسه داده وبا قاطعیت به این تخلف رسیدگی کند چرا که مهم ترین شخص در برگزاری یک دیدار ورزشی داور است، اگرداور نباشد مصاف و یا دیدار ورزشی برگزار نخواهد شد از این رو حمایت ازکادرداوری بایددراصل قرار گیرد تا مسابقات درسلامت کامل برگزار شود.

اغماض از این رفتار دیگر چاره کار نیست مربیانی که هشتم اسفند ماه تیم خودرا از زمین بیرون کشیدند پیش از این نیز سابقه جنجال آفرینی به این شیوه را داشته اند و باید با قدرت بیشتری با آنان برخورد شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار