بازدید 4095

شیوخ الانبار خواستار ورود مردم برای نبرد با داعش

مردم و شیوخ الانبار از ورود نیروهای داوطلب مردمی و سایر گروه های اسلامی به استان الانبار برای جنگ علیه داعش و پاکسازی منطقه استقبال کرده و خواستار حضور این نیروها به جای نظامیان خارجی شدند.
کد خبر: ۴۷۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳ 28 February 2015
مردم و شیوخ الانبار از ورود نیروهای داوطلب مردمی و سایر گروه های اسلامی به استان الانبار برای جنگ علیه داعش و پاکسازی منطقه استقبال کرده و خواستار حضور این نیروها به جای نظامیان خارجی شدند.

به گزارش ایرنا، در شرایطی که برخی گروه ها و جریان های سیاسی عراق مانع همراهی نیروهای داوطلب با ارتش و نیروهای امنیتی برای نبرد علیه داعش در استان الانبار می شوند، شیخ فیصل العساف در گفت وگو با الاتجاه پرس، از ورود این نیروها به استان استقبال کرد.

وی جنگ کنونی در استان را جنگ علیه تروریسم توصیف کرد و گفت: جنگی که امروز در منطقه جریان دارد و عراق با آن درگیر است، جنگی نیابتی محسوب می شود که عراقی ها به جای تمام جهان، مشغول نبرد با تروریسم هستند.

شیخ فیصل با بیان اینکه داعش هم اکنون همه شهرها را هدف قرار داده است، افزود: این گروه تروریستی تفاوتی میان اقوام و پیروان مذاهب و ادیان مختلف قائل نیست و همه را قتل عام می کند.

وی با بیان اینکه «جنگ با داعش با هر وسیله ای یک ضرورت است»، پس از گذشت بیش از یک سال از قائله اعتصاب ها در الرمادی، اذعان کرد که حمله به الانبار از قبل برنامه ریزی شده بود؛ موضوعی که جریان های سیاسی مخالف نوری المالکی نخست وزیر سابق در پاییز و زمستان 1392 هیچگاه زیربار آن نرفتند.

قائله داعش که از هشت ماه پیش با سقوط موصل شروع شد، ریشه در تحرکات این گروه تروریستی در سال های 1391 و 1392 دارد که در آن، شهر الرمادی مرکز استان الانبار به محل تجمع نیروهای تروریستی تبدیل شده بود و چادرهای اعتصاب عملا چالش بزرگی مقابل دولت وقت عراق قرار داد.

سرانجام فلوجه دومین شهر استان اواخر آذرماه سال گذشته از دست دولت خارج شد و به اشغال داعش درآمد.

یک منبع در مجلس شورای استان الانبار نیز پیش از این گفته بود «مردم انبار خواستار ورود ارتش و داوطلبان به جای نیروهای خارجی برای آزادسازی شهرهای استان، هستند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل