بازدید 17920
۴
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

نشانه‌های کارشکنی مجدد فرانسه در مذاکرات هسته‌ای ایران

نشانه های کارشکنی مجدد فرانسه در روند مذاکرات هسته ای ایران، اظهار خوشبینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به حصول توافق هسته ای، رد ادعاهای مطرح شده در سخنرانی اخیر نتانیاهو از سوی رئیس پیشین موساد و احتمال طرح اتهام علیه یک سناتور حامی طرح تحریم های ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۸۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸ 07 March 2015
نشانه‌های کارشکنی مجدد فرانسه در مذاکرات هسته‌ای ایراننشانه های کارشکنی مجدد فرانسه در روند مذاکرات هسته ای ایران، اظهار خوشبینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به حصول توافق هسته ای، رد ادعاهای مطرح شده در سخنرانی اخیر نتانیاهو از سوی رئیس پیشین موساد و احتمال طرح اتهام علیه یک سناتور حامی طرح تحریم های ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

نشانه‌های کارشکنی مجدد فرانسه در مذاکرات هسته‌ای ایران

به گزارش «تابناک»، با نزدیک شدن به زمان ضرب الاجل تعیین شده برای دستیابی ایران و گروه 1+5 به توافق، به نظر می رسد بار دیگر دولت فرانسه کارشکنی های خود را در این زمینه آغاز کرده است. به نوشته «تایمز اسرائیل»، لورن فابیوس، وزیر خارجه فرانسه گفته وضعیت مذاکرات هسته ای رضایت بخش نیست و باید پیشرفت بیشتری حاصل شود. به گفته وی، رضایت بخش نبودن شرایط مذاکرات به مباحث مربوط به تعداد سانتریفیوژها، ساز و کارهای نظارت و کنترل و مدت زمان توافق مربوط می شود. فابیوس گفته هرچند ضرب الاجل تعیین شده پایان ماه جاری میلادی است و همه خواستار حصول پیشرفت تا آن زمان هستند، اما ضرب الاجل می تواند دیرتر نیز باشد.

نشانه‌های کارشکنی مجدد فرانسه در مذاکرات هسته‌ای ایران

این در حالی است که اندکی پیشتر، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از نزدیک بودن دستیابی به توافق با ایران سخن گفته بود. «گالف تودی» از جمله مطبوعاتی است که اظهارات فدریکا موگرینی را بازتاب داده و به نقل از وی می نویسد: «من معتقدم که یک توافق خود در دسترس قرار دارد. من همچنین معتقدم که اگر یک توافق خوب در کار نباشد، هیچ توافقی در کار نخواهد بود». وی ضمن اشاره غیرمستقیم به رژیم اسرائیل که به طور مستمر با توافق هسته ای ایران مخالفت می کند، افزوده: «این چیزی است که ما باید به عنوان یک پیام، به همه دوستان و شرکایمان اعلام کنیم». 

نشانه‌های کارشکنی مجدد فرانسه در مذاکرات هسته‌ای ایران

واکنش رئیس پیشین سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل (موساد) به سخنرانی اخیر نخست وزیر این رژیم، موضوع دیگری است که مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، مئیر داگان در جریان یک گفت و گوی تلویزیونی، ادعاهای مطرح شده در سخنرانی اخیر نتانیاهو را رد کرده است. وی گفته برخلاف ادعای نتانیاهو، فاصله ایران تا دستیابی به سلاح هسته ای بیشتر از یک سال است. وی همچنین به بخش دیگری از ادعاهای نتانیاهو که گفته بود ایران می تواند هر نقطه ای آمریکا را هدف قرار دهد اشاره کرده و آن را نیز نادرست خوانده است. داگان افزوده: «او می داند. اما چه فایده؟».

نشانه‌های کارشکنی مجدد فرانسه در مذاکرات هسته‌ای ایران

در میان دیگر مطالب، از شب گذشته تاکنون خبر احتمال طرح اتهام فساد علیه یکی از سناتورهای طرفدار تحریم ایران، در شمار زیادی از مطبوعات و رسانه ها بازتاب یافته است. روزنامه «تلگراف» می نویسد رابرت منندز، سناتور دموکرات که به شدت با رویکرد اوباما در قبال کوبا و ایران مخالف است، با اتهام فساد روبرو شده است. در حال حاضر این احتمال وجود دارد که دادستان های فدرال آمریکا، به دلیل برخی گزارش ها مبنی بر اینکه منندز از دفتر سناتوری خود برای پیشبرد منافع تجاری یکی از حامیانش استفاده کرده، علیه وی طرح اتهام کنند. تلگراف اشاره می کند که منندز یکی از حامیان اصلی تحریم ایران در کنگره آمریکا به شمار می رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۴
فرانسه بازهم نقش پلیس بد بازی می کنه تا برای خودش از ایران امتیازهای بیشتری بگیره مثل نفت ، خودروسازی
باید مسئولان بعداز مذکرات این حرکت زشت فرانسه فراموش نکنند.
دوباره فرانسه از اربابان اسرائیش زیر میزی گرفته
هیچ کشوری مثل فرانسه حلقه بگوش اسراییل نیست.
پس از پایان این مذاکرات، سران ایران باید توجه داشته باشند که فرانسه حتی از نتانیاهو نیز بیشتر چوب لای چرخ ایران گذارده است. امیدوارم با توجه به این حقیقت ثبت شده در کّل مطبوعات جهان، ایران در آینده هیچ نقشی‌ به فرانسه در روابط تجاری، نظامی و اقتصادی مملکت ندهند. فرانسه همچنین با اجازه استقرار پایگاه به مجاهدین خلق که جاسوسان اسرائیل هستند به وضوح خصومت خود را با ایرا ثابت کرده است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار