بازدید 21218

معلوم نیست این افراد یار شاطر رئیس جمهورند یا بار خاطر وی!

به نظر می‌رسد ‌این نوعی رفتار فرافکنانه و پرهیز از اظهار برخی ناکار‌آمدی‌هاست. این‌ها نه اطلاعات درستی دارند و نه آماری که ارائه می‌شود قابل استناد است. روند بدی شروع شده. ‌ترکان در سال گذشته نیز چنین روندی ‌داشت که البته تذکرات جدی در این باره دریافت کرد.
کد خبر: ۴۸۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳ 08 March 2015
ترکان دچار یک بیماری دوره‌ای است!موضوع وارد شدن پول‌های کثیف به سیاست، یکی از جنجالیترین بحث‌های روزهای گذشته بود. اول بار این موضوع از طریق وزیر کشور مطرح شد و وی با بیان اینکه آمادگی دارد تا جریان پول کثیف و فرایند آن را هر کجا لازم باشد ارایه کند، گفت: ‌آماده‌ام در یک جلسه یک ‌ساعته در صحن غیرعلنی مجلس، فرآیند پول‌های کثیف را در اقتصاد برای نمایندگان مجلس توضیح دهم.

به گزارش «تابناک»، هرچند‌ این اظهارات وی با واکنش نمایندگان مجلس و اعضای هیأت رئیسه مواجه شد ـ به گونه‌ای ‌که سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، خواستار توضیحات وزیر کشور درباره پول‌های کثیف در انتخابات در جلسه علنی مجلس ‌‌شد ـ‌ روز گذشته اکبر ترکان نیز‌ اظهار‌نظر جدیدی ‌در این باره کرد.

مشاور رئیس جمهور گفت: «احمدی‌نژاد یک‌فرد یا یک‌دولت نبود. یک‌جریان برنامه‌ریزی‌شده را با خود داشت. این جریان اکنون مدعی است که احمدی‌نژاد را نمی‌شناسد. این‌ها هر اسمی روی خودشان بگذارند و هر ائتلافی برای انتخابات‌ها انجام دهند، نمی‌توانند از پول‌های کثیفی که به ‌دست آورده‌اند، تبری ‌جویند».

ترکان ادامه داد: «آن‌ها با این پول‌های کثیف می‌خواهند در آوردگاه‌های سیاسی سال ۹۴ شرکت کنند و اینکه سال ۹۴ ما سکوت کنیم و چیزی نگوییم و نقاب از چهره کسی برنداریم، درست نیست. هزار ‌بار پوستین خود را عوض کنند، نمی‌توانند دست‌های آلوده به فسادشان را بپوشانند. نمی‌گذاریم عده‌ای با پول‌های کثیف در سال۹۴ به پیروزی برسند. هر جا نیاز به افشا باشد، این کار را می‌کنیم».

این اظهارات ترکان و وزیر کشور بازتاب‌های مختلفی در کشور داشت و نگرانی‌هایی را در میان مردم پدید آورده است. از سوی دیگر، فضای موجود تداعی کننده دوران بگم‌بگم‌های دولت گذشته است، که نه تنها کمکی به کشور نکرد، بلکه باعث بهره‌برداری‌های سیاسی در دو جناح مخالف شد.

جواد جهانگیرزاده، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در این باره می‌گوید: تصور من این است که آقایان دولتی متوجه دشواری مسئولیت خود نیستند. این‌ها به جای اینکه به بیان عملکرد خود بپردازند، با حاشیه‌سازی قصد تحت تأثیر قرار دادن شرایط را دارند.

این نماینده مجلس گفت: در مجلس بسیاری از نمایندگان هستند که به دلیل دشواری مسئولیت‌های دولت، در بسیاری از موارد با دولت همکاری جدی و تنگاتنگی دارند؛ اما ادامه این روند از سوی برخی ‌افراد ـ که در دولت‌اند ـ‌ در ماه‌های آینده، رابطه مجلس و دولت را تهدید خواهد کرد.

قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس ‌افزود: من نمی‌دانم آیا واقعا در دولت کسی هست که متوجه این موضوع باشد؟! معلوم نیست این افراد یار شاطر رئیس جمهور هستند یا بار خاطر وی! ‌هم‌اکنون کشور در شرایط خاصی است و هرگونه رفتار و سخنی که جهت گیری‌های ملی، هماهنگی برای پیشبرد اهداف ملی را تضعیف کند، درست نیست و باید از میان برداشته شود.

وی گفت: تفاوتی ندارد این اتفاق در کدام قوا باشد. اینکه می‌آیند و بگم‌بگم راه می‌اندازند و یا نکاتی که آقای ترکان گفته ‌که افشاگری خواهد کرد، درست نیست. این کار به مانند این است‌ که ترکان رئیس آگاهی کشور شده و در حال مدرک جمع کردن از متهمانی است که در مرحله اول، آن‌ها را مجرم تلقی کرده و پس از آن دنبال جمع‌آوری مدرک است.

وی افزود: این رفتار در شأن یک فرد اجرایی کهنه‌کار مثل وی نیست و گمان می‌کنم دوستانی که این افراد را هدایت می‌کنند، راه بدی را انتخاب کرده‌اند. این روش به نفع دولت نیست. من دوستانه می‌گویم، این گونه اقدامات خدمت به نظام نیست‌ و فقط آلوده کردن ذهن مردم و ایجاد تشویش در اذهان و متهم کردن جریان مقابل است. ‌این رفتار‌ها حتما بازخورد خواهد داشت و به گمانم‌ رئیس جمهور باید این رفتار‌ها را جمع کنند، زیرا در غیر این صورت،‌ سرانجام این اقدامات، دامن دولت را خواهد گرفت و ممکن است اظهارات متفاوتی داشته باشد که در ‌‌نهایت به نفع هیچ کس نیست.

وی در خصوص گفته‌های اخیر وزیر کشور و اکبر ترکان گفت: به نظر می‌رسد ‌این نوعی رفتار فرافکنانه و پرهیز از اظهار برخی ناکار‌آمدی‌هاست. این‌ها نه اطلاعات درستی دارند و نه آماری که ارائه می‌شود قابل استناد است. روند بدی شروع شده. ‌ترکان در سال گذشته نیز چنین روندی ‌داشت که البته تذکرات جدی در این باره دریافت کرد.

وی در پایان گفت: ظاهرا این رفتار‌ها یک نوع بیماری دوره‌ای است که هر از گاهی بازمی‌گردد که باید برای‌ شفای آن، هم ‌دعا کرد و هم اقدامات دیگری در مجلس انجام داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار